eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻سیزده بدر ✍️سید حسین شرف الدین 🔷 ۱۳ فروردین چه روزی است؟ 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻سیزده بدر ✍️سید حسین شرف الدین 🔹سیزده بدر یکی دیگر از مناسبت های آیینی و رسوم کهن اقوام ایرانی است. بارزترین جلوه رفتاری عموم در حلول این روز رفتن به دامن طبیعت است. طبیعت تجلی آیات بی شمار تکوینی خداوند و منبع بسیار غنی و سرشار از ظرفیت ها،‌ امکانات و ملزومات متنوع زیستی در این عالم خاکی است که همه موجودات از جمله انسان به فراخور نیاز می توانند از انعامات بی کران آن بهره گیری کنند. 🔹 احتمالا فلسفه انتخاب این روز در تقویم ایرانیان برای رفتن به دل طبیعت، امکان یابی بیشتر برای لذت بردن از مشاهده آثار صنع و جلوه های رنگارنگ هستی،‌ تامل در آیات آفاقی خداوند، شکرگذاری بواسطه در اختیار داشتن این گنجینه عظیم و ثروت بی بدیل و تجدید شونده، بازخوانی وظیفه و تعهد اخلاقی خود در قبال این مادبه الهی و سفره دامن گستر و پرزرق و برق خداوند است. 🔹طرفه اینکه ما اگرچه خود را در مقایسه با اجداد و اسلاف خویش عاقل تر و بالغ تر می پنداریم، اما بعضا سخیف ترین تلقی و تفسیر را از سنت های نیکوی آنها به دست می دهیم. اعتقاد به بدیمنی این روز، به آب دادن سبزه ها، گره زدن علف، التزام به مصرف خوراکی های خاص و سرگرمی های کودکانه بخشی از این سوء تفسیرهاست. 🔹در ایران بعد از انقلاب، با عطف توجه به همین پیشینه، سیزده بدر «روز طبیعت» نام گرفت. پیام تلویحی این نام گذاری احیای باورها و ارزش ها فوق و قدردانی از طبیعت و طبیعت آفرین است. بی شک، رفتن به دامن طبیعت با این انگیزه و هدف بسیار ممدوح و مستحسن و متقابلا تخریب طبیعت و آلوده سازی محیط زیست بسیار مذموم و مستقبح خواهد بود. 🔹ما باید همواره از گذشتگان خردمند خویش به واسطه بنیادگذاری این قبیل رسوم هوشمندانه قدردانی کنیم واز رسوم تحریف شده و تاریخ مصرف گذشته آنها بی مهری جوییم. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📺 🔻بادیگارد 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📺 🔻بادیگارد 👈معرفی: 🔹فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۹۴ می‌باشد. این فیلم برنده دو سیمرغ و نامزد شش جایزه سیمرغ بلورین شد و همچنین جزء سه فیلم برتر از نگاه تماشاگران در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. 👈داستان: 🔹موضوع دربارهٔ بادیگاردی است به نام «حیدر»» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. 👈جوایز: 🔹این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر بنمایش درآمد و در شش بخش نامزد سیمرغ بلورین شد. این فیلم دو سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری و بهترین بازیگر نقش اول مرد را به خود اختصاص داد و همچنین در جشنواره فیلم مستقل وین توانست برنده ۳ جایزه شود. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مساله ای به نام ایده حکمرانی 🎤محسن جبار نژاد 🔸واقعیت آن است که انقلاب ما بیش از آنکه سیاسی باشد، معرفتی و فرهنگی بود. یعنی ابتدا در نظام بینشی آحاد جامعه یک انقلاب رخ داد؛ جهان بینی مردم تغییر کرد؛ نگرش‌ها و باورهای آنها دستخوش تغییر و تحول شد و آنگاه تحول در ساخت سیاسی جامعه به وجود آمد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3920 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻مساله ای به نام ایده حکمرانی 🎤محسن جبار نژاد 🔸رهبر انقلاب در بحث مراحل پنج‌گانه تمدن‌سازی به این نکته اشاره داشتند که موقف سوم از این مواقف پنج گانه، بحث دولت اسلامی است. 🔸دولت اسلامی به تعبیری یک سخت‌افزار است و نرم‌افزار آن همان نظریه دولت است. 🔸اما متاسفانه اساسا بحث دولت و نظریه دولت در ردیف امور نا اندیشیده جناح‌های سیاسی ما پس از انقلاب بوده است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3920 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پرورش از الگو تا مانکن 🎤مجتبی همتی‌فر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3917 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
🎙 🔻پرورش از الگو تا مانکن 🎤مجتبی همتی‌فر 🔸ما با دو آسیب مواجهیم. یکی «عمل‌زدگی» است، یعنی بدون اینکه فکر دقیق و عمیقی کرده باشیم، عملیات فرهنگی انجام بدهیم. 🔸تجربه نشان داده که این کارها اثر مثبت ندارد یا اثرشان کوتاه‌مدت است. در مقابل این آسیب، «نظرزدگی» است؛ اینکه صرفا در مقام توصیف و تبیین و طراحی متوقف بمانیم، ازجمله اینکه سند و راهبرد و بسته سیاستی بنویسیم، اما هیچ‎کدام به اجرا درنیاید و عزم و قصدی هم برای اجرای آنها وجود نداشته باشد. 🔸هردوی اینها خطاست. «عمل بدون نظر» و «فکر و نظر بدون عمل» هر دو اشتباه است. 🔸ما باید سند بنویسیم و مبانی و فهم‌مان از مساله و راه‌‎حل‎های خود را روشن کنیم، اما در ادامه استلزامات و مقتضیات اجرای این سندها را هم توجه کنیم و به اجرای آنها هم پایبند باشیم. 🔸این دو وقتی در کنار هم قرار بگیرد، ثمر خواهد داشت. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3917 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📚 کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن" 👤 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید واسطی 💫 اهم مطالب مطرح شده در این کرسی : 🔸فهم شبکه‌ای معنا به مثابه یک زیرساخت برای استظهار از ادله نقلی؛ ✨ضمنا فایل های ضمیمه این کرسی : 🔰مقاله روش تحقیق شبکه‌‏ای 🔰 مقاله فهم شبکه‌‏ای معنا 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📚 کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن" 👤 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید واسطی 💫 اه
Korsi26Esfand99.mp3
9.4M
🎧 فایل صوتی کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن" 🎤با ارائه حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید واسطی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فکرت
📚 کرسی ترویجی "نظریه فهم شبکه ای متن" 👤 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالحمید واسطی 💫 اه
فهم شبکه‌ای معنا به مثابه یک زیرساخت برای استظهار از ادله نقلی.pdf
1.04M
📎 فایل PDF فهم شبکه‌ای معنا به مثابه یک زیرساخت برای استظهار از ادله نقلی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حقوق متقابل دولت و ملت در مردم سالاری دینی(بخش اول) ✍️عباسعلی رهبر 👇ادامه مطلب در پست بعدی👇 •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/3931 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net