eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فکرت
🔘#محفل۹ ا #استاد_فرج_نژاد مدرسه فکرت با همکاری مدرسه استاد فرج‌نژاد برگزار می‌کند: ✅ بصیرت رسانه‌ا
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ حاشیه نگاری فکرت از محفل نهم باحضور؛ 👤دکتر سیدحسین شرف‌الدین؛ استاد جامعه‌شناسی موسسه امام خمینی(ره) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ ردی بر اتهام سنگین حجت‌الاسلام دکتر فتح‌الله نجارزادگان، عضو هیات علمی دانشگاه تهران ▪️قرآن در سوره‌ی یاسین و مریم می‌گوید: مشرکین بت‌ها را می‌پرستیدند تا به آنها عزت و نصرت دهند. آنها بت را الله خود قرار داده بودند؛ اما بدون خدا و غیر خدا؛ یعنی آنها از بت مستقل از خداوند نصرت می‌خواستند؛ ولی ذهنیت ما این نیست؛ بلکه دقیقاً عکس این است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔲 | ✅فرهنگ عاشورا در مذاهب و عشایر عراق عناوین برتر سخنان طاهرالحمود، استاد دانشگاه بغداد در گفت‌وگو فکرت: ▪️سالانه وقتی که دوران درجه‎داران ارتش در دانشگاه دفاع به پایان می‌رسد، باید قسمِ درجه بدهند. آن‌ها به سمت کربلا حرکت می‌کنند و کاری به شیعه و سنی ندارد.. و قسم‌شان را در مقابل بارگاه حضرت امام حسین(ع) می‌دهند. ▪️ما حضرت زینب(س) را بیشتر در شام، سوریه، لبنان و ایران شناخته‌ایم. این هم شاید برای شما جالب باشد که فرهنگ عشیره‌ای - قبیله‌ای عراق، فرهنگی مردانه است و اشاراتی که به حضرت زینب(س) می‌کند، اشارات عمیقی نیست. ▪️در دوره عثمانی و پادشاهی، فرهنگ عزاداری، فرهنگی محسوب می‎شود که اقلیت بودگی شیعیان را القا می‌کرد. البته شیعیان در عراق اقلیت نیستند و در حدود 60 تا 65 درصد ملت عراق را تشکیل می‌دهند. 🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت» ⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
25.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ریشه عزاداری در سیره اهل بیت(ع) دکتر مجید معارف، عضو هیات علمی دانشگاه تهران ▪️عزاداری در دوران ائمه اطهار(ع) واجد مؤلفه‌هایی بوده و این مؤلفه‌ها کمابیش تا زمان ما موجود است و بلکه باید تقویت شوند. این مؤلفه‌ها عبارتند از: ▪️یادکرد اصل حماسه نباید فراموش شود؛ زیرا اراده‌ی دشمن این بوده که این جریان را خاموش کند و به فراموشی بکشاند. ▪️بیان ظلم بنی امیه و مظلومیت اهل بیت(ع) که به‌هرحال شیعه مطالبه‌گر می‌شود و انشاءالله که با قیام ولی‌عصر انتقام خون امام حسین(ع) گرفته خواهد شد. ▪️تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) که در روایات ائمه از آن به احیای امر تعبیر شده است 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🗂 ✅ مروری بر مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران به‌مناسبت فرارسیدن ماه محرم : ▪️از امام حسین (علیه السلام) چه بخواهیم؟|آیت‌الله مصباح یزدی 📎لینک مطلب ▪️ در دهۀ اولِ ماه محرم، درهایی از عاشورای حقیقی به روی ما باز می‌شود| محمد مهدی میرباقری 📎لینک مطلب ▪️حکمرانی خانواده (نقش خانواده در رشد و غی) | عبدالحسین خسروپناه 📎لینک مطلب ▪️نقش عاشورا در علم و عمل اجتماعی شیعیان| حمید پارسانیا 📎لینک مطلب ▪️ «قیام حسینی» در آیینه‌ «نامه‌های حسینی» | احمد حسین شریفی 📎لینک مطلب ▪️ سه آزادی؛ سه انتخاب!| محسن قنبریان 📎لینک مطلب ▪️دورنمایی از سوره حجرات و ربط آن با امروز و با عاشورا| حسین سوزنچی 📎لینک مطلب ▪️ زنی که با «سر برهنه» به مجلس و اجتماع عزای حسین‌بن‌علی پا می‌گذارد| مهدی جمشیدی 📎لینک مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
18.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ پاسخ به شبهه صلح و جنگ دکتر سعید طاووسی مسرور, عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه علامه طباطبایی تهران ▪️این تصور که امام حسین (ع) با صلح برادرش مخالف بود از کجا ناشی شده است؟در کتاب «طبقات الکبری» ابن سعد گزارشی آمده است و مضمون آن این است که امام حسین(ع) صلح را ناخوش می‌داشت؛ یعنی نسبت به صلح اکراه داشت. ▪️این عبارت باعث شده است که برخی تصور کنند که امام حسین(ع) با صلح امام حسن(ع) مخالف بود. درصورتی‌که اگر ما این عبارت را درست فهم کنیم متوجه خواهیم شد که اختلافی نیست؛ زیرا امام حسن(ع) هم صلح را ناخوش می‌داشت و از آن اکراه داشت و با معاویه صلح را به ناچار پذیرفته بود؛ زیرا چاره‌ی دیگری نداشت. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تصلب بر اصول و خروش علیه ساختارها 🎙 دکتر محسن الویری ❇️ ویژه‌نامه بررسی اندیشه مرحوم عماد افروغ 🆔 @didebane_andisheh
13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ قرائت شایسته از عزاداری امام حسین (علیه السلام) حجت‌الاسلام دکتر ابوالفضل ساجدی استاد کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ▪️ امام حسین (ع) برای خنثی بودن در زمان، شهید نشدند و به‌خاطر تحول در زمان، حرکت کرد تا جهان را در آن دوران متحول کند و آیندگان هم برای تغییر جامعه از او درس بگیرند و این رویکرد تک‌‌بعدی مستلزم خنثی‌سازی این حرکت است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
📣 رونمایی از جلد اولین شماره دیده‌بان در سال جدید 💠 وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید..؟ ✅ همراه با آثاری از 🔺عبدالحسین خسروپناه 🔻سید حسین شرف‌الدین 🔺محسن رنانی 🔻مقصود فراستخواه 🔺حسین کچوئیان 🔻شهریار زرشناس ➕یادبود شهادت سید محمدباقر صدر(ره) ➕معرفی کتاب «تاثیر مبانی کلامی بر الگوی پیشرفت» 🆔 @didebane_andisheh
14.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا ✅ نقش محوری فرهنگ در قیام حضرت سیدالشهداء حجت الاسلام حمید پارسانیا، استاد حوزه و دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ▪️دین چیزی نیست که بتوان بر دیگری تحمیل کرد؛ اما می‌توان از آن در عرصۀ فرهنگ، محافظت کرد تا دیگران، کفر و ارزش‌های خود را به‌عنوان یک امر مسلط در جامعه قرار ندهند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
DA 049 Final WEB Version Spread.pdf
19.86M
💥 نشریه دیده‌بان اندیشه (شماره ۴۹) 💠 وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید..؟ 🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی ❇️ سرخط‌های این شماره: 🔻نقد دیدگاه‌های تک‌بعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛ 🔺تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛ 🔻بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛ 🔺تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن. 🆔 @Didebane_Andisheh
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
DA 049 Final WEB Version mobile.pdf
20.21M
💥 نشریه دیده‌بان اندیشه (شماره ۴۹) 💠 وصله‌ی ناجور؛ چرا توسعه به ما نمی‌آید..؟ 🖇 نقدی بر جریان نئولیبرالیسم فرهنگی با تکیه بر اندیشه آوینی ❇️ سرخط‌های این شماره: 🔻نقد دیدگاه‌های تک‌بعدی نسبت به آرمان پیشرفت؛ 🔺تبیین مقوله نهیلیسم در پرتو نظم ماشینی مدرن؛ 🔻بررسی انگیزه انسان غربی برای فرار از کار و اشتغال؛ 🔺تفسیر مبانی لیبرالیستی طرفداران مدل توسعه مدرن. 🆔 @Didebane_Andisheh