eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
710 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
گام دوم انقلاب
💥 بنظر شما جدایی مردم از سیاست (و اجتماع ) خطرناک تر است یا جدایی دین از سیاست؟! نظرات رو برامون بف
تنها: سلام علیکم جدایی دین از سیاست خطرناک تره چون اگه مردم از سیاست جدا بشن، ولی قبول داشته باشن که دینشون سیاست داره، اگه دیندار باشن سباسی هم میشن، یا حداقل نمیگن سیاست بده، نمیگن چزا اخوندا توی حکومت دخالت میکنن، نمیگن چرا فلان کارو انجام میدیم یا فلان کارو انجان نمیدیم. اما اگه مردن از سیاست از دین جدا بشه، دیگه حتی با دیندار شدن مردم هم چیزی درست نمیشه و اینکه اگه دین خراب بشه، هیچکاریش نمیشه کرد. چیزی که باعث شد بعد از ۲۵ سال حکومت خلفاء و کلی تغییر دشمنی، بازهم تشیع بتونه قد راست کنه، همین سالم موندن دین بود. چیزی که باعث شد بعد از عاشورا، در زمان امام سجاد علیه السلام که ۲۰ نفر تو کل منطقه ی حجاز و... امام علیه السلام یار نداشته باشن، باز هم بعدش دین باقی بمونه و اسلام ناب محمدی به ما برسه، این بود که تحریف نشد. اما اگه سیاست از دین جدا بشه، اصل دین ضربه میخوره. اونوقت ما ضامن آیندگان هم خواهیم بود
گام دوم انقلاب
💥 بنظر شما جدایی مردم از سیاست (و اجتماع ) خطرناک تر است یا جدایی دین از سیاست؟! نظرات رو برامون بف
نسیبه انتظاری: سلام آقای عزیزی فکر می کنم که جدایی مردم از سیاست خطرناک تر است. به این دلیل که مردم نسبت به وقایع اجتماع ، بی تفاوت می شوند. این بی تفاوتی ، هر انحرافی را ممکن است ایجاد کند. از جمله جدایی دین از سیاست ؛ ولی مهمتر از آن ازبین رفتن اسلام به معنای حقیقی آن است. درحالیکه فکر می کنم اصول نبوت و امامت و فروع امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری به این دلیل واجب است که انسان ها اولا راه درست را بشناسند. دوم اینکه نسبت به انحرافات کم و زیاد جامعه حساس باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گام دوم انقلاب
💥 بنظر شما جدایی مردم از سیاست (و اجتماع ) خطرناک تر است یا جدایی دین از سیاست؟! نظرات رو برامون بف
🔺 بذارید سوال رو اینجوری بپرسیم که تمرکز دشمن روی جداسازی کدوم یکی بیشتر است؟ ✨ و یه نکته این که دقت کنیم اسلام ناب محمدی (صلوات الله علیه و آله) هم سیاسی_اجتماعی است و هم مردمی! یعنی اسلامی که سیاسی_اجتماعی نباشه یا مردم نقش و جایگاهی نداشته باشند، اسلام مکتب امام نیست! نکته دوم مرادمون از سیاست و اجتماع، نقش و دخالت در اداره جامعه است. 💠 بنابراین میخواهیم بدونیم که دشمن روی کدوم یک از این جداسازی ها تمرکز کرده که خطرناک تر هم است⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐ «کاپرا کجاست؟» به واکاوی جایگاه امید در سینمای ایران می‌پردازد. این مستند با نگاهی به سینمای فرانک کاپرا کارگردان ایتالیایی-آمریکایی به عنوان مطرح‌ترین کارگردان امیدبخش، قصد دارد به مساله امید در سینمای جهان بپردازد و مقایسه‌ای با این اندیشه برخی سینماگران ایرانی که «سینما آینه جامعه است» انجام دهد. @gamedovomenghelab ▶️ مستند کاپرا کجاست؟ https://www.doctv.ir/program/302823
گام دوم انقلاب
💥 بنظر شما جدایی مردم از سیاست (و اجتماع ) خطرناک تر است یا جدایی دین از سیاست؟! نظرات رو برامون بف
نفیسی: سلام معلومه داداش .دین از سیاست ( اخه یکی میگفت سیاست ما عین دیانت ماست ودیانت ما عین سیاست ماست ) انقدر باهم مخلوط هستند که از دست دادن یکی باعث از دست دادن اون یکه هم میشه 🤭 خلیل: اگر جدایی مردم از سیاست سبب دیکاتوری بشود و دیکاتوری سبب بر هم خوردن معاش اولیه بشود این خطرش بیشتر است از جدایی دین از سیاست است ...این حرف روشنفکرهاست 😂 سید: دین از سياست ملاکه مردم که از سیاست جدا نمیشن شاید منظورتون عدم مشارکت باشه که این خودش اقدام سیاسیه یا حسین: سلام و احترام وقتتون بخیر بنظرم هر دوش مدنظر دشمن هست از طرفی جدایی مردم از سیاست با بی‌تفاوتی مردم نسبت به سیاست . و دوم هم جدایی دین از سیاست یعنی سیاست‌گذاری ها سکولار و بدون در نظر گرفتن دین باشه . اما بنظرم در حال حاضر بیشتر تمرکز بر روی جدایی دین از سیاست هست . علمدار ولایت: مردم از سیاست چون اینجوری القا میشه که دیگر نظام جمهوری نیست آیه: جدایی مردمی که عمیقا دیندارند از سیاست. تمرکز دشمن جدا کردن مردم است از دین و باورهاشون، از هویتشون، از سیاست، از مسئولین، از نظام. مشکور: تنه را از ریشه درخت قطع کنیم مهلک تر است یا شاخ و برگ را از تنه؟ جدایی دین از سیاست محصولش می شود جامعه اموی و عباسی که مردم به حسب ظاهر هستند اما تماشاچی و سیب زمینی، حق در جامعه پیاده نمی شود و امامان بر حق خانه نشین امین: جداسازی مردم از اجتماع،نمونش فتنه هایی که در شروع روزهای اربعین میوفته و یا فتنه ی کرونا | פــωـטּ |HASAN SHAKER¹¹⁰: جدایی مردم از سیاست به مراتب خطرناکتر است ؛ در جدایی دین از سیاست صرفا علما(یه قشر خاصی) از سیاست کنار گذاشته می‌شوند اما در جدایی مردم از سیاست، انگار کل مردم کنار گذاشته شده‌اند و یعنی قدرت دست یه عده‌ای است و یعنی دموکراسی وجود ندارد. aSedali: جدایی مردم از قدرت و توان تصمیم گیری سیدمیلاد: اگر مردم قهر سیاسی بکنن یحتمل با فروپاشی مواجه خواهیم شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«این یک نقشه شیطانی بوده است که از زمان بنی امیه و بنی عباس طرح ریزی شده است و بعد از آن هم هر حکومتی که آمده است، تأیید این امر را کرده است و اخیراً هم که راه شرق و غرب به دولتهای اسلامی باز شد، این امر در اوج خویش قرار گرفت که اسلام، یک مسایل شخصی بین بنده وخدا است وسیاست از اسلام جداست.» @gamedovomenghelab صحیفه امام، ج 16، ص 232.
🌱 «همه می دانیم و باید بدانیم که آنچه از قرنها پیش تا کنون بر سر مسلمین آمده است، خصوصاً در یکی دو قرن اخیر که دست دولتهای اجنبی به کشورهای اسلامی باز شده و سایۀ شوم آنان بلاد مسلمین را به تاریکی و ظلمات کشانده است و ذخایر خداداد آنان را به باد فنا داده و به طور مداوم می دهد، غفلت مسلمانان از مسایل سیاسی و اجتماعی اسلام است، که به دست استعمارگران و استثمارگران و عمال غرب زده و شرق زده آنان به توده های مسلمانان محروم تحمیل شده است که حتی علمای اسلام گمان می کردند و می کنند که اسلام از سیاست منزه است و یک شخص مسلمان نباید در سیاست دخالت کند.» صحیفه امام، ج 17، ص 88. @gamedovomenghelab 🍃 و در جای دیگر هدف اصلی آنان را سربریدن اسلام می شمارند. صحیف امام،ج 9، ص 203
🌼 «اسلام دین سیاست است اصلش، اسلام را شما مطالعه دارید در آن، اسلام یک دینی است که احکام عبادیش هم سیاسی است، این جمعه، این خطبه های جمعه، آن عید، آن خطبه های عید، این جماعت، اجتماع، این مکه، این مشعر، این منی، این عرفات، همه اش یک مسایل سیاسی است. با اینکه عبادت اند، در عبادتش هم سیاست است، سیاستش هم عبادت است.» @gamedovomenghelab صحیفه امام، ج 5، ص 132
گام دوم انقلاب
• اندیشه و تحلیل • #الگوی_ویرایش_نهادهای_اجتماعی #آموزش_و_پرورش ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ راه بی‌راه ٢
• اندیشه و تحلیل • ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️ راه بی‌راه ٣ اینجا یک بحث پیش می آید و آن این که اگر این قیام بخواهد شکل بگیرد جریانی به موازات دولت تشکیل خواهد شد. در آن صورت چرا دولت تشکیل دادیم و چرا داریم اینقدر برای آن تره خرد می کنیم؟ ابتدا به یک بحث مهم اشاره کنیم : حضرت آقا به یک الگو برای ویرایش نهادهایی که منطبق بر نیازهای انقلاب نیستند اشاره می کنند، ولی باید با دقت دربارۀ آن الگو سخن گفت. اول انقلاب صحبت این بود که ارتش ایران با عشق به شاه و آمریکا و غرب تربیت شده است، لذا باید ارتش تعطیل شود. حضرت امام سفت جلوی این سخن ایستاد. طوایف مختلفی این پیشنهاد را می دادند، ولی حریف امام نشدند. حضرت آقا از این رویکرد امام بسیار به بزرگی یاد می‌کنند و آن را یک الهام الهی می‌‌خوانند. می‌گویند ارتش باید ویرایش می شد، ولی تعطیل نمی‌شد. ارتش طی این سالها ویرایش شد و الآن یک ارگان مذهبی و نورانی است و همگی سربازان اسلام هستند. اما برای ویرایش ارتش، حضرت امام میدان داد تا سپاه شکل بگیرد. سپاه نهادی است که محضاً برای انقلاب تشکیل شده است. هر انقلابی به نهادهای متناسب با خود احتیاج دارد تا بتواند حامل، بلکه تقویت کنندۀ اندیشه و ارادۀ انقلابی باشد و ابزاری برای اعمال این اراده در اختیار نیروهای انقلاب بگذارد. این بحث فوق‌العاده کلیدی است. در واقع بحثی در حوزه دولت‌سازی اسلامی است. در مکتب امام و رهبری اراده تعیین کننده است و اساساً کشمکش اصلی در حیات اجتماعی بشر بین اراده‌ها است. هر حرکت انقلابی‌ای باید مراقب تولد، رویش یا مرگ اراده‌های انقلابی باشد. باید در طرح اجتماعی خود الگویی و سازکار و سازه‌ای ارائه کند که محمل حفظ و تقویت این اراده باشد. ما اگر ارادۀ انقلابی را از دست بدهیم دیگر هیچ سرمایه‌ای برای پیمودن مسیر انقلاب نداریم. ┄┅••؛••┅┄ ما مشکلی که در نظام‌های اداری داریم این است که یا فاقد اراده‌های انقلابی هستند یا ظرف مناسبی برای حفظ و شوراندن ارادۀ انقلابی نیستند. وقتی سپاه شکل گرفت ما توانستیم ارتش را ویرایش انقلابی بزنیم و بدون آن نمی‌شد. «وقتى یك انقلاب و یك حركت تحقق پیدا می‌كند، بایستى دستگاه‏هاى مجرى خود را ـ آن مجموعه‏هائى كه آن هدفها را باید دنبال كنند ـ به وجود بیاورد. یكى از كارها این است كه دستگاه‏هاى موجود جامعه را متحول كند، یكى دیگر این است كه دستگاه متناسب با خواست خود را به وجود بیاورد. هر دو سخت است، هر دو جزو كارهاى دشوار است. انقلاب اسلامى هر دو را انجام داد. فرض كنید در مقولۀ نظامى، ارتش كه ساخته و پرداختۀ فرهنگ دیگرى و نظام دیگرى و كسان دیگرى بود، تبدیل شد به یك ارتش انقلابى، به یك ارتش متدین و مؤمن؛ ساختهایش هم تغییر پیدا كرد، روشهایش هم تغییر پیدا كرد، شعارهایش هم تغییر پیدا كرد؛ در آن، تحول به وجود آمد. در كنار این، نهاد نوپا و تازه‏اى از خود انقلاب روئید و آن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود؛ كه اگر این دومى نمی‌شد، اوّلى هم امكان‏پذیر نبود. اینها هنرهاى انقلاب است كه امام بزرگوار ما مظهر اعمال این هنرها و فهم دقیق از نیاز جامعه و نیاز آینده بود و این را با قدرت، با قاطعیت و با پیگیرى انجام داد.»(٢٢/ ٧/ ١٣٩٠) ┄┅••؛••┅┄ اینجا دو بحث است : ١. بحث کلی دربارۀ نحوۀ «دولت‌سازی» در ایران اسلامی؛ ٢. بحث خاص آموزش و پرورش. بحث کلی این است که اگر نهادی انقلابی نیست باید نوسازی انقلابی شود. مطابق این الگو ما به یک جریان متنی احتیاج داریم که مثل سپاه در کنار ارتش بروید و بالا بیاید و «محضاً» انقلابی(یعنی تحول خواه و تحول‌پذیر و آموزنده و بانشاط و در حال رشد دائمی) باشد. آیا نهاد رسمی آموزش تامین کننده مطلوبیت‌های اسلامی، انقلابی است؟ روشن است که چنین نیست. پس «نهاد آموزش و پرورش باید ویرایش شود و متحول شود» هرچند این نکته روشن است، ولی ویرایش و تحول آن به معنای تضعیف و نابود کردن آن نیست. این هم روشن است. متابعت از آن الگو به معنای آن است که باید حرکت‌های «محضا» انقلابی به موازات آ. و. پ شکل بگیرد تا اراده و پیشرفت‌های انقلابی آن را سرمایه ویرایش نهاد موجود کنیم؟ این یک بحث فنی و حساس است. بحث ادامه دارد ... ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ✿ شاخه گل صلوات، هدیه به حضرت عباس که مایۀ امید بود، سلام الله علیه. ☘️@faslefarhang