eitaa logo
موسسه فطرت‌
2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
6.8هزار ویدیو
241 فایل
انجمن مردم‌نهاد فرهنگی فطرت تبریز شماره ثبت:۶۰۸۹ ارتباط با ادمین @fetrat_admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨منطقی و سنجیده 🎙دکتر سعدالله زارعی شبکه خبرـ ۳ تیرماه ۱۴۰۵ 📌دو نکته بسیار مهمی که همه در این روزها باید مراقب آن باشیم. 1⃣ پرهیز از تحقیر تیم مذاکره 2⃣ نظارت بر تیم مذاکره(مطالبه شروط رهبر معظم انقلاب) ⚠️ با استناد به سخنان ترامپ و دشمن خود تحقیری نکنیم! ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
زمان: حجم: 2.1M
🎙 نکات تحلیلی حجت الأسلام والمسلمین حاج آقا تویسرکانی مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 📌 در مورد پیام مقام معظم رهبری در مورد توافق با آمریکا؛ 1️⃣ جمله «علی‌الاصول نظر دیگری داشتم» این جمله از متشابهات است و باید با محکمات فهمیده شود، نه با تفسیر به رأی. 2️⃣ نه هماهنگی کامل، نه تحمیل از این جمله فهمیده می‌شود نظریه «همه چیز طبق نظر ایشان بوده» باطل است. در عین حال، نظریه«تحمیل رأی بر امام»هم باطل است. 3️⃣ اتهام خیانت به مسئولین، باطل است این حرف که«مسئولین خیانت کردند و ما را مستعمره آمریکا کردند»نیز باطل است. 4️⃣ اختلاف‌افکنی حرام است برداشت‌های جناحی، تفرقه‌انگیز و اختلافی هم از این پیام،حرام است. 5️⃣ ادامه مسیر، وابسته به عمل دشمن 🔹 اگر دشمن به تعهدات عمل کند، مسیر ادامه پیدا می‌کند. 🔹 اگر عمل نکند،دوباره وارد جنگ می‌شویم. 6️⃣ ولایت فقیه یعنی عقل، مشورت و منافع ملی این پیام نشان می‌دهد ولایت فقیه استبداد رأی و دیکتاتوری نیست. 7️⃣ فشار برای استعفای پزشکیان 🔹 عده‌ای از دو طرف به دنبال فشار برای استعفا و ایجاد آشوب خیابانی هستند و گفتند پزشکیان و قالیباف خیانت کرده‌اند. ✅ با این حال،پزشکیان و قالیباف با پیام‌های خود، عملاً نقشه این دو جریان تندرو را ناکام گذاشتند. ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
📌‌ده نکته درباره قطعنامه امروز کنگره ۱- متن قطعنامه "به رئیس جمهور دستور می‌دهد تا نیروهای مسلح ایالات متحده را از درگیری‌ علیه جمهوری اسلامی ایران خارج کند... مگر اینکه صریحاً با اعلام جنگ یا مجوز خاص کنگره برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران مجوز گرفته باشد‌." یعنی حمله بعدی به ایران بدون مجوز کنگره غیرقانونی است. ۲- عصبانیت ترامپ در توئیت زیر به همین دلیل است. ترامپ نوشته: "من طناب را بر گردن ایران انداخته بودم، آنها آماده‌ی دادن تقریباً هر چیزی به ما هستند، و برای اولین بار در دهه‌ها، به ایالات متحده و رئیس جمهورش احترام می‌گذارند. حالا سنای ایالات متحده تصمیم می‌گیرد یک رأی‌گیری بی‌موقع در مورد قانون اختیارات جنگ داشته باشد، و به حامی شماره یک تروریسم در جهان می‌گوید که ایالات متحده از کاری که من با ایرانی‌ها می‌کنم خوشش نمی‌آید، و من باید متوقف شوم، و با این کار به دشمن کمک و آرامش می‌دهد. چهار بدبخت جمهوری‌خواه هم همراه دموکرات‌ها رأی مثبت دادند..." ۳- چون متن در قالب یک "قطعنامه مشترک" سنا و مجلس نمایندگان "به رئیس‌جمهور دستور می‌دهد"، این قطعنامه برای تأیید و امضای رئیس‌جمهور برای ترامپ ارسال نخواهد شد. یعنی ترامپ امکان وتوی این دستور کنگره را ندارد. ۴- در ماه‌های گذشته ترامپ درباره این قانون اظهارات منفی زیادی کرده ولی هم زمان قانون را اجرا کرده. وی در ابتدای جنگ، بر اساس قانون، کنگره را رسما مطلع کرده و در پایان مهلت‌ ۶۰ روزه نیز دوباره طی نامه رسمی به کنگره اعلام کرده به دلیل آتش‌بس نیازی به فعال شدت قانون اختیارات جنگ نیست. ۵- این قطعنامه حمله بعدی به ایران را سخت‌تر می‌کند. بدون مجوز کنگره حمله بعدی غیرقانونی خواهد بود. مقامات آمریکایی به قوانین بین‌المللی کاملا بی‌توجه هستند ولی از قوانین داخلی کاملا تبعیت می‌کنند (برخلاف ما!). ۶- حمله نظامی نیاز به بودجه دارد و در نهایت همین نمایندگان کنگره هستند که باید بودجه حمله بعدی به ایران را تصویب کنند. این رای یعنی معلوم نیست بودجه جنگ بعدی علیه ایران تصویب شود. و به همین دلیل قطعنامه نمادین نیست. 📌نتیجه: ۷- لطفا با عنوان دورکردن سایه جنگ به طرف مقابل امتیاز بی‌خودی ندهید. ۸- تجربه نشان داده امتیاز و مذاکره سایه جنگ را دور نمی‌کند. چون به گفته امام شهید "آمریکا می‌خواهد ایران را ببلعد." یعنی امتیاز، هرچقدر هم که بزرگ باشد، برای او کافی نیست. در سه ماه گذشته هیچ شواهدی در عدم صحت‌ این تحلیل امام شهید نداریم. ۹- علی الاصول اولیت اول کشور باید شکستن چرخه: حمله، آتش­‌بس، مذاکره، حمله باشد. نه دریافت گندم آمریکایی یا غیر آمریکایی به جای پول‌های مسدود شده‌ ایران. ۱۰- روش صحیح دور کردن سایه جنگ از کشور بازدارندگی نظامی است. لطفا لیستی از تأسیسات آب‌شیرین‌کن و تأسیسات نفتی هدف ایران در منطقه منتشر کنید. در صورت حمله مجدد به ایران، این تأسیسات باید به گونه‌ای تخریب شوند که بازسازی آنها حداقل دو سال زمان ببرد. تخریب محدود بازدارندگی لازم را ایجاد نمی‌کند. ترامپ به تخریب محدود این تأسیسات به عنوان پروژه بازسازی برای شرکت‌های آمریکایی نگاه می‌کند. اما تخریب گسترده قیمت‌های جهانی نفت و گاز را برای حداقل دو سال بالا نگه می‌دارد و بازدارندگی لازم را ایجاد می‌کند. مسیرهای جایگزین تنگه هرمز باید در اولویت اهداف ایران باشد. ⚠️اگر آمریکایی‌ها بدانند ایران واقعا به این سبک پاسخ خواهد داد به ایران حمله نخواهند کرد، مخصوصا بعد از تصویب قطعنامه بالا. ✍فواد ایزدی ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn
17.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨خود ترامپ به ده زبان گفت آمریکا شکست خورده است. بعد که دید یک سری در داخل ایران باور ندارند حرف خودش را عوض کرد! 🎙استاد حسن رحیم پور ازغدی: 📌از ترامپ پرسیدند چرا با ایران مذاکره می‌کنی؟ مگر قرار نبود ایران را نابود کنی؟ ترامپ جواب داده: چون تنگه هرمز را بستند و ما نمی‌توانیم تنگه هرمز را باز کنیم. 🔸چون در صورت ادامه جنگ برای ماه‌ها گرفتار کمبود نفت و انرژی در سطح جهانی می‌شدیم. 🔸چون ما رهبران آن‌ها را کشتیم و فکر می‌کردیم این نظام سقوط خواهد کرد اما در آن صورت هم نظامشان سقوط نکرد. 🔸چون اگر نیروی پیاده نظام هم وارد ایران می‌کردیم وقتی متوقف می‌شدیم به ما حمله می‌کردند و ما نمی‌توانستیم کاری از پیش ببریم! 🚨اینها حرف‌های خود ترامپ است. ✅ 🔗با فطرت همراه شوید؛ ایتا و بله @fetrat_amn