🚨بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب، قبول مشروط توافقنامه، نه بله و نه خیرِ مطلق
📌بیانیه اخیر رهبر انقلاب درباره تفاهمنامه ایران و آمریکا، یک پیام راهبردی اما واضح و شفاف است. ایشان با صراحت میفرمایند:(بنده علیالاصول نظر دیگری داشتم)، یعنی اگر نظر مطلق خودشان بود، شاید این مسیر را انتخاب نمیکردند. اما بخاطر تعهدی که رئیس جمهور و شورایعالی امنیت ملی دادهاند و قبول مسئولیت کردهاند، این اجازه ا دادهاند. این یعنی دوران جدیدی شروع شده، دورانی که دیگر هزینه های اجرایی را نمیشود به رهبری نسبت داد لذا هر مسئولی الزاماً باید پاسخگوی نتیجه کار خود باشد. تفاهمنامه نه کاملاً رد شده، نه کاملاً تأیید شده. بلکه یک(قبول مشروط) است که سرنوشت آن به عمل طرفین آن ( ایران و آمریکا ) بستگی دارد.
🔸نکته مهم اینجاست که رهبری تأکید کردهاند رئیس جمهور شخصاً متعهد شده زیر بار زیاده خواهی آمریکا نرود و حقوق ملت و جبهه مقاومت حفظ شود. از هم اکنون، رهبری خود را در کنار مردم قرار داده و فرمودهاند که همگی منتظر تحقق این شروط هستیم. این یعنی همه ما، از مردم تا مسئولان، پای میز نظارت نشستهایم.
🔸 همچنین ایشان صریحاً گفتهاند که مذاکرات آینده بمعنای پذیرش نظر دشمن نیست. پس نباید این پیام را رو در رویی رهبری با دولت تعبیر کرد، چراکه ایشان زحمات و حسن نیت مسئولان را نیز دیدهاند. آنچه مشخص است این است که این بیانیه یک بسته کامل است، لذا اگر بخشی از آن را کنار بگذاریم و یک بخش را فقط در نظر بگیریم، اصل مطلب را از دست میدهیم.
⚠️در پشت این بیانیه، یک پیام فرامتنی هم وجود دارد که شاید از خود متن مهمتر باشد آنهم اینست که از این پس، کلیت نظام در برابر تصمیمات اجرایی هزینه نمیدهد. اگر این مسیر به نتیجه خوب برسد، اعتبارش برای دولت و تیم مذاکرهکننده خواهد بود و اگر هم خطایی رخ دهد، مسئولیت آن بعهده کسانیست که این تعهد را پذیرفته اند. این یعنی نظام، خود را از ریسک تصمیمات احتمالی مصون کرده و درعین حال، فضای مانور و آزمون را برای دولت بازگذاشته است. در ۶۰ روز پیش رو، میدان عمل مشخص کننده ارزش واقعی این تفاهم خواهد بود، میدانی که ملت با چشم باز، ناظر و قاضی نهایی آن است.
📌کلام پایانی
معتقدم بیانیه رهبری یک (بله) مشروط هوشمندانه است که هم به دولت میدان میدهد و هم خط قرمزها را شفاف اعلام میکند. مهمترین دستاورد این بیانیه، جدایی حساب نظام از حساب مسئولان اجرایی است. بنابراين از امروز همه چشم به ۶۰ روز آینده دوخته ایم تا ببینیم وعدهها به کجا میرسد. ملت ایران با رهبری همراه است و از هر تصمیمی که عزت کشور را حفظ کند، حمایت خواهد کرد.
✅ #موسسه_فطرت
🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله
@fetrat_amn
📌علمیترین و منطقیترین مبنا در پیام رهبری
✍حجت الاسلام راجی
✅ #موسسه_فطرت
🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله
@fetrat_amn