🔄 ماجرای دختری که دوباره حجاب را انتخاب کرد ...
🔹بعضیها با نگاهشان تحسین و تشویقم میکردند. انگار که من با بیحجابی از آنها طرفداری و حمایت کردم. درمقابل بعضی با نگاه و زبان سرزنشم میکردند و با حالت بدی میگفتند: این چه وضعی است؟ خجالت نمیکشی؟
🔹 از یک جایی به بعد اتفاقاتی افتاد که باعث شد احساس ناخوشایندی در من ایجاد شود و آن سرخوشی اولیه بهکلی از بین برود.
🔹 یکی از روزهایی که موهایم را باز گذاشته بودم یک خانم چادری من و دوستم را به غرفهشان در ایستگاه مترو دعوت کرد. برایمان چای ریخت و گفت: «به نظرتان بهتر نیست یک مقدار از نظر ظاهری بهتر در جامعه حضور پیدا کنید که خودتان امنیت بیشتری داشته باشید». به نظرم این خیلی قشنگ بود. از ما سؤال کرد؛ امر نکرد. نگفت باید آن کار را میکردی یا چرا این کار را کردی؟
🔹این ماجرای دختر ۲۲ سالهای است که خبرنگار فارس در زمان خواندن کامنت یکی از اخبار او را شناخت. بیتا که در زمان اغتشاشات تحت تأثیر خواهر کوچکترش حجاب را کمکم کنار گذاشت از خاطرات تلخ آن دو هفته میگوید.
اینجا قدم به قدم با بیتا همراه شوید و ادامه ماجرایش را بخوانید...
#حجاب_حرف_خدا
#حجاب
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
در برخی بستنیها مادهای بنام «E 471» که ساخت کشورهای غیر مسلمان است، مورد استفاده قرار میگیرد که گویا حاوی اجزای خوک است، خوردن این بستنیها چه حکمی دارد؟ - گنجینه پاسخ ها - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa38946
آیا در بستنی های تولید ایران از "چربی خوکی" استفاده می شود؟!- اخبار پزشکی - اخبار اجتماعی تسنیم | Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/07/01/2102367/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D9%88%DA%A9%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏷 سلسله مباحث تبیین فریضه؛
امر به معروف و نهی از منکر
🔸قسمت دوازدهم
💥 برای رسیدن به خواسته های دنیوی، هم سعی و تلاش میکنیم و هم تحمل سختی؛ اما برای جلب رضایت خدا، راحت طلب و بهانه گیر😡
🔹️همه انسان ها، در خسران هستند، مگر ... 🤔
🔸️حزب اللهی هایی که زیانکارترین انسانها میشوند😱
#امر_به_معروف | #مدیون_شهدائیم
#تذکر_لسانی
@omidreza_sattari
📼 قسمت اول | دوم | سوم | چهارم | پنجم | ششم | هفتم | هشتم | نهم | دهم | یازدهم
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ #هشدار های دکتر شاهین فرهنگ درباره آثار زیانبار گسترش بی حجابی !!! 🚨
⛔️ اونهایی که به اسم روحانی و آیت الله و... حساسیت دارن، این حرف ها رو یه آیت اللّه یا امام جمعه نمی زنه؛ بلکه این حرفهای کسی است که با معدل ممتاز از دانشگاه هاروارد آمریکا فارغ التحصیل شده و سخنران برتر موفقیت هم هست !!!
#حجاب_حرف_خدا
#حجاب
🤲 الّلهُمَّعَجِّلْلِوَلِیِّکَالْفَرَج
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سال تحصیلی جدید
🔻مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از بین خواهران علاقه مند به تحصیل در علوم دینی ثبت نام به عمل میآورد.
🔹 مهلت نام نویسی از 29 بهمن 1401 آغاز شده و تا پایان اردیبهشت 1402 ادامه دارد و علاقهمندان جهت ثبت نام میتوانند به آدرس اینترنتی https://paziresh.whc.ir مراجعه کنند.
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
با سلام خدمت اعضا محترم
در خواست میشود دوستان و عزیزانی که در این کانال (فقه و احکام) عضو هستند، در صورت تمایل در کانال اصلی با نام مباحث عضو شوند.
ممنون از همراهی تان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العالمين، و الصلاة و السلام على أشرف الأنبياء و المرسلين محمد و آله الطيبين الطاهرين، و اللعنة الدائمة على أعدائهم أجمعين، من الآن الى قيام يوم الدين.
(مسأله ١): شخص مسلمان بايد عقيدهاش به اصول دين از روى بصيرت باشد، و نمىتواند در اصول دين تقليد نمايد، يعنى گفته كسى را كه علم به آنها دارد به صرف اين كه او گفته است قبول كند، ولى چنانچه شخص به عقائد حقه اسلام يقين داشته باشد و آنها را اظهار نمايد هر چند از روى بصيرت نباشد آن شخص مسلمان و مؤمن است و همه احكام اسلام و ايمان بر او جارى مىشود، و اما در احكام دين - در غير ضروريات و قطعيات - بايد شخص يا مجتهد باشد كه بتواند احكام را از روى دليل بدست آورد يا از مجتهد تقليد كند يا از راه احتياط طورى بوظيفه خود عمل نمايد، كه يقين كند تكليف خود را انجام داده است، مثلا اگر عدهاى از مجتهدين عملى را حرام مىدانند و عده ديگر مىگويند حرام نيست، آن عمل را انجام ندهد، و اگر عملى را بعضى واجب و بعضى مستحب مىدانند، آن را بجا آورد. پس كسانى كه مجتهد نيستند و نمىتوانند به احتياط عمل كنند، واجب است از مجتهد تقليد نمايند.
(مسأله ٢): تقليد در احكام: عمل كردن بدستور مجتهد است. و از مجتهدى مىتوان تقليد كرد كه مرد، بالغ، عاقل، شيعه دوازده امامى، حلال زاده، زنده و عادل باشد. و عادل كسى است كه كارهائى را كه بر او واجب است بجا آورد و كارهائى را كه بر او حرام است ترك كند، و نشانه عدالت اين است كه در ظاهر شخص خوبى باشد، كه اگر از اهل محل يا همسايگان او يا كسانى كه با او معاشرت دارند حال او را بپرسند خوبى او را تصديق نمايند. و در صورتى كه اختلاف فتوى بين مجتهدين در مسائل محل ابتلاء ولو اجمالا معلوم باشد لازم است مجتهدى كه انسان از او تقليد مىكند اعلم باشد يعنى در فهميدن حكم خدا از تمام مجتهدهاى زمان خود تواناتر باشد.
(مسأله ٣): مجتهد و اعلم را از سه راه مىتوان شناخت: (اول) آن كه خود انسان يقين كند، مثل آن كه از اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را بشناسد. (دوم) آن كه دو نفر عالم و عادل، كه مىتوانند مجتهد اعلم را تشخيص دهند، مجتهد بودن يا اعلم بودن كسى را تصديق كنند به شرط آن كه دو نفر عالم و عادل ديگر با گفته آنان مخالفت ننمايند و ظاهر اين است كه اجتهاد يا اعلميت كسى بگفته يك نفر كه مورد وثوق انسان باشد نيز ثابت مىشود. (سوم) آن كه عدهاى از اهل علم كه مىتوانند مجتهد و اعلم را تشخيص دهند، و از گفته آنان اطمينان پيدا مىشود مجتهد بودن يا اعلم بودن كسى را تصديق كنند.
(مسأله ٤): اگر اختلاف بين دو مجتهد يا بيشتر در مسائل محل ابتلا ولو اجمالا معلوم و اعلم بودن بعضى از بعض ديگر نيز معلوم باشد، ولى شناختن شخص اعلم ميسر نباشد احوط آنست كه شخص در همه مسائل ميان فتاواى آنان - چنانچه ممكن است - احتياط كند (اگر چه در مسأله تفصيلى است كه مقام را گنجايش بيان آن نيست) و در صورتى كه احتياط ممكن نباشد بايد عمل او مطابق فتواى كسى باشد كه احتمال اعلم بودن او بيش از ديگرى است و اگر احتمال اعلميت هر دو يكسان است مخير مىباشد.
(مسأله ٥): بدست آوردن فتوى يعنى دستور مجتهد چهار راه دارد:
(اول) شنيدن از خود مجتهد (دوم) شنيدن از دو نفر عادل كه فتواى مجتهد را نقل كنند (سوم) شنيدن از كسى كه انسان بگفته او اطمينان دارد. (چهارم) ديدن در رساله مجتهد در صورتى كه انسان بدرستى آن رساله اطمينان داشته باشد.
(مسأله ٦): تا انسان يقين نكند كه فتواى مجتهد عوض شده است، مىتواند به آنچه در رساله او نوشته شده عمل نمايد، و اگر احتمال دهد كه فتواى او عوض شده جستجو لازم نيست.
(مسأله ٧): اگر مجتهد اعلم در مسألهاى فتوى دهد مقلد آن مجتهد يعنى كسى كه از او تقليد مىكند نمىتواند در آن مساله به فتواى مجتهد ديگر عمل كند، ولى اگر فتوى ندهد و بفرمايد احتياط آنست كه فلان طور عمل شود، مثلا بفرمايد احتياط آنست كه در ركعت اول و دوم نماز بعد از سوره حمد يك سوره تمام بخواند مقلد بايد يا به اين احتياط كه احتياط واجبش مىگويند عمل كند و يا به فتواى مجتهد ديگرى كه تقليدش جائز است عمل نمايد، پس اگر او فقط سوره حمد را كافى بداند مىتواند سوره را ترك كند. و همچنين است اگر مجتهد اعلم بفرمايد مسأله محل تأمل يا محل اشكال است.
(مسأله ٨): اگر مجتهد اعلم بعد از آن كه در مسألهاى فتوى داده يا پيش از آن احتياط كند، مثلا بفرمايد ظرف نجس را كه يك مرتبه در آب كر بشويند پاك مىشود، اگر چه احتياط آنست كه سه مرتبه بشويند، مقلد او مىتواند عمل به احتياط را ترك نمايد و اين را احتياط مستحب مىنامند.
(مسأله ٩): اگر مجتهدى كه انسان از او تقليد مىكند از دنيا برود حكم بعد فوت او حكم زنده بودنش است، بنابر اين اگر او اعلم از مجتهد زنده باشد بايد - با علم به اختلاف در مسائل محل ابتلا ولو اجمالا - بر تقليد او باقى بماند، و چنانچه مجتهد زنده اعلم از او باشد بايد به مجتهد زنده رجوع كند، و مراد از تقليد در صدر اين مسأله صرف التزام به متابعت از فتواى مجتهد معين است نه عمل كردن به دستور او.
(مسأله ١٠): اگر در مسألهاى به فتواى مجتهدى عمل كند، و بعد از مردن او در همان مسأله بر حسب وظيفهاش به فتواى مجتهد زنده رفتار نمايد، دوباره نمىتواند آن را مطابق فتواى مجتهدى كه از دنيا رفته است انجام دهد.
(مسأله ١٢): اگر براى انسان مسألهاى پيش آيد كه حكم آن را نمىداند لازم است احتياط كند، يا اين كه با شرائطى كه ذكر شد تقليد نمايد، ولى چنانچه دسترسى به فتواى اعلم در آن مسأله نداشته باشد هر چند مخالفت غير اعلم با اعلم را اجمالا بداند جائز است از غير اعلم تقليد نمايد.