eitaa logo
قدم قدم تا بندگی
583 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
20 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق و اجعلنی من لدنک سلطانا نصیرا این کانال در جهت لبیک به فرمان#جهاد_تبیین مقام معظم#رهبری تشکیل شده است. مباحث کانا( سیاسی،مذهبی،فرهنگی) لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/100728839C53d3f8b669
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰💢🔰💢🔰💢🔰💢🔰💢 🔰وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیائِکَ الْمُقَرَّبِینَ 🔰همان طور که در روایات و آیات آمده است کسانی مقرب درگاه الهی قرار می‌گیرند که هیچ گاه از یاد خداوند در تمام لحظات عمر و حیات خویش غافل نگردند و بندگی خدا را فقط برای رضای خداوند انجام دهند که برای فهم بیشتر به نمونه بارز آن حضرت امیر مؤمنان علی علیه‌السلام اشاره می‌کنیم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 💢 که در مناجات با خداوند چنین فرمودند: 🔰”الهی ما عبدتک خوفا من نارک و لاطمعا فی جنتک لکن وجدتک اهلا للعباده فعبرتک” 💢‌ ”بار خدایا! تو را به خاطر ترس از جهنمت و یا به جهت طمع به بهشتت عبادت نمی‌کنم، بلکه تو را شایسته عبادت یافتم، پس تو را عبادت می‌کنم”‌ 🌹 💢🌷💢🌷💢🌷💢🌷💢🌷💢 🔰ما نیز در این روز از خداوند می‌خواهیم که به حق لطف و رحمتش ما را از دوستان و اولیاء و مقربان درگاهش قرار دهد. انشاء الله که تابع باشیم. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 💢بهشت خدا جدا از بهشت معمول است 🔰بهشت معمولی برای کسانی است که غذا و حوری می‌خواهند؛ اما آن‌ها که خود خدا را می‌خواهند و عبادت را برای خود خدا کردند و نه برای ترس از جهنم، آن‌ها در بهشت خدا وارد می‌شوند. 🔰آیه قرآن هم وجود دارد. «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» 💢از خدا بخواهیم که در آن بهشت قرار بگیریم. جنت فردوس، جنت عدن جنت‌های متعدد وجود دارد ولی جنت خدا عالی است 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @gadamgadamtabandegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅إِنَّ الَّذِينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِيدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُرِيدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَٰلِكَ سَبِيلًا (۱۵۰) ✅ أُولَٰئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقًّا ۚ وَ أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَابًا مُهِينًا (۱۵۱) [سورهٔ نساء]؛ 💢کسانی‌که خدا و پیامبرانش را کامل باور ندارند، یعنی می‌خواهند حسابِ خدا را از پیامبرانش جدا کنند، به این‌صورت که می‌گویند: بعضی از معارفِ پیامبران را قبول داریم و بعضی دیگر را نه! و می‌خواهند در این میان به راهِ دل‌خواهِ خودشان بروند. آن‌ها با این باورهای نیم‌بند، حقیقتاً کافرند؛ و برای کافران عذابی خفّت‌بار آماده کرده‌ایم. ✅این آیات به انحرافی شایع در بحثِ نبوّت اشاره کرده و آن‌را باطل دانسته.👈👈 این انحراف عبارت است از تامّ و تمام ندانستنِ نبوّت و تنزّلِ آن به تجربه‌ای عرفانی. 💢این اندیشه منجر به برخوردِ گزینشی با معارفِ نبیّ می‌شود و معارفِ انبیاء را در حدّ پیشنهاد فرو می‌کاهد. ✅مراد از "نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ"،👇👇 💢 برخوردِ گزینشی با گزاره‌های دینی است، به این‌نحو که هر بخش را که مطابقِ فکرمان بود بپذیریم و هر بخش را که برای‌مان ثقیل یا در عمل مشکل بود، رها کنیم. 😳😳 ✅چرا؟ 👈👈چون انبیاء را لسانِ خدا نمی‌دانیم و نبوّت را نه طریقِ صدورِ فرمان‌های خدا، بلکه تجربه‌ای عارفانه می‌دانیم؛ 👈یعنی انبیاء حقیقت را این‌طور تجربه کرده و با این الفاظ بیان کرده‌اند و ما می‌توانیم با استفاده از تجربهٔ آن‌ها طورِ دیگری تجربه کنیم و به الفاظِ دیگری بیان کنیم؛ پس اصولاً انبیاء، رُسُلِ الهی نیستند بلکه عرفای بشری‌اَند. ✅این اندیشه که در روزگارِ ما هم طرف‌دارانی دارد، غایتش خلاص کردنِ خود از سختی‌های عصریِ عمل به نصّ کتابِ خداست؛ با این توجیه که این کتاب، اصلاً کتابِ خدا نیست.😔 ┏━━━ 🍃 💐 🍃 ━━━┓ @gadamgadamtabandegi ┗━━━ 💐 ━
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷 عرض سلام وادب محضر تمام بزرگواران در خدمتتان هستیم با بیان نکات
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷 🔰در هیچ شرایطی ظلم نکنید: 👇👇👇👇👇👇👇👇 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامِينَ 🔰لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ وَلَا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ (8- مائده) ✳️این آیه می گوید: اى اهل ایمان! براى خدا قیام كنید و شهادت عادلانه دهید. دشمنى گروهى نباید سبب شود كه عدالت را رعایت ننمایید. عدالت ورزید كه آن به تقوا نزدیكتر است و از خدا پروا داشته باشید زیرا كه خداوند به آنچه انجام مى‏دهید، آگاه است. 🌹💢🌹💢🌹💢🌹💢🌹💢🌹 🔰"شنئان" به معنای بغض و کینه ایست که همراه فاصله گرفتن باشد. آیه مورد بحث در مورد شهادت دادن به ناحق علیه كسى است که در آن، شاهد به دلیل بغضى كه نسبت به مشهود علیه دارد سعی می کند تا با ضایع کردن حق او، انتقام خود را از او بگیرد. 🍃💢🍃💢🍃💢🍃🍂💢🍃🍂💢🍃 🔰آیه در صدد آن است که مومنین را از چنین ظلمی در شهادت باز دارد ظلمی که ممکن است در اثر وجود سابقه دشمنی بین آنها در شهادت صورت پذیرد.😔 🔰 از این رو شهادت را مقید به قسط كرد ✅ و فرمود: باید كه شهادت شما به قسط و به حق باشد و در شهادت دادن کینه ها و غرضهاى شخصى را دخالت ندهید. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 👇 آنگاه به دلیل اهمیت موضوع بار دیگر روى مساله عدالت تكیه كرده و مى‏فرماید: عدالت بورزید كه به پرهیزگارى نزدیكتر است و از آنجا كه عدالت مهمترین ركن تقوا و پرهیزگارى است به عنوان تاكید اضافه مى‏كند: از خدا پروا داشته باشد؛ زیرا خداوند از تمام اعمال شما آگاه است.☺️ 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @gadamgadamtabandegi
🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹 ✅آیه ای که اصل توسل را ثابت می کند: 🔰يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (35 - مائده) 🔰در این آیه روى سخن به افراد با ایمان است و به آنها سه دستور براى رستگار شدن داده شده:😍 🔰1⃣ نخست مى‏گوید: اى كسانى كه ایمان آورده‏اید: تقوا و پرهیزگارى پیشه كنید. 🔰2⃣سپس دستور مى‏دهد كه وسیله‏اى براى تقرب به خدا انتخاب نمائید 🔰3⃣ سرانجام دستور به جهاد در راه خدا مى‏دهد. 💢🌷💢🌷💢🌹💢🌷💢🌷💢 🔰موضوع مهمى كه در این آیه وجود دارد دستورى است كه در باره انتخاب «وسیله» در این آیه به افراد با ایمان داده شده است. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 «وسیله» در اصل به معنى تقرب جستن و یا چیزى است كه باعث تقرب به دیگرى از روى علاقه و رغبت مى‏شود. بنابراین وسیله در آیه فوق معنى بسیار وسیعى دارد و هر كار و هر چیزى را كه باعث نزدیك شدن به پیشگاه مقدس پروردگار ‏شود را شامل مى‏گرددو اختصاص آن به جهاد و روزه و چند کار خاص که از سوی برخی فرقه های اسلامی مطرح می شود ادعایی است بی دلیل. 💢🌷💢🌷💢🌷💢🌷💢🌷💢 🔰نکته دیگر اینکه این آیه، اصل توسل را به عنوان یکی از آموزه های حقیقی و دستورات جدی قرآن ثابت می کند؛ اما اینکه مصادیق توسل چیست و با چه اموری می توان به خدا نزدیک شد مطلبی است که در آیه وجود ندارد و باید به کمک ادله دیگر تک تک آنها را ثابت کرد؛ مانند آنچه که امیرالمومنین (ع) در خطبه 110 نهج البلاغه می فرماید(لطفا مراجعه کنید☺️) 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @gadamgadamtabandegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅(ذالكم الله ربكم) 💢 خدایی با این عظمت که نشانه های عظمتش در آیات پیشین بیان شده پروردگار شماست و با این عظمت دیگر جایی برای دل بستن به دیگران و شریک گرفتن در عبادت باقی نمی گذارد. ✅ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ 💢غیر از متعال هیچ کس دیگری این شأنیت را ندارد که حیران و خاضع در برابر او شويد. ✅(خلق كُلِّ شَيْءٍ فَاعْبُدُوه) 💢 اوست که همه چیز را آفریده و بقیه مخلوق او هستند پس باید او را بپرستید. 👈لذا هیچ انسانی نمی تواند خودش را در مخلوق بودن بالاتر از دیگر انسان ها بداند تا به واسطه آن برتری پرستیده شود. ✅ ( وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ وكيل ) 💢و او عهده دار همه چیز است. همه میتوانند بدون ترس از وجود معارض با شریک با خیال راحت به او تکیه کنند. ┏━━━ 🍃 💐 🍃 ━━━┓ @gadamgadamtabandegi ┗━━━ 💐 ━
قدم قدم تا بندگی
#مسطورا #سطر_سطر_دلبری #سی_روز_سی_آیه ✅(ذالكم الله ربكم) 💢 خدایی با این عظمت که نشانه های عظمتش
📚 این آیه چند نکته مهم دارد‌: ✅یکی این‌که: صریحاً خدا را خالقِ همه چیز دانسته ؛ یعنی مادری که بچّه می‌زاید و نجّاری که صندلی می‌سازد و درختی که میوه می‌دهد ، دستِ خالقیّتِ خدا هستند و خودِ خداست که - در همهٔ این موارد - خالق است . ✅دوم این‌که: پس از این‌که خلق شدند ، تحتِ وکالتِ خدا هستند ؛ یعنی خداوند امورِ آن‌ها را تدبیر می‌کند . وکالتِ خدا بر مخلوقات ، کفالتِ تامّ ناشی از مالکیّت است . وقتی کسی سرپرستِ انسان بشود و تدبیر و تربیِتِ انسان به دستِ او باشد ، کفیل نامیده می‌شود . ✅پدر که کفیلِ بچّه است ، سرپرستِ اوست . چرا او را سرپرستِ بچّه کرده‌اند؟ چون مهربان‌تر از او برای بچّه یافت نمی‌شود . خداوند هم که کفیلِ تامّ تمامِ مخلوقاتِ خویش است ، در نهایتِ مِهر و عطوفت ، ایشان را ربوبیّت و تربیّت می‌کند و مراقبِ آن‌هاست و به آن‌ها روزی می‌رسانَد . ✅البتّه ، کفالتِ خدا بر ما خیلی پُرفتوح‌تر از کفالتِ پدرِ ما بر ماست ؛ گرچه همان کفالتِ پدر هم پرتوی از کفالتِ خداست ، چنان‌که خالقیّتِ پدر پرتوی از خالقیّتِ خدا است . خداوند - حقیقتاً - مالک و سرپرست و مربّی و رازق و تعالی‌دهنده و - در یک کلام - کفیلِ محض و همه‌کارهٔ ماست و ما در دستانِ قدرت و لطفش نَشو و نما می‌کنیم . ┏━━━ 🍃 💐 🍃 ━━━┓ @gadamgadamtabandegi ┗━━━ 💐 ━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا