eitaa logo
به فکر سوختن ۲
57 دنبال‌کننده
314 عکس
67 ویدیو
68 فایل
پایگاه نشر بیانات و تدریس حجت الاسلام والمسلمین حسن رحیمی
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ قَرُبَتْ فِیهِ الْآمَالُ وَ نُشِرَتْ فِیهِ الْأَعْمَالُ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ نَاصِرٍ أَعَانَ عَلَى الشَّیْطَانِ وَ صَاحِبٍ سَهَّلَ سُبُلَ الْإِحْسَانِ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مَا أَکْثَرَ عُتَقَاءَ اللَّهِ فِیکَ وَ مَا أَسْعَدَ مَنْ رَعَى حُرْمَتَکَ بِکَ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مَا کَانَ أَطْوَلَکَ عَلَى الْمُجْرِمِینَ وَ أَهْیَبَکَ فِی صُدُورِ الْمُؤْمِنِینَ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ لاَ تُنَافِسُهُ الْأَیَّامُ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ هُوَ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلاَمٌ‏ بدرود اى ماه دست یافتن به آرزوها، اى ماه سرشار از اعمال شایسته بندگان خداوند بدرود اى یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادى و اى مصاحبى که راه هاى نیکى و فضیلت را پیش پاى ما هموار ساختى بدرود که آزاد شدگان از عذاب خداوند، در تو چه بسیارند، و چه نیکبخت است آن که حرمت تو نگه داشت بدورد که درنگ تو براى گنه کاران چه به درازا کشید و هیبت تو در دل مؤمنان چه بسیار بود بدرود اى ماهى که هیچ ماه دیگر را توان همسرى با تو نیست. بدرود اى ماهى که تا تو بودى، امن و سلامت بود 📗 صحیفه سجادیه / دعای وداع ماه رمضان
✍ احمدحسین شریفی 🔸کسانی‌اند که زندگی خود را به «اهداف» گره می‌زنند، همواره زیستی شاداب، بانشاط، پرتحرک، متمرکز و فعال دارند؛ 🔹اما کسانی که زندگی خود را به «افراد» یا «اشیاء» گره می‌زنند، زیستی متغیر، آشفته و منفعل دارند. غم و شادی آنان به غم و شادی آن افراد و اشیاء وابسته است.
تحلیل پوریا استراکی از ادعای اسرائیل خیلی زیباست حتما بخونید
کتاب آداب سلوک برگرفته از مباحث استاد سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در برنامه سمت خدا مطالب قابل استفاده و جذابی داره برای تهیه به پاتوق کتاب ارومیه زنگ بزنید سفارش بدین میارن با تخفیف بخرید 😊
‼️علامت اينكه خداوند قبولت کرده : ✅قال المفضّل بن عمر للصادق عليه السّلام: أحبّ أن أعرف علامة قبولي عند اللّه تعالى،فقال له:علامة قبول العبد عند اللّه أن يصيب بمعروفه مواضعه فإن لم يكن كذلك فليس كذلك. مفضل بن عمر به امام صادق علیه السلام عرض کرد: دوست دارم علامت قبول شدنم نزد خدا را بدانم ✅ آقا امام صادق عليه السلام فرمود: نشانه پذيرفته شدن بنده به درگاه خدا اين است كه احسان و كمكش به جا صورت گيرد، اگر چنين نباشد چنان نيز نخواهد بود. نکته 🌷 سوال مفضل از قبول شدن خود بنده هست نه قبولي اعمال 🌷 بنده ازکجا باید بداند که کارهای خوبش بجا بوده یانه مثلا ما صدقه ای داده ایم نمی‌دانیم این صدقه بجایش رسیده یا نه ؟! اصلا از کجا باید بدانیم یا مثلا شبی دعایی خوانده ایم از کجا بدانیم الان وظیفه ما خواندن این دعا بوده یا نه و آیا بجا بوده یا نه ؟ 🌷به نظر حقیر این حدیث می‌فرماید اگر خدا قبولت کرد خودت کارهایت رو جوری تنظیم می‌کند که به جا انجام بشود و به جای مناسب برسد. یک حدیث زیبا هم از آقای عالم حضرت رسول اعظم صلوات الله علیه وآله هست که همین را می‌رساند: رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : صِلَةُ الفاجِرِ لا تَكادُ تَصِلُ إلاّ إلى فاجِرٍ مِثلِهِ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خوبى كردنِ نابكار، تقريبا جز به نابكارى مانند خودش نمى رسد. توضیحات استاد قرائتی در درسهایی از قرآن علامت قبول: به امام صادق(ع) گفت دوست دارم که بدانم کارهايم! را خدا قبول کرده و يا قبول نکرده است. «عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ أَنَّهُ قَالَ لِلصَّادِقِ(ع) أُحِبُّ أَنْ أَعْرِفَ عَلَامَةَ قَبُولِي عِنْدَ اللَّهِ فَقَالَ لَهُ عَلَامَةُ قَبُولِ الْعَبْدِ عِنْدَ اللَّهِ أَنْ يُصِيبَ بِمَعْرُوفِهِ مَوَاضِعَهُ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ كَذَلِكَ» (أعلام‌‌الدين/ص‌‌283) «فَقَالَ لَهُ» علامت قبول «عِنْدَ اللَّهِ أَنْ يُصِيبَ بِمَعْرُوفِهِ مَوَاضِعَهُ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ كَذَلِكَ» علامت کار قبول اين است که آدم بجا کار کند. يعني کاري را که خدا نخواهد قبول کند، کار بجا مصرف نمي‌شود. جوانيش مصرف مي‌شود اما هدر.
🔴رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: صَلَاتُکُمْ عَلَیَّ إِجَابَةٌ لِدُعَائِکُمْ وَ زَکَاةٌ لِأَعْمَالِکُمْ. صلوات شما بر من، موجب اجابت دعایتان و زکات (مایه رشد) اعمالتان است. 📚الأمالي (للطوسی) ج ۱، ص ۲۱۵، بحار الأنوار، ج ۹۱، ص ۵۴
مطالبی از کتاب آداب سلوک عزیزان به تفسیر صافی مراجعه کنند؛ آنجا می‌گوید: صورت انسانی، یک کتاب است که خدا با دست خود نوشته و حقیقت انسانیت، پلی است بین دنیا و آخرت . الان انسانها از پل صراط می افتند؛ یعنی هر چیزی که به انسانیت ما خدشه بزند، ما را از پل ساقط می‌کند. ص ۱۳ روی عن الصادق علیه السلام: ان الصورة الإنسانية هي الطريق المستقيم الي كل خير و الجسر المحدود بين الجنة و النار تفسیر صافي ج١ ص ٨٨