eitaa logo
فقه و احکام
276 دنبال‌کننده
4هزار عکس
4.6هزار ویدیو
111 فایل
©️ کپی ممنوع 🚫 👌 فقط فوروارد ✅
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
(تند خوانی) قرآن کریم ✨ جزء ۰۱ ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3 ✨ جزء ۰۲ ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3 ✨ جزء ۰۳ ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3 ✨ جزء ۰۴ ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3 ✨ جزء ۰۵ ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3 ✨ جزء ۰۶ ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3 ✨ جزء ۰۷ ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3 ✨ جزء ۰۸ ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3 ✨ جزء ۰۹ ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3 ✨ جزء ۱۰ ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3 ✨ جزء ۱۱ ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3 ✨ جزء ۱۲ ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3 ✨ جزء ۱۳ ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3 ✨ جزء ۱۴ ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3 ✨ جزء ۱۵ ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3 ✨ جزء ۱۶ ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3 ✨ جزء ۱۷ ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3 ✨ جزء ۱۸ ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3 ✨ جزء ۱۹ ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3 ✨ جزء ۲۰ ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3 ✨ جزء ۲۱ ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3 ✨ جزء ۲۲ ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3 ✨ جزء ۲۳ ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3 ✨ جزء ۲۴ ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3 ✨ جزء ۲۵ ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3 ✨ جزء ۲۶ ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3 ✨ جزء ۲۷ ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3 ✨ جزء ۲۸ ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3 ✨ جزء ۲۹ ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3 ✨ جزء ۳۰ ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3 ┅─────────── 🤲 🌙 ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │ 📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 هفتم ماه رمضان 🤲 اللّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیامِهِ وَ قِیامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکرَک بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقِک یا هَادِی الْمُضِلِّینَ 🔸خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبادت 🔸و بركنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان 🔸و روزیم كن در آن یادت را براى همیشه 🔸 به خودت اى راهنماى گمراهان
🪧 | ۷ 1- ياری‌خواستن از خداوند در انجام نماز و روزه 2- دوری از لغزش‌ها و گناهان 3- درخواست ذكر دائمی‌ 4- توفيق از جانب خدا 🔰پیام منتخب ✍️ در قرآن، توفیق به معنای «آسان‌کردن» است. آن‌جایی که خدا به کسی توفیق می‌دهد، به این معناست که گرایش قلبی او به سمت امور خداپسند آسان‌تر می‌شود، علل حرکت در این مسیرها برایش فراهم‌تر می‌گردد، بهتر معارف را درک و راحت‌تر عمل می‌کند. عکسِ توفیق، حالت بی‌توفیقی است؛ یعنی با گناه پی‌درپی، گرایش قلبی انسان به سمت امور ناپسند، آسان می‌شود. (علیه‌السلام) می‌فرماید: «هر کَس از خدا توفیق بخواهد، در حالی که کوشا و تلاش گر نیست، خود را مسخره کرده است.» 📗 میزان ‌الحکمه، ج ۲، ص ۸۶۲ یاری خداوند متعال در کارهای نیک، عزم و همتی استوار و جهاد خستگی‌ناپذیر از طرف بنده را هم می‏طلبد؛ چنان‌که دیگر خواست‏ها و اهداف نیز به تناسب خود، نیازمند تلاش و کوشش‌اند. ┅─────────── 🤲 🌙 ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │ 📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
شرح دعای روز هفتم ماه رمضان.Mp3
7.61M
💠 هفتم ماه رمضان 🎙 آیت‌الله ┅─────────── 🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج 🌙 ‌ ‌ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │ 📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فهرست دوم
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️ علیه السلام : مَن نَظَرَ إلى أبَوَيهِ نَظَرَ ماقِتٍ و هُما ظالِمانِ لَهُ، لم يَقبَلِ اللّه ُ لَهُ صلاةً . 👈هر که به و خود، گر چه به وی ستمکرده باشند، با نگاه دشمنانه بنگرد، خداوند از او نمازی را نمی‌پذیرد. 📚 الکافی ✍ گاهی یک نگاه خشم آلود به پدر یا مادر فرسنگ ها انسان را از مقامات معنوی دور می‌کند و چه بسا لبخندی از آنها فرسنگ ها انسان را به مقامات عالیه نزدیک می‌کند. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │✨ @Nafaahat │ 📖 @feqh_ahkam │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
>>>>>> فرق های فرزند رضاعی👩‍🍼 و نَسَبی🤱 👶🏻🙇🏻‍♀ بچه ای که از خانمی شیر بخورد (با شرایط خاصی) این بچه فرزند آن زن به حساب می آید که به آن «فرزند رضاعی » گفته می شود ولی بین فرزند رضاعی و نسبی چند تفاوت وجود دارد : ۱- در فرزند رضاعی توارث نیست یعنی نه او از آن خانواده ارث می برد و نه آن خانواده از او ارث می برند ولی در فرزند نسبی توارث هست. ۲- در فرزند رضاعی وجوب نفقه نیست یعنی واجب نیست آن خانواده نفقه او را بدهند و یا اگر آن خانواده فقیر باشند لازم نیست این فرزند، خرجی آن ها را بدهد؛ ولی در فرزند نسبی وجوب نفقه هست. (۱) ۳- اگر بچه ای از زنی شیربخورد فقط آن بچه به آن خانواده محرم می شود و چنانچه خواهر و برادری داشته باشد به مادر رضاعی او و خانواده اش محرم نمی شوند. (۲) تذکر : آنچه ذکر نمودیم مربوط به خود بچه ای است که شیر خورده؛ اما در مورد پدر آن بچه، احکام خاصی است که الان فرصت ذکر آن ها نیست مثل این که پدر آن بچه نمی تواند از دختران زنی که بچه او را شیر داده زوجه اختیار نماید. 🔗 شیر دادن به نوه ↓ https://eitaa.com/feqh_ahkam/11209 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱- فقها می فرمایند : اسباب النفقة ثلاث؛ النکاح و القرابة و الملک . بنگرید جامع المدارک فی شرح مختصر النافع ، ج۴ ، ص۴۷۶ - کشف الثام والابهام عن قواعد الاحکام، ج۷ ، ص۵۵۷. ۲- رساله ۱۳مرجع ، ج۲ ، ص۵۰۵. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
>>>> ابریشم ابریشم دارای احکامی است : ۱- اینکه برخی فروشندگان ابریشم، آن را در مکان خنک می گذارند تا رطوبت بکشد و سنگین شود و سپس آن را بفروشند، این کار حرام و مصداق کم فروشی و غشّ در معامله است. ۲- پوشیدن لباس ابریشم طبیعی و خالص بر مردان حرام است. ⛔️ چه خود لباس و چه آستر آن . و نیز فرق نمی کند که لباس کوچک باشد مثل جوراب یا لباس معمولی مثل پیراهن. ✅ ولی پوشیدن ابریشم مطلقاً برای زنها اشکال ندارد. ۳- لباسی که معلوم نیست ابریشم است یا نه، پوشیدن آن برای مردان و زنان اشکال ندارد. ۴- نماز خواندن روی فرش ابریشم برای مردان و زنان اشکال ندارد. و نیز تکیه کردن بر پشتی ابریشمی برای زنان و مردان اشکال ندارد. (۱) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. مجمع الرسائل ، صاحب جواهر (م۱۲۶۶) ، ج۱ ، ص۲۰۷، مؤسسه صاحب الزمان (علیه‌السلام) - توضیح المسائل محشی ، مرحوم امام خمینی ، ج۱ ، ص۴۴۷ ، انتشارات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
>>>>>> اقسام وضو وضو به سه قسم تقسیم می شود : ۱- وضوی واجب: مثل وضو برای نماز یا برای دست زدن به خط قرآن و اسم خدا و پیامبر(صلی‌الله علیه وآله) و امامان معصوم(علیهم‌السلام) و وضو برای طواف و مثل وضوی کسی که نذر کرده با وضو باشد. (۱) ۲- وضوی مستحب : مثل وضو برای قرآن و دعا خواندن و وضو روی وضو و برای طواف مستحبی و وضوی قبل از خواب و برای زیارت امامان (علیهم‌السلام) و زیارت اهل قبور و مثل وضو برای نماز میت . (۲) ۳- وضوی حرام: مثل وضو بعد از غسل جنابت؛ زیرا کسی که غسل جنابت انجام داده تا وقتی کاری که وضو را باطل می کند از او سر نزده نباید وضو بگیرد. (۳) ⚠️ تذکر : کسی که غسل جنابت انجام داده با همان غسل باید نمازش را بخواند ولی بعد از غسل های دیگر باید احتیاط کنیم و وضو بگیریم؛ زیرا فتاوای فقها در این زمینه مختلف است و بعضی از آن بزرگواران می فرمایند با غسلهای دیگر (غیر از غسل جنابت ) نمی شود نماز خواند ولی همه متفق هستند که وضو بعد از آن غسل ها اشکال ندارد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱ - توضیح المسائل مراجع ، ج۱ ، ص۱۸۷. بعضی از علما می فرمایند : در مورد نام پیامبر ، امامان ، و حضرت زهرا علیهم السلام بهتر این است که با وضو باشد. ۲. همان ، ص۱۸۸ - الدروس الشرعیة فی فقه الامامیة ،ج۱ ، ص۸۶ - منتهی المطلب فی تحقیق المذهب، ج۲ ، ص۲۳۲. ۳. توضیح المسائل مراجع ، ج۱ ، ص۲۲۷. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
>>>>>> پرداخت خرجی پرداخت خرجی سه گروه بر انسان واجب است : ۱- پدر و مادر ۲- فرزند ۳- همسر (زن ) گرچه در عده طلاق رجعی باشد به شرط اینکه قبل از طلاق ناشزه نشده باشد. ولی باید توجه داشت که بین خرجی پدر و مادر و فرزندان از یک سو و بین خرجی زن از سوی دیگر، دو تفاوت وجود دارد: تفاوت اول : خرجی دادن به پدر و مادر و یا فرزندان در صورتی واجب است که فقیر باشند و در غیر این صورت واجب نیست؛ مثلا فرزندی که ثروت دارد بر پدر و مادرش واجب نیست خرجی او را بدهد یعنی می تواند از مال خود بچه خرج بچه کند. اما در مورد همسر چنین نیست یعنی چه زن ثروت داشته باشد یا نداشته باشد خرجی او بر شوهرش واجب است. تفاوت دوم : اگر انسان خرجی پدر و مادر یا فرزندان را نداد ، معصیت کرده ولی مدیون نمی ماند؛ اما در مورد همسر چنین نیست به هر مقدار که خرجی همسر را ندهد به همان مقدار مدیون می ماند که در زمان حیاتش باید بدهد و الا باید بعد فوت از اصل مالش بردارند؛ مگر زن رضایت دهد. (۱) تذکر: فقها فرموده اند چنانچه انسان مالک حیوانی باشد باید خرج آن را بدهد و یا آن را بفروشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۱. الروضة البهیه ، فی شرح اللمعة الدمشقیة ، ج۶ ، ص۷۳ - عوائدالایام فی بیان قواعد الاحکام و مهمات مسائل الحلال و الحرام ، ص۴۳۲. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا