هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ریلز
🔸در فلسفه سیاسی علامه طباطبایی، حاکمیت، مُلک اجتماعی و حکومت از آن مردم است.
🎙️حجت الاسلام یزدانی مقدم
🔹روایت شفاهی؛ فصل «مردم»
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@fekrat_sch
🔸#انقلاب_اسلامی ا #جمهوری_اسلامی
🎙آیتالله اراکی در جمع اساتید دانشگاههای قم:
☑️ جمهوری اسلامی عقلانیترین نظام سیاسی جهان است
✔️ خداوند، بشر را مختار قرار داده است و این مردم هستند که باید حاکمیت را بپذیرند؛ ضمن آن که بشر نباید از این حق اختیار و انتخاب خود به صورت ظالمانه و ناآگاهانه استفاده کند.
✔️ مشکل بزرگ جامعه بشریت، ناهماهنگی بین نظام حاکمیتی در هر جامعه و نظام حاکمیتی کلان جهان است؛ به این معنا باید حاکم بشر از سوی خدا اذن داشته باشد و حکم خدا را اجرا کند و تنها در این صورت است که مشروعیت حاکمیت حاصل می آید.
✔️ ما همه نظریات سیاسی خود را از آیات و روایات استخراج می کنیم و بر همین اساس است که در نظام سیاسی اسلام، فرمان باید مشروع یا همان فرمان عدل باشد؛ ضمن آن که بر اساس متون دینی ما، اطاعت از فرمان ظالمانه، ظلم است و در روز قیامت، نه تنها حاکمان ظالم بلکه ضعفایی هم که زیر بار ظلم ظالمان رفته اند، عقاب خواهند شد.
✔️ جمهوری اسلامی عقلانیترین نظام سیاسی جهان و منطبقترین نظام مبتنی بر واقعیتهای جهانی است. انتخابات با مشارکت حداکثری مردم، قدرت حاکمیت را بیشتر میکند و در آن صورت است که حاکمیت میتواند از این قدرت بیشتر برای حل بیشتر مشکلات بهره گیرد.
🔰 مطالعه و دسترسی بیشتر به متن گزارش از طریق لینک زیر:
🔗fekrat.net/article/lnk/51246
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#عکس_نوشت ا #انتخابات
☑️ عقلانیت و انتخاب مردم
🖋 محمدباقر خراسانی،پژوهشگر حوزه و دانشگاه
✔️ انواع نگاه به مردم و جایگاه آنها از نظر سیاسیون را میتوان اینگونه دستهبندی کرد؛ نگاه ویترینی و دکوری، نگاه داربستی و ابزاری، نگاه تشریفاتی، نگاه مقطعی و نگاه دائمی. و رکن رکین نگاه امام و رهبری به مردم همین نگاه آخری هست؛ از روشهای مبارزه سیاسی امام خمینی(ره) مردمی کردن مبارزه بود.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ | #انقلاب_اسلامی
✅ «مردم سالاری دینی»؛ جمع مشروعیت و مقبولیت
🎙مرحوم دکتر عماد افروغ؛ جامعهشناس
▪️مردم سالاری دینی مفهوم جدیدی است که در برابر دموکراسی (اهمیت شیوه حکومت) و تئوکراسی (اهمیت ویژگی اشخاص حاکم) تعریف میشود. مردم سالاری دینی جمع بین شیوه دموکراتیک و توجه به ویژگی حکمرانان میباشد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💠 خالق «ادبیات پیروزی» در سپهر سیاسی ایران
⚜️کارشناسان و صاحبنظران وقتی میخواهند درباره علل پیروزی انقلاب اسلامی سخن بگویند، از چیزهایی که به آن توجه میکنند شخصیت کاریزماتیک امام خمینی(ره) است.
⚜️در شخصیت امام خمینی(ره) علاوه بر شجاعت، معنویت و سادهزیستی، ویژگی دیگری وجود دارد که راز موفقیت انقلاب اسلامی و همراهی مردم با ایشان، در آن نهفته است. او ادبیات پیروزی را میدانست.
⚜️این که ادبیات پیروزی دقیقا چیست؟ برای پاسخ، تنها به یک جمله که در روزنامه سراسری بریتانیا «تایمز لندن» ثبت شده است، بسنده باید کرد: «وی به زبان مردم عادی سخن میگفت».
🌐متن کامل را اینجا بخوانید http://fekrat.net/article/lnk/51140
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#گفتگو ا #مبعث
☑️ معجزه بزرگ پیامبر (ص) اخلاقی کردن جامعه بود
🖋حجتالاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه
✔️ اهل مدینه با همین اخلاق و تواضع و سخنان و معارف نجاتبخشی که آنها را از تاریکی به نور دعوت میکرد، به او ایمان آوردند.
✔️حضرت سعی میکردند با روش تذکر و بیدارگری درونی حرکت کنند و مردم را به سمت خود دعوت کنند. یک عقل اخلاقی و عنصر اخلاقی درون افراد بود ولو جاهل بودند و غبار روی آن را گرفته بود، انذار حضرت سبب میشد تا این غبار کنار برود و بیدار شوند و حرف پیامبر(ص) را که منطبق بر حقایق درونی آنان بود میپذیرفتند.
✔️یکی از اشتباهات ما بعد از انقلاب این بود که فکر کردیم باید با روش استدلال و منطق مردم را در خط دین نگه داریم و دین را تبلیغ کنیم؛ اشتباه بزرگ ما این بود که دروس معارف را به این روش تدریس کردیم ولی جای تبلیغ دین در رفتار عملی و تربیت است و تربیت با روشهای منطقی حاصل نمیشود بلکه عمدتا با روش عملی و اخلاقی به دست میآید.
➕مطالعه کامل گفتوگو
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مدرسه تربیت مربی مهدا
یه اتفاق ویژه در ایام جشنواره فیلم فجر 🎥
👈دوره آموزشی #نو_نما /
نمایی نو به سینمای ایران و جهان
با حضور اساتید برجسته
🔻ثبت نام و درخواست برای مصاحبه👇
@mahdaschool_admin
لینک ثبت نام:
https://survey.porsline.ir/s/0SkmAKnK
🌐 مدرسه تربیت مربی مهدا
🔸#یادداشت ا #مبعث
☑️ پیام مهم اجتماعی بعثت پیامبر(ص)؛ تقریب و نفی تنفیر
🖋حجتالاسلام سیدحسین خادمیان
✔️یکی از پیامهای مهم بعثت پیامبر(ص) در بحث اجتماعی اصل «تقریب و نفی تنفیر» است. نفی تنفیر بدان معناست که پیامبر(ص) به دنبال آن بود که انسانها اهل نفرت از یکدیگر نباشند. یکی از تلاشهایی که پیامبر(ص) در طول ۲۳ سال پیامبری خود انجام داده و شعاع آن را تا ابدیت زندگی انسان پراکنده کرد، مسئله نفی نفرت بود. لذا اسلام تنفر و نفرت را دوست ندارد. این بدان معنا است که انسان نباید به گونهای زندگی کند که به مختصر بهانهای از دیگران متنفر و بیزار بوده و آنها را تحقیر و تمسخر کند.
✔️امام کاظم(ع) میفرمایند: «خدا لعنت کند کسی را که احکام اسلام را بهگونهای عمل میکند که مردم از خدا و رسول او متنفر میشوند». لذا مسئله اجتماع و دعوت به جذب حداکثری و دفع حداقلی در دیدگاه پیامبر(ص) بسیار مهم بوده است.
✔️وقتی پیامبر(ص) وارد مدینه شدند، نزدیک ۴۵ اصل را برای مردم بیان کردند که از این اصول به قانون اساسی مدینه تعبیر شده است و در بیش از دو سوم این اصول به بحث اخلاق اجتماعی پرداخته شده است. زمانی که پیامبر(ص) مکه را فتح کرد، به مسلمانان دستور داد که به کسی تعرض نکرده و اخلاق اجتماعی را به خوبی رعایت کنند. لذا بحث اخلاق اجتماعی و عدم تنفر یکی از اصول مهم و پیامهای مبعث پیامبر(ص) است.
➕مطالعه کامل مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔳#پیشخوان_هفته ا #رویداد_اندیشه
🔸مروری بر گزیده مطالب رسانه فکرت در هفته گذشته:
✔️خودباوری؛ مبنای انقلاب اسلامی
📂لینک مطلب
✔️ تحقق تأثیرگذاری و تحولخواهی در بستر "انتخابات"
📂لینک مطلب
✔️مردم سالاری دینی در بستر تمدن اسلامی
📂لینک مطلب
✔️انقلاب اسلامی و مسئله آزادی
📂لینک مطلب
✔️انقلاب اسلامی؛ بازیگر تغییر نظم جهانی
📂لینک مطلب
✔️خواص در نقش شتابدهنده
📂لینک مطلب
✔️قدرت گفتمانسازی چگونه در رسانه شکل میگیرد؟
📂لینک مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت