eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
710 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️دو بیت از لسان الغیب: "دولت فقر" خدایا به من ارزانی دار کین کرامت سبب حشمت‌وتمکین من‌است ترکیب پارادوکسیکال "دولت فقر" در تفکر شاعرانه بزرگترین سرمایه‌ی انسان است. مرتبه‌ای است که انسان از توهّم نیست‌انگارانه‌ی قدرتمندی به حقیقت عجز و فقر تشرّف پیدا می‌کند، دقیقاً در همین لحظه، واجد حشمت و مکنت می‌شود. تشرف به عجز و فقر، اساس هستی ماست؛ چون حقیقت عالَم خرابی و فناست. پس رِند آن کسی است که خراباتی(خراب‌آبادی) باشد. ترکیب پارادوکسیکال بعدی "خراب‌آباد" است. جایی‌که آبادی‌اش در خرابی و تزلزل است: اگرچه مستی عشقم خراب کرد ولی اساس هستی من زآن خراب‌آباد است 🍉 ✍ وحید یامین پور
گام دوم انقلاب
⚫️ تبیین مسئله جمهوریت (أمام وأمت) و آزادی و حیات طیّبه (پیشرفت) درفاطم
📌 «بی‌مردم» الگویی در فهم رسالت هیأت تراز انقلاب 📝 یادداشت حجت‌الاسلام محمد امیری‌طیبی در خصوص نوحه حاج مهدی رسولی ✅ مقام معظم رهبری: «اشکال کار ما در بسیاری از جاها این است که دستور می‌دهیم، نصیحت می‌کنیم، استدلال می‌کنیم، منطق می‌آوریم، اثر نمی‌کند؛ چرا؟ برای این‌که فضای عمومی، فضای متناسب با آن‌چه ما خواسته‌ایم نیست. من بارها تکرار کرده‌ام «فرهنگ‌سازی»؛ فرهنگ‌سازی یعنی همین کاری که شما(هیأت‌ها) می‌توانید بکنید.» 🚩 اول: رسالت هیأت تراز و مداح انقلابی در هیأت، ترمیم فاصله فکری مخاطب هیأت با ولی جامعه است تا با فرهنگ‌سازی اوامر و منویات او معطل نماند. 🚩 دوم: همه مؤلفه‌های کمی، مثل جمعیت شرکت‌کنندگان و میزان خدمات مثل توزیع غذا و خدمات جهادی و مؤلفه‌های کیفی مثل حال معنوی جلسه و شور نوحه و سینه‌زنی، معبری است برای تحقق این رسالت و اگر مقصد تلقی شوند انحرافی از رسالت هیأت است. 🚩 سوم: کسی در ساحت مداحی می‌تواند به این رسالت عمل کند که افق ذهنی خود را با افق ذهنی ولی جامعه تطبیق داده باشد. 🚩 چهارم: قطعه «بی‌مردم» حرکتی است در نقطه‌زنی نیاز مخاطب و مبتنی بر درک صحیح از مسأله در زمان مناسب که دست روی اصلی‌ترین نقطه فاصله ذهنی مخاطب با رهبری معظم گذاشته است و آن هم باور به قدرت مردم و راه‌حل‌بودن حکم‌رانی مردمی است . 🚩 پنجم: برادرم حاج مهدی حنجره‌اش را، هنرش را، اندیشه‌اش را، ابزاری کرد برای گفتمان حرکت عمومی در گام دوم، اما نه با تکرار ادبیات رهبر بلکه مبتکرانه و با بهترین استفاده از عنصر ادبیات و احساس و چه‌قدر امروز نیاز است این‌گونه اندیشه‌های حکیم فرزانه انقلاب را نشر دهیم . 🚩 ششم: «بی‌مردم» مطالبه‌ای است از جریان‌های حلقه‌های میانی تا به میدان بیایند و مردم را پای کار ولایت بیاورند و الگوی کاملی نیز برای این حرکت معرفی می‌کند و آن قیام فاطمه زهراء (سلام‌الله‌علیها) است تا کسی در ثمربخشی این حرکت شک نکند. 🚩 هفتم: قدر مسلم «بی‌مردم» خروجی یک اندیشه فعال و بیدار است و حس و حال و دل‌نشینی آن محصول ارائه‌ای هنرمندانه و باورمندانه است، اما از همه مهم‌تر اقدامی گروهی و چندوجهی از منظر پژوهش، شعر، سبک، اجرا و ابزار رسانه است. 🚩 هشتم: ضعف جدی بدنه انقلاب عدم هم‌افزایی و ضریب‌دهی به تولیدات افراد درون جبهه است. یادمان بیاید اجرای ضعیف و بی‌هنر «شروین حاجی‌پور» در فتنه سال گذشته را که چگونه ضریب دادند و از دلش جریان بیرون کشیدند. 🚩 نهم: «بی‌مردم» این ظرفیت را دارد تا هزاران بار در فرم‌های مختلف و فضاهای متفاوت تکرار شود تا تبدیل به فرهنگ و جریان گردد، راهی که بعد از رسولی‌ها وظیفه مردم و جریان‌داران است. اگر مردم پای کار «بی‌مردم» نیایند، چنین اثر فاخری هم غریب می‌شود. 🚩 دهم: مثل همیشه ضریب‌دهنده اصلی جریان انقلاب با باورمندی به مردم، رهبری حکیم است که به کارهای تراز ضریب می‌دهد تا اثر فاخر انقلابی در غربت مردم فراموش نشود. عصر پنجشنبه آخر پاییز ✍
🔺مدرسه‌ی فکرت برگزار می‌کند: 🔸درسگفتار نظام فکری شهید مطهری در استنباط دین 🔹با تدریس: حجت الاسلام احمد آذربایجانی 🔰در این درسگفتار سرفصل‌های زیر را به بحث و بررسی می‌نشینیم: ۱. نگاه نظام‌مند به مباحث موثر در روش استنباط شهید مطهری ( ازآثار ایشان ) ۲. جایگاه قرآن، سنت و عقل در نگاه اجتهادی شهید ۳. تفاوت مشی اجتهادی شهید مطهری با فقه سنتی و نگاه روشنفکری ۴. تطبیق نظام فکری استنباطی شهید مطهری در نظام حقوق زن در اسلام و تعلیم و تربیت در اسلام ۵. تبیین روش برداشت نظام فکری از آثار اندیشمندان ۶. ارتباط مبانی شهید مطهری با اساتیدشان ( آیت الله بروجردی ، مرحوم امام و مرحوم علامه) ۷. نقد و بررسی برخی شارحان شهید مطهری 🔸سه‌شنبه‌های زمستان | از پنجم دیماه| ساعت ۱۹:۱۵ الی ۲۰:۳۰ | بصورت حضوری| رایگان| همراه با گواهی پایان دوره 🔹جهت ثبت‌نام به آی‌دی @madrese_fekrat پیام بدهید.
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب، صبح امروز: انتخابات پایه تحول است 💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 رهبر انقلاب چهار خصوصیت الزامی برای انتخابات پیش‌رو را برشمردند؛ مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت و امنیت ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مردم خوزستان و کرمان: ✏️ بنده چهار خصوصیت را در اول امسال راجع به این انتخابات به ملت ایران عرض کردم. ✏️ اولاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه و رابعاً امنیت انتخابات. ✏️ این چهار خصوصیت باید انجام بگیرد. ۱۴۰۲/۱۰/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
📩 رهبر انقلاب: حادثه‌ غزّه پدیده‌‌ای فوق‌العاده در تاریخ اخیر دنیای اسلام است/ خونخواری رژیم صهیونیستی و صبر و مقاومت مردم غزه، دو سَمت بی‌نظیر بودن این حادثه هستند /همین تسلیم نشدن مردم و مبارزان فلسطینی، آنها را پیروز میکند / نشانه‌های پیروزی مردم غزه امروز دیده میشود ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مردم خوزستان و کرمان: دو ماه و نیم از شروع حادثه‌ی غزّه دارد میگذرد. این حادثه یک پدیده‌ی بی‌نظیری است در تاریخ اخیر دنیای اسلام. در تاریخ اخیر در این یک قرن اخیر شاید شبیه این حادثه ما دیگر نداریم، حادثه‌ی فوق‌العاده‌ای است. ✏️ از دو سمت این حادثه بی‌نظیر است. از سمت رژیم صهیونیستی این حادثه بی‌نظیر است چرا؟ برای اینکه هرگز این جور سفّاکی، این جور جنایتگری، این جور خونخواری در این دوره‌ی تاریخی که اشاره کردم دیده نشده. این جور کودک‌کشی، این جور بمب سنگرشکن روی سر بیماران بیمارستانها انداختن، این جور بی‌رحمی‌، این جور خباثت بی‌نظیر است دیده نشده. این از طرف رژیم صهیونیستی. ✏️ از طرف مقابل، طرف مردم فلسطین و مبارزان فلسطینی. این جور ایستادگی، این جور صبر، این جور مقاومت، این جور دشمن را دیوانه کردن دیده نشده. مردم غزّه، مبارزان غزّه مثل صخره مثل کوه ایستادند، چیز مهمی است. آب نمیرسد، غذا نمیرسد، دارو نمیرسد، سوخت نمیرسد، آب نمیرسد ایستادند تسلیم نمیشوند خیلی مهم است. ✏️ همین تسلیم نشدن آنها را پیروز میکند کمااینکه نشانه‌های پیروزی امروز دیده میشود. «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ» خدا با صبرکنندگان است. ✏️ رژیم صهیونیست با آن همه تجهیزات با آن همه امکانات در مقابل مبارزان فلسطینی که تقریباً میشود تجهیزاتشان قابل مقایسه‌ی با تجهیزات رژیم صهیونیستی نیست ناتوان مانده. ۱۴۰۲/۱۰/۲ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡 آیا اندیشه امت گرایان ایرانی، استعمارزده است؟ 🖊مهدی افراز 🔸در خلال تحلیل هایی که در دوران طوفان الاقصی و حوادث ما بعد آن مطرح می شود، با دسته ای از تحلیل ها مواجه هستیم که در آن ها روایت واحدی وجود دارد مبنی بر این که جمهوری اسلامی به جهت منفعت طلبی های ملی، خود را از معرکه فلسطین دور نگاه داشته و این خودنگهداری انرژی اجتماعی جامعه ایران را برای حمایت از مردم بی دفاع غزه سرکوب نموده است. روح حاکم بر این تحلیل ها این گزاره است که ایران به جهت ترجیح منافع ملی خود بر منافع امت اسلامی در حال جای خالی دادن از آرمان فلسطین است. 🔹بنیان اصلی این دیدگاه، بر فهم خاصی از امر ملیت و نسبت آن با مقوله امت است و آن چنان که در ادامه خواهد آمد این رویکرد در ذهنیت و تصویرش از ملی گرایی در یک فریم استعماری گرفتار شده است. در توضیح باید گفت که در یکصد سال گذشته مقوله امر ملی، منفعت ملی و ملی گرایی در دو پارادایم مختلف تحقق یافته است که خلاصه آن در دوگانه ملی گرایی کوبنده - ملی گرایی سازنده و متفرع بر آن امت گرایی کوبنده- امت گرایی سازنده قابل صورت بندی است. 🔸ملی گرایی کوبنده همان ناسیونالیسم است، خاستگاه آن نژاد گرایی اروپایی خصوصا آلمان نازی است که در برابر انترناسیونالیسم کلیسا شکل گرفت و تاکیدش بر هویت های قومی - نژادی است که توانست با کوبیدن هویت امت مسیحی، ملت سازی کند. این سبک از ملی گرایی در منطقه غرب آسیا همان ملی گرایی استعماری است، چون استعمار پس از فروپاشاندن خلافت عثمانی تلاش داشت در این منطقه با تاکید بر هویت های قومی چون پان عربیسم، پان ترکیسم، پان کردیسم، پان ایرانیسم و ... نوعی لبه های درگیری دائمی ایجاد نماید که هویت و شخصیت ملت های مختلف با کوبیدن هویت های دیگر ملل و در نتیجه سلب هویت امت اسلامی برساخت شود. 🔹ملی گرایی کوبنده در ذات خود معارض امت گرایی است، این ملی گرایی چون ساختار واحد سیاسی اسلامی را خلافت قلمداد می کند همواره پروژه ملت سازی را در عرض امت سازی تعریف کرده و لذا منافع امتی را تهدیدی برای منافع ملی شناسایی می نماید. 🔸در برابر این ملی گرایی، سنخ دیگری از ملی گرایی تحقق داشته است، که می توان آن را ملی گرایی سازنده نامید. این ملی گرایی مبتنی بر این نگاه است که واحد سیاسی امت، نه خلافت که دولت ملی است. ملی گرایی سازنده اساسا اتوپیای ساخت یک ساختار سیاسی واحد در یک سرزمین واحد را برای مسلمین ندارد و لذا ساخته شدن ملتش را در طول ساخت یابی امت دانسته و تامین منافع ملی را عین تکمیل منافع امتی قلمداد می کند و به همین جهت معتقد است، تنها مسیر برای بهره مندی از یک امت قوی، ساختن ملت های قوی است. 🔹دوگانه کوبنده- سازنده عینا در جریان امت گرایی نیز سریان پیدا می کند؛ نوستالژی امت گرایی کوبنده خلافت عثمانی و عباسی است و لذا همواره امر ملی را در منافات با آموزه های اسلامی دانسته و با نفی ادبیات ملی در اندیشه احیای خلافت، امپراطوری مسلمین و دارالاسلام به سر می برد و عظمت و مجد اسلام را در احیای خلافت می داند. حاکمیت داعش نماینده این امت گرایی در عصر حاضر است، داعش تعینی از نفی هویت های ملی - قومی برای بازیابی امت در قالب خلافت اسلامی است. ادامه 🔽🔽
🔸در مقابل اما امت گرایی سازنده نیز برای احیای هویت مسلمین در برابر هجمه مدرن، در تلاش برای امت سازی است. اما مهم ترین تمایز آن این است که امت را نه یک ساختار سیاسی واحد در یک سرزمین واحد، بلکه آن را هویتی واحد با بروزات متکثر در نژادها، فرهنگ ها، سرزمین ها، ملیت ها و حاکمیت های مختلف مسلمین می داند. 🔹امت گرایی سازنده با پذیرش عمق تاریخی ملت ها و با اصالت قائل شدن به نقش خصلت های قومی و نژادی در اراده های انسانی، ساخت یابی ملت های مختلف در یک جهان اسلامی را مطلوب و میسر می داند و از همین رو قائل است در یک اندیشه ولائی، چون اراده و خواست جمعی انسان ها برای قیام و انتخاب یک حاکمیت موضوعیت دارد، لذا این دولت ملی است که به عنوان یک واحد سیاسی در نظام توحیدی اصالت دارد. امت گرایی سازنده هیچگاه منافع ملی را رقیب خود تلقی نکرده بلکه معتقد است هرچه یک ملت اسلامی در دستیابی به منافع خود موفق باشد، این موفقیت در طول تامین منافع امت است. 🔸تبلور امت گرایی سازنده در عصر حاضر، جمهوری اسلامی ایران است و به همین جهت است که امکان تاریخی بروز فردی چون شهید سلیمانی فقط در ایران وجود دارد، شهید سلیمانی تجسم سازندگی توامان ملت ایرانی در هم افزایی با امت اسلامی است. ایران مبدع و الگوساز این سنخ از امت گرایی است چون الهیات ولایت راقی ترین اندیشه برای پشتیبانی امت گرایی سازنده و در مقابل الهیات خلافت بهترین آن برای امت گرایی کوبنده است، از این رو می توان امت گرایی سازنده را امت گرایی ولایتی و امت گرایی کوبنده را امت گرایی خلافتی نیز عنوان داد. 🔹بر این اساس اگر دیدگاه ما بر امت گرایی سازنده باشد، در جزئی ترین دستاوردها و پیشرفت های ملی ایرانی نیز غرور امتی خواهیم داشت، حقیقتی‌ که شهید فتحی شقاقی، بنیان گذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین این گونه بدان باور دارد؛ " بر این باورم که ارتباط میان رسالت و نقش جهانی انقلاب اسلامی و ساختن ایرانی پیشرفته و توانمند، ارتباطی تنگاتنگ و جدایی ناپذیر است" 🔸در مقابل اگر مختار ما، امت گرایی کوبنده باشد، همواره منافع ملی را در جدال با منافع امتی بشمار آورده و از این رو اگر سیاست های منطقه ای ما در جدولی طراحی شده باشد که به دنبال هم افزایی میان منافع ملی - امتی باشد، گویا در حال خیانت ورزیدن به منافع امت هستیم. 🔹به این جهت باید قائل شد که دوگانه پنداری ملت - امت، منخصر دانستن ملی گرایی در نوع کوبنده، معارض شمردن منافع ملت با منافع امت و تحلیل های برخاسته از آن اساسا رونوشتی استعماری است. عدم هضم تامین توامان مصالح ملی و امتی نیز ناشی از همین استعمارزدگی است. لذا با آن که ملی گرای کوبنده و امت گرایی کوبنده دو سر طیف برای کوبش‌ متقابل اند اما هردو برشی‌ از یک اندیشه استعماری هستند. 🔸 بر همین اساس، این که در نوشته ها و تحلیل های برخی امت گرایان ایرانی همواره ادبیات ملی نکوهش شده، بر دوگانه سازی امت - ملت تأکید گردیده و در همین چارچوب در برابر فهم سیاست ها و تاکتیک های منطقه ای جمهوری اسلامی مقاومت به خرج داده می شود، این پرسش را در ذهن متبادر می سازد که آیا اندیشه امت گرایان ایرانی، استعمارزده است؟ -----------‐--‐--------------------------------------------- پ ن : این متن صرفاً تأملی نظری بر قطعه ای از انگاره‌های امت گرایی ایرانی است و الا تردیدی نیست که امت گرایان از مومن‌ترین و کوشاترین جریان ها در نسبت با انقلاب اسلامی هستند.
🎓 *کارگروه تربیت رسمی اندیشکده فرهنگ و تربیت اسلامی برگزار می‌کند:* 💠محفل گفت‌و‌گو: 🔴 حاکمیت آموزش و پرورش؛ 🟠 تمرکزگرایی یا تمرکز زدایی! 🟡تقویت خلاقیت های مدارس تحولی یا عدالت آموزشی 🟢اداره‌ دولتی‌ آموزش‌و‌پرورش یا تقویت‌ نقش‌ گروه‌های‌ مردمی ◀️شما هم اگر سوال دارید بیاید.▶️ 🔰 اساتید: * آقای حسام الدین براتی* *آقای روح الله عابدینی* دبیر علمی جلسه: *آقای علی شیرین‌صحرایی* 🔺شنبه ۲ دی‌ماه ساعت ۲۰:۱۵ دانشگاه امام صادق(ع)، سالن شهید مطهری 🌐 لینک شرکت مجازی: https://vc.isu.ac.ir/ch/cett @gamedovomenghelab
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ خدا می‌خواهد مردم انتخاب کنند. 🎥 برشی متفاوت از مستند سینمایی را ببینید. ⬅️ ؛ پرتره‌ای متفاوت‌تر از آن چه که تا به حال از یک عالم دینی دیده‌اید. روایتی بی‌واسطه از یک فصل از زندگی آیت‌الله مصباح یزدی 🔻 دانلود و تماشا: 🌐 b2n.ir/azem @gamedovomenghelab