eitaa logo
گام دوم انقلاب
625 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
138 فایل
باولایت تا شهادت تا زنده ایم رزمنده ایم #گام_دوم_انقلاب 1_ خود سازی 2_ جامعه سازی 3_ تمدن سازی #کانال تحلیل سیاسی #کانال معرفت و بصیرت #کانال حمایت و اطاعت از ولایت و امامت ادمین: @hero_113
مشاهده در ایتا
دانلود
📲 مجموعه | 👈 شماره ۱ | نعمتِ بزرگِ ولایت ➕ اشاره به فقراتی از کلام امام هادی (علیه‌السلام) در زیارت جامعه کبیره 🌟 رهبر انقلاب: حقیقتاً غدیر و معرّفی امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) به‌عنوان ولیّ امر امّت اسلامی و جانشین پیغمبر، یکی از نعمتهای بزرگ خدای متعال بود؛ یعنی همچنان که خود اصل نبوّت و رسالت، منّت الهی و نعمت بزرگ الهی است که «لَقَد مَنَّ اللهُ عَلَی المُؤمِنینَ اِذ بَعَثَ فیهِم رَسولًا مِن اَنفُسِهِم»، در مورد ولایت امیرالمؤمنین هم حقیقتاً یک نعمت بزرگ و یک منّت بزرگی بود: «خَلَقَکُمُ‌ اللهُ‌ اَنوَاراً فَجَعَلَکُم بِعَرشِهِ مُحدِقینَ حَتّى مَنَّ اللهُ عَلَینا بِکُم فَجَعَلَکُم فی بُیُوتٍ اَذِنَ اللهُ اَن تُرفَع‌»* تا آخر؛ حقیقتاً نعمت بزرگی است. * (علیه‌السلام) فرمودند: خداوند، شما اهل‌بیت را [ به صورت ] نورهايى آفريد و گِرداگِرد عرش خود، قرارتان داد تا اين كه به واسطه شما، بر ما نعمت بزرگى عطا فرمود. پس شما را در خانه‌هايى قرار داد كه خداوند، رخصت داده است كه بزرگ داشته شوند و نام وى در آنها ياد شود. 🌹تا روز عيد غدير؛ انتشار مجموعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 ۴ روز تا عید غدیر 📹 ببینید | رهبر انقلاب: امامت امیرالمومنین علیه‌السلام بر مبنای ارزشهای قرآنی است 💻 @Khamenei_ir
💻 دسترسی سریع به نسخه باکیفیت و فیلم گزیده‌بیانات رهبر انقلاب از طریق حساب KHAMENEI.IR در آپارات 📲 کلیک کنید👇 Aparat.com/Khamenei_ir
🏳 لوح | گسترش شبکه‌های شیعه با مديريت امام هادی (علیه‌السلام) 🌹ولادت علیه‌السلام
🌟 ‌‌زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر، از زیباترین تعبیرات منقول از امام هادی علیه‌السلام است 🔻 رهبر‌انقلاب: حضرت (سلام‌اللّه‌علیه) در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند. زیارت جامعه‌ی کبیره(۱)، از این بزرگوار است؛ زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر(۲) که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه (علیهم‌السّلام) است، از این بزرگوار است. ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ‌ ۱)تهذیب الاحکام، شیخ طوسی، ج۶، ص۹۵. ‌ ۲)المزار الكبير، ابن مشهدی، ص۲۶۳؛ مفاتیح الجنان، شیخ عباس قمی، باب سوم زیارات، زیارت روز غدیر. 🌹تا روز عيد غدير؛ انتشار مجموعه 💻 @Khamenei_ir
🌹 رهبرانقلاب: دشمن میخواهد مسئله‌ی را یک مایه‌ی برادرکشی و جنگ و خونریزی قرار بدهد؛ در حالی که غدیر میتواند وسیله‌ی ائتلاف و برادری مسلمانها با هم باشد. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸ 🌟 ۴ روز تا عید غدیر 💻 @Khamenei_ir
🌹 رهبرانقلاب: مسأله‌ی در محتوا و روح حقیقی خود فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه به همه‌ی دنیای اسلام تعلق دارد. چون حادثه‌ی غدیر برخاسته از روح و مضمون حقیقی اسلام است. ۱۳۸۱/۱۲/۰۱ 🌟 ۴ روز تا عید غدیر 💻 @Khamenei_ir
🌹 رهبرانقلاب: ناظر به توجه اسلام به مهمترین رکن تشکیل نظام اسلامی و جامعه‌ی اسلامی یعنی مسئله‌ی امامت و مسئله‌ی ولایت است. 🌟 ۴ روز تا عید غدیر 💻 @Khamenei_ir
🌷 | ‏شهدا مشعلداران پیروزی و آزادی 🔻ما هرچه داریم، به برکت جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌ها و روحیه‌ی شهادت طلبانه است… ۱۳۶۸/۱۱/۱۹ 👥 این شماره تقدیم می‌شود به روح مطهر شهیدان مدافع حرم مصطفی و مجتبی بختی 📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۸: farsi.khamenei.ir/news-content?id=48325
🔰 | در راه خدمت‌رسانی ثابت‌قدم باشید 🔻در این راه [خدمت‌رسانی] ثابت‌قدم باشید و آن را ادامه دهید‌‌. شروع، چیز مبارکی است؛ اما کافی نیست... ۱۳۸۲/۹/۱۷ 📜 مطالعه نسخه کامل خطِ۲۹۸: farsi.khamenei.ir/news-content?id=48325
🌹 رهبر انقلاب: اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئله‌ی غدیر میتواند وحدت‌آفرین باشد. ۱۳۹۱/۰۸/۱۰ 🌟 ۳ روز تا عید غدیر
🌹 رهبرانقلاب: زنده نگهداشتن ، به یک معنا زنده نگهداشتن اسلام است. ۱۳۹۱/۰۸/۱۰ 🌟 ۳ روز تا عید غدیر
🏴 مجموعه لوح | ◽️ رهبر انقلاب: آخرین برکت عظیم حادثه‌ى کربلا همین انقلاب شکوهمند ماست. 📥 دسترسی به مجموعه لوح👇🏻 https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=48445
% ✅ کتاب‌هایی با رویکرد مطالعات اجتماعی و مراسم عزاداری شیعیان 👈 برای مطالعه و پژوهش 1. «تراژدی کربلا: مطالعه‌ی جامعه‌شناختی گفتمان شیعه». ابراهیم حیدری. ترجمه‌ی علی معموری و محمدجواد معموری. قم: دار الکتب الاسلامی، 1381. 2. «جامعه‌شناسی تحریفات عاشورا». سیدعبدالحمید ضیایی. تهران: هزاره ققنوس‏، 1384. 3. «م‍ردم‌ش‍ن‍اس‍ی‌ م‍راس‍م‌ آی‍ی‍ن‍ی‌: پ‍ژوه‍ش‍ی‌ در م‍راس‍م‌ ن‍خ‍ل‌گ‍ردان‍ی‌ روس‍ت‍ای‌ ده‍م‍لا». م‍ح‍م‍دح‍س‍ن‌ س‍ع‍ی‍دی‌. آشتیان: دانشگاه آزاداسلامی (آشتیان)، 1386. 4. «رسانه‌ی شیعه: جامعه‌شناسی آیین‌های سوگواری و هیئت‌های مذهبی در ایران». محسن حسام مظاهری. تهران: شرکت چاپ ونشر بین‌الملل، 1387. 5. «زمینه‌ی اجتماعی تعزیه و تئاتر در ایران». جلال ستاری. تهران: نشر مرکز، 1387. ‏ 6. «مطالعات جامعه‌شناختی و انسان‌شناختی مناسک عزاداری محرم» (مجموعه مقالات). 2 جلد. گردآوری: جبار رحمانی. تهران: خیمه، 1392. 7. «مناسک و آیین‌های شیعی در هند». جبار رحمانی. تهران: خیمه، 1392. 8. «آیین و اسطوره در ایران شیعی». جبار رحمانی. تهران: خیمه، 1394. 9. «عاشورا، مناسک، معنا». نسیم کاهیرده. تهران: خیمه، 1394. 10. «مناسک مذهبی زنانه». مژگان دستوری. تهران: خیمه، 1394. 11. «تکیه: جامعه‌شناسی کارکرد فراروایت عاشورا در جامعه‌ی ایران». جواد اصغری‌راد. تهران: آوای نور، 1394. 12. «تغییرات مناسک عزاداری محرم». جبار رحمانی. تهران: تیسا، 1394. 13. «فرهنگ سوگ شیعی». مدیر و سرویراستار: محسن حسام مظاهری. تهران: خیمه، 1395. 14. «اصلاح ساختاری و غنی‌سازی محتوایی مراسم دینی (با تکیه بر توانمندسازی هیئت‌های مذهبی)». علیرضا قبادی. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 1395. 15. «تقدس در نخل و نخل‌گردانی». گیتی دشتکی. تهران: جامعه‌شناسان، 1396. 16. «تراژدی جهان اسلام: عزاداری شیعیان ایران به روایت سفرنامه‌نویسان، مستشرقان و ایران‌شناسان (از صفویه تا جمهوری اسلامی)». محسن حسام مظاهری. اصفهان: آرما (از سری «کتابهای سرو»)، 1396. [در دست انتشار] 17. «نقش صوفیه، اهل فتوت و قلندریه در پایه‌گذاری آیین‌های محرم در ایران». محمد مشهدی نوش‌آبادی. اصفهان: آرما (از سری «کتاب‌های سرو»)، ‏ 1396. [در دست انتشار] 18. «آیین‌های تلویزیونی و بازنمایی حزن و فرح مذهبی». علی جعفری. به‌سفارش پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات. اصفهان‏ : آرما‏ (از سری «کتاب‌های سرو») ، 1396. [در دست انتشار] 19. «عقل‌گرایی و عاطفه‌گرایی در مراسم مذهبی». علی‌رضا قبادی. اصفهان‏ : آرما‏ (از سری «کتاب‌های سرو»)، 1396. ١۴۴٣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معرفی یک استاد خصوصی برای سیر و سلوک عرفانی! 🔻چقدر خوب است آدم استادی داشته باشد که دردهای او را تشخیص بدهد و بگوید: باید فلان کار را انجام دهی تا مشکلت حل شود. استاد گاهی نه‌ تنها راهنمایی می‌کند، بلکه به آدم کمک می‌کند تا مشکلش برطرف شود. شاید داستان‌های زیادی شنیده باشید از کسانی که به دنبال سیر و سلوک الی الله بوده‌اند و اگر استاد خوبی نصیب‌شان شده، چگونه آن استاد در مراحل مختلف دستشان را گرفته و برای عبور از موانع کمکشان کرده است. 🔻اما همۀ ما استادی به نام نماز داریم؛ نماز استاد رساندن انسان به خداست. نماز زنده است، شعور دارد، متحرک است، فعال است، بصیر است، آگاه است. نماز مثل یک عادت شخصی یا یک مراسم عمومی نیست. نماز یک فعالیت مردة بی‌روح نیست، که خاصیتی برای ما نداشته باشد. نماز هر کسی متناسب با خود او برایش کار می‌کند. اگر من حب مقام دارم، نماز من، حب مقام مرا برطرف می‌کند. اگر حب مال دارم، حب مال مرا برطرف می‌کند. اگر حب شهوت دارم، حب شهوت مرا برطرف می‌کند. اگر تکبر دارم، تکبرم را زائل می‌کند. اگر محبت به خدا ندارم، محبت به خدا می‌آورد. نماز هر کسی می‌داند با او چکار کند تا اصلاح شود. @Panahian_ir
🖤 از این فیض عظیم بی‌نصیب نمانید
🏴 چقدر آماده بذل جان برای اماممان هستیم تا کجا باید با امام کنیم؟ تا وقتی که دنیای ما تأمین باشد؟ اینکه ویژگی منافقین و قتله اباعبدالله علیه السلام است. اِنَّ النّاسَ عَبیدُ الدُّنْیا وَ الدِّینُ لَعْقٌ عَلى اَلْسِنَتِهِمْ یَحوطونَهُ ما دَرَّتْ مَعائِشُهُمْ فَاِذا مُحِّصوا بِالْبَلاءِ قَلَّ الدَّیّانونَ. با این جمله امام حسین علیه السلام یک عمر باید زندگی کنیم: مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ. چقدر داریم جانمان را برای اماممان بذل کنیم؟ مسلم وقتی تنها ماند، چرا خودش را به لشکر اباعبدالله علیه السلام نرساند؟ چرا نرفت در علیه السلام؟ مسلم آمده برای حسین علیه السلام کشته شود؛ نیامده با حسین علیه السلام در امنیت زندگی کند! مسلم نشان داد کربلایی شدن یعنی جان برای امام... 🔺حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️ روز اول محرم ۱۴۰۰
🏴 1⃣ زندگی در عاشورا معنا پیدا می کند 🔻حجت الاسلام احمد پناهیان ◼️ روز اول محرم ١۴٠٠ مسجد جمکران در ماه محرم باید در اقامه عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام تمام توان خود را بگذاریم. در عین حال این عزاداری عامل حیات و ما و حیات اسلام و جامعه اسلامی است. زندگی در عاشورا معنا پیدا میکند. اگر دیگران تصور میکنند عاشورا خاتمه کار است، ما میگوییم اینجا آغاز کار است: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ(آل عمران ١۶٩). وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِنْ لَا تَشْعُرُونَ(بقره ١۵۴). ما با عاشورا و کربلا حیات پیدا میکنیم، و هر چقدر از فرهنگ و حقیقت عاشورا فاصله بگیریم، می میریم. توجه به محرم و عاشورا و اقامه امر اباعبدالله علیه السلام خیلی مهم است. هم غم و ماتم و مصیبت است، و هم شور و حماسه. همراهی این دو پدیده متضاد بخاطر خیانت و جنایت اهل نفاق و کفر است؛ و الا ضرورتی نداشت ما حماسه و شور اباعبدالله علیه السلام را با مصیبت ها و دردها همراه ببینیم. ما انسانها کاری کردیم که به کربلا و این مصیبت عظمی مبتلا شدیم. برای هدایت بشر باید حسین علیه السلام که کلیددار مخزن وحی الهی است، فدا شود.