فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آقا عکس پدر شهیدش بوسید پسر ناخودآگاه دست آقا رو بوسید
😍
#کانال_مساجد_شهرک_غرب_و_سعادت_آباد #امور_مساجد #استان_تهران #منطقه_دو #رهبری #آقا
🕌 کانال مساجد شهرک غرب و سعادت آباد:
👇👇👇
🆔 https://eitaa.com/masajedtehran1402
😍🌷🌷🌷🌷🌷😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کارشناس اسرائیلی:
هر طرفی غیر از ایرانیها در مرزهای ما باشند بهتر است...
🍃🌹🍃
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔 rubika.ir/meyar_pb
حجاب به عنوان یک عامل محافظ در برابر افسردگی
حجاب یا پوشش معمولاً توسط زنان مسلمان انجام می شود، اما همچنان در جامعه سکولار بحث برانگیز است. برخی از فمینیست های غربی استدلال می کنند که حجاب یک رفتار ظالمانه است که برای مثال با ایجاد افسردگی بر زنان تأثیر منفی می گذارد. این مقاله این فرضیه را با یک نمونه ملی از زنان مسلمان آمریکایی آزمایش می کند. نتایج تحلیل رگرسیون فرضیه را تایید نکرد. در واقع، زنانی که بیشتر محجبه بودند، علائم افسردگی را کمتر و نه بیشتر گزارش کردند. به عبارت دیگر، حجاب یک عامل محافظتی در زمینه افسردگی به نظر می رسد. با توجه به شیوع افسردگی در بین زنان، یافته ها نتایج مهمی برای زنان مسلمان در هر دو سطح خرد و کلان دارد.
Hodge DR, Husain A, Zidan T. Hijab and Depression: Does the Islamic Practice of Veiling Predict Higher Levels of Depressive Symptoms? Soc Work. 2017 Jul 1;62(3):243-250. doi: 10.1093/sw/swx027. PMID: 28505358.
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
حجاب زنان در فرانسه به عنوان عامل محافظ در برابر تصویر بدن، اختلالات خوردن و چند اختلال روانی دیگر
با کنترل دینداری و حمایت از جانب خداوند، زنانی که حجاب داشتند اختلاف وزن، نارضایتی از بدن، تمایل به لاغری، اضطراب اجتماعی، درونی کردن آرمان های مرتبط با لاغری و عضلانی بودن، و فشار برای رسیدن به ایده آل ها از سوی همسالان و رسانه ها را به میزان بسیار کمتری از دیگران (افراد غیرمحجبه) گزارش کردند. همه اینها در حالی است که تبعیض ادراک شده افراد باحجاب به طور قابل توجّهی بیشتر از کسانی بود که حجاب نداشتند. نتایج این پژوهش نشان می دهد که استفاده از حجاب ممکن است یک عنصر محافظ برای زنان مسلمان فرانسوی باشد.
Kertechian, S. K., & Swami, V. (2016). The hijab as a protective factor for body image and disordered eating: A replication in French Muslim women. Mental Health, Religion & Culture, 19(10), 1056–1068. https://doi.org/10.1080/13674676.2017.1312322
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نقش محافظتی حجاب در برابر اختلال بدریخت انگاری بدن (Body-Dysmorphic Disorder)
در روانشناسی اختلال بدریختانگاری یا BDD یا اختلال بدشکلی بدنی که گاهی هنوز به آن دیسمورفوفوبیا نیز گفته میشود، یک اختلال روانی است که با این ایده وسواسگونه توصیف میشود که برخی از جنبههای بدن یا ظاهر خود به شدت ناقص است و بنابراین اقدامات پنهانی را برای پنهان کردن یا رفع آن انجام میدهد. اختلالی است که مهمترین تظاهر آن اشتغال ذهنی مفرط به وجود نقصی خیالی یا بزرگنماییشده در ظاهر است. در نوع هذیانی اختلال بدریخت انگاری، عیب تصور میشود. اگر نقص واقعی باشد، اهمیت آن به شدت اغراق میشود. در هر صورت، افکار در مورد آن فراگیر و مزاحم است، و ممکن است روزانه چند ساعت را درگیر آنها باشد، باعث پریشانی شدید و اختلال در فعالیتهای عادی دیگر شود.DSM-5 اختلال بدریخت انگاری را در طیف وسواسی-اجباری طبقهبندی میکند و آن را از بیاشتهایی عصبی متمایز میکند.
در مناطق مسلمان نشین، چون حجاب، اطمینان خاطر می دهد که ویژگی های ظاهری زنان جز برای اعضای خانواده و همسر نشان داده نمی شود، و همچنین جذابیت ظاهری و جسمی به اندازه جوامع غربی ارزشمند نیست و اعتقاد بر این است که نمایاندن زیبایی های ظاهری به دیگران گونه ای آسیب پذیری ایجاد می کند، بنابراین زنان مسلمان در برابر اختلال بدریخت انگاری بدن تا حدود زیادی محافظت می شوند (نک: دیوید ویل و فوگن نظیر اوقلو، ترجمه احمدی طهور سلطانی و پیمبری، 1400، اختلال بدریخت انگاری بدن، ص 152).
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
پیامدهای جنسی سازی دختران و زنان
پیامدهای شناختی و هیجانی
کاهش تمرکز و توجه؛ ایجاد اخلال در فرایندهای ذهنی مربوط به ریاضی و تفکر منطقی. در یک مطالعه مشخص شد دخترانی که لباس شنا بر تن داشتند، و مشغول حل تمرین ریاضی بودند، بسیار بدتر از دخترانی که لباس معمولی پوشیده بودند عمل کردند. درواقع، دختران، با مقایسۀ ذهنی بدن خود با استانداردهای جنسی فرهنگ خود، ظرفیت ذهنی و تمرکزشان را از دست داده بودند. چنین چیزی در پسران یافت نشده بود.
از دست دادن اعتماد به نفس و احساس راحتی با بدن و شرم، اضطراب و حتی انزجار از خود از پیامدهای عاطفی و هیجانی جنسی سازی در دختران است.
سلامت جسمانی و روانی
مشکلات خوردن، عزت نفس، افسردگی یا خلق افسرده در دختران تحت تاثیر قرار می گیرد. مشکلات جسمانی نیز به صورت غیرمستقیم رخ می دهد.
تمایلات جنسی
تمایلات جنسی سالم در دختران دچار مشکلاتی می شود. نگرانی های غیرواقعی و منفی درباره تمایلات جنسی از این مسائل است. مشکلاتی که در سنین پایینتر ایجاد می شود می تواند بر عملکرد بزرگسالی ایشان نیز اثرگذار باشد.
نگرشها و باورها
قرار گرفتن در معرض تصاویر رسانه هایی که دختران را جنسی سازی می کنند، بر تصور دختران از زنانگی و تمایلات جنسی اثرگذار است. چنین وضعیتی به تقویت قالب های جنسیتی مانند شیء انگاری دختران منتهی می شود. جذابیت ظاهری، در مرکز ارزشگذاری دختران قرار میگیرد.
تأثیر بر دیگران و جامعه
جنسی سازی دختران بر پسران، زنان بزرگسال، و جامعه نیز اثرگذار است.
مواجهه با ایده آلهای جذابیت جنسی زنان، ممکن است برای برخی مردان، تجربه یافتن یک شریک قابل قبول یا لذت کامل از صمیمیت با زنان را دشوار سازد.
زنان بزرگسال، از تلاش زیاد برای دست یابی به معیارهای ظاهری دختران جوان تر رنج می برند.
افزایش آزار جنسی و خشونت جنسی و همچنین درخواست برای هرزه نگاری کودکان و توجیه آن نیز از دیگر پیامدهای جنسی سازی دختران است.
جنسی سازی نگرش جامعه را تغییر میدهد و مشکلاتی چون خشونت علیه زنان و دختران، بهره کشی جنسی از دختران، پورنوگرافی و روسپیگری دختران را افزایش میدهد.
پیشنهادها عمدتا بر آگاهی بخشی به افراد و دختران و والدین و جامعه و سیاست گذاری ها متمرکز است. مثلا استفاده از توصیه های اخلاقی و مذهبی. برگزاری همایش و مسابقاتی که بر ویژگی های غیرجنسی (مثلا توانمندی های شخصیتی و ...) دختران و زنان متمرکز است.
Report of the APA Task Force on the Sexualization of Girls
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بی پوششی و خودشیءانگاری (Self-objectification)
شیءانگاری جنسی به تعامل کردن با زنان و ادراک ایشان بهعنوان اشیای جنسی اشاره دارد. در این فرآیند، فرد عینیتیافته، در چشم ناظران، به یک «بدن غیرانسانی» تبدیل می شود. این اصطلاح بهدرستی بیانگر دو بُعد اصلی تعریف کنندۀ شیءانگاری است: ابزار (وسیله) بودن و انکار انسانیت. هنگامیکه زنان شیئیت مییابند با آنها بهعنوان بدن صرف، ابزاری برای استفاده و لذت دیگران برخورد می شود (ابزار بودن). علاوه بر این، آنها از شخصیت خود محروم میشوند و بهعنوان موجوداتی مکانیکی و بیفکر در نظر گرفته میشوند که قادر به تجربه حالات ذهنی انسانی نیستند (انکار انسانیت). بر اساس نظریه شیءانگاری، ابزار اصلی شیءانگاری، نگاه شیءگونه است که به نگرشهای کم و بیش صریح مردانه، کنایههای جنسی یا اظهارنظرهای متمرکز بر ظاهر فیزیکی زنان اشاره دارد. این نوع بازخوردهای بینفردی میتواند توسط زنان درونی شود و باعث خودشیئیانگاری آنها، یعنی توجه بیشتر آنها به بدن و ظاهر فیزیکیشان به جای شخصیت کامل آنها، شود. از جمله پیامدهای روانشناختی خودشیءانگاری در زنان میتوان به کمتر اخلاقی و انسانی دیدن خود، احساس گناه زیاد در قربانیان زن، عملکرد شناختی ضعیفتر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن، مشکلات سلامت روان بیشتر (بیاشتهایی و پرخوری عصبی، افسردگی، مشکلات کارکرد جنسی)، افزایش شرمگینی و اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد و ... اشاره کرد. زنانی که در معرض ارزیابیهای مبتنی بر زیبایی بدنی از جانب دیگران قرار میگیرند (بهعنوان نمونه وقتی زیباییهای بدنیشان در معرض دید مشاهدهگران بیرونی قرار میگیرد)، مستعدّ این وضعیت هستند. نک:
- Baldissarri C, Andrighetto L, Gabbiadini A, Valtorta RR, Sacino A, Volpato C. Do Self-Objectified Women Believe Themselves to Be Free? Sexual Objectification and Belief in Personal Free Will. Front Psychol. 2019 Aug 8;10:1867. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01867. PMID: 31440196; PMCID: PMC6694764.
- Calogero R. M., Tantleff-Dunn S., Thompson J. K. (2011). Self Objectification in Women: Causes, Consequences, and Direction for Research and Practice. Washington, WA: American Psychological Association
- Chen Z., Teng F., Zhang H. (2013). Sinful flesh: sexual objectification threatens women’s moral self. J. Exp. Soc. Psychol. 49 1042–1048. 10.1016/j.jesp.2013.07.008
- Fredrickson B. L., Roberts T. A. (1997). Objectification theory: towards understanding women’s lived experiences and mental health risks. Psychol. Women Q. 21 173–206. 10.1111/j.1471-6402.1997.tb00108.x
- Kahalon R., Shnabel N., Becker J. C. (2018). Don’t bother your pretty little head” appearance compliments lead to improved mood but impaired cognitive performance. Psychol. Women Q. 42 136–150
- Loughnan S., Baldissarri C., Spaccatini F., Elder L. (2017). Internalizing objectification: objectified individuals see themselves as less warm, competent, moral, and human. Br. J. Soc. Psychol. 56 217–232. 10.1111/bjso.12188
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
پاسخ مارتین سلیگمن به بخشی از بیانیه انجمن روانپزشکان ایران درباره عدم اثربخشی جریمه!
اخیراً انجمن روانپزشکی ایران، در بیانیه ای، مدعی شده است: «بر اساس نظریههای رفتاری، از جمله نظریه تقویت مثبت اسکینر و نظریه نیازهای مازلو، تغییر رفتار انسانی از طریق اجبار و تنبیه منجر به نتایج معکوس میشود. مطالعات داخلی و بینالمللی نشان میدهد که رویکردهای قهری نه تنها به تغییرات مثبت منجر نمیشوند، بلکه احتمال تنش، درگیری و چنددستگی در جامعه را افزایش میدهند.»
مارتین سلیگمن روانشناس مثبت گرای معروف در پاسخ به مدعاهای اینچنینی، چنین می گوید: «واقعیت این است که اسکینر، اشتباه کرده بود. تنبیه، به معنای پیوند دادن رویدادی ناخوشایند به عملی نامطلوب، در حذف رفتارهای ناخواسته بسیار مؤثر است. از مجموع روش های اصلاح رفتار، تنبیه احتمالا بیش از سایرین مؤثر است، و تاکنون صدها آزمایش، کارآمدی و اثربخش بودن آن را نشان داده اند.» (سلیگمن، ۱۹۹۶؛ کودک خوشبین، ترجمه فروزنده داورپناه، ۱۳۸۸، ص ۳۱۸).
برای آگاهی بیشتر از شواهد متعدد در تأیید مؤثر بودن تنبیه، به کتاب زیر مراجعه کنید:
Campbell, B. A., & Church, R. M. (1969). Punishment and aversive behavior. Appleton-Centruy Crofts.
پانوشت: البته که تنبیه، شرایط و اقتضائات مهمی دارد که لازم است رعایت شود.
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بی پوششی و خودشیءانگاری (Self-objectification)
شیءانگاری جنسی به تعامل کردن با زنان و ادراک ایشان بهعنوان اشیای جنسی اشاره دارد. در این فرآیند، فرد عینیتیافته، در چشم ناظران، به یک «بدن غیرانسانی» تبدیل می شود. این اصطلاح بهدرستی بیانگر دو بُعد اصلی تعریف کنندۀ شیءانگاری است: ابزار (وسیله) بودن و انکار انسانیت. هنگامیکه زنان شیئیت مییابند با آنها بهعنوان بدن صرف، ابزاری برای استفاده و لذت دیگران برخورد می شود (ابزار بودن). علاوه بر این، آنها از شخصیت خود محروم میشوند و بهعنوان موجوداتی مکانیکی و بیفکر در نظر گرفته میشوند که قادر به تجربه حالات ذهنی انسانی نیستند (انکار انسانیت). بر اساس نظریه شیءانگاری، ابزار اصلی شیءانگاری، نگاه شیءگونه است که به نگرشهای کم و بیش صریح مردانه، کنایههای جنسی یا اظهارنظرهای متمرکز بر ظاهر فیزیکی زنان اشاره دارد. این نوع بازخوردهای بینفردی میتواند توسط زنان درونی شود و باعث خودشیئیانگاری آنها، یعنی توجه بیشتر آنها به بدن و ظاهر فیزیکیشان به جای شخصیت کامل آنها، شود. از جمله پیامدهای روانشناختی خودشیءانگاری در زنان میتوان به کمتر اخلاقی و انسانی دیدن خود، احساس گناه زیاد در قربانیان زن، عملکرد شناختی ضعیفتر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن، مشکلات سلامت روان بیشتر (بیاشتهایی و پرخوری عصبی، افسردگی، مشکلات کارکرد جنسی)، افزایش شرمگینی و اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد و ... اشاره کرد. زنانی که در معرض ارزیابیهای مبتنی بر زیبایی بدنی از جانب دیگران قرار میگیرند (بهعنوان نمونه وقتی زیباییهای بدنیشان در معرض دید مشاهدهگران بیرونی قرار میگیرد)، مستعدّ این وضعیت هستند. نک:
- Baldissarri C, Andrighetto L, Gabbiadini A, Valtorta RR, Sacino A, Volpato C. Do Self-Objectified Women Believe Themselves to Be Free? Sexual Objectification and Belief in Personal Free Will. Front Psychol. 2019 Aug 8;10:1867. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01867. PMID: 31440196; PMCID: PMC6694764.
- Calogero R. M., Tantleff-Dunn S., Thompson J. K. (2011). Self Objectification in Women: Causes, Consequences, and Direction for Research and Practice. Washington, WA: American Psychological Association
- Chen Z., Teng F., Zhang H. (2013). Sinful flesh: sexual objectification threatens women’s moral self. J. Exp. Soc. Psychol. 49 1042–1048. 10.1016/j.jesp.2013.07.008
- Fredrickson B. L., Roberts T. A. (1997). Objectification theory: towards understanding women’s lived experiences and mental health risks. Psychol. Women Q. 21 173–206. 10.1111/j.1471-6402.1997.tb00108.x
- Kahalon R., Shnabel N., Becker J. C. (2018). Don’t bother your pretty little head” appearance compliments lead to improved mood but impaired cognitive performance. Psychol. Women Q. 42 136–150
- Loughnan S., Baldissarri C., Spaccatini F., Elder L. (2017). Internalizing objectification: objectified individuals see themselves as less warm, competent, moral, and human. Br. J. Soc. Psychol. 56 217–232. 10.1111/bjso.12188
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
بی پوششی و خودشیءانگاری (Self-objectification)
شیءانگاری جنسی به تعامل کردن با زنان و ادراک ایشان بهعنوان اشیای جنسی اشاره دارد. در این فرآیند، فرد عینیتیافته، در چشم ناظران، به یک «بدن غیرانسانی» تبدیل می شود. این اصطلاح بهدرستی بیانگر دو بُعد اصلی تعریف کنندۀ شیءانگاری است: ابزار (وسیله) بودن و انکار انسانیت. هنگامیکه زنان شیئیت مییابند با آنها بهعنوان بدن صرف، ابزاری برای استفاده و لذت دیگران برخورد می شود (ابزار بودن). علاوه بر این، آنها از شخصیت خود محروم میشوند و بهعنوان موجوداتی مکانیکی و بیفکر در نظر گرفته میشوند که قادر به تجربه حالات ذهنی انسانی نیستند (انکار انسانیت). بر اساس نظریه شیءانگاری، ابزار اصلی شیءانگاری، نگاه شیءگونه است که به نگرشهای کم و بیش صریح مردانه، کنایههای جنسی یا اظهارنظرهای متمرکز بر ظاهر فیزیکی زنان اشاره دارد. این نوع بازخوردهای بینفردی میتواند توسط زنان درونی شود و باعث خودشیئیانگاری آنها، یعنی توجه بیشتر آنها به بدن و ظاهر فیزیکیشان به جای شخصیت کامل آنها، شود. از جمله پیامدهای روانشناختی خودشیءانگاری در زنان میتوان به کمتر اخلاقی و انسانی دیدن خود، احساس گناه زیاد در قربانیان زن، عملکرد شناختی ضعیفتر، حساس شدن نسبت به ظاهر خود، مورد تجاوز و آزار جنسی قرار گرفتن، مشکلات سلامت روان بیشتر (بیاشتهایی و پرخوری عصبی، افسردگی، مشکلات کارکرد جنسی)، افزایش شرمگینی و اضطراب نسبت به بدن، احساس ناتوانی در انتخاب آگاهانه و اراده آزاد و ... اشاره کرد. زنانی که در معرض ارزیابیهای مبتنی بر زیبایی بدنی از جانب دیگران قرار میگیرند (بهعنوان نمونه وقتی زیباییهای بدنیشان در معرض دید مشاهدهگران بیرونی قرار میگیرد)، مستعدّ این وضعیت هستند. نک:
- Baldissarri C, Andrighetto L, Gabbiadini A, Valtorta RR, Sacino A, Volpato C. Do Self-Objectified Women Believe Themselves to Be Free? Sexual Objectification and Belief in Personal Free Will. Front Psychol. 2019 Aug 8;10:1867. doi: 10.3389/fpsyg.2019.01867. PMID: 31440196; PMCID: PMC6694764.
- Calogero R. M., Tantleff-Dunn S., Thompson J. K. (2011). Self Objectification in Women: Causes, Consequences, and Direction for Research and Practice. Washington, WA: American Psychological Association
- Chen Z., Teng F., Zhang H. (2013). Sinful flesh: sexual objectification threatens women’s moral self. J. Exp. Soc. Psychol. 49 1042–1048. 10.1016/j.jesp.2013.07.008
- Fredrickson B. L., Roberts T. A. (1997). Objectification theory: towards understanding women’s lived experiences and mental health risks. Psychol. Women Q. 21 173–206. 10.1111/j.1471-6402.1997.tb00108.x
- Kahalon R., Shnabel N., Becker J. C. (2018). Don’t bother your pretty little head” appearance compliments lead to improved mood but impaired cognitive performance. Psychol. Women Q. 42 136–150
- Loughnan S., Baldissarri C., Spaccatini F., Elder L. (2017). Internalizing objectification: objectified individuals see themselves as less warm, competent, moral, and human. Br. J. Soc. Psychol. 56 217–232. 10.1111/bjso.12188
https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
امروز دویچه وله نوشت کارشناسان سازمان ملل خواستار لغو قانون حجاب و عفاف شدند.
تازه معلوم میشود که مخالفان قانون حجاب و عفاف از کجا هدایت میشوند. البته حقیقتا هم ما هر گاه به سخنان سازمان ملل و نهادهای بینالمللی عمل نکردیم ضرر کردیم. هر چه بگویند لابد درست و به نفع ماست. هر چه هم خدا و پیغمبر و مومنین بگویند تنش زا و بحران آفرین است و اصلا به صلاح نیست. حرفهای ۱۴۰۰ سال پیش را باید ریخت دور و سخنان نو را گرفت و عمل کرد. شیطان هم خیلی خیرخواه ماست ما تازه فهمیدیم.
باز هم مایه گذاشتن از رهبری ......
به نام رهبری به کام اصلاحات
عمل به خلاف گفته های ایشان
#حرام_سیاسی
#مظلوم_مقتدر
@women92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اهل تسنن مدافع حرم
🔸بخشی از مستند "جاذبه"؛ گوشههایی دیده نشده از دیدارهای متعدد رهبر انقلاب با خانوادههای معزز شهدای مدافع حرم
@Kayhan_online
#پرسه_در_فضای_مجازی
📸 کمتر از یکسال کافی بود تا بفهمند «چطور انتخابهای ما اثر میگذارد»
@Kayhan_online
🔰 رونمایی فایننشالتایمز از عصر جدید خشونت سیاسی در آمریکا
🔸روزنامه «فایننشال تایمز» در مطلبی از ظهور «عصر جدیدی از خشونت سیاسی در جامعه آمریکا» خبر داد که در آن «جانیان و قاتلان، قهرمانند و هنجارهای انسانی از هم گسیخته و فروپاشیدهاند.»
🔸روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در گزارشی از ظهور «عصر جدید خشونت سیاسی در آمریکا» خبر داده و نوشته است: «پوپولیسم خشونتبار همراه با از هم گسیختگی و فروپاشی هنجارها در جامعه آمریکا رو به افزایش است. به نوشته این روزنامه، قتل هفته گذشته برایان تامپسون، مدیر اجرائی یک شرکت بیمه در نیویورک که به نظر میرسد انگیزه پشت آن بدخواهی و نیت شوم نسبت به این شرکت آمریکایی بوده، تازهترین نشانه از وقوع دوران جدیدی از خشونت در آمریکا است». نویسنده سپس، موضوع مورد توجه در مورد خشونت سیاسی جاری در جامعه امروز آمریکا را، «میزان حمایت عمومی چشمگیر از آن» میداند. از جمله قهرمانسازی از «لوئیجی مانجیونه» مرد متهم به قتل تامپسون، در برخی رسانههای اجتماعی از نمونههای این دست حمایتها عنوان شده است.
#سرویس_خارجی
https://kayhan.ir/001GV1
@Kayhan_online
🔺« عاملی»، از مخالفان سفت و سخت رفع فیلترینگ در شورای عالی فضای مجازی، تا سال گذشته رییس شرکت املاک و ساختمان «سیدنی استیت» در انگلستان بوده است.
🔸 در وبسایت دولت بریتانیا محل اقامت عاملی، «انگلستان» ذکر شده و آدرس محل زندگیاش هم مشخص است…./اسکان نیوز
@khabarfarda_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بیژن پیروز: بمبارانهای ترکیه یک میلیون سوری را از آب محروم کرده است
🔻 زیرساختهای آبرسانی، آبخیزداری و سدهای سوریه بمباران شده و این اقدام توسط ترکیه، سبب شده بود یک میلیون نفر در سوریه به آب دسترسی نداشته باشند.
@StrategicNews_ir
🔹️ وحدت حوزه و دانشگاه🔹️
🔸️ از ایدههای راهبردی تا تجارب میدانی
تاریخ پخش: ۲۶ آذر ۱۴۰۳
▶️ میتوانید فایل برنامه را در صفحه قرارگاه در سایت شبکه قرآن و معارف سیما و یا تلوبیون مشاهده نمایید.
⏯
https://qurantv.ir/gharargah
https://telewebion.com/channel/quran
شبکه قرآن و معارف سیما
🆔 @qtvirib
🆔 @gharargahqtv
🔻لینک عضویت در کانال برنامه قرارگاه
https://eitaa.com/joinchat/3562143934Cb9e2133d6b
🔸️قرارگاه روز های زوج ساعت ۲۱ .
🔸️بازپخش ساعت ۲۱ روز بعد.
#شبکه_قرآن_و_معارف_سیما
#قرارگاه #برنامه_قرارگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯⛔️ گودرز جوادی هستند رئیس هیئت مدیره پالایشگاه اصفهان
یکی از مهمترین پالایشگاه های جمهوری اسلامی ایران
از راه دور اومدن خرید بچه گربه برای گل پسرشون البته قبلا هم یک توله سگ گلدن با کیفیت خریدند!
من به رفتار عجیب گودرز و مدل سیبیل و بچه تربیت کردن و رابطه اش با شقایق کاری ندارم
متاسفانه این یکی از افرادی است که قراره با بقیه رفقاش برای سفره مردم قیمت دلار تعیین کنه!
با این سطح فکر و دغدغه مدیران ،عجیب نیست که نتانیاهو هوس حمله به این خاک را بکند!!
🔸 مسئولینی که قرار بود شرایط رو برای ظهور حضرت حجت فراهم کنند ، حالا به فکر خرید سگ و گربه هستند ...
با ژست وفاق چنین آدمهایی را به کار میگیرند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علماء شیعه همیشه با تلاش فراوان و با به رسمیت شناختن اقتضائات بشر مبتنی بر عقلانیت دینی دارای پایگاه اجتماعی بودند .
هرچقدر جوانان ونوجوانان تلاش می کنند حضرت علامه طباطبایی مفسر قرآن را متقاعد کنند با این سن وتجربه پندی دهد که اقتضای سن پختگی است اما علامه خیلی ساده وصادقانه می گوید اگر باز هم با همین تجربه به سن شما برسم همان کارها را خواهم کرد که قبلا در سن شما انجام دادم .
امام علی علیه السّلام در نامه ۳۱ نهجالبلاغه امام حسن را به تربیت به موقع فرزندان توصیه می کند .
و می فرمایند در مورد عبرت از گذشته به گونه ای باش که گویی با همه گذشتگان زندگی کردی اما جای دیگر باز می فرمایند فرزندت را مطابق زمان خودش تربیت کن.
آقایان وخانمها بچه های ما محصول خودمان هستند ، ما قواعد زمان را بلد نیستیم و در تربیت شکست خوردیم.
دختران ما قربانی هستند ،مواجهه با قربانی متفاوت از مواجهه با مجرم است .
از دریچه عدالت ترمیمی مقررات گذاری کنیم .
ما الان دچار دوگانه سلیقه من و نفس دین هستیم .
هدف اسلام حتی از سیاست کیفری تربیتی است .
تکمیل تربیتی که نسبت به آن متولیان اهمال کردند مجازات نیست .
#سکینه_السادات_پاد_وکیل_پایه_یک_دادگستری
https://eitaa.com/sara_sadat_pad
نیمنگاهی به «کیک محبوب من»
🔰 نامحبــوب
🔸لائیکهای اردو زده در ساحت سينما، در مقام تغافل و رو به تحمیق مخاطب، سینما را -با اصرار- بازتاب زندگی تعریف و توصیف میکنند تا اعوجاجات و هزیانها و توهمات و تراوشات ذهنی جورواجور و عفن خود را به بهانه واقع نگری و واقعیت نگاری و در مجموع به نام خود زندگی، قالب و رنگ سینما بزنند.
🔸در این راستاست که فیلمی مانند «کیک محبوب من»، بیمجوز و در داخل کشورمان ساخته میشود و در اقدامی غیرحرفهای، به آن جایزه از جشنوارهای خارجی هم میدهند. فیلم گستاخانه دروغ میگوید، بیشرمانه تهمت میزند و با هوچیگری مخاطب خود را به سرکشی علیه ارزشهای ملی و دینی فرامی خواند.
🔸تردیدی نیست که سازنده یا دقیقتر بگوییم سازندگان فیلم «کیک محبوب من» دینستیز و بیوطن و در عین حال، غیرحرفهای در عرصه سینما هستند که با دروغ و تهمت و شعارهای سطحی، کیکی زرد و بدمزه را شتابزده پختهاند. چیزی که اگر برای ذائقه ای، دلخواه قرار گیرد؛ نشانه هرزگی است؛ به همین صراحت!
#تصویر_روز
https://kayhan.ir/001GUI
@Kayhan_online
❣#سومین جشن بزرگ ایران بانو
صدای زن ایرانی از این جشن به گوش دنیا خواهد رسید 🥰✌️
✨اجرا : حــــــــــامد سلطــــــــــــــــــــــانی✨
همراه با برگزاری:
🌟جشن مادرانه ویژه مادران شهیدان همراه با مولودی خوانی و اتفاقات جذاب
🌟روایت مقاومت با روایتگری سیدایمان یاراحمدی، حضور یک ایران بانوی مقاومت و رجز خوانی حـــــــــاج ابـــــــــــوذر روحـــــــــــــــی
و با معرفی
۱۰ ایــــــــــران بانـــــــــــــــوی منتخب ۱۴۰۳😍
📆 زمان: چهارشنبه، پنجم دیماه ساعت۱۳:۳۰
سالن همایش های وزارت کشور
(مترو جهاد، ابتدای خیابان شهیدگمنام)
پنجم دیماه خاطره ای گرم در یک روز سرد خواهیم ساخت🥰😉
گروه مردمی و دانشجویی «مثل هانیه» 👇
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2196177079C8c0a08e6b5