eitaa logo
فرماندهان سیاسی فرهنگی خواهر
47 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
7هزار ویدیو
433 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
احیای امر به معروف و نهی از منکر ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
🥀 لشکرم ریخٺ بهم یار رشیدم برگرد ناامیدم نڪن عباس،امیدم برگرد نگران حرمم جان حسین زود بیا حرف غارٺ شدن خیمہ شنیدم برگرد 💔🥀 ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
🔰پدیده خودتسکینی ✳️موضوعی که در پی توضیح آن هستیم پدیده‌ای است که در سال‌های اخیر بسیار شایع شده و بخشی از مواجهه افراد با حوادث و وقایع ذیل این پدیده قابل‌تحلیل است؛ ❇️ظهور و بروز این پدیده اغلب از طرف افرادی است که از اعتقاد راسخ نسبت‌به مسیری که در پیش گرفته‌اند محروم بوده و همواره در شک‌وتردید به سر می‌برند؛ این افراد که نه قادر به انجام عمل بوده و نه حاضر به ترک آن هستند، برای رهایی از عذاب سرگردانی و سردرگمی متوسل به مسیر سومی می‌شوند که همان پدیده خود تسکینی است؛ در این پدیده به‌جهت رهایی از حالت تردید و دودلی و با استناد به برخی امور جزئی، نفس عمل زیر سوال رفته و لذا دلیل ترک آن عمل توسط شخص همان امور جزئی و بی‌ارتباط معرفی می‌شود؛ به این ترتیب از عذاب وجدان نیز رهایی یافته و مقدمات تسکین روانی خود را -هرچند به صورت کاذب- فراهم می‌آورند؛ این افراد که اغلب دیگران را از قضاوت‌های ظاهری برحذر می‌دارند، مسیر سوم -زیر سؤال بردن نفس عمل- را با استناد به برخی ظواهر، نتیجه‌گیری می‌کنند! ❎شاید بتوان روشن‌ترین و واضح‌ترین نمود پدیده خود تسکینی را در بحث عزاداری سیدالشهدا مشاهده کرد؛ برخی از افراد چنان از تحریف در حادثه عاشورا سخن می‌کنند که گویی در روز حادثه و در صحرای کربلا حاضر بوده‌اند و آنچه در مجالس عزاداری گفته می‌شود خلاف مشاهدات آنان است!! برخی دیگر نیز با به گوشه‌هایی از بیانات بزرگان و علما تلاش دارند اقدامات خود را مبتنی بر مبانی دینی نشان دهند؛ این قلم منکر وجود تحریف در برخی هیئات عزاداری نیست لکن درعین‌حال معتقد است تعداد بالای مجالس عزای سالم و به دور از تحریف، مانع از آن است که چنین مباحثی، دستاویزی برای ترک مجلس عزای امام حسین علیه‌السلام شود. ✅گفتنی است پدیده خودتسکینی، ناآگاهانه صورت گرفته و لذا اظهارات برخی از رسانه‌ها را نمی‌توان ذیل این پدیده تعریف کرد؛ لکن این پرسش برای هر ناظر منصفی به وجود می‌آید که چرا رسانه‌هایی که اندک قرابتی با آرمان‌های سیدالشهداء ندارند و در خفا و علن، مطالب ناروایی را به امام حسین علیه السلام منتسب می‌کنند، دغدغه مبارزه با تحریفات حادثه عاشورا پیدا کرده و با طرح برخی مطالب ظاهرالصلاح، سعی دارند مانع حضور مردم در مجالس عزاداری شوند؟! این مجالس کدام منافع آنان را به خطر انداخته است؟! ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
🔹 🏴 برای روضه همین جمله بس «خدا نکند/ که پیش پای پدر یک پسر زمین بخورد...» ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
⁉️ از مذاکرات چه خبر؟ 👤 عزیز غضنفری تحلیلگر و کارشناس ارشد مسائل سیاسی: ♨️ هر چند در سیاست امر قطعی وجود ندارد، اما مذاکرات وین نسبت به مذاکرات دوحه در شرایط مناسب تر در حال پیش رفتن است. واقع بینانه شدن طرف های اصلی مذاکرات هسته‌ای شانس و دورنمای دستیابی به توافق را مثبت کرده است. برخی از ادعاهای جدید آمریکا ممکن است گروسی را دوباره عازم تهران کند! ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
🔰حرف روز             🔻خونی که سرد نمی‌شود! پس از قیام عاشورا، دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام تلاش بسیاری برای زدودن معارف حسینی و قیام عاشورا از اذهان و قلوب مردم کردند؛ در برهه‌های مختلف مانند دوره منصور دوانیقی، هارون‌الرشید، متوکل عباسی و ... برای فراموش شدن قیام حسینی، اقدام به تخریب فیزیکی قبر و بنای موجود بر آن شد. ساختار خلافت در دوره اموی و مروانی تلاش کردند تا با تغییر و تحریف عاشورا این روز را روزی برای شادی و روزه‌داری مردم قرار دهند، چنانکه این شادی در زیارت عاشورا و عبارت «و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین علیه‌السلام» منعکس گردیده است؛ فراتر از آن در برهه‌هایی از تاریخ از سوی دشمنان اهل‌بیت تلاش گردید که مناسک مذهبی و مراسماتی شبیه عزاداری تشیع در روز عاشورا راه‌اندازی شود، چنانکه برخی روز کشته شدن مصعب ابن زبیر را تکریم نموده و به عزاداری می‌پرداختند. نمونه‌های مشابه این‌چنینی در مواجهه با عاشورا و مکتب حسینی را می‌توان متعدد نام برد و مثال زد؛ لذا سؤالی که پدید می‌آید این است که چگونه با همه این تلاش‌ها، عاشورا و مکتب امام حسین علیه‌السلام تداوم یافت ولی دیگر مناسک شبیه‌سازی‌شده باقی نماندند؟ به نظر ۳ موضوع در ماندگاری عاشورا و مکتب سیدالشهدا تأثیرگذار بوده است. 1️⃣فطری و الهی بودن قیام عاشورا؛ قیام عاشورا صرفاً با هدف کسب قدرت نبود، بلکه فراتر از آن تلاشی الهی برای زدودن غبار تحریف از معارف الهی بود. قیام حسینی در برابر یزید را باید قیام خیر مطلق در برابر شرورترین خلقت موجود دانست و همین موضوع باعث گردید که ماهیت این قیام در راستای فطرت مردم بوده و هیچ‌وقت رنگ کهنگی به خود نگیرد. 2️⃣منسک فرقه‌ای یا تعظیم شعائر الهی؛ هرچند آن‌گونه که گفته شد، دشمن با شبیه‌سازی‌هایی مانند قتل ابن زبیر تلاش کرد عاشورا را به فراموشی ببرد؛ اما آنچه مغفول ماند این بود که عاشورا صرفاً یک منسک مذهبی و یا عزاداری برای فقدان یک فرد نبود، بلکه محل و موعدی برای تعظیم شعائر الهی گردید و همین بر ماندگاری قیام عاشورا تأثیرگذار بود. 3️⃣مردم پایه بودن گرامیداشت عاشورا؛ باوجود تلاش بسیاری از حکام جور از حجاج بن یوسف ثقفی تا رضاشاه پهلوی برای زدودن عاشورا، اما یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در ماندگاری عاشورا، مردم پایه بودن آن و خیزش مردم برای تکریم آن در طول تاریخ است. نکته پایانی اینکه قیام حسینی هرسال جلوه‌ای مردمی‌تر و رنگ و بویی تازه‌تر می‌یابد که اثباتی بر الهی بودن آن است. ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
📸 درس حسین(ع) برای امّت اسلامی 👤رهبر معظم انقلاب: درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام للَّه و درس محبّت و عشق است. یکی از درسهای عاشورا، همین انقلاب عظیم و کبیری است که شما ملت ایران پشت سر حسین زمان و فرزند ابی‌عبداللَّه الحسین علیه‌السّلام انجام دادید. خود این، یکی از درسهای عاشورا بود. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
شرکت تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مراسم عزاداری تاسوعا در وین 🔹مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در مرکز اسلامی امام علی وین با حضور تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢سه رنگ پرچم جمهوری آذربایجان 🇦🇿 در ستون‌های حسینیه و محل برگزاری مراسم در حضور رهبر معظم انقلاب مورد توجه رسانه‌های جمهوری آذربایجان قرار گرفت. 🔹عمدی بودن این رنگ بندی می‌تواند حامل پیام برای شیعیان آذربایجان باشد. 🔆روشنگری،تبیین، مطالبه گری ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
🔎 چرایی واقعه عاشورا در یک بازخوانی رسانه‌ای 🖱اگرچه مطالعات سوادرسانه یک موضوع نوین است و در ادامه ظهور تکنولوژی، جایگاهی در مباحث علمی پیدا کرده است، اما تاریخ، مملو از موقعیت‌هایی است که اگر سوادرسانه‌ای وجود داشت، مسیر بشر به‌طور کلی تغییر می‌کرد. واقعه عاشورا را در چندگام رسانه‌ای هم می‌توان نگاه کرد و تحلیل نمود. جامعه‌ای که تسلیم شایعه شد و دروازه‌بانی خبر انجام نداد. 🔢 مردمانی که تبلیغات را بر واقعیات ترجیح دادند و حوصله مکث و تامّل و بررسی پیام را نداشتند. اجتماعی که بدون اطمینان از صحّت‌وسُقم پیام، فوروارد کرد و اطلاعات فِیک و جعلی را ویروس‌وار در بدنه جامعه رسوخ داد و مریض شد. 1️⃣ گام اول آن‌جایی بود که گفتند؛ حسین بن‌علی سر جنگ دارد و قدرت‌طلب است. خارجی است و مخالف آرامش و ثبات اجتماعی است. مردم نیز به‌دلیل زمینه‌ی ذهنی ضعیف و مسمومی که داشتند و عافیت‌طلبی در جان‌شان رسوب یافته بود و مهم‌تر از همه، بدون تحقیق درباره اهداف قیام و گفت‌وگو با امام و اصحاب‌اش، اتهام ساختگی را پذیرفتند.(تکنیک برچسب‌زنی و انگاره‌سازی منفی جهت انحراف افکار عمومی) 2️⃣ گام دوم آن‌جایی بود که مسلم بن‌عقیل را در عرض یک وعده‌ی ظهر تا شام و با تبلیغات ابن‌زیاد مبنی بر در راه بودن لشگر شام و تولید شایعه توام با ترس، تنها گذاشتند و خُلف‌وعده کردند. این درحالی بود که اگر محاصره قصر ابن‌زیاد را ادامه می‌دانند، کار تمام بود و مسیر تاریخ عوض می‌شد. ولی زنان و مادران باور کردند و همسران و فرزندان را ترساندند و شد آن‌چه که نباید می‌شد. (تکنیک شایعه، تولید ترس و دروغ بزرگ که باعث اختلال در مسیر اصلی جامعه می‌شود) 3️⃣ گام سوم هم زمانی بود که قبیله‌ی هانی بن‌عروه که شجاع و جنگ‌جو بودند، سخن شُرَیح‌قاضی که یکی از خواص فریب‌خورده و تطمیع‌شده‌ی زمان بود را در رابطه با سلامتیِ هانی، پذیرفتند و از اطراف قصر ابن‌زیاد متواری شدند. موقعیتی بود که شجاعت و غضب قبیله‌ای، با بصیرت و سوادرسانه‌ای گِرِه نخورده بود و بدون بررسی و سرچ دقیق‌تر، فریب خوردند و صحنه حساسی را برای شکست ابن‌زیاد از دست دادند. (تکنیک خلق اعتبار و استفاده از شخصیت‌های مرجع برای فریب و دور زدن فرایند تحقیق و استدلال) ♻️ هرکدام از این‌موقعیت‌ها اگر با سواد رسانه‌ای همراه می‌بود و مقاومت ذهنی مردم در برابر شایعات و فِیک‌نیوزها و تبلیغات شکننده نبود، قطعاً مسیر تاریخ طور دیگری رقم می‌خورد و امام جامعه، اسیر اجتماع خبرزده، راهی قتل‌گاه نمی‌شد. ❇️ سوای بصیرت سیاسی و معرفت امام که عناصر مهمی در زمان‌شناسی و درک موقعیت هستند، توانایی در برابر اخبار گم‌راه‌کننده و جعلی؛ ضلع سومی است که جامعه را از خطاهای فاحش و غیرقابل جبران تاریخی نجات می‌دهد.. ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasir 🆔rubika.ir/hadianebasir1
هدایت شده از سیدحامد حسینی نیا
🔸️تحلیل راهبردی در تبیین ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین در بیان حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای: [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴) ✨هادیان بصیر✨ 🆔sapp.ir/hadianebasir1 🆔eitaa.com/hadianebasi