eitaa logo
فرقه های عجیب و جهان ماوراء
6.3هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
192 فایل
آشنایی با فرقه های عجیب ادیان و مذاهب – عرفان های کاذب مهدویت – مدعیان دروغین مهدویت آئین ها– جشنها و مراسم عجیب عجایب جهان باستان- فرازمینیها و اتفاقاتی که توضیحی بر تبادل 👇👇 @jh1397 ❌کپی مطالب و فیلم های کانال فقط با ذکر لینک و آیدی کانال مجاز است❌
مشاهده در ایتا
دانلود
22.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : اسرار فرعون نقره ای مصر🔺 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ این مستند (11 قسمتی ) به برسی دوران حکمرانی یکی از فراعنه ناشناخته مصر باستان که تا آن تاریخ مقبره او دست نخورده باقی مانده بود می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مهدویت درنگاه مستشرقین 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از دو قرن پیش، مستشرقان با انگیزه‌های تبشیری و استعماری و در برخی موارد علمی راهی مشرق زمین گشتند و به جهت ناآشنایی و عدم دسترسی به منابع اولیه چهره ناقص و نادرستی از تعالیم اسلام ارائه دادند. 🔷 اعتقاد به مهدی موعود، از صدر اسلام وجود داشته و بارزترین تجلّی را در بشارت‌های پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله) داشته است؛ و فرقه‌های اسلامی در پذیرش آن اتفاق نظر دارند. 🔶 بدیهی است سوء استفاده برخی از مدعیان که نوعاً برای کسب قدرت و مشروعیت، به این آموزه دینیِ اصیل تمسّک جسته‌اند، نباید به عنوان دلیلی برای زیر سؤال رفتن اصل مهدویت تلقی شود. ♦️ متأسفانه بیش‌تر مستشرقین، توان تفکیک میان حقیقت مهدویت و سوءاستفاده‌های صورت گرفته از آن را نداشته و در پژوهشهای‌تاریخی خود، این دو را به هم آمیخته‌اند. 🔷 البته این موضوع تا حدّی طبیعی است؛ زیرا کم نبوده‌اند کسانی که در طول تاریخ، سخن از مهدویت گفته و آن را در جهت مقاصد خود به کار بسته‌اند. ♦️ به گونه‌ای که مستشرقین به این ذهنیت رسیده‌اند که این بحث پیش از آن که یک واقعیت باشد، دسیسه و بهانه‌ای در دست معترضین و مخالفین سیاسی بوده است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد.... 🔻 🔻
مهدویت درنگاه مستشرقین 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ 🔻 به طور کلی می‌توان گفت نگاه به مهدویت در میان مستشرقین به دو صورت است : 1️⃣ عده‌ای با نگاه غیر علمی و بعضاً استفاده از منابع و مدارج غیر معتبر ونادرست اصل مهدویت را زیر سؤال برده و آن را ساخته و پرداخته اذهان و توهمات مسلمانان می‌دانند. 2️⃣ در مقابل عده‌ای با استفاده از منابع اصیل و همچنین با نگرش منطقی به قضیه مهدویت توانسته‌اند تا حدودی به مسائل مربوط به مهدویت به دیده انصاف نگریسته و از درج مطالب خلاف واقع بپرهیزند. 🔻 در میان مستشرقینی که مهدویت را زیر سؤال برده و آن را خلاف واقع می‌داند «دار مستتر» شرق شناس یهودی الاصل فرانسوی است، او می‌گوید: 🔷 حسن (علیه السلام) که امام یازدهم بود، پس از مرگ خود پسری شش ساله باقی گذاشت، به نام محمد،‌ خلیفه آن پسر را در شهر حلّه، نزدیک خود به زندان افکنده بود، وی در 12 سالگی غایب شد. چون او تنها باقیمانده نسبت مستقیم پيامبر (صلی الله علیه و آله) بود، عامه چنین نتیجه گرفتند که این کودک در ساعتی که بخواهد ظهور خواهد کرد.[1] 🔶 اين عبارات بیانگر آن است که از دیدگاه این مستشرق فرانسوی، مهدویت و موعود گرایی، افسانه واسطوره ای است که از آیین یهود ومسیحیت وارد اسلام شده و شیعیان ایرانی، آن را با اساطیر ایرانی بال و پر داده و بزرگ کرده‌اند. 🔷 «مستتر» با چیدن چند مقدمه در خصوص اعتقاد به منجی در ادیان دیگر از جمله مسیحیت، یهودیت، و دین مجوسی به این نتیجه می‌رسد که اعتقاد به منجی برگرفته از ادیان پیشین بوده و ایرانیان پس از پذیرفتن مذهب تشیع به آن پرو بال داده و آن را پر رنگ کرده‌اند. 🔶 او در قسمتی از مقاله خود می‌گوید: آیا می دانید که محمد (صلی الله علیه و آله) شریعت خود را چگونه بنیان نهاد؟ هنگامی که او ظهور کرد، در عربستان،‌ علاوه بر شرک ملی باستانی، سه دیانت بیگانه موجود بود: آیین یهود، دیانت عیسوی و کیش زردشت. 🔷 نکته مشترکی که در این سه دیانت یافت می‌شد، عبارت از اعتقاد به یک موجود مافوق الطبیعه بود که بایستی در آخرالزمان ظهور کند و نظم وعدالت از دست رفته را به جهان بازگرداند و مقدمه خلود و سعادت دائم انسان را فراهم سازد.[2] 🔶 وی اضافه می‌کند: اين اعتقاد که نخست در دیانت یهود بوده و عیسویت را به وجود آورده است، فقط وقتی در دیانت یهودیان وعیسویان به صورت نهایی در آمد که تحت تأثیر اساطیر ایرانی واقع شد ... مسلمانان در خصوص اعتقاد به ظهور منجی، اصول عیسویان را پذیرفته‌اند.[3] 🔷 البته با وجود عدم معرفی درست و کامل از ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مسئله مهدویت اصیل توسط علمای اسلامی، از مستشرقینی چون «مستتر» و دیگران زیاد انتظاری نیست که مهدویت را به صورت واقعی و درست آن معرفی کنند. ♦️ متاسفانه مستشرقین اغلب از آثار علمایی استفاده کرده‌اند که بیشتر آنها مسأله مهدویت را یا درک و فهم نکرده‌اند و یا اینکه از روی غرض ورزی و مسائل دیگر به انکار آن پرداخته‌اند. 🔻«ابن خلدون» در فصل پنجاه و دوم از کتاب مقدمة خود، ذیل عنوان «فی امر الفاطمی و ما یذهب الیه الناس فی شأنه» ابتدا می‌نویسد: 🔷 «اعلمان فی المشهوربین الکافه من اهل الاسلام علی ممر الاعصار انه لابد فی آخر الزمان من ظهور رجل من اهل البیت یؤید الدین و یظهر العدل و یتبعه المسلمون و یستولی علی الممالک الاسلامیه و یسمی به المهدی و یکون خروج الدجال و ما به عده من اشرط الساعه الثابته فی الصحیح علی اثره وان عیسی ینزل من به عده فتقتل الدجال او ینزل معه فیساعده علی قتله و یأتم به المهدی فی صلاته .....، 🔶 بدان که مشهور در میان عموم مسلمانان در طول زمان این بوده که در آخرالزمان، مردی از اهل بیت ظهور می‌کند که دین را تأیید و عدالت را حاکم می‌گرداند، مسلمانان از او پیروی می‌کنند و او بر همه کشورهای اسلامی مستولی می‌شود. 🔷 نام او مهدی است واز شرایط ظهور او قیام دجال است، که در روایات، صحیحه مطرح شده است و عیسی نیز پس از او نازل می‌شود و دجال را می‌کشد و یا درکشتن او مساعدت می‌کند؛ و در نماز به مهدی اقتدا خواهد کرد.»[4] 🔶 ابن خلدون، سپس روایات مربوط به مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را از کتب بزرگان اهل سنت نقل نموده و یک یک آنها را مورد نقد و طعن قرار می‌دهد؛ از مهم‌ترین دلایل طرد و ردّ روایت نزد او، حضور یکی از رجال شیعه در سلسله سند روایت است. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
مهدویت درنگاه مستشرقین 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ در مقابلِ مستشرقان منکر مهدویت برخی دیگر از مستشرقان با نگاه مثبت به مهدویت پرداخته و نه تنها آن را اسطوره نمی‌خوانند، بلکه از نقاط مثبت تفکر اسلامی و خصوصاًشیعی به شمار می‌آورند. 🔻 از جمله این افراد «ماربین» مستشرق آلمانی است که در کتاب «سیاست اسلامی» در پایان فصل هفتم آن می‌نویسد: 🔷 «از جمله مسائل بسیار مهم اجتماعی که همواره می‌تواند موجب امیدواری و رستگاری گردد، همانا اعتقاد به وجود یک حجت در هر عصر و انتظار ظهور اوست. 🔶 شیعه عقیده دارد که انسان چون به هنگام شب در بستر می‌رود، به این امید بخوابد که صبح هنگام، چون از خواب برخیزد و ببیند که حجت عصر ظهور کرده است، در تأیید او آماده باشد؛ و عقیده دارند که همه مردم و دولت‌های روی زمین تابع او و تحت حکومت آنها خواهند بود. 🔷 گویا فرد فرد شیعه، به امید ترقی و عالم گیری و اقتدار مذهب خود، هر صبح از خواب بر می‌خیزد. شیعه، مجتهدین را نواب عام حجت عصر می‌دانند . 🔶 البته بر دانشمندان علوم اجتماعی روشن است که اگر چنین عقیده‌ای در میان فرد فرد ملتی گسترش یابد و رسوخ کند، ناچار روی اسباب طبیعی آن، برای آنان فراهم خواهد آمد. 🔷 يأس و حرمان، عامل همه گونه نکبت وذلت است و ضد آن، پشت گرمی، امیدوار ی و قوت قلب از روی اعتقاد، مایه فلاح ونجات می‌گردد.» 🔻 این مستشرق آلمانی، در ادامه نوشته خود، پیشگویی جالبی کرده و می‌گوید: 🔷 «اعتقادات مذهبی در ملل مشرق زمین، تا دو قرن دیگر کاملاً اثرات خود را خواهد بخشید؛ و می‌توان گفت که در این مدت و با این همه جمعیت و اسباب طبیعی، شیعه پیشرفت محیر العقولی نموده و از حیث عده، نیرو و قدرت، مقام اول را حائز خواهد شد. 🔶 حتی اگر آثار اعتقادات مذهبی از بین برود، شیعه دارای آن سرمایه‌ای خواهد بود که ماورای قوای طبیعی،‌ شوکت، اقتدار، قوت و حکومت خود را در عالم نگه می‌دارد.[5] ♦️ در نتیجه باید گفت : 🔷 اعتقاد به مهدویت در میان مستشرقین، هم می‌تواند با تکیه بر عقل و مسائل منطقی مطرح شده و از طرفی منابع اصلی و درست مورد برسی قرار گیرد. 🔶 هم می‌تواند با تکیه بر آثار و منابع غیر علمی و متعصبانه که توسط عده‌ای از دشمنان به صورت عامدانه به نگارش در آمده است و همچنین با غرض ورزی‌های سیاسی و غیره آغشته شده است، مورد کنکاش و برسی قرار بگیرد. 🔷 بنابراین مستشرقینی از جمله مستتر، گلذیهر[6]، مارگلی یوت[7]، که درباره عقیده مهدویت دچار نوعی تصور واهی، استنباط غلط، غیر علمی و غیر منطقی شده‌اند، باید این اصل را در منابع و آثار اسلامی اصیل و معتبر جستجو کرده و بعد از آن به ایراد نظر بپردازند. 🔶 البته این سخن به معنای آن نیست که مستشرقین موافق مهدویت دارای نظرات و دیدگاه های کاملاً درست و منطقی درباره مهدویت هستند. ♦️ به نظر می‌آید که اگر مسئله مهدویت بدون اغراض سیاسی و قبیله‌ای مورد بررسی قرار بگیرد قطعاً حقایق زیادی از آن کشف شده که مورد بهره برداری تمامی انسان‌های موحد قرار خواهد گرفت. 🔻 پی نوشت [1]. دار مستتر، مهدی در 13 قرن، ترجمه محسن جهان سوز، صص 5و 6 به نقل مصلح جهانی، تألیف سید هادی خسروشاهی، ص 37 [2]. همان 58. [3]. همان، ص 6، به نقل از کتاب ذهنیت مستشرقین، عبد الحسین فخاری، ص 58. [4]. ابن خلدون، مقدمه، ص 311، دار الکتب العلمیه، چاپ چهارم، بیروت. [5]. سیدهادی خسروشاهی، مصلح جهانی و مهدی موعود از دیدگاه اهل سنّت، نشراطلاعات، چاپ دوم، ۱۳۷۴ ص 77. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
خرافه بافتنی کردن در بیرون از خانه، زمستان را طولانی‌ می‌کند 🧶🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
افسانه اژدهاها چه زمانی و کجا بوجود آمده است ❓🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
21.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ferghe_mavara 🎥 مستند : اسرار فرعون نقره ای مصر🔺 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ این مستند (11 قسمتی ) به برسی دوران حکمرانی یکی از فراعنه ناشناخته مصر باستان که تا آن تاریخ مقبره او دست نخورده باقی مانده بود می پردازد. به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
شهر گمشده Z و ناپدید شدن اسرار آمیز سرهنگ پرسی فاوست 🔻 قسمت (اول) 1️⃣ ♦️ از همان ابتدای ورود اروپایی ها به دنیای جدید داستانهایی از وجود یک شهر طلایی دراعماق جنگل رواج پیدا کرد . 🔷 گاهی اوقات این شهر را الدورادو می نامیدند . کشورگشای اسپانیایی فرانسیسکو د اورلنا اولین کسی بود که خطر را به جان خرید و سراسر رود ریو نگرو یا رود سیاه را در جستجوی شهری افسانه ای طی کرد . 🔶 در 1925 پرسی فاوست کاشف در سن 58 سالگی برای یافتن شهر گمشده افسانه ای که او شهر z می نامید به دل جنگلهای برزیل زد . 🔷 او و گروهش بدون هیچ نشانی گمشدند و این داستان به یکی از بزرگترین ماجراهای دوران کنونی تبدیل شد . با وجود ماموریتهای نجات متعدد فاوست هرگز پیدا نشد. آیا او توسط قبایل آمازون کشته شد ❓آیا آنها مکان واقعی شهر گمشده z را پیدا کردند ❓ ♦️ سرهنگ پرسی هریسون فاوست در 1867 در انگلستان زاده شد . او کاشف معروف انگلیسی بود که ماجراهای افسانه ایش در سطح جهانی شهرت داشت . یک افسرارتش که درزمینه نقشه برداری کاملاً آموزش دیده بود . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
شهر گمشده Z و ناپدید شدن اسرار آمیز سرهنگ پرسی فاوست 🔻 قسمت (دوم) 2️⃣ ♦️ فاوست از آخرین کاشفان بزرگ اراضی بود . از آن مردان با دل و جراتی که یک نقطه خالی را روی نقشه مشخص می کردند و با قمه و قطب نما راهی شناسایی منطقه می شدند . 🔷 او سالها بدون هیچ درگیری با بومی ها به کار خود ادامه داد و با قبایلی دوست شد که هرگز تا قبل از آن مرد سفید پوست ندیده بودند . کتابهای زیادی با الهام از تلاشهای او در آمازون واقعی نوشته شده و در آمازون مجازی به فروش می رسد وهالیوود هم سهمی از آن برده و ایندیانا جونز بر اساس شخصیت فاوست طراحی شده . 🔶 سرزمین وحشی آمازون به اندازه ایالات متحده است و در دوران فاوست روی نقشه یکی از آخرین قلمروهای کاوش نشده بود . 🔷 در 1906 انجمن سلطنتی جغرافیا یک نهاد بریتانیایی که حامی مالی اکتشافات علمی بود از فاوست دعوت کرد تا بخشی از مرز بین برزیل و بولیوی را نقشه برداری کند . او هیجده ماه را در ماتو گروسو گذراند و طی سفرهای متعددش ، فاوست ذهنش درگیر ایده تمدنهای گمشده در این منطقه شد . 🔶 فاوست در 1912 فرضیه هایش را حول محور شهری به نام z سامان داد . پیدا شدن شهر گمشده ماچو پیچو تمدن اینکا در 1911 باعث تحریک و تحکیم باورهایش شد. ماچوپیچو شهری بود که در اعماق کوههای آند قرارداشت . 🔷 فاوست طی سفرهایش درباره شهر مخفی در جنگلهای شیلی شایعاتی شنید که گفته می شد جاده هایش از نقره و سقف خانه هایش از طلا ساخته شده . فاوست سخت معتقد بود که شهر z او چیزی شبیه به این شهر است . 🔻فاوست طی نامه ای به پسرش برایان نوشته : 🔷 " ... من انتظار خرابه هایی را دارم که از سنگهای غول آسا ساخته شده باشند . باستانی تر از قدیمی ترین نمونه های کشف شده در مصر . 🔶 براساس نوشته هایی که در بسیاری از بخشهای برزیل پیدا کرده ام به این نتیجه رسیده ام که کسانی از یک جور الفبای یکسان استفاده کرده اند ؛ الفبایی که در بسیاری از زبانهای باستانی آسیایی و اروپایی کاربرد داشته . 🔷 شایعاتی درباره یک منبع عجیب نور در سازه ها بر سر زبانها است . پدیده ای که سرخپوستانی را که مدعی دیدنش شده اند سخت ترسانده . 🔶 جایگاه مرکزی که هدف اصلی ما است را z نامیده ام . دره ای که توسط کوههای بلند محاصره شده ، دره ای که ده مایل وسعت دارد و شهر در آغوش این دره خفته . یک جاده سنگی به آن راه دارد . خانه ها کوتاه و پنجره دار هستند و معبد هرمی شکلی باید در آن قرار داشته باشد . 🔷 ساکنان آنجا نسبتاً تعدادشان زیاد است و از حیوانات خانگی نگهداری کرده و در تپه های اطراف شهر معدن کاوی می کنند . در فاصله نه خیلی دور از آن ، شهر دومی وجود دارد که ساکنانش نسبت به ساکنان z از سطح زندگی پایین تری برخوردارند . دورتر در طرف جنوب ، شهر بزرگ دیگری وجود دارد که نیمی از آن مدفون و بقیه شهر کاملاً نابود شده ... " 🔶 در 1920 فاوست در کتابخانه ملی ریو دوژانیرو سندی را پیدا کرد که آن را دست نوشته 512 می نامیدند . آن را یک کاشف پرتغالی در 1753 نوشته وادعا کرده بود که دیواره شهری را پیدا کرده که در عمق قلمرو جنگلهای باران خیز آمازون در ماتو گروسو قرار دارد و اورا به یاد یونان باستان انداخته . 🔷 دست نوشته شهر گمشده ای را توصیف می کند . شهری مملو از نقره با ساختمانهایی چند طبقه و طاقهای سنگی رفیع ، خیابانهایی پهن که به دریاچه ای منتهی می شدند که کاشف در آن دو بومی سفید پوست را در یک کانو دیده ! . بربخشهایی از یکی از سازه ها حروفی حکاکی شده بود که یاد آور الفبایی یونانی یا الفبای قدیمی اروپایی بود . 🔶 این ادعا ها توسط باستان شناسانی رد می شد که بر این باور بودند در دل این جنگلها خبری از چنین شهرهای بزرگی نیست اما برای فاوست معانی دیگری داشت . 🔷 در 1921 فاوست راهی اولین سفر اکتشافی خود برای یافتن شهر z شد . کمی پس از آغاز سفر او و تیمش گرفتارجنگلهای ترسناک و خشن و حیوانات خطرناک و بیماریهای رایج در این منطقه شدند . ♦️ سفر ناتمام ماند اما فاوست مصمم بود که شهرافسانه ای خود را پیدا کند . او در همان سال یک سفر انفرادی را از باهیا در برزیل شروع کرد . . سفر او سه ماه طول کشید اما او بازهم شکست خورد . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2 ادامه دارد....🔻🔻
شهر گمشده Z و ناپدید شدن اسرار آمیز سرهنگ پرسی فاوست 🔻 قسمت (پایانی) 3️⃣ ♦️ سرهنگ پرسی فاوست درجستجوی نهایی اش برای شهر گمشده z کاملاً ناپدید شد . 🔷 در آوریل 1925 او برای آخرین بار برای پیدا کردن شهرz تلاش کرد اما این بار مجهز تراز همیشه با پشتوانه روزنامه ها و انجمن سلطنتی جغرافیا و بنیاد راکفلر که مخارج او را تأمین کردند . در این سفرپسر ارشد بیست و دوساله اش جک و دوست قدیمیش رالای ریمل و دو کارگر برزیلی هم همراهش بودند . 🔶 در بیست ونهم 1925 فاوست و تیمش به مرز قلمرو اکتشاف نشده رسیدند و پیشروی در دل جنگلهایی را شروع کردند که هیچ بیگانه ای جراتش را نکرده بود . او در نامه ای که به خانه می فرستد توضیح می دهد که آنها از بخش علیای زینگو که شاخه جنوب شرقی رودخانه آمازون بود گذشته اند و او چون مایل بود سفر را به تنهایی ادامه بدهد همراه برزیلی اش را بازگرداند . 🔷 در سفر بعدی او و تیمش به جایی می رسند که اسمش را کمپ اسب مرده گذاشتند ؛جایی که پس از پنج ماه اکتشاف در آن توقف کردند . درسفر نهایی او پیامی برای همسرش نینا فرستاد : 🔶 " ... ما امیدواریم در این منطقه ظرف چند روز آینده نشانه هایی پیدا کنیم ... شما نباید هیچ ترسی از هر نوع شکستی داشته باشید ... " . 🔷 این آخرین باری بود که کسی چیزی از آنها شنیده بود . درابتدای سفر اکتشافی گفته شده بود که احتمالاً آنها برای یکسال در دل جنگلها خواهند بود و خبری از آنها نخواهد شد . اما وقتی دو سال گذشت و خبری از آنها نشد مردم کم کم نگران شدند . 🔶 سفرهای زیادی برای پیدا کردن جواب ترتیب داده شد که بسیاری از آنها به همان سرنوشت فاوست دچار شدند . در موردی ،روزنامه نگاری به اسم آلبرت دی وینتون در جستجوی تیم فاوست راهی سفر شد و دیگر هرگز دیده نشد . 🔷 در کل ، سیزده هیات اکتشافی راهی سفر شدند و تلاش کردند که از سرنوشت فاوست با خبر شوند . بیش از صد نفر در جریان پیوستن به سفرهای اکتشافی در جنگلهای تاریک آمازون جان خود را از دست دادند و تا دهه ها بعد هم بسیاری با جان و دل به دل این جنگلها زدند . 🔶 گزارش رسمی یکی از ماموریتهای امداد و نجات می گوید که فاوست تا رود کولولنه پیش رفته بود اما در جریان اهانت به رئیس یک قبیله سرخپوست کشته شده . اما فاوست همیشه از حفظ روابط حسنه با مردم بومی منطقه می نوشت و همواره آنرا یاد آوری می کرد . 🔷 احتمال دیگر آن است که او وتیمش بر اثر یک تصادف یا بیماری کشته شده باشند . احتمال دیگر اینکه راهزنانی آنها را غافلگیر کرده و از آنها سرقت شده بعد به قتل رسیده باشند . 🔶 منطقه ای که مدت زیادی از انقلاب درآن نگذشته بود و سربازان خائنی بوده اند که در جنگلها مخفی شده بودند . در تعدادی از موارد بعد از چند ماه اکتشاف ، افراد جستجو گر توسط کسانی غافلگیر شده و بعد از غارتشان توسط شورشی ها کشته شده بودند . 🔷 در 1952 سرخپوستان کالاپالو ساکن در مرکز برزیل خبر دادند که تعدادی از سیاحان که قصد عبور از قلمروشان را داشته اند به خاطر پرخاشگری نسبت به بچه های روستا کشته شده اند . از جزئیات حرفهای آنها می شد فهمید که قربانی ها پرسی فاوست و جک فاولت و رالای ریمل بوده اند . 🔶 پس از گزارش این واقعه کاشف وسیاح برزیلی اورلاندو ویلائی بوآس منطقه ای را که گفته می شد آنها کشته شده اند بررسی کرد و استخوانشان و اشیاء شخصی را پیدا کرد که عبارت بودند از چاقو و چند تا دگمه لباس و اشیاء فلزی کوچک . 🔷 چندین آزمایش روی استخوانها انجام شده اما بدون نمونه دی ان ای خانواده فاوست که از دادن نمونه امتناع کرده اند نمی توان هویت این استخوانها را مشخص کرد . استخوانها هنوز در اختیار موسسه پزشکی فورنسیس دانشگاه سائوپائولو قراردارد . 🔶 اگرچه چنین واقعه ای با توجه به شخصیت فاوست مضحک به نظرمی رسد و احتمال می رود مقامات دولتی برای رهایی از طلسم گمشدن فاوست این داستان را ساخته باشند . 🔷 اگرچه شهر گمشده z هرگز پیدا نشده اما بقایای شهرهای باستانی و اماکن مقدس بسیاری طی سالهای اخیر با استفاده از فن آوری نوین اسکن در جنگلهای گوآتمالا و برزیل و بولیوی و هندوراس پیدا شده . ♦️ بعید نیست که روزی شهر باستانی و افسانه ای z هم پیدا شود و یا شاید آن را پیدا کرده و مثل بسیاری از اکتشافات پنهان نگهداشته اند . به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
تفاوت میلیون و میلیارد چقدر است❓⏱🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2