eitaa logo
گام دوم انقلاب
2.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
712 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥روایت ما ایرانیان 💠 حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله تعالی: 🔰سرتاسر آمریکا را بشکافید، یک اثر باستانی پیدا نمی‌کنید؛ هر جای ایران را بشکافید اثر باستانی داریم. 🔰ما هم تاریخ داریم، هم جغرافیا. 🔰کتب اربعه شیعه را ما نوشتیم. 🔰حتی صحاح سته اهل سنت را هم ما نوشتیم. 🔰ما رفتیم حوزه علمیه نجف حوزه نجف کردیم. 📌ما خیلی مردم بزرگی هستیم...✌️ 💯 قطعات مهمی از ، خالی از چنین عباراتی از حکیمان معاصر کشورمان هستند. تا باد چنین بادا.... @gamedovomenghelab
عنه صلى الله عليه و آله : المؤمنُ يألَفُ ويُؤلَفُ ، ولا خيرَ فيمَن لا يألَفُ ولا يُؤلَفُ ، وخيرُ النّاسِ أنفَعهُمْ للنّاسِ . [كنز العمّال : ۶۷۹ ] پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مؤمن الفت مى گيرد و با او الفت مى گيرند و كسى كه الفت نگيرد و الفت پذير نباشد از خير و بركت بى بهره است. و بهترين مردمان كسى است كه براى مردم سودمندتر باشد.
🔰مدرسه پاییزه آفلاین:«رویداد زن‌شناخت بر اساس الگوی سوم زن» 💢سرفصل‌ها: ۱. الگوی زن در گفتمان انقلاب اسلامی؛ ۲. چیستی و ماهیت مفهوم الگوی سوم؛ ۳. نظریه جنسی اسلام؛ ۴. امکان و ضرورت مبناکاوی مسأله جنسیت بر بستر حکمت اسلامی؛ ۵. جنسیت در زبان قرآن و الهیات فمینیستی؛ ۶. راهکارهای حضور موثر زنان در شبکه‌های اجتماعی مطابق الگوی سوم زن؛ ۷. الگوی سوم زن مسلمان در رسانه‌های غربی؛ ۸. نقش زنان در فریضه جهاد تبیین؛ و... 🔺با حضور اساتید مبرز؛ 🔺مجموع ساعت دوره: ۲۰ ساعت 💢شرایط دوره: ▫️ارسال خلاصه از صوت‌ها؛ ▫️پرداخت هزینه ۱۵۰ هزار تومان. 🔺صوت‌ها به صورت آفلاین در پیام‌رسان ایتا بارگذاری خواهد شد که پس از ثبت نام لینک دسترسی به مطالب در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت. 🔺همچنین به جهت استفاده هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان مقالات و برخی از فایل‌های رایگان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. 💢مزایای دوره: ▫️استفاده علمی از دوره؛ ▫️اعطای گواهی معتبر؛ ▫️استفاده از افراد برتر در طرح‌های پژوهشی مرتبط. 💢زمان‌بندی دوره: ▫️ثبت‌نام دوره: از تاریخ 1۸ الی ۳۰ آبان ۱۴۰۳ ▫️ شروع دوره: از ۱ الی ۱۵ آذرماه ۱۴۰۳ ▫️ارسال یادداشت‌ها و صدور گواهی: از ۱۵ الی ۳۰ آذرماه ۱۴۰۳ 💢لینک ثبت نام https://survey.porsline.ir/s/esHkXvOz @gamedovomenghelab
سرنوشت به سراغمان می‌آید...! علیرضا شفاه ماجرای ۷ اکتبر برای ما یک حادثه بود. در خبرها گفته شد که هیچکس در ایران خبر نداشت که این عملیات به وقوع خواهد پیوست. تنظیمات سیاسی، ملی و حتی نظامی ما به گونه‌ای نبود که ما هم‌گامِ با حادثه باشیم. این حادثه زمان را برای همه در دنیا و مخصوصاً برای ما بیش از بقیه گسست و پاره کرد. ما با یک گسستی در زمان مواجه شدیم. ما خودمان برنامه‌هایی داشتیم برای مواجهه خودمان، اما این برنامه‌ها روی یک پیوستار منظم حرکت می‌کرد. اندیشه‌ای در تنظیم و حکمرانی وجود دارد که گمان می‌کند حکمرانی به معنای رعایت کردن نظم‌ها، مراقبت از آرامش صحنه و مراقبت از این است که هر چیزی مثل یک چرخدنده سرجای خودش به آرامی کار کند. در این معنا حکمرانی یعنی رگولاتوری، حکمرانی یعنی سیاست‌گذاری‌های معقول و دقیقی که مثل ساعت کار می‌کنند و هرچقدر ما با این نظم‌ها بیشتر همراه باشیم حکمران موفق‌تری هستیم. حادثه‌ای مانند ۷ اکتبر به ما و به همه یک مطلب بسیار مهم می‌گوید و آن این است که حکمرانی پیش از هر چیزی استقبال از بی‌نظمی است نه استقبال از نظم. آمادگی برای حادثه‌ها است نه مراقبت از روال پیوسته‌ی امور. ما سال‌هاست که نمی‌توانیم مبدأ نظم کشور خود باشیم. مبدأ نظم بودن غیر از منظم بودن است. ما یک لحظه و حیاتی داریم که نظم‌ها را کشف می‌کنیم. ما وقتی تحریم شدیم هم از این نپرسیدیم که نظم تازه را چگونه باید به وجود بیاوریم. هنوز در مراکز کارشناسانه‌ی ما از این سؤال می‌شود که ما چطور می‌توانیم دوباره در نظم اقتصادی جهان نقشی داشته باشیم؟ ملت‌ها دو دسته‌اند. آن‌ها که آماده‌ی حادثه‌ای -که حتی می‌دانند برایشان اتفاق می‌افتد- نیستند و این‌ها مجبورند نظم‌های موجود را کشف کنند و درجایی بنشینند. و کشورهایی که می‌دانند برای انسان، حادثه اتفاق می‌افتد و با یادآوری هرروزه‌ی آن حادثه نحوی از زندگی را آغاز می‌کنند. نظمی که ما در آن زندگی می‌کرده‌ایم تا همین لحظه، نظمی متناسب با ملت ایران نیست. تمام علوم مخصوصاً علوم دقیقه، وابسته است به آمادگی دانشمندان برای دیدار با امری که قابل محاسبه نیست. دانشمندان وقتی با بزرگترین مجهولات روبرو می‌شوند دستگاه‌های محاسباتی را پایه‌گذاری می‌کنند. می‌خواهم بگویم این مطلب بنیان‌های فلسفی دارد. ملتی که شجاعت مواجهه با سرنوشت خود را دارد، موفق می‌شود نظم‌های قدرتمندی را شکل دهد و زندگیِ مرفهی داشته باشد. هر اندازه ما گرفتار امرِ موجود و بالفعل باشیم، قدرت اقتصادیِ ما تضعیف خواهد شد. مهمترین چیزی که امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کرد این بود که تمام اسلام یعنی قدرتِ سیاسی. این مسئله به لحاظ فلسفی بسیار عمیق و قابل بحث است. درکِ عمومی ما از دینداری خلاف این نگاه است. ما درباره‌ی اینکه چطور ممکن است استقبال از قدرت، خودِ پرستش خدا باشد، خط دراماتیک درستی نداریم.
💡مسئله مسکن و شهرسازی و راهکار انقلاب اسلامی [زیست‌شهرهای نوین مولد؛ الگویی هم‌افزا برای حل مشکلات مسکن، اشتغال و جمعیت] ⭕️ پخش زنده از کانال شیپا ششمین کارگاه آموزشی دوره MPA با رویکرد حکمرانی مردمی با ارائه: 💎 دکتر عباس جهان‌بخش - مدیر اندیشکده زیست‌شهر اسلامی - عضو هیات علمی معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان سرفصل‌های کارگاه: 1️⃣ رویای اجتماعی و روایت اغلال 2️⃣ فضا، تسهیل‌گر سبک زندگی و جامعه مطلوب 3️⃣ آمایش سرزمین: انسان‌محور یا سرمایه‌محور؟ 4️⃣ شهر و خانه مولد ✅ ثبت‌نام از طریق آی‌دی زیر (همراه با گواهی معتبر)👇 @mpa_shipaa ⏱ پنجشنبه ۲۴ آبان، ساعت ۱۳ تا ۱۸
سامانه سنا (سامانه نشریات ایران)، توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران راه‌اندازی و در دسترس است که در آن متن کامل نشریات ایران از دوره قاجار تاکنون بطور تمام متن در دسترس کاربران میباشد. این پروژه بخشی از پروژه کتابخانه ملی با عنوان «حافظه ملی در خانه هر ایرانی» با هدف «توزیع عادلانه» و «دسترسی آزاد به اطلاعات» است. پژوهشگران، دانشجویان و هر ایرانی علاقمند به گذشته و تاریخ این کشور می‌تواند از متن کامل نشریات اسکن شده در این سامانه استفاده کند. این سامانه حاوی ۱) نشریات دوره قاجاریه (۱۱۹۳ - ۱۳۰۴ ق.) ۲) نشريات دوره پهلوی اول (۱۳۰۴ - ۱۳۲۰ ش.) ۳) نشريات دوره پهلوی دوم (۱۳۲۰ - ۱۳۵۷ ش.) ۴) نشریات پس از انقلاب (۱۳۵۷ش) و ۵) نشریات لاتین است https://sana.nlai.ir
🔖 🥀 *شهادت حضرت فاطمه* سلام‌الله‌علیها ◼️ در دل تاریک شب، چند نفرِ معدود در قبرستان بقیع یا هر نقطۀ دیگر، بر سر قبر غریب مظلومی گرد آمده بودند. علی جسد پاکیزۀ دختر مظلوم پیغمبر را در خاک گذاشت. بچه‌ها گریه کردند، همراهان اشک ریختند. *اما خود علی می‌داند چه می‌کند. می‌داند که با وجودِ دریغ بزرگی که دل او را می‌فشارد، در حال انجام چه رسالت پیام‌بخش عظیمی در تاریخ اسلام است.* بدن زهرا را در میان قبر گذاشت، خاک بر روی قبر ریختند و بلند شدند... 📜 حدیث می‌گوید: *«فَلَمَّا نَفَضَ یَدَهُ مِن تُرابِ القَبرِ هاجَ بِهِ الحُزنُ»* وقتی‌که علی خاک‌ها را بر روی قبر شهیــ🥀ــد عزیزش، شهید هجده‌ساله‌اش، همرزم و همفکر و همکار و شریک زندگی‌اش ریخت، به تعبیری گویا غم‌های عالم به دل علی‌بن‌ابی‌طالب هجوم آوردند، علی غمگین شد. غمگینی علی به‌خاطر ازدست‌دادن یک رفیق راه است، علی همرزمی و همگامی از فاطمه نزدیک‌تر ندارد، و او را از دست داده است. این حرف‌های دیگر که برگردم جواب یتیم‌هایت را چه بدهم، اینها خیال‌بافی است. ▪️علی احساس کرد که امانت پیغمبر و شریک راه و مؤمن صادقی که نُه سال در همۀ سختی‌ها با او بوده است، از دستش رفت. علی در قبرستان چنین حالتی دارد و با این حالت از قبرستان بیرون می‌آید... 🎤 بیانات مقام معظّم رهبری در تاریخ: ۱۳۵۹/۱/۱۰ 📚 *کتاب [حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»](https://sahba.ir/product/انسان-250-ساله-حلقه-سوم/) ┅┅🍁✿❀🥀❀✿🍁┅┅ 🏴 @gamedovomenghelab ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝
13.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️مصیبتی بالاتر از کربلا! ▫️نگذاشتند بشریت طعم اسلام را بچشد! ▫️قطعه‌‌ای کوتاه‌ از سخنان امام خمینی در باب بزرگترین ظلم تاریخ...
12.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | از هم خبر داریم؟! 💠 برشی از سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین در ایام فاطمیه اول۱۴۴۶ 📆دوشنبه | ۲۱آبان‌ماه ۱۴۰۳ 📍هیات میثاق با شهدا
🤔پاسخ خوبی چیست؟! 🔺هل جزاء الاحسان الا الاحسان سوال است. به آن می گویند استفهام انکاری؛ یعنی خداوند پاسخ این سوال را به وجدان مخاطبش حواله داده است. گویا پرسیده است مگر پاسخ خوبی جز خوبی چیز دیگری می تواند باشد؟ یعنی پاسخ خوبی را با خوبی دادن که، یک قاعده انسانی است. نیاز به گفتن دین ندارد. اگر بدی را با نیکی جواب دادی دین‌دار هستی. اما اگر خوبی را با بدی پاسخ دادی، ای بسا بتوان گفت که اصلا داخل در دایره آدمیزاد نیستی. ✅کانال رسم رفاقت
برخی کلینیک‌های روانشناسی و مشاوره از تکنیک جالبی برای درمان افسردگی استفاده می‌کنند: تکنیک مواجهه با یک تلخی واقعی بزرگ. آنها اردوهای بازدید از غسالخانه و سردخانه و نشستن در قبرهای قبرستان را راه اندازی کرده‌اند. در همین تهران گروه گروه زن و مرد (غالباً) مرفه افسرده را به گورستان‌ها میبرند. ویدئوهای عجیبی از گریه و فریاد این افراد موجود است و مهم‌تر اینکه واقعا جواب می‌دهد! زندگی نرمال و روتین برای انسان مدرن آغاز پوچی و بی‌معنایی است. هرچند که تلاش کند از طریق تفریحات غیرمتعارف آنرا بپوشاند. نبود یک رنج واقعی که تلاش را برای فرا رفتن و غلبه بر آن برانگیزد و قلب زندگی را به تپش وا دارد، سرآغاز افسردگی بسیاری از مردم است. زندگی، آنگاه که به مجموعه‌ای از عادات تکرار شونده در شرایط ثبات و نرمال بدل شد، انسان را به خود ویران‌سازی سوق می‌دهد. ما از زندگی چه می‌خواهیم؟ رسیدن به این مرحله؟! زندگی نه همان مرحله، که تلاش برای دست و پنجه نرم کردن با مراحلی است که گمان می‌کنیم باید زودتر از آنها عبور کنیم. زندگی، خود خود خود همین مراحل تو در تو است. در انتهای این مسیر پر پیچ و خم، جاده‌ای است که دیگر زندگی نیست. بسیاری از آنها که به آن جاده صاف میرسند، تمام خوشی‌شان به‌یاد آوردن خاطرات مراحل پیشین است. زندگی همان شور و حرارتی است که انسان را در درگیر شدن و پنجه در پنجه شدن با رنج‌ها سر پا نگه می‌دارد. آزادی حقیقی آزادی در رقم زدن زندگی و ساختن آرزوهاست، نه در مصرف آرزوهای از پیش آماده شده. آنها که می‌گویند از دل جنگ، زندگی می‌جوشد، بی‌راه نمی‌گویند. حقیقت انسانی زندگی در مواجهه با تلخی جنگ از دلها جوانه می‌زند... غزه و لبنان این روزها سرزمین حقیقی‌ترین زندگی‌ها هستند. ✍ وحید یامین پور
10.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | رِبّی یعنی جمعی که به هم متصل شده اند! 💠 برشی از سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین در ایام فاطمیه اول۱۴۴۶ 📍هیئت