eitaa logo
فکرت
9.8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
152 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 تحلیل جامعه شناختی اعتراض و اغتشاش ♦️بخش قابل توجهی از توسعه از طریق گفت‌وگو است. لذا گفت‌وگو کردن، سؤال کردن و پاسخ دادن زمینه‌ی بسط حیات انسانی است و زمینه‌ی بروز حقیقت است. ♦️گفت‎‌وگوی علمی شرایطی را می‌طلبد که بتواند این موارد را رمزگشایی کند و زمینه‌ها را مورد توجه قرار دهد و گرفتار توهم نشود؛ یعنی پرسشگری که در حال پرسیدن سؤالی است باید سؤال خود را درست بیان کند. 💢 تماشای گفتگو در آپارت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
🔰 #سرمقاله 🖋دانیال بصیر، سردبیر رسانه اندیشه و آگاهی فکرت 🔹 باستان‌‌گرایی، کهن گرایی یا آرکائیسم پد
💢 مقایسه میان نقش تمدنی اسلام و ایران باستان 🎙حجت‌الاسلام دکتر جواد یاوری؛ استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر تاریخ شیعه اثنی عشری ♦️پیرامون ایران باستان و قبل از اسلام، آن‌‌چیزی را که از ادله و شواهد در منابع تاریخی همان دوره، بعد از آن و نیز اشاره آیات الهی به این نکته دست پیدا می‌‌کنیم که در اقصی نقاط دنیا، جاهلیت وجود داشت و در ایران هم دین و مذهب کنار گذاشته شده بود و فقط اقلیتی به آن پایبند بودند. البته مبلّغان دینی نیز وجود داشت؛ لکن هم‌‌چنان تحریفاتی یافت می‌‌شد و حاکمیتی که روی کار بود، طبق شواهد تاریخی؛ برای عالمان دینی هیچ جایگاه و طبقه‌‌ای قائل نبودند. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
▪️در نشست تخصصی نقد رسانه ملی مطرح شد؛ 🔰لزوم شناخت صحیح پدیده سلبریتیسم و تقویت رویکرد غیرانفعالی ♦️ در این برنامه که از سلسله نشست‌های تخصصی نقد رسانه ملی و به همت اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه برگزار شد، حجت‌الاسلام حسین مهدی‌زاده، پژوهشگر فقه حکومتی و مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این که پدیده و موضوع سلبریتی‌ها دارای چند وجه و بُعد است و نباید نگاه تک بُعدی به این قضیه داشت، اظهار داشت: یکی از مسایل مهم در این خصوص، نوع و نحوه تعامل رسانه ملی با سلبریتی‌هاست، آن هم در مختصاتی که صداوسیما دارد و چاره‌ای هم از آن نیست. ♦️دکتر محمدعلی روزبهانی، مدیر حوزه هنری استان قم و از کارشناسان فرهنگی و رسانه‌ای نیز این گونه به بیان نظر خویش پرداخت و گفت در دنیای کنونی که رسانه غالب و جهانی، رسانه ما نیست، سلبریتی‌ها اهمیت قابل توجهی پیدا کرده‌اند، چرا که در این فضا نگاه سرمایه‌سالارانه و منفعت‌طلبانه محوریت یافته است ، هر چند که به هر حال ما در مباحث فرهنگی از جمله نوع تعامل با سلبریتی‌ها، نیازمند اتخاذ رویکرد مکتبی و انقلابی هستیم. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
17.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلبریتی، خودِ ایده‌آل ما 💢 در بخشی از مستند باشگاه شهرت آمده است: ستاره به عنوان اصلی ترین هدف هواداران در می‌آید. و او را به عنوان خدایی انسان نما تبدیل می شود و هوادار افراطی برای او جان هم می دهد. ما با همیشه زندگی ایده ال که در سر می پروریم فاصله داریم. سلبریتی ها خود ایده آل ما هستند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از رادیو فکرت
19.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 کوروش کیست؟ 💠 ایران یکی از ارکان مهم جهان اسلام است و برای رهایی از عقب ماندگی احیای کوروش که هیچ دسترسی به آن نیست راه پیشروانه نیست. 💠 به عقیده برخی صاحبنظرانکوروش یا همان ذوالقرنین یکی از انبیاء الهی بوده است و در سنت توحیدی جایگاه رفیعی دارد ولی کوروشی که اورینتالیست ها برای افکار عمومی برساخته اند یک برساختی دوگانه است در برابر افسانه های مصری و اساطیر بابلی است تا امت اسلامی تجربه های تاریخی و زیسته خود را مزخرف بپندارد و گوش به سخنان کاهنان شرقشناس بدهد و هویت ناسیونالیستی خود را در قالب های اساطیری برسازد. 💠 و این جاعلان هویت وطنی در نشریات زنجیره ای کوروش را بر جای محمد(ص) و علی(ع) می نشانند بی آنکه آگاه باشند هیچ مرزبانی در شب های سرد و برفی در کوه های کردستان و آذربایجان و روزهای گرم بلوچستان با یاد کوروش اورینتالستی به پاسبانی از این مرز و بوم نپرداخته است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
📝 🔰 «کوروش و ذوالقرنین؛ افسانه تا واقعیت» ♦️این اثر سترگ در صدد بیان فرد خاصی به عنوان ذوالقرنین نبوده است؛ بلکه با بیان دیدگاه‌‌های مورخان و مفسران به دنبال بررسی این نظریه بوده که آیا ذوالقرنین همان کوروش است یا خیر؟ و از این جنبه به مطالعه تاریخ، تفسیر و روایات مربوط به این مباحث پرداخته است. ♦️کتاب «کوروش و ذوالقرنین؛ افسانه تا واقعیت» توسط استاد سیدعبدالرسول حسینی نودادی در سال ۱۳۹۹ توسط نشر عصر جوان در ۱۶۸ صفحه منتشر و روانه بازار گردید. 🖋محمد کرمی‌نیا؛ پژوهشگر و دانشجوی دکتری کلام امامیه 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
علوم انسانی و حل مسائل کشور - جبار رحمانی و سجاد صفار هرندی.mp3
32.37M
🔰 برنامه تلویزیونی شیوه 🔸موضوع: علوم انسانی و حل مسائل کشور با حضور: 👤 دکتر جبار رحمانی 👤 دکتر سجاد صفارهرندی •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 تلاش باستان‌گرایی برای دین‌زدایی و تحریف تاریخ 🎙حجت‌الاسلام دکتر علی مصلح؛ دکترای ادیان ایرانی و پژوهشگر ناسیونالیسم و ملی‌‌گرایی ♦️استناد این مطلب که کوروش معتقد به پولورالیسم دینی می‌‌باشد این جمله است: «به بعل و نبو و مردوک احترام بگذارید. خدای خدایان مردوک است و همه این‌‌ها که بت های بابلیان بوده‌اند را به جایگاهشان باز گردانید و من (کوروش) از طرف مردوک (خدای خدایان) بر شما حکم می‌‌رانم». در پاسخ به این افراد باید گفت که اولاً اصالت و محتوای منشور کوروش محل تأمل است و ثانیاً از بند فوق نیز پولورالیسم در نمی‌‌آید. لذا با این روایت تاریخی، می‌‌خواهند مفاهیم دوره مدرنیته را به خورد تاریخ دهند و سپس آن‌‌ها را به جامعه تزریق کنند. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
10.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 نگاه ترجمه‌ای به فعالیت سیاسی ♦️ دکتر میثم مهدیار، جامعه‌شناس و معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در برنامه تلویزیونی شیوه از سابقه طولانی مشارکت و فعالیت جمعی از قبیل یاری‌گری اجتماعی و دفاع مقدس می‌گوید. ♦️وی اشاره می‌کند زمانی که خواستیم مساله تشکل و دموکراسی را در ایران راه‌اندازی کنیم، آن سابقه را کنار گذاشتیم و الگوهای ترجمه‌ای و شاخص‌های غربی را به کشور را وارد کردیم. و متاسفانه شکست آن را به گردن حاکمیت یا مردم انداختیم. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 ما با ملی‌گرایی مقابل اسلام مخالفیم 🎙احسان عبادی، پژوهشگر و مؤلف حوزه دین و مدرس بنیاد مهدویت ♦️ما به هیچ عنوان ایران‌‌باستان را رد نمی‌‌کنیم؛ چرا که ما دارای نکات مثبتی در زمان مادها بوده‌‌ایم. هم‌‌چنین دارای تمدن ایلامی‌‌ها، شهر سوخته و… بوده‌‌ایم. بنابراین این‌‌ها جزئی از هویت‌‌های ماست. (مباحث پزشکی و شهرسازی در زمان ایلامی‌‌ها) لذا ما از این منظر به این هویت ملی افتخار می‌‌کنیم و مشکلی نداریم؛ اما ♦️ما با آن هویت ملی‌‌ای که می‌‌خواهد ما را در مقابل اسلام قرار دهد و بگوید که ما هویت دینی – عربی نمی‌‌خواهیم، مشکل داریم و معقول نمی‌‌باشد؛ ♦️چرا که ما هیچ‌‌گاه به دین به صورت ناسیونالیسی نگاه نمی‌‌کنیم. ما می‌‌توانیم هم هویت ایرانی خودمان را داشته باشیم و هم مسلمان باشیم. 💢 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔰سلبریتی‌ها چگونه حکمرانی فرهنگی را به‌دست می‌گیرند؟ ✍️دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ♦️پدیده «استار» درغرب و امریکا در یک روند تدریجی خلق شد و برای آن قوانین و سازکارهای اجرایی طراحی شد. اما‌ با گسترده شدن حوزه‌ فعالیت این افراد، خود این «ستاره‌ها» بستر و زمینه‌ای برای بروز انواع و اقسام جنبش‌های ضدفرهنگ شدند تا آنجا که حتی خود جامعه امریکایی از بروز چنین جنبش‌هایی دچار شوک شد و نخبگان در این زمینه شروع به تأمل و تفکرورزی کردند. اما بعد از مدتی متوجه شدند که خود ستاره‌ها اتفاقاً ظرفیتی برای کنترل جامعه هستند. بنابراین از دهه هفتاد میلادی، شخصیت‌های ستاره‌ دست‌‌اندازی‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف انجام دادند و در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد، به ابزاری برای مدیریت فرهنگ بدل شدند. ♦️اما، ادبیاتی که ما امروز تحت عنوان «سلبریتی» می‌شناسیم و بکار می‌بریم، ادبیات متأخرتری است. در دهه 90 و قرن بیست و یکم با به‌وجود آمدن ابزارهای رسانه‌ای جدید، مفهوم «سلبریتی» شکل ‌گرفت. این اتفاق همزمان شد با تحولاتی که در ساختار رسانه و جامعه رخ‌ داده‌ بود. رسانه‌های جدید نوعی رابطه دوطرفه بین ساختار رسانه‌ای و جامعه را رقم زدند و جنس جدیدی از مخاطب خلق ‌شد و چون این مخاطب جدید به محصولات گسترده رسانه‌ای دسترسی داشت، نگاهش به رسانه‌ تغییرات جدی پیدا کرد و طی آن معنا برای مخاطب رنگ باخت؛ امور معنادار کم رنگ‌ شد و چون تولید محتوا زیاد شد، نوعی «نهیلیسم معنایی» به‌وجود آمد. نتیجه این امر آن شد که عنصر «لذت» جایگزین عنصر «تفکر انتقادی» شد. البته عنصر لذت همواره همراه با رسانه‌ها بود اما اینگونه نبود که غلبه مطلق داشته باشد. اما وقتی وارد قرن بیست و یک شدیم، رسانه‌ها صرفاً با غلبه عنصر «لذت» گسترش پیدا می‌کردند مطالعه کامل مطلب در سایت روزنامه ایران •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net