eitaa logo
گام دوم انقلاب
627 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
138 فایل
باولایت تا شهادت تا زنده ایم رزمنده ایم #گام_دوم_انقلاب 1_ خود سازی 2_ جامعه سازی 3_ تمدن سازی #کانال تحلیل سیاسی #کانال معرفت و بصیرت #کانال حمایت و اطاعت از ولایت و امامت ادمین: @hero_113
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️فوری ❇️ پاسخ علما به استفتایی در رابطه با وام ودیعه مسکن سوال سلام علیکم اخیرا دولت به دنبال افزایش اجاره بها در سطح کشور، «وام اجاره مسکن» را برای مستأجران مدنظر قرار داده و مقرر شده که مستأجر به صورت ماهانه، ۱۳ درصد سود این وام را به دولت پرداخت نموده و در پایان مدت اجاره نیز اصل وام را به دولت برگرداند. با توجه به اینکه این پول صرف رهن منزل شده و کسب و کاری با آن انجام نمی شود، آیا دریافت این سود از سوی دولت، ربا نیست؟ پاسخ ▪️آیت الله گلپایگانی: علیکم السلام قرض به شرطِ بهره، ربا و حرام است و فرقی نمی کند چنین قرضی صرف کسب شود یا نشود. ▪️آیت الله علوی گرگانی چون غالبا بانک اینگونه وامها را در قالب قرارداد جعاله به وام گیرنده میدهد و به نظر ما این نوع قرارداد در اینگونه وامها دارای اشکال فقهی است، لذا دریافت این وام خالی از اشکال نیست لکن اگر مستأجری برای اجاره خانه دچار اضطرار باشد دریافت آن از باب اضطرار برای گیرنده اشکال شرعی ندارد. _____ ✊ نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام خمینی (ره)؛اگر به آمریکا و رژیم صهیونیستی مهلت داده بشود تمام مسلمین به تباهی کشیده خواهند شد.
🔶مروری بر نوآوری های مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»🔶 ✅تا به حال، آثار متعددی در زمینه «علم دینی» منتشر شده و صاحب نظران متفاوتی در این عرصه اقدام به نظریه ‏پردازی کرده اند. برخی از وجوه تمایز مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونی» با آثار مشابه را می توان در فهرست زیر به نظاره نشست:‏ ‏1-‏ تبیین جدید از محل نزاع در مسأله «علم دینی» در جمهوری اسلامی ایران ‏2-‏ ارائه تعریفی جدید از «دین» در اصطلاح «علم دینی»‏ ‏3-‏ تبیین جدید از «قلمرو دین» در مسأله «علم دینی» (علاوه بر این، مباحث جدید دیگری در این بخش قابل ‏ملاحظه می‌باشد از جمله: تحلیل مفاد ادله کمال قرآن، نقد و بررسی قاعده لطف، نقد و بررسی تلقی رائج ‏از دیدگاه علامه طباطبایی در مورد قلمرو دین و ...)‏ ‏4-‏ تبیین جدید از ملاک اعتبار «تجربه» و بررسی نمونه‌های عینی خلط «تجربه» با «تجربه نما» در فضاهای ‏علمی و رسانه ای ‏5-‏ ارائه تعریفی جدید و راهگشا از «علم دینی»‏ ‏6-‏ تقریر جدید و قابل دفاع از مدّعای «طب اسلامی»‏ ‏7-‏ تولید یک الگوریتم جدید در حل تعارض گزاره‌های عقلی و نقلی ‏8-‏ ارائه مبتکرانه مدل «تعذیری-تربیتی» در تولید «علم دینی»‏ ‏9-‏ ارائه لوازم «رویکرد معرفت‌شناسانه به منابع دینی» از قبیل محوریت «ظنون شخصی» و جایگاه ویژه روش ‏‏«باب انسداد»‏ ‏10-‏ ارائه تحلیلی از تفاوت «تزاحم» و «شبه تزاحم» و تغییر رویکرد «منفعل» به «فعال» در مواجهه با انواع ‏تزاحمات ‏11-‏ تبیین جدید از تفاوت «موضوع شناسی قانونی» و «موضوع شناسی مصداقی»‏ ‏12-‏ تبیین الگوریتم مواجهه فقهای قدیم با «موضوع شناسی مصداقی»‏ ‏13-‏ تبیین جدید از ضرورت مداخله فقها در «موضوع شناسی مصداقی عام» (در قالب سه استدلال)‏ ‏14-‏ تحلیل نقادانه نظریه «وضع الفاظ برای معانی عامه» از حیث استفاده در توسعه مدالیل الفاظ ‏15-‏ تبیین قاعده «اصل در قضایا بر خارجیه بودن است و حقیقیه بودن نیاز به دلیل دارد» (هیچ اصل عقلایی ‏مبنی بر اینکه متکلم از جمیع جهات در مقام بیان است وجود ندارد)‏ ‏16-‏ ارائه ابتکاری و منسجم ضوابط و قرائن تشخیص «قضایای حقیقیه» (راه‌های احراز «مقام بیان» در ‏گزاره‌های دینی)‏ ‏17-‏ تبیین اقسام «گزاره‌های مولوی» و «ارشادی» و ارائه ضوابط تشخیص آن‌ها از یکدیگر ‏18-‏ ارائه مبتکرانه اعتبار روش شناختی و حجیت منطقی «توسعه عرضی ادله شرعی»‌ یا «قیاس» (تنقیح مناط ‏ظنی)‌ در تولید «علم دینی»‏ ‏19-‏ ارائه مبتکرانه اعتبار روشن شناختی و حجیت منطقی «توسعه طولی ادله شرعی» در تولید «علم دینی» ‏‏(استفاده از مقدمات ظنیه امور مطلوب و نامطلوب در نزد شارع)‏ ‏20-‏ تبیین قاعده «ربّ مستحبّ أوجب من الواجب» (جایگاه استراتژیک بایسته‌های فرهنگی در تمدن سازی) ‏ ‏21-‏ ارائه طرحی منسجم در وجوه «تقدّم عقل مستقل ظنی بر اباحه اقتضائی» از سه طریق ‏22-‏ تبیین نقادانه نسبت به رویکرد متعارف در تحلیل «ملاک فقهی استحباب و وجوب» (شدت و ضعف ‏مصلحت مجعول)‌ و ارائه تحلیلی جدید از آن (‏برایند شدت و ضعف مصلحت جعل و مجعول)‏ ‏23-‏ ارائه طرحی منسجم در روش «تولید مدل علم دینی» بر پایه سه مرحله «وضعیت موجود»، «وضعیت ‏مطلوب»‌ و «حرکت از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب» ‏ ‏24-‏ ارائه ابتکاری «الگوی فعل اختیاری» بر پایه سه عنصر «آگاهی»، «تمرکز» و «تمایل».‏ ‏25-‏ ارائه مبنای «لذت محوری شبکه ای» به عنوان پایه فلسفه اخلاق (حد وسط بدیهی فعل اختیاری در عالم ‏اثبات)‏ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 💠پایگاه رسمی اطلاع رسانی حجة الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️راهبرد رهبری در مقابله با جنگ احزاب هیچ راهی غیر از قوی شدن نیست هیچ راهی غیر از حسین ع نیست
☀️امام خامنه ای مد ظله العالی☀️: 🔰 یک گوشه‌ای نشستن، سرخود را پایین انداختن، به هیچ کار کشور و جامعه کاری نداشتن و از هیچ حادثه‌ای، پیش‌آمدی، اتفاق خوب یا بدی خبر نداشتن، انسان را از جریان دور میکند. 🔴 بنابراین، یک وظیفه‌ی مهمی که امروز ماها داریم، ارتباط با سیاست است. 🔴کناره‌گیری از سیاست درست نیست و کار روحانی شیعه نیست.
💢روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند. ♦️امام خمینی (ره): البته آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پابرهنه هاست، چرا که هر کسی از آن عدول کند از عدالت اجتماعی اسلام عدول کرده است. ما باید تحت هر شرایطی خود را عهده دار این مسؤولیت بزرگ بدانیم و در تحقق آن اگر کوتاهی بنماییم، خیانت به اسلام و مسلمین کرده ایم. 📚صحیفه نور جلد ۲۰ ص۲۲۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣ 1️⃣ سیزده روز تا عیدالله الاکبر، عید بزرگ غدیرخم باقی مانده است. 🎁 پیامبر خدا: علی جان! حساب خلایق به تو سپرده شده و بازگشتشان نزد توست. 🔆یا عَلِیُّ! حِسَابَ الْخَلَائِقِ إِلَیْکَ وَ مَآبَهُمْ إِلَیْکَ. 📚 بحار الأنوار ج 22 ص 148 🍀💐🌸💐🍀 💠 انبیا مُعجزه دارند ، تو خودت معجزه ای دیدَنَت وَجهِ مسلمان شدنِ کافر ها 🍀💐🌸💐🍀 ❣امیرالمومنین علیه‌السلام: ➖ خشم، صاحب خود را به پستی و هلاکت می‌‌اندازد و عیبهای او را آشکار می‌‌سازد. اَلْـغَضَـبُ یُرْدی صاحِبَهُ وَ یُبْـدی مَعـایِبَـهُ. 📚 غررالحکم، ج ۲، ص ۳۱ 🍀💐🌸💐🍀 🌷 اللهم بحق مولانا امیرالمومنین علیه السلام عجل لولیک الفرج 🌷
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️مرصاد عملیاتی با حماسه آفرینی سپهبد صیاد شیرازی که به نابودی منافقین انجامید... ۵۶۰ هزار بمب در این عملیات بر سر منافقین ریخته شد!
✅✅چهل شاخص جوان مومن انقلابی از منظر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) ✅ ١-خود را مدیون اسلام و انقلاب می داند. ✅ ٢-مومن به انقلاب و مبانی آن است. ✅ ٣-به آینده انقلاب و نظام اسلامی امیدوار است. ✅ ٤-دوستدار انقلاب و نظام اسلامی است. ✅ ٥-معتقد به آرمان های انقلاب است. ✅ ٦-مبانی جمهوری اسلامی را می داند. ✅ ٧-خودش را برای همه میدان های مورد نیاز انقلاب (سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی) آماده می کند. ✅ ٨-پیشتاز حرکت های انقلابی است و در راه تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ثابت قدم است. ✅ ١٠-در صف اول دفاع از آرمان ها وارزش های انقلابی حضور دارد. ✅ ١١-رابطه خود را با امام و آرمان هایش پیوسته حفظ می کند. ✅ ١٢-معتقد به استقلال فکری، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. ✅ ١٣-خودش را برای مسئولیت های بزرگ اماده می کند. ✅ ١٤-بدنبال کسب آگاهی سیاسی و بصیرت است. ✅ ١٥-تاریخ معاصر را خوب می داند. ✅ ١٦-نسبت به دشمنی های دشمنان حساس، خروشناک است. ✅ ١٧-بدنبال کسب علم ودانش است. ✅ ١٨-نسبت به محیط پیرامونی خود حساس ، فعال و اثر گذار است. ✅ ١٩-بدنبال وحدت و هم افزایی در جامعه است. ✅ ٢٠-کار وتفکراتش اسلامی و انقلابی است. ✅ ٢١-با اطرافیان خود مجادله احسن دارد. ✅ ٢٢-خوش بین به فرهنگی اسلامی است. ✅ ٢٣-خوش روحیه است. ✅ ٢٤-باهوش است و نمی گذارد بنام امر به معروف از او سوء استفاده نمایند. ✅ ٢٥-امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه شرعی وانقلابی خود می داند. ✅ ٢٦-اخلاص در امور را سرلوحه خود قرار می دهد. ✅ ٢٧-پر انگیزه و مطالبه گر است. ✅ ٢٨-پايبند به تعلقات معنوی، خانوادگی ومیهنی است. ✅ ٢٩-با منطق محکم از مسئولین انتقاد می کند. ✅ ٣٠-نظام سلطه را با همه ابعاد و لایه هایش می شناسد. ✅ ٣١-مقید به کار تشکیلاتی است. ✅ ٣٢-قانون گراست. ✅ ٣٣-دلش نورانی است. ✅ ٣٤-رابطه قلبی ومعنوی خود را با خداوند تقویت می کند. ✅ ٣٥-اهل قرآن است. ✅ ٣٦-اهل دعا و مناجات با خداست. ✅ ٣٧-اهل اعتکاف است. ✅ ٣٨-میانه رو است؛ افراط وتفریط نمی کند. ✅ ٣٩-از طعن و بدگویی دیگران نمی هراسد. ✅ ٤٠-عدالت خواه است.
🇨🇳تراکنش ایران و چین بدون دلار🇮🇷 به گزارش پترولیوم اکونومیست، چین توافق کرده که بدهی‌هایش را به ایران با ارز کشور‌هایی نظیر کشور‌های آفریقایی و اقمار شوروی سابق پرداخت کند و این یعنی در تبادلات دو طرف هیچ تبادل دلاری وجود نخواهد داشت. این منبع آگاه ایرانی به پترولیوم اکونومیست می‌گوید: با توجه به اینکه نرخ تبدیل این ارز‌ها به ارز قابل دریافت از سوی ایران در بانک‌هایی نظیر هندلزبانک ایران و اروپا در آلمان، هالک بانک در ترکیه و اوبربانک در استرالیا، چین از ایران درخواست تخفیف ۸ تا ۱۲ درصدی (بسته به نرخ متوسط دلار در مقابل ارز‌های دیگر) کرده است که این یعنی در مجموع ایران به چین ۳۲ درصد تخفیف در خرید محصولات نفتی،گازی و پتروشیمی داده است.