eitaa logo
موسسه فطرت‌
2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
6.8هزار ویدیو
241 فایل
انجمن مردم‌نهاد فرهنگی فطرت تبریز شماره ثبت:۶۰۸۹ ارتباط با ادمین @fetrat_admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
9.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ بمناسبت21 تیر ماه روز عفاف و حجاب 🔶 در سال 1313 روزی که رژیم پهلوی با زور بازو چادر از سر زنان ایرانی می شکیدند و بیش از هزار نفر را در صحن گوهرشاد حرم مطهر امام رضا علیه السلام قتل عام کرد. 🔶 و حال دست اندرکاران آن واقعه با زور رسانه این کار را انجام می دهند... ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
571.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨کشتار ۳۵۰ نفر با مسلسل در مسجد گوهرشاد به دستور رضاپالانی 📌سخنان ارتشبد قره باغی - جلسه شورای امنیت ملی آذر ۵۷ 💠۲۱ تیرماه، سالروز واقعه خونین گوهرشاد به دستور رضاخان ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
فعلا قابلیت بارگیری به دلیل درخواست زیاد فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌امام جمعه اردکان: 🚨 مبارزه رضاخان با سه نشانه دین به دستور انگلیس؟! 🚨 در مسجد گوهرشاد چه گذشت؟ ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨دفاع جانانه فرامرز دادرس از ایران، همراه با خاک یکسان کردن ربع پهلوی؛ فریاد «ای ایران» از حسینیه‌ها بلند شد! 📌فرامرز دادرس، افسر سابق رژیم پهلوی: 🔸 رضا پهلوی از مردم می‌خواهد سرود «ای ایران» را بخوانند، در حالی‌که نمی‌داند همین مردم در تکیه‌ها با این سرود سینه و زنجیر می‌زنند. 🔸سرودی که در دوران حکومت پدرش، محمدرضا شاه، ممنوع بود. 🔸اپوزیسیون برانداز بیش از ۴۰ سال است که تنها راه سرنگونی حکومت را در مداخله خارجی می‌بیند. 🔸 ارتش ابرقدرتی مانند آمریکا و ارتش اسرائیل، همراه با ۱۷ سازمان اطلاعاتی نخبه و قدرتمند جهان، تمام تلاش خود را برای جایگزینی رضا پهلوی به‌کار گرفتند؛ اما در نهایت ناکام ماندند و این سناریو بار دیگر با شکست مواجه شد. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
3.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌اعتراف جنجالی ژنرال اسرائیلی بعد از دو سال جنگ؛ 🚨 حماس را نمی‌توان شکست داد! 🎙اسحاق بریک، افسر عالی‌رتبه سابق ارتش اسرائیل: 🔸 بله، حماس را نمی‌توان شکست داد. همه ما می‌خواهیم این کار را انجام دهیم، اما این ممکن نیست به دلیلی بسیار ساده که اکثر تحلیلگران اینجا از آن آگاه نیستند. حماس به اندازه و قدرت طبیعی خود بازگشته است. آنها غذا دارند و تجدید قوا کرده اند و به ۳۰,۰۰۰ جنگجو بازگشته‌اند. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
9.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 اعترافات شنیدنی «گای پلک»، تحلیلگر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی: ما نمی‌توانیم حماس را شکست دهیم و تونل‌هایشان را ازبین ببریم! 🔸با صدای بلند فریاد می‌زنم که دیگر این جنگ سیاسی، احمقانه و پر از فریب را تمام کنید؛ بس است دیگر این‌ همه خونی که بیهوده ریخته می‌شود ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
19.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 مصاحبه با خالق آهنگ «بوم بوم تل آویو» 📌 با زیرنویس فارسی ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨مکانیسم ماشه کاغذ پاره است فریب نخورید!(نکته) ۱- این روزها در پی تهدید سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان، به استفاده از مکانیسم ماشه (بازگشت سریع تحریم‌ها - Snap back) بار دیگر این ماجرا به یکی از مسائل روز تبدیل شده است و برخی از مسئولان محترم با نگرانی از آن یاد می‌کنند! بخوانید؛ روز ۲۲ خردادماه ۱۴۰۴، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای تاکید کردند که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. آن‌ها هشدار دادند در صورت عدم دستیابی به توافق رضایت‌بخش، فعال‌سازی مکانیسم ماشه را بررسی خواهند کرد! روز ۱۲ تیرماه ۱۴۰۴ «ژان نوئل بارو» وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به بازداشت دو تبعه فرانسوی در ایران به اتهام جاسوسی، برای فعال نکردن مکانیسم ماشه شرط گذاشته و تاکید کرد که تصمیم فرانسه برای عدم اعمال مجدد تحریم‌ها به آزادی «سیسیل کوهلر» و «ژاک پاریس» بستگی دارد! روز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۴ خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات فرانسوی نوشت: «باید به توافق هسته‌ای جامعی با ایران دست پیدا کنیم که منافع امنیتی اروپا را تضمین کند، در غیر این‌صورت، تروئیکای اروپایی مکانیزم ماشه را فعال خواهند کرد»! همان روز، دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «اگر ایران در عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای خود جدی نباشد، سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان می‌توانند تحریم‌ها را به‌طور ناگهانی برگردانند که به معنای درد و رنج بیشتر برای ایران خواهد بود»! و ...  ۲- تهدید اروپا به استفاده از مکانیسم ماشه که متاسفانه با نابلدی تیم مذاکره‌کننده دولت آقای روحانی در بند ۳۷ برجام جای گرفته بود. در عمل، فاقد اعتبار و یک تهدید توخالی است. چرا که برجام بعد از خروج آمریکا از اعتبار افتاده است و دیگر وجود خارجی ندارد. توضیح آن که؛ برجام یک توافق جمعی است که در یک‌سوی آن جمهوری اسلامی ایران و در سوی دیگر ۶ کشور موسوم به ۱+۵ قرار دارند. یعنی در دو سوی این توافقنامه، دو واحد قرار گرفته‌اند، یکی از این دو واحد، ایران است و مجموعه ۶ کشور۱+۵، طرف دیگر این توافق است. تعبیر «‌all together‌» که در برجام آمده است نیز به مفهوم و معنای «‌همه با هم‌» است. بنابراین از آنجا که با خروج آمریکا از برجام، دیگر همه اعضاء حضور ندارند، برجام اعتبار حقوقی خود را از دست داده و دیگر وجود خارجی ندارد. زیرا مجموعه اعضای برجام باید باشند تا برجام از حیات قانونی برخوردار باشد. به بیان دیگر توافقنامه برجام میان ایران و تک‌تک ۱+۵ منعقد نشده است که با خروج یک عضو، همچنان معتبر باشد، بلکه ۶ کشور موسوم به (۱+۵‌)، به اتفاق یکدیگر و در مجموع یک عضو (واحد) دیگر توافق هستند و اکنون با خروج آمریکا از برجام، واحد مقابل نقض شده و برجام از اعتبار قانونی افتاده است.  ۳- تروئیکای اروپا به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل استناد می‌کند(!) و حال آن که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت عنوان تضمین برجام را داشته است ولی آمریکا از برجام خارج شد و این حرکت آمریکا نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ بود. اما، نه شورای امنیت سازمان ملل، نه کشورهای اروپایی و نه حتی دولت آقای روحانی در مقابل نقض توافقنامه یاد شده هیچ اعتراضی نکردند! و با این حال، به جای آن که آمریکا و تروئیکای اروپا مورد بازخواست قرار بگیرند، در موضع طلبکار! نشسته و خواستار استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران شده‌اند! ۴- و اما، انتظار آن است که وزارت محترم امور خارجه کشورمان با استناد به مستندات حقوقی یاد شده، بی‌اعتباری برجام را برای مجامع بین‌المللی و مخصوصاً شورای امنیت سازمان ملل اعلام کند و به حریف اجازه ندهد مکانیسم ماشه را از متن این توافق که با خروج آمریکا به کاغذ پاره شبیه است، بیرون آورده و در اوج وقاحت (و البته بی‌تدبیری ما) با این تفنگ بی‌فشنگ جمهوری اسلامی ایران را تهدید هم بکند! ✍حسین شریعتمداری ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨 سازش با تلگرام و تاختن به ایتا؟ ✍️مهدی عامری 🔸این روزها هجمه‌های فراوانی علیه ایتا به راه افتاده است و عده‌ای اصرار دارند تا یک پیام‌رسان ملی را تخریب کنند. واقعیت این است که ایتا یک دستاورد ملی است. حمایت از نرم‌افزار ایرانی و زیرساخت داخلی، وظیفه‌ای است که با هیچ عقده‌گشایی سیاسی و جناحی نباید فدای آن شود. تخریب و اتهام‌زنی به یک پلتفرم ملی در شرایطی که کشور در جنگ رسانه‌ای است، نه اخلاقی است و نه عاقلانه. 🔸طبق آمار، ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران ایتا را نصب کرده‌اند. آیا می‌شود این افراد نفر ناآگاه و محصور در یک حباب دانست؟ اگر این تعداد قابل توجه به نرم‌افزار ایرانی اعتماد کرده‌اند، باید به آنها توهین کرد و همه را در یک قالب خاص سیاسی و جناحی جا داد؟ 🔸برخی می‌گویند ایتا یک کلونی بسته است و کاربرانش در یک حباب زندگی می‌کنند. اما سؤال این است: آیا تلگرام حباب نیست؟ مگر هزاران شایعه، دروغ، فساد و ابتذال در آن منتشر نمی‌شود؟ مگر گروهی از جوانان در همان فضا در یک حباب ابتذال و بی‌خبری از جامعه گرفتار نشده‌اند؟ چرا آنجا را حباب نمی‌دانید، اما اگر جوانی در ایتا از نظام، اخلاق و معنویت دفاع کند، می‌شود «حباب»؟ اتفاقاً همان‌طور که خطر حباب ابتذال و شایعه در برخی شبکه‌های خارجی وجود دارد، این خطر برای هر رسانه‌ای قابل تصور است. اما راه‌حل، تخریب نیست؛ ارتقا و نقد منصفانه است. 🔸هیچ‌کس نمی‌گوید ایتا بی‌عیب است؛ طبیعتاً انتقادهایی وجود دارد و باید برای بهبود و ارتقای آن تلاش کرد. اما تخریب و زدن برچسب‌های ناروا به میلیون‌ها کاربر ایرانی در ایتا، نه‌تنها توهین به مردم است بلکه ضربه به زیرساخت‌های ملی و رسانه‌ای کشور در شرایط جنگ ترکیبی و رسانه‌ای است. آیا بهتر است مردم ما به جای استفاده از پلتفرم بومی، در یک حباب شایعه و ابتذال خارجی سرگردان شوند و از هر شایعه‌ای پیروی کنند؟ یا بهتر است از پلتفرمی استفاده کنند که در کنار نواقصش، بخشی از استقلال رسانه‌ای کشور را تامین می‌کند؟ 🔸در نهایت باید یاد بگیریم که با نقد منصفانه، برای ارتقای پلتفرم‌های داخلی بکوشیم، نه آنکه با تخریب و عقده‌گشایی سیاسی، یک دستاورد ملی را نابود کنیم. حفظ و تقویت زیرساخت‌های رسانه‌ای داخلی، یک ضرورت راهبردی در شرایط جنگ رسانه‌ای است؛ این یک شعار نیست، یک واقعیت است. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨 فغانی و نقش جنگی در یک بازی فوتبال ✍️مهدی جهان‌تیغی 📌خوش بش گرم با رئیس‌جمهور آمریکا و ژست خاص علیرضا فغانی در عکس یادگاری با ترامپ پس از فینال جام جهانی باشگاه‌ها، یک اتفاق معمولی ورزشی نبود. 1️⃣ علیرضا فغانی قبل از این با اقدامات و سخنانی نشان داده بود که اهل کنش سیاسی هست. بنابراین اولین نکته این است که رفتار گرم او با ترامپ و عکس یادگاری با ترامپ و ژشت بدنی مشابه با رئیس‌جمهور آمریکا و بعد با افتخار آنها را در اینستاگرام شخصی منتشرکردن، یک رفتار فوتبالی و یا اقدام معمولی یک داور بین‌المللی نیست و نمی‌توان بدون پیشینه سیاسی او تحلیل کرد. ضمن اینکه وقتی صدها هم‌وطن با مشارکت آشکار و پشتیبانی مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا به خون خودشان غلتیده‌اند و جامعه ایرانی داغدار است، فغانی بدون آگاهی از تبعات خود وارد چنین رفتاری نشده و این یک اقدام آگاهانه و شفاف هست. 2️⃣ عموم اشتباه هم از این نکته اتفاق می‌افتد که عده‌ای تلاش می‌کنند رفتار یک فرد همانند فغانی را در چارچوب یک ورزشکار و یا داور بین‌المللی تحلیل یا منعکس کنند و به‌گونه‌ای القا می‌کنند که انگار این اقشار اساساً هیچ رفتار و کنش سیاسی ندارند و همواره باید آنها را در همان چارچوب حرفه‌ای خودشان تحلیل کرد و ابعاد رفتارهایشان را تخفیف سنگین داد! این در حالی است که بروزدادن رفتار سیاسی به پیشه فرد مربوط نیست و هر فردی با هر نوع شرایط شغلی و اجتماعی می‌تواند رفتار و کنش سیاسی داشته باشد و ما ورزشکار و فوتبالیست مطرح جهانی با رفتارهای آشکار سیاسی که اتفاقاً مسئولیت سیاسی مواضع خود را هم خیلی حرفه‌ای پذیرفتند، زیاد سراغ داریم . بنابراین اتفاقاً این یک تله بزرگ رسانه‌ای است که می‌خواهند امثال فغانی هم ضربه به ایران و ایرانی بزنند و هم هزینه سیاسی کمتری بپردازند. 3️⃣ چیز دور از ذهنی نیست وقتی نفرت از اقدامات جنگی کشوری مثل آمریکا علیه مردم ایران بالا رفته و خود این موضوع یک شکست بزرگ برای آنها محسوب می‌شود، طبیعی است که برای تعدیل و کاهش این نفرت اجتماعی که برای اثربخشی جنگ‌های بعدی به آن نیاز دارند، به دنبال راه‌های متفاوت و جدیدی باشند. افرادی مثل فغانی که با توجه مواضع سیاسی سابق، آگاهانه دوست دارند در این نقش‌ها بازی کنند، بهترین گزینه برای کمک‌گرفتن هستند. هم پوشش کار حفظ می‌شود و هم تصور خامشان هم همین است که مردم نیز احساس نمی‌کنند یک اقدام سیاسی و اجتماعی علیه روحیه قدرت‌ساز وطن‌پرستی در حال رخ‌دادن هست. 4️⃣ در روزهای که ورزشکاران ایران با احترام نظامی در میادین بین‌المللی ورزش حاضر می‌شوند، اقلیت بسیار ناچیزی همانند فغانی عددی محسوب نمی‌شوند ولی باید از تلاش و نیت دشمن برای به‌کارگیری چنین افرادی به امید ایجاد رخنه‌ای کوچک در اتحاد کم‌سابقه ملت بزرگ ایران، سخن گفت. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682