eitaa logo
فیه ما فیه
145 دنبال‌کننده
18 عکس
84 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
03-90.04.05.mp3
17.77M
💠سلسله سخنرانی با موضوع یاد مرگ ✅ جلسه سوم 🔹سکرات با احتضار چه فرقی میکند؟ 🔹 سکرات موت یعنی چه ؟ 🔹ما چه کار کنیم که سختی های مرگ بر ما آسان شود؟ 🔹 فلسفه احکام محتضر چیست؟ 🍃أللَّھُمَ عـجِّــلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج🍃 🇮🇷 کانال کتاب صوتی و سخنرانی مذهبی 👇 http://Eitaa.com/ketabsote در ثواب انتشار مطالب شریک باشید 👆 ‌‌
02-90.03.29.mp3
17.22M
💠سلسله سخنرانی با موضوع یاد مرگ ✅ جلسه دوم 🔹 ما چرا از مرگ می‌ترسیم ؟ 🔹منشأ فشار هایی که در قبر و قیامت بر ما وارد میشود چیست؟ 🔹احتضار چیست ؟! 🍃أللَّھُمَ عـجِّــلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج🍃 🇮🇷 کانال کتاب صوتی و سخنرانی مذهبی 👇 http://Eitaa.com/ketabsote در ثواب انتشار مطالب شریک باشید 👆 ‌‌
01-90.03.22.mp3
19.11M
💠سلسله سخنرانی با موضوع یاد مرگ ✅ جلسه اول 🔹 مهم ترین بخش زندگی ما 🔹چه چیز هایی سختی های هنگام مرگ رو آسان میکند؟ 🔹 حضرت عزرائیل چگونه جان ما رو میگیرد؟ 🔹اینهمه تاکید بر ضرورت یاد مرگ برای چیست؟! 🍃أللَّھُمَ عـجِّــلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج🍃 🇮🇷 کانال کتاب صوتی و سخنرانی مذهبی 👇 http://Eitaa.com/ketabsote در ثواب انتشار مطالب شریک باشید 👆 ‌‌
17.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کاتب صوتی فیه ما فیه مولانا فصل اول کانال فیه ما فیه مولانا https://eitaa.com/fihmafiih
7.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چاوشی آهنگ زندان هجرت از جسم خاکی تا افلاک کانال فیه ما فیه مولانا https://eitaa.com/fihmafiih
13.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 لحظه وفات مجنون 🪔 « اصل محبوبی است » در زمان مجنون خوبان بودند از لیلی خوبتر امّا محبوب مجنون نبودند مجنون را میگفتند که از لیلی خوبترانند بر تو بیاریم او میگفت که آخر من لیلی را بصورت دوست نمیدارم و لیلی صورت نیست لیلی بدست من همچون جامیست من ازآن جام شراب مینوشم پس من عاشق شرابم که ازو مینوشم و شما را نظر بر قدحست از شراب آگاه نیستید اگر مرا قدح زرّین بود مرصعّ بجوهر و درو سرکه باشد یا غیر شراب چیزی دیگر باشد مرا آن بچه کار آید ... 📚 « فیه ما فیه _ مولانا » 🎙   ‌‌کانال فیه ما فیه مولانا https://eitaa.com/fihmafiih
8.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمتی از اپرای عروسکی شمس و مولانا باصدای همایون شجریان و محمد معتمدی کانال فیه ما فیه مولانا https://eitaa.com/fihmafiih
اپرای عروسکی شمس و مولانا باصدای همایون شجریان و محمد معتمدی https://www.aparat.com/v/0sNwC?eitaafly کانال فیه ما فیه مولانا https://eitaa.com/fihmafiih
جلال الدین محمد بلخی(مولانا) جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی، زاده ی 15 مهر 586 و درگذشته ی 4 دی 652 هجری شمسی، از مشهورترین و تأثیرگذارترین شاعران ایرانی است.جلال الدین محمد بلخی در بلخ زاده شد. پدر او مولانا محمد بن حسین، خطیبی معروف به بهاءالدین ولد و سلطان العلما، از بزرگان صوفیه و مردی عارف بود و نسبت خرقه ی او به احمد غزالی می رسید. وی در عرفان و سلوک سابقه ای دیرین داشت و چون اهل بحث و جدال نبود و دانش و معرفت حقیقی را در سلوک باطنی می دانست نه در مباحثات و مناقشات کلامی و لفظی، پرچمداران کلام و جدال با او مخالفت می کردند؛ از جمله فخرالدین رازی که استاد سلطان محمد خوارزمشاه بود و بیش از دیگران شاه را علیه او برانگیخت. سلطان العلما احتمالا در سال 610 قمری، همزمان با هجوم چنگیزخان از بلخ کوچ کرد و سوگند یاد کرد که تا محمد خوارزمشاه بر تخت نشسته، به شهر خویش بازنگردد. مولانا در نوزده سالگی با گوهر خاتون ازدواج کرد.شمس تبریزی در حدود سال 642 قمری به مولانا پیوست و چنان او را شیفته کرد، که درس و وعظ را کنار گذاشت و به شعر و ترانه و دف و سماع پرداخت و از آن زمان طبعش در شعر و شاعری شکوفا شد و به سرودن اشعار پرشور عرفانی پرداخت. کسی نمی داند شمس تبریزی به مولانا چه گفت و چه آموخت که این گونه دگرگونش کرد؛ اما واضح است که شمس تبریزی عالم و جهان دیده بود و نوشته های او بهترین گواه بر دانش گسترده اش در ادبیات، لغت، تفسیر قرآن و عرفان است.مولانا، پس از مدت ها بیماری در پی تبی سوزان در غروب یکشنبه 5 جمادی الآخر 672 هجری قمری درگذشت. کانال فیه ما فیه مولانا https://eitaa.com/fihmafiih
قال النّبی علیه السّلام: شَرُّ الْعُلَماءِ مَنْ زَارَ الْاُمَراءَ وَ خَیْرُ الْاُمَراءِ مَنْ زَارَ اَلْعُلَمَاءَ، نِعْمَ الْاَمِیرُ عَلی بَابِ الْفَقیرُ وَ بِئسَ الْفَقِیرُ عَلَی بَابِ الْاَمیر. خَلقان صورت این سخن را گرفته‌اند که: نشاید که عالِم به زیارت امیر آید تا از شرور عالمان نباشد. معنیش این نیست که پنداشته‌اند، بلک معنیش اینست که: شرّ ِ عالمان آن کس باشد که او مدد از امرا گیرد و صلاح او و سداد او بواسطهٔ امرا باشد و از ترس ایشان، اول خود تحصیل به نیت آن کرده باشد که مرا امرا صلة دهند و حرمت دارند و منصب دهند. پس از سبب امرا او اصلاح پذیرفت و از جهل به علم مبدل گشت و چون عالم شد از ترس و سیاست ایشان مؤدب و بر وفق طریق می‌رود، کام و ناکام. پس عَلی کُلِّ حالٍ، اگر امیر به صورت به زیارت او آید و اگر او به زیارت امیر رود، زایر باشد و امیر مَزور، و چون عالم درصدد آن باشد که او به سبب امرا به علم متصّف نشده باشد، بل علم او، اولا و آخراً برای خدا بوده باشد و طریق و ورزش او بر راه صواب، طبع او آنست و جز آن نتواند کردن، چنانک ماهی جز در آب زندگانی و باش نتواند کردن، و از او آن آید. این چنین عالم را عقلِ سایس و زاجر باشد که از هیبت او در زمان او همه عالَم منزجر باشند و استمداد از پرتو و عکس او گیرند، اگرچه آگاه باشند یا نباشند. این چنین عالم اگر به نزد امیر رود، به صورت مَزور باشد و امیر زایر، زیرا در کل احوال امیر از او می‌ستاند و مدد می‌گیرد و آن عالم ازو مستغنی‌ست، همچو آفتاب، نوربخش است، کار او عطا و بخشش است. علی سبیل العموم، سنگ‌ها را لعل و یاقوت کند و کوه‌های خاکی را کان‌های مس و زر و نقره و آهن کند و خاک‌ها را سبز و تازه و درختان را میوه‌های گوناگون بخشد. پیشهٔ او عطاست و بخشش، بدهد و نپذیرد، چنانک عرب مثل می‌گوید: نَحْنُ تَعَلَّمْنَا اَنْ نُعْطِیَ مَا تَعَلَّمْنَا اَنْ نَأخُذَ. پس عَلی کُلِّ حالٍ، ایشان مَزور باشند و امرا زایر. کانال فیه ما فیه مولانا https://eitaa.com/fihmafiih