eitaa logo
به فکر سوختن ۲
56 دنبال‌کننده
311 عکس
66 ویدیو
68 فایل
پایگاه نشر بیانات و تدریس حجت الاسلام والمسلمین حسن رحیمی
مشاهده در ایتا
دانلود
روزی یک‌سال ...! 🎙استاد مهدی دشیری رضوان الله علیه: هر میزبانی در میان میهمانی خود بهترین پذیرائی، اطعام و اکرام را از میهمانان خود میکند. خداوند متعال در قلب ماه خود(رمضان الکریم) کریم آل محمد امام حسن مجتبی علیه السلام را به بشریت هدیه داده است.کریم اهلبیت امام حسن مجتبی علیه السلام قلب و بطن کرامت است. آنان که "وَتَرْزُقُ مَن تَشَاءُ بِغَیرِ حِسَابٍ" (۲۷ آل عمران) (رزق بی حساب) از خداوند میخواهند دست توسل به دامان امام حسن مجتبی علیه السلام زنند. 🎙حجت‌الاسلام محمد حسن الهی: «این دعایی[آیاتی] که نیمه ماه رمضان می‌نویسند، این را ما هر سال نوشتیم نتیجه‌اش را هم دیدیم، یعنی موقع اذان ظهر نیمه ماه رمضان زیر آسمان، این آیات را نوشته و در کیف پول خود بگذارید: «أَنُلْزِمُكُمُوهَا وَأَنْتُمْ لَهَا كَارِهُونَ» (قسمتی از آیه ۲۸‌ سوره هود) و بعد بنویسید: «إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتِينُ» (آیه ۵۸ سوره ذاریات). آن زمان حاج آقا فخر گفت من می‌ترسم آن تکه دوم را که دعا را کامل می‌کند، به شما بگویم! اگر آن را بگویم آن قدر به شما پول می‌رسد که ممکن است دیگر نماز نخوانید، نگفت!" 📚نسیم های گره گُشا، ج ۱، (پاورقی) نسیم ۳۶۳. 🌹نیاز نیست اِعراب (علائم) آیه گذاشته شود. 🌹در صورت امکان قبل و بعد از انجام این دستور به روح مرحوم آقا فخر تهرانی رضوان الله علیه ، صلوات و سوره ای هدیه شود. 📚به پیشگاه با کرامت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه، صلواتی هدیه بفرمائيد. @salavatnameh @ostadelahi
روزی یکسال...!❗ حجت‌الاسلام محمد حسن الهی: « این دعایی که رفقا نیمه ماه رمضان می‌نویسند، امسال چند نفر از رفقا نوشتند؟ این را ما هر سال نوشتیم نتیجه‌اش را هم دیدیم و رفقایی که جاهای مختلف بودند نوشتند؛ یعنی موقع اذان ظهر نیمه ماه رمضان زیر آسمان، این آیه " أَنُلۡزِمُكُمُوهَا وَأَنتُمۡ لَهَا كَـٰرِهُونَ" [سوره هود: ۲۸]را بنویسید و در کیف پولتان بگذارید؛ آن زمان حاج آقا فخر گفت من می‌ترسم آن تکه دوم را که دعا را کامل می‌کند، به شما بگویم! اگر آن را بگویم آن قدر به شما پول می‌رسد که ممکن است دیگر نماز نخوانید، نگفت!" 📚نسیم های گره‌گُشا، (پاورقی) ص ۲۴۱. 🌹نکته: حجت الاسلام الهی از شاگردان مرحوم آقا فخر تهرانی رضوان الله علیه هستند و این دستور از ایشان است و ضمنا فقط بخش «آخر» آیه مدّ نظر است.🌿 📚به پیشگاه با کرامت امام حسن مجتبی صلوات الله علیه، صلواتی هدیه بفرمائید. ⚘اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم⚘🤲 ⚘اللهم_بارک_لمولانا_صاحب_الزمان_روحی_فداه⚘🤲
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
عارضم خدمتت که ای یارم من به خال لبت گرفتارم آنقدر از تو گفته ام هر جا یک حسینیه ام که سیّارم پرچمت را به دوش من بسپار فرض کن خشت روی دیوارم به همه گفته ام رفیق تو ام به بقیه نگو که سربارم گریه میکنم برات 😭 گریه داره روضه هات
شب قدر .mp3
20.85M
گوش بدیم قدر چه کنیم؟
صوت سال‌های قبل برای شبهای قدر
برنامه انجام وظيف در شبهای قدر ۱۴۰۳ ان شاءالله ❇️مسجد کریم اهل بیت علیه السلام ✅آدرس : بلوار رودکی خیابان حسن نژاد سخنرانی و مناجات ( بیشتر اینجا خواهم بود ) هر سه شب شروع برنامه از ساعت ۲۳:۳۰ 🌺خانوادگی ❇️ حوزه علمیه زینب کبری س فقط سخنرانی هر سه شب ساعت سخنرانی :۲۲ (شروع برنامه ۲۱:۳۰) ✅مخصوص خواهران آدرس: خیابان عمار خیابان حج خیابان مدیریت صنعتی ❇️شب ۲۳ سخنرانی هیأت مجمع محبان آل یس خانه جوان ساعت ۲۴ و مناجات و قرآن به سر حسینیه ثار الله ساعت ۱:۳۰
💥دعایی با فضیلت بسیار قبل از افطار 🔸رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به امیر مؤمنان(علیه‌السلام) فرمودند: ای اباالحسن! این، ماه رمضان است که فرا رسیده؛ پس دعایت را پیش از افطارت قرار ده. همانا جبرائیل علیه السلام نزد من آمد و گفت: 🔸ای محمد! هر کس در ماه رمضان قبل از افطار، این گونه دعا کند، 1⃣ خدای متعال دعای او را مستجاب و روزه و نمازش را قبول می کند 2⃣ برای او ده دعا [ی دیگر نیز] مستجاب می کند، 3⃣ گناه او را می آمرزد 4⃣ نگرانی هایش را بر طرف می کند وغمش را می زداید 5⃣ نیازهایش را برآورده می سازد 6⃣ او را به خواسته هایش می رساند 7⃣ عملش را همراه با اعمال پیامبران و صدّیقان، بالا می برد 8⃣ روز قیامت در حالی می آید که رویش از ماه شب چهارده، نورانی تر است 🔸گفتم: «ای جبرائیل! آن دعا کدام است؟» گفت: بگو: اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِیمِ، وَ رَبَّ الْکُرْسِیِّ الرَّفِیعِ، وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ ، وَ رَبَّ الشَّفْعِ الْکَبِیرِ، وَ النُّورِ الْعَزِیزِ، وَ رَبَّ التَّوْراةِ وَ الْإنْجِیلِ وَ الزَّبُورِ، وَ الْفُرْقانِ الْعَظِیمِ. أَنْتَ إِلهُ مَنْ فِی السَّمواتِ وَ إِلهُ مَنْ فِی الْأَرْضِ لا إِلهَ فِیهِما غَیْرُکَ، وَ أَنْتَ جَبَّارُ مَنْ فِی السَّمواتِ وَ جَبَّارُ مَنْ فِی الْأَرْضِ لا جَبَّارَ فِیهِما غَیْرُکَ، أَنْتَ مَلِکُ مَنْ فِی السَّمواتِ، وَ مَلِکُ مَنْ فِی الْأَرْضِ، لا مَلِکَ فِیهِما غَیْرُکَ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْکَبِیرِ، وَ نُورِ وَجْهِکَ الْمُنِیرِ، وَ بِمُلْکِکَ الْقَدِیمِ. یا حَیُّ یا قَیُّومُ، یا حَیُّ یا قَیُّومُ یا حَیُّ یا قَیُّومُ، أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذِی أَشْرَقَ بِهِ‏ کُلُّ شَیْ‏ءٍ، وَ بِاسْمِکَ الَّذِی أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمواتُ وَ الْأَرْضُ، وَ بِاسْمِکَ الَّذِی صَلُحَ بِهِ الْأَوَّلُونَ، وَ بِهِ یَصْلُحُ الآخِرُونَ. یا حَیّاً قَبْلَ کُلِّ حَیٍّ، وَ یا حَیّاً بَعْدَ کُلِّ حَیٍّ، وَ یا حَیُّ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی، وَ اجْعَلْ لِی مِنْ أَمْرِی یُسْراً وَ فَرَجاً قَرِیباً، وَ ثَبِّتْنِی عَلى‏ دِینِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَلى‏ هُدى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ عَلى‏ سُنَّةٍ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ. وَ اجْعَلْ عَمَلِی فِی الْمَرْفُوعِ الْمُتَقَبَّلِ، وَ هَبْ لِی کَما وَهَبْتَ لأَوْلِیائِکَ وَ أَهْلِ طاعَتِکَ، فَانِّی مُؤْمِنٌ بِکَ، وَ مُتَوَکِّلٌ عَلَیْکَ، مُنِیبٌ إِلَیْکَ، مَعَ مَصِیری إِلَیْکَ، وَ تَجْمَعُ لِی وَ لِأَهْلِی وَ لِوَلَدِی الْخَیْرَ کُلَّهُ، وَ تَصْرِفُ عَنِّی وَ عَنْ وَلَدِی وَ أَهْلِی الشَّرَّ کُلَّهُ. أَنْتَ الْحَنَّانُ الْمَنَّانُ بَدِیعُ السَّمواتِ وَ الْأَرْضِ، تُعْطِی الْخَیْرَ مَنْ تَشاءُ، وَ تَصْرِفُهُ عَمَّنْ تَشاءُ، فَامْنُنْ عَلَیَّ بِرَحْمَتِکَ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ 📚اقبال الاعمال سید بن طاووس، ج1، ص114 ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈
وظیفه کسی که در شب قدر حال دعا و قرائت ندارد در بیان علامه طباطبائی ره
وظیفه سالک در ماه رمضان
قدر 🔸قال‌الصادق‏(ع): التَّقدیرُ فی لَیلَةِ تِسعَ عَشرَةَ و الإبرامُ فی لَیلَةِ إحدی و عِشرینَ و الإمضاءُ فی لَیلَةِ ثلاثَ و عِشرینَ 📚(الکافی، ج 4، ص 159) مقدّرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه [رمضان] امضا می‏‌شود.
به جان دوست که در اعتقاد سعدی نیست که در جهان به جز از کوی دوست جایی هست
ای خوش از تن کوچ کردن، خانه در جان داشتن روی مانند پری از خلق پنهان داشتن همچو عیسی بی پر و بی بال بر گردون شدن همچو ابراهیم در آتش گلستان داشتن کشتی صبر اندرین دریا افکندن چو نوح دیده و دل فارغ از آشوب طوفان داشتن در هجوم ترک تازان و کمانداران عشق سینه‌ای آماده بهر تیرباران داشتن روشنی دادن دل تاریک را با نور علم در دل شب، پرتو خورشید رخشان داشتن همچو پاکان، گنج در کنج قناعت یافتن مور قانع بودن و ملک سلیمان داشتن
آنچه سعی است من اندر طلبش بنمودم این قَدَر هست که تغییر قضا نتوان کرد
﷽ 📜مرحوم استاد[قاضی] رحمه الله علیه معتقد بودند که نتایج اعمال ماه صیام را روز عید می دهند. خواجه[حافظ]نیز تعبیراتی از این گونه در موارد مختلف دارد. در جایی می گوید: روز عید است و من امروز در آن تدبیرم که دهم حاصل سی روزه و ساغر گیرم 📘ثمرات حیات، ج1، ص229، جلسهٔ49 👤علامه طباطبائی قدّس اللّه سّره @
✳️ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ قَرُبَتْ فِیهِ الْآمَالُ وَ نُشِرَتْ فِیهِ الْأَعْمَالُ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ نَاصِرٍ أَعَانَ عَلَى الشَّیْطَانِ وَ صَاحِبٍ سَهَّلَ سُبُلَ الْإِحْسَانِ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مَا أَکْثَرَ عُتَقَاءَ اللَّهِ فِیکَ وَ مَا أَسْعَدَ مَنْ رَعَى حُرْمَتَکَ بِکَ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مَا کَانَ أَطْوَلَکَ عَلَى الْمُجْرِمِینَ وَ أَهْیَبَکَ فِی صُدُورِ الْمُؤْمِنِینَ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ لاَ تُنَافِسُهُ الْأَیَّامُ‏ اَلسَّلاَمُ عَلَیْکَ مِنْ شَهْرٍ هُوَ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلاَمٌ‏ بدرود اى ماه دست یافتن به آرزوها، اى ماه سرشار از اعمال شایسته بندگان خداوند بدرود اى یاریگر ما که در برابر شیطان یاریمان دادى و اى مصاحبى که راه هاى نیکى و فضیلت را پیش پاى ما هموار ساختى بدرود که آزاد شدگان از عذاب خداوند، در تو چه بسیارند، و چه نیکبخت است آن که حرمت تو نگه داشت بدورد که درنگ تو براى گنه کاران چه به درازا کشید و هیبت تو در دل مؤمنان چه بسیار بود بدرود اى ماهى که هیچ ماه دیگر را توان همسرى با تو نیست. بدرود اى ماهى که تا تو بودى، امن و سلامت بود 📗 صحیفه سجادیه / دعای وداع ماه رمضان
✍ احمدحسین شریفی 🔸کسانی‌اند که زندگی خود را به «اهداف» گره می‌زنند، همواره زیستی شاداب، بانشاط، پرتحرک، متمرکز و فعال دارند؛ 🔹اما کسانی که زندگی خود را به «افراد» یا «اشیاء» گره می‌زنند، زیستی متغیر، آشفته و منفعل دارند. غم و شادی آنان به غم و شادی آن افراد و اشیاء وابسته است.
تحلیل پوریا استراکی از ادعای اسرائیل خیلی زیباست حتما بخونید
کتاب آداب سلوک برگرفته از مباحث استاد سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در برنامه سمت خدا مطالب قابل استفاده و جذابی داره برای تهیه به پاتوق کتاب ارومیه زنگ بزنید سفارش بدین میارن با تخفیف بخرید 😊
‼️علامت اينكه خداوند قبولت کرده : ✅قال المفضّل بن عمر للصادق عليه السّلام: أحبّ أن أعرف علامة قبولي عند اللّه تعالى،فقال له:علامة قبول العبد عند اللّه أن يصيب بمعروفه مواضعه فإن لم يكن كذلك فليس كذلك. مفضل بن عمر به امام صادق علیه السلام عرض کرد: دوست دارم علامت قبول شدنم نزد خدا را بدانم ✅ آقا امام صادق عليه السلام فرمود: نشانه پذيرفته شدن بنده به درگاه خدا اين است كه احسان و كمكش به جا صورت گيرد، اگر چنين نباشد چنان نيز نخواهد بود. نکته 🌷 سوال مفضل از قبول شدن خود بنده هست نه قبولي اعمال 🌷 بنده ازکجا باید بداند که کارهای خوبش بجا بوده یانه مثلا ما صدقه ای داده ایم نمی‌دانیم این صدقه بجایش رسیده یا نه ؟! اصلا از کجا باید بدانیم یا مثلا شبی دعایی خوانده ایم از کجا بدانیم الان وظیفه ما خواندن این دعا بوده یا نه و آیا بجا بوده یا نه ؟ 🌷به نظر حقیر این حدیث می‌فرماید اگر خدا قبولت کرد خودت کارهایت رو جوری تنظیم می‌کند که به جا انجام بشود و به جای مناسب برسد. یک حدیث زیبا هم از آقای عالم حضرت رسول اعظم صلوات الله علیه وآله هست که همین را می‌رساند: رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : صِلَةُ الفاجِرِ لا تَكادُ تَصِلُ إلاّ إلى فاجِرٍ مِثلِهِ پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : خوبى كردنِ نابكار، تقريبا جز به نابكارى مانند خودش نمى رسد. توضیحات استاد قرائتی در درسهایی از قرآن علامت قبول: به امام صادق(ع) گفت دوست دارم که بدانم کارهايم! را خدا قبول کرده و يا قبول نکرده است. «عَنِ الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ أَنَّهُ قَالَ لِلصَّادِقِ(ع) أُحِبُّ أَنْ أَعْرِفَ عَلَامَةَ قَبُولِي عِنْدَ اللَّهِ فَقَالَ لَهُ عَلَامَةُ قَبُولِ الْعَبْدِ عِنْدَ اللَّهِ أَنْ يُصِيبَ بِمَعْرُوفِهِ مَوَاضِعَهُ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ كَذَلِكَ» (أعلام‌‌الدين/ص‌‌283) «فَقَالَ لَهُ» علامت قبول «عِنْدَ اللَّهِ أَنْ يُصِيبَ بِمَعْرُوفِهِ مَوَاضِعَهُ فَإِنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ كَذَلِكَ» علامت کار قبول اين است که آدم بجا کار کند. يعني کاري را که خدا نخواهد قبول کند، کار بجا مصرف نمي‌شود. جوانيش مصرف مي‌شود اما هدر.