eitaa logo
موسسه فطرت‌
2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
6.8هزار ویدیو
241 فایل
انجمن مردم‌نهاد فرهنگی فطرت تبریز شماره ثبت:۶۰۸۹ ارتباط با ادمین @fetrat_admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨مکانیسم ماشه کاغذ پاره است فریب نخورید!(نکته) ۱- این روزها در پی تهدید سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان، به استفاده از مکانیسم ماشه (بازگشت سریع تحریم‌ها - Snap back) بار دیگر این ماجرا به یکی از مسائل روز تبدیل شده است و برخی از مسئولان محترم با نگرانی از آن یاد می‌کنند! بخوانید؛ روز ۲۲ خردادماه ۱۴۰۴، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای تاکید کردند که ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد. آن‌ها هشدار دادند در صورت عدم دستیابی به توافق رضایت‌بخش، فعال‌سازی مکانیسم ماشه را بررسی خواهند کرد! روز ۱۲ تیرماه ۱۴۰۴ «ژان نوئل بارو» وزیر امور خارجه فرانسه با اشاره به بازداشت دو تبعه فرانسوی در ایران به اتهام جاسوسی، برای فعال نکردن مکانیسم ماشه شرط گذاشته و تاکید کرد که تصمیم فرانسه برای عدم اعمال مجدد تحریم‌ها به آزادی «سیسیل کوهلر» و «ژاک پاریس» بستگی دارد! روز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۴ خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات فرانسوی نوشت: «باید به توافق هسته‌ای جامعی با ایران دست پیدا کنیم که منافع امنیتی اروپا را تضمین کند، در غیر این‌صورت، تروئیکای اروپایی مکانیزم ماشه را فعال خواهند کرد»! همان روز، دیوید لمی وزیر امور خارجه انگلیس گفت: «اگر ایران در عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای خود جدی نباشد، سه کشور اروپایی بریتانیا، فرانسه و آلمان می‌توانند تحریم‌ها را به‌طور ناگهانی برگردانند که به معنای درد و رنج بیشتر برای ایران خواهد بود»! و ...  ۲- تهدید اروپا به استفاده از مکانیسم ماشه که متاسفانه با نابلدی تیم مذاکره‌کننده دولت آقای روحانی در بند ۳۷ برجام جای گرفته بود. در عمل، فاقد اعتبار و یک تهدید توخالی است. چرا که برجام بعد از خروج آمریکا از اعتبار افتاده است و دیگر وجود خارجی ندارد. توضیح آن که؛ برجام یک توافق جمعی است که در یک‌سوی آن جمهوری اسلامی ایران و در سوی دیگر ۶ کشور موسوم به ۱+۵ قرار دارند. یعنی در دو سوی این توافقنامه، دو واحد قرار گرفته‌اند، یکی از این دو واحد، ایران است و مجموعه ۶ کشور۱+۵، طرف دیگر این توافق است. تعبیر «‌all together‌» که در برجام آمده است نیز به مفهوم و معنای «‌همه با هم‌» است. بنابراین از آنجا که با خروج آمریکا از برجام، دیگر همه اعضاء حضور ندارند، برجام اعتبار حقوقی خود را از دست داده و دیگر وجود خارجی ندارد. زیرا مجموعه اعضای برجام باید باشند تا برجام از حیات قانونی برخوردار باشد. به بیان دیگر توافقنامه برجام میان ایران و تک‌تک ۱+۵ منعقد نشده است که با خروج یک عضو، همچنان معتبر باشد، بلکه ۶ کشور موسوم به (۱+۵‌)، به اتفاق یکدیگر و در مجموع یک عضو (واحد) دیگر توافق هستند و اکنون با خروج آمریکا از برجام، واحد مقابل نقض شده و برجام از اعتبار قانونی افتاده است.  ۳- تروئیکای اروپا به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل استناد می‌کند(!) و حال آن که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت عنوان تضمین برجام را داشته است ولی آمریکا از برجام خارج شد و این حرکت آمریکا نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ بود. اما، نه شورای امنیت سازمان ملل، نه کشورهای اروپایی و نه حتی دولت آقای روحانی در مقابل نقض توافقنامه یاد شده هیچ اعتراضی نکردند! و با این حال، به جای آن که آمریکا و تروئیکای اروپا مورد بازخواست قرار بگیرند، در موضع طلبکار! نشسته و خواستار استفاده از مکانیسم ماشه علیه ایران شده‌اند! ۴- و اما، انتظار آن است که وزارت محترم امور خارجه کشورمان با استناد به مستندات حقوقی یاد شده، بی‌اعتباری برجام را برای مجامع بین‌المللی و مخصوصاً شورای امنیت سازمان ملل اعلام کند و به حریف اجازه ندهد مکانیسم ماشه را از متن این توافق که با خروج آمریکا به کاغذ پاره شبیه است، بیرون آورده و در اوج وقاحت (و البته بی‌تدبیری ما) با این تفنگ بی‌فشنگ جمهوری اسلامی ایران را تهدید هم بکند! ✍حسین شریعتمداری ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨 سازش با تلگرام و تاختن به ایتا؟ ✍️مهدی عامری 🔸این روزها هجمه‌های فراوانی علیه ایتا به راه افتاده است و عده‌ای اصرار دارند تا یک پیام‌رسان ملی را تخریب کنند. واقعیت این است که ایتا یک دستاورد ملی است. حمایت از نرم‌افزار ایرانی و زیرساخت داخلی، وظیفه‌ای است که با هیچ عقده‌گشایی سیاسی و جناحی نباید فدای آن شود. تخریب و اتهام‌زنی به یک پلتفرم ملی در شرایطی که کشور در جنگ رسانه‌ای است، نه اخلاقی است و نه عاقلانه. 🔸طبق آمار، ۴۰ میلیون نفر از مردم ایران ایتا را نصب کرده‌اند. آیا می‌شود این افراد نفر ناآگاه و محصور در یک حباب دانست؟ اگر این تعداد قابل توجه به نرم‌افزار ایرانی اعتماد کرده‌اند، باید به آنها توهین کرد و همه را در یک قالب خاص سیاسی و جناحی جا داد؟ 🔸برخی می‌گویند ایتا یک کلونی بسته است و کاربرانش در یک حباب زندگی می‌کنند. اما سؤال این است: آیا تلگرام حباب نیست؟ مگر هزاران شایعه، دروغ، فساد و ابتذال در آن منتشر نمی‌شود؟ مگر گروهی از جوانان در همان فضا در یک حباب ابتذال و بی‌خبری از جامعه گرفتار نشده‌اند؟ چرا آنجا را حباب نمی‌دانید، اما اگر جوانی در ایتا از نظام، اخلاق و معنویت دفاع کند، می‌شود «حباب»؟ اتفاقاً همان‌طور که خطر حباب ابتذال و شایعه در برخی شبکه‌های خارجی وجود دارد، این خطر برای هر رسانه‌ای قابل تصور است. اما راه‌حل، تخریب نیست؛ ارتقا و نقد منصفانه است. 🔸هیچ‌کس نمی‌گوید ایتا بی‌عیب است؛ طبیعتاً انتقادهایی وجود دارد و باید برای بهبود و ارتقای آن تلاش کرد. اما تخریب و زدن برچسب‌های ناروا به میلیون‌ها کاربر ایرانی در ایتا، نه‌تنها توهین به مردم است بلکه ضربه به زیرساخت‌های ملی و رسانه‌ای کشور در شرایط جنگ ترکیبی و رسانه‌ای است. آیا بهتر است مردم ما به جای استفاده از پلتفرم بومی، در یک حباب شایعه و ابتذال خارجی سرگردان شوند و از هر شایعه‌ای پیروی کنند؟ یا بهتر است از پلتفرمی استفاده کنند که در کنار نواقصش، بخشی از استقلال رسانه‌ای کشور را تامین می‌کند؟ 🔸در نهایت باید یاد بگیریم که با نقد منصفانه، برای ارتقای پلتفرم‌های داخلی بکوشیم، نه آنکه با تخریب و عقده‌گشایی سیاسی، یک دستاورد ملی را نابود کنیم. حفظ و تقویت زیرساخت‌های رسانه‌ای داخلی، یک ضرورت راهبردی در شرایط جنگ رسانه‌ای است؛ این یک شعار نیست، یک واقعیت است. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨 فغانی و نقش جنگی در یک بازی فوتبال ✍️مهدی جهان‌تیغی 📌خوش بش گرم با رئیس‌جمهور آمریکا و ژست خاص علیرضا فغانی در عکس یادگاری با ترامپ پس از فینال جام جهانی باشگاه‌ها، یک اتفاق معمولی ورزشی نبود. 1️⃣ علیرضا فغانی قبل از این با اقدامات و سخنانی نشان داده بود که اهل کنش سیاسی هست. بنابراین اولین نکته این است که رفتار گرم او با ترامپ و عکس یادگاری با ترامپ و ژشت بدنی مشابه با رئیس‌جمهور آمریکا و بعد با افتخار آنها را در اینستاگرام شخصی منتشرکردن، یک رفتار فوتبالی و یا اقدام معمولی یک داور بین‌المللی نیست و نمی‌توان بدون پیشینه سیاسی او تحلیل کرد. ضمن اینکه وقتی صدها هم‌وطن با مشارکت آشکار و پشتیبانی مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا به خون خودشان غلتیده‌اند و جامعه ایرانی داغدار است، فغانی بدون آگاهی از تبعات خود وارد چنین رفتاری نشده و این یک اقدام آگاهانه و شفاف هست. 2️⃣ عموم اشتباه هم از این نکته اتفاق می‌افتد که عده‌ای تلاش می‌کنند رفتار یک فرد همانند فغانی را در چارچوب یک ورزشکار و یا داور بین‌المللی تحلیل یا منعکس کنند و به‌گونه‌ای القا می‌کنند که انگار این اقشار اساساً هیچ رفتار و کنش سیاسی ندارند و همواره باید آنها را در همان چارچوب حرفه‌ای خودشان تحلیل کرد و ابعاد رفتارهایشان را تخفیف سنگین داد! این در حالی است که بروزدادن رفتار سیاسی به پیشه فرد مربوط نیست و هر فردی با هر نوع شرایط شغلی و اجتماعی می‌تواند رفتار و کنش سیاسی داشته باشد و ما ورزشکار و فوتبالیست مطرح جهانی با رفتارهای آشکار سیاسی که اتفاقاً مسئولیت سیاسی مواضع خود را هم خیلی حرفه‌ای پذیرفتند، زیاد سراغ داریم . بنابراین اتفاقاً این یک تله بزرگ رسانه‌ای است که می‌خواهند امثال فغانی هم ضربه به ایران و ایرانی بزنند و هم هزینه سیاسی کمتری بپردازند. 3️⃣ چیز دور از ذهنی نیست وقتی نفرت از اقدامات جنگی کشوری مثل آمریکا علیه مردم ایران بالا رفته و خود این موضوع یک شکست بزرگ برای آنها محسوب می‌شود، طبیعی است که برای تعدیل و کاهش این نفرت اجتماعی که برای اثربخشی جنگ‌های بعدی به آن نیاز دارند، به دنبال راه‌های متفاوت و جدیدی باشند. افرادی مثل فغانی که با توجه مواضع سیاسی سابق، آگاهانه دوست دارند در این نقش‌ها بازی کنند، بهترین گزینه برای کمک‌گرفتن هستند. هم پوشش کار حفظ می‌شود و هم تصور خامشان هم همین است که مردم نیز احساس نمی‌کنند یک اقدام سیاسی و اجتماعی علیه روحیه قدرت‌ساز وطن‌پرستی در حال رخ‌دادن هست. 4️⃣ در روزهای که ورزشکاران ایران با احترام نظامی در میادین بین‌المللی ورزش حاضر می‌شوند، اقلیت بسیار ناچیزی همانند فغانی عددی محسوب نمی‌شوند ولی باید از تلاش و نیت دشمن برای به‌کارگیری چنین افرادی به امید ایجاد رخنه‌ای کوچک در اتحاد کم‌سابقه ملت بزرگ ایران، سخن گفت. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨۴ عملیات و کمین پی‌درپی در غزه 📌امشب حماس عملیات سختی علیه سربازان رژیم صهیونیستی انجام داد و تلفاتی بالایی گرفت 🔸رسانه‌های عبری اعلام کرده‌اند که کمین اول با انفجار یک بمب صورت گرفته و وقتی نظامیان کمکی برای نجات گروه کمین‌خورده وارد منطقه شدند، بمب دوم منفجر شده و خود آنها نیز کمین خوردند. وقتی که گروه سومی نیز برای نجات دو گروه اول وارد شده، یک بمب دیگر آنها را هم هدف قرار داده است. 🔸ماجرا به اینجا ختم نشده و سپس یک بمب چهارم منفجر شده و بعد از آن، نیروهای نیروهای حماس نظامیان اسرائیلی کمین‌خورده را به رگبار بسته‌اند. ماشاالله 🔸وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُمْ مِنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ (١٩١ بقره) هر کجا مشرکان را یافتید به قتل رسانید و آنان را از همان وطن که شما را آواره کردند برانید. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨 «توهم توطئه» یا «واقع‌بینی»؟ 📌در اوج همه‌گیری کرونا، بارها تذکر دادیم که سازمان‌های بین‌المللی، در واقع بازوهای اعمال سلطه بیگانگان بر کشور هستند. 🔸بارها تذکر دادیم سازمان جهانی بهداشت یا صندوق بین‌المللی پول، هیچ تفاوتی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ندارد و جز شرارت نباید از آنها انتظار داشت. 📌 اما نتیجه چه بود؟ 🔸وزارت راه و شهرسازی برای «کنترل سرعت» از سازمان جهانی بهداشت کمک فنی و تجهیزاتی گرفت و بانک مرکزی برای اجرای پروژه «رمزریال» از صندوق بین‌المللی پول، تقاضای کمک فنی و فرهنگی (!!!) نمود! 🔸همانقدر مضحک که در جنگ تحمیلی، ایران از وزارت دفاع عراق تقاضای کمک فنی کرده باشد! ⚠️ حالا در جنگ اخیر، خیانت این سازمان‌ها و جاسوسی آنها برای اسراییل را دیدید؟ 🔸بارها تذکر دادیم که بستر پروژه رمزریال از شرکت یهودی IBM آمریکا خریداری شده و اجرای این پروژه، منطبق بر اسناد اجرایی سند 2030 است. و از آن عجیب‌تر، تقاضای کمک فنی از صندوق بین‌المللی پول برای اجرای این پروژه است! 🔸حالا تصور کنید پروژه رمزریال به صورت کامل اجرا شده بود و بلایی که بر سر بانک سپه آمد، بر سر کل سیستم بانکداری می‌آمد! آیا می‌توانستید بحران را کنترل کنید؟ 📌 و سوال مهم‌تر! 🔸آیا سازمان جهانی بهداشت هم مانند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جاسوس اسراییل است و اطلاعات مربوط به جاده‌های کشور و تردد خودروهای نظامی را به اسراییل می‌دهد؟ شک نکنید که این اتفاق افتاده است. ✍🏻حمزه شکریان ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
هدایت شده از KHAMENEI.IR
18.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| راهبردهای فرمانده کل قوا مسیر تاریخ نظامی ما را تغییر داده است 🎤گفت‌وگوی منتشرنشده رسانه KHAMENEI.IR با سردار سرلشکر شهید حاجی‌زاده 🔍 متن کامل گفت‌وگو را از اینجا بخوانید👇 farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=60545
هدایت شده از نگار
32.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📱 حرف اصلی بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ۱۴۰۴/۰۴/۲۵ 👈 دست پُر ایران در میدان و دیپلماسی 📲 @resane_negar
نمودار درختی بیانات رهبر انقلاب.pdf
حجم: 797.7K
❇️ نمودار درختی بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه. ۱۴۰۴/۰۴/۲۵ ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
❇️ فراتر از عملیات، حتی فراتر از انسجام ✍️محسن مهدیان 📌خلاصه کلام رهبرانقلاب را چنین دیدم: 🔸عملیات، شگفت‌آور بود؛ اما در «عملیات» نمانید. 🔸حتی در «انسجام» هم توقف نکنید، هرچند تماشایی و کم‌نظیر بود. 🔸در نگاه ایشان، آنچه در این جنگ رخ داد، صرفاً یک پیروزی نظامی یا همبستگی مردمی نبود؛ بلکه ظهور یک حقیقت ناب بود که همه‌ی این مظاهر، جلوه‌ای از آن بودند: اراده‌ی ملّی. 🚨بیایید این واژه را عمیق‌تر بشکافیم... اگر بخواهیم «اراده» را بفهمیم، باید ابتدا بدانیم بی‌ارادگی چگونه خود را نشان می‌دهد. 🔸ملتی که اراده ندارد بی‌تفاوت است؛ می‌ترسد؛ تسلیم می‌شود؛ فقط غر می‌زند و بی‌عمل است و همیشه چشم‌انتظار یک منجیِ بیرونی می‌ماند. چنین ملتی، یا باخته است، یا در آستانه‌ی باخت است، ولو آن‌که در ظاهر، آسایش داشته باشد. 🔸اما ملتی که اراده دارد حتی در سختی‌ها می‌ایستد و بدون آن، در آسایش هم شکست می‌خورد. 📌اراده چیست؟ 🔸اراده، دانستن به‌علاوه‌ی حرکت است. اراده یعنی آن لحظه‌ای که آگاهی به تصمیم بدل می‌شود. بسیاری می‌دانند چه باید کرد، اما اندک‌اند آنان‌که می‌ایستند، می‌سازند و می‌جنگند. 📌اما این اراده چگونه شکل می‌گیرد؟ 🔸یکم. آگاهی جهت‌دار آغاز اراده فهم مسأله است. بدانیم که کیستیم، دشمن کیست، مسأله چیست، و راه کدام است. 🔸دوم ایمان آگاهی اگر با ایمان ترکیب نشود، خشک و سرد باقی می‌ماند. ایمان، آگاهی را زنده می‌کند؛ مثل دمیدن روح به پیکر. 🔸سوم غیرت وقتی درد را می‌فهمی و خود را مسئول می‌دانی، غیرت جرقه‌ی اراده را می‌زند. بی‌غیرتی، یعنی مرگ اراده. وطن پرستی اینجاست؛ یکی از محرک هائی که انسان را غیور میسازد. 🔸چهارم. امید کسی که می‌داند تلاشش بی‌اثر نیست، می‌ایستد. امید، موتور اراده است؛ ناامیدی، سمّ آن. 🔸پنجم. الگو دیدن کسی که ایستاد و پیروز شد، اراده را از ذهن به میدان عمل می‌آورد. عاشورا، مکتب اراده است. حاج قاسم، اسوه‌ی اراده است. 🚨پس آگاهی ایجاد می‌شود، با ایمان جان وجهت می‌گیرد، با غیرت شعله‌ور می‌شود، با امید قدرت می‌گیرد و با الگو عینیت می‌گیرد. در نهایت مقابله با دشمن، اراده را به‌ظهور می کشد. این نقطه همان جایی‌ست که اراده‌ی مقدس یک ملت شکل می‌گیرد. 🔸چنین اراده ای مقابل دشمن هم عزم دارد و هم جزم؛ هم استقامت و پایداری دارد و هم مصمم است به قیمت جان. 🔸اگر خوب در این تعابیر دقیق شویم جای هر مفهوم روشن می شود. مثل اینکه وطن پرستی دقیقا جایگاهش کجاست و چه ضرب دستی دارد و چرا باید به ایمان دست دهد و به امید و الگو پیوند خورد. 🔸و اکنون بهتر می‌توان فهمید... که چرا رهبر انقلاب، بیش از هر چیز نگران تضعیف اراده‌ی ملی‌اند. 🚨فرماندهی ایشان، فقط در جبهه‌ی نظامی نیست؛ ایشان فرمانده اراده‌ی جمعی ملت اند. او فقط طراح عملیات نیست؛ بلکه سازنده‌ی آن باوری‌ست که همه‌ی عملیات‌ها از دل آن زاده می‌شوند. 🔸علت آرامش و امیدواری رهبرانقلاب در دل همه حوادث جمهوری اسلامی دیدن همین نقطه کانونی در مردم است. نقطه ای که "یدالله فوق ایدیهم" را بر سر این ملت وجدان می کند. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨دولت نتانیاهو دچار فروپاشی شد ✍علیرضا تقوی‌نیا 1️⃣ با خروج احزاب یهودیت توراتی و شاس ، نتانیاهو به دولت اقلیت تبدیل شده یعنی کمتر از ۶۱ کرسی پارلمان (کنست) در حمایت از دولت خود در اختیار دارد. 2️⃣ اما نکته اینجاست که حزب شاس (به رهبری آریه درعی) اعلام ‌کرده با وجود خروج از دولت ، به مخالفان نتانیاهو نپیوسته و رای به انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد نمی دهد. 3️⃣ علت اصلی خروج این دو حزب ارتدکس مذهبی ، بحث سربازگیری از حریدی هاست که دولت نتانیاهو به علت کمبود سرباز مجبور شد برای اولین بار در تاریخ اسرائیل چنین قانونی را اجرا کند‌. 4️⃣ در همین حال مخالفان نتانیاهو معتقدند دولت او با خروج احزاب یهودیت توراتی و شاس دیگر در اکثریت نیست و مشروعیت ندارد و باید منحل شود اما با وجود این که اسرائیل قانون اساسی ندارد و بر اساس نظام حقوقی " کامن لا " اداره می شود، کنست باید در این خصوص نظر دهد که بعید می نماید فعلا انحلال دولت را تصویب کند زیرا به رغم خروج حزب شاس از کابینه، این حزب هنوز مخالف انحلال کنست و دولت است. 5️⃣ خروج صهیونیست های مذهبی از دولت نتانیاهو ضربه سنگینی به موقعیت کنونی وی محسوب می شود و تنها یک تلنگر دیگر برای سقوط دولت او نیاز خواهد بود . 6️⃣ در صورت انحلال کنست ، ۳ ماه وقت نیاز است تا مجددا انتخابات برگزار شود و در این دوره، نتانیاهو به عنوان نخست وزیر پیشبرد اجرای امور ، مدیریت دولت موقت را برعهده خواهد داشت. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682
🚨 مغالطات مرجفون و غرب‌زده‌ها را بشناسید! 📌 مقدمه: 🔸در مسیر جهاد تبیین، رهبر انقلاب تأکید کردند که ضمن حفظ وحدت، لازم است مغالطات و فریب‌های دشمن و عناصر مرعوب داخلی برای مردم روشنگری شود تا جامعه دچار خطا و غفلت نشود. در این پیام کوتاه، ۱۰ مغالطه رایج مرجفون، غرب‌زده‌ها و طرفداران تسلیم مقابل آمریکا و غرب را همراه با پاسخ‌های روشن و مستند برای شما آماده کرده‌ایم تا در روشنگری اطرافیان استفاده کنیم 📌 مغالطات غرب‌زده‌ها و مرجفون با پاسخ‌های تکمیلی: 1️⃣ «مقاومت فایده ندارد و باید با آمریکا مذاکره کنیم.» ✅ پاسخ: تجربه نشان داده آمریکا حتی به وعده و امضای خود پایبند نیست. هرجا عقب نشستیم، بیشتر فشار آوردند. مقاومت، دشمن را متوقف و مأیوس می‌کند. 2️⃣ «اقتصاد فقط با رفع تحریم حل می‌شود.» ✅ پاسخ: علاج مشکلات کشور در تکیه به توان داخلی و مدیریت جهادی است، نه در چشم‌دوختن به وعده دشمن. کشورهایی که اقتصادشان را به دشمن گره زدند، آسیب بیشتری دیدند. 3️⃣ «چون آمریکا قدرت دارد باید کوتاه بیاییم.» ✅ پاسخ: هرچه کوتاه آمده‌ایم، دشمن جلوتر آمده و خواسته‌های بیشتری مطرح کرده است. اگر در مقابل زورگویی نایستیم، عزت و امنیت کشور از بین می‌رود. 4️⃣ «مذاکره یعنی تعامل و عقلانیت.» ✅ پاسخ: تعامل با دنیا لازم است، اما مذاکره با دشمن بدعهد و متکبر که هدفش سلطه و تسلیم ماست، عقلانی نیست. مذاکره وقتی فایده دارد که طرف مقابل اهل انصاف و احترام باشد. 5️⃣ «چین و روسیه هم مثل آمریکا هستند.» ✅ پاسخ: هیچ کشوری عاری از مشکل نیست، اما آمریکا دشمنی آشکار با ملت ایران دارد و از هیچ خباثتی فروگذار نکرده است. ما با همه کشورها تعامل می‌کنیم اما نباید با دشمنی که قصد نابودی ما را دارد، ساده‌لوحانه رفتار کنیم. 6️⃣ «افکار عمومی دنیا علیه ماست و باید کوتاه بیاییم.» ✅ پاسخ: افکار عمومی جهان تحت تأثیر رسانه‌های صهیونیستی و استکباری است. وظیفه ما ایستادگی بر حق و تبیین حقیقت است، نه عقب‌نشینی از اصول برای جلب رضایت باطل. 7️⃣ «قدرت نظامی و موشکی چه فایده‌ای دارد؟» ✅ پاسخ: اگر قدرت دفاعی و موشکی نداشته باشیم، دشمن حمله نظامی خواهد کرد. همین بازدارندگی باعث شده نتوانند به کشور حمله کنند و امنیت ملی ما حفظ شود. 8️⃣ «مقاومت، عامل فقر مردم است.» ✅ پاسخ: عامل اصلی مشکلات اقتصادی سوءمدیریت و نگاه به بیرون است. مقاومت درست، امنیت، عزت و زمینه پیشرفت کشور را فراهم می‌کند و از هدررفت منابع جلوگیری می‌نماید. 9️⃣ «دشمن بهانه‌جو نیست، ما بهانه دست دشمن داده‌ایم.» ✅ پاسخ: دشمن با ذات انقلاب اسلامی مشکل دارد و اگر از یک موضوع بگذریم، بهانه دیگری خواهد گرفت. تنها راه، قوی شدن کشور در اقتصاد، علم و امنیت است. 🔟 «تفرقه ایجاد نکنید، انتقاد نکنید.» ✅ پاسخ: وحدت یک اصل است، اما تبیین حقیقت و پاسخ به شبهات واجب است تا مردم فریب نخوردند و بصیرت عمومی تقویت شود. روشنگری به معنای تفرقه نیست بلکه جهاد تبیین است. 📌 جمع‌بندی کوتاه: 🔸مقاومت عقلانی، عزت و امنیت می‌آورد؛ تسلیم، ذلت و فشار بیشتر دشمن را به دنبال دارد. 🔸جهاد تبیین یعنی افشای فریب‌های دشمن و ایستادن بر اصول، در عین حفظ وحدت و آرامش جامعه. ✅ 🔻 🔗با فطرت همراه شوید... https://eitaa.com/joinchat/1553858647C25198e9682