eitaa logo
بسوی گام دوم
189 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
46 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
زمزمه کلام وحی؛ 🎆🎆🎆🎆🎆🎆 وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ كِتَابَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَأُحِلَّ لَكُم مَّا وَرَاء ذَلِكُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِكُم مُّحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِيضَةِ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيماً حَكِيماً (24) و(ازدواج با) زنان شوهردار (نيز بر شما حرام شده است،) مگر آنان كه (به حكم خداوند، در جنگ با كفّار) مالك شده ايد. (اين احكام،) نوشته و قانون خدا بر شماست. و جز اينها (كه گفته شد،) براى شما حلال است كه (زنان ديگر را) به وسيله ى اموال خود، به قصد پاكدامنى و نكاح، نه به قصد زنا، طلب كنيد. پس هرگاه از آن زنان، (به نكاح موقّت) كام گرفتيد، مهرشان را به عنوان يك واجب بپردازيد و پس از تعيين مهر، در (تغيير مدّت عقد يا مقدار مهر) آنچه با يكديگر توافق كنيد، بر شما گناهى نيست. همانا خداوند دانا و حكيم است. @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ ✳✳✳✳✳✳✳ كلمه ى «مُحصَنات» از نظر لغوى، يعنى آنچه در حِصن و حريم باشد و از دسترسى ديگران منع شود. ريشه اين كلمه در قرآن، در مورد سه گروه استعمال شده است: - زنان عفيف وپاكدامن. چنانكه خداوند درباره حضرت مريم مى فرمايد: «التى احصنت فرجها»[256] - زنان شوهردار. زيرا شوهر نقش حفاظت از عفت زن را به عهده دارد. مراد از «المحصنات من النساء» در آيه مورد بحث، همين معنى است. - زنان آزاده كه اسير جنگى نبوده و كنيز نيستند. زيرا اسارت سبب پاره شدن پرده هاى عفّت و حياى زن مى گردد و بى عفّتى در ميان كنيزان شايع بوده است. مراد از «المحصنات المؤمنات» در آيه بعد، اين معناست. كلمه ى «مُسفِحين» از «سفاح» به معناى زنا مى باشد. اسارت براى زنان كافر، به منزله ى طلاق آنان از شوهران است. مثل ايمان آوردن زن، كه اگر شوهرش به كفر ادامه دهد، ايمان آوردن او را از شوهر جدا مى كند. ازدواج با زن شوهردار، از نظر اسلام حرام است، از هر مذهب وملت كه باشد. ولى چون اسارت به منزله ى طلاق است، زن اسير، پس از اسارت به مدّت يكبار قاعده شدن، و اگر باردار است تا وضع حمل بايد عده نگهدارد و در مدّت عده هيچ گونه ارتباط زناشويى با او جايز نيست. اين طرح زناشويى بعنوان همسر يا كنيز، از طرح بازگرداندن به كفّار يا رها كردن و بى سرپرست گذاشتن، بهتر است. كلمه ى «مُتعة» همچون كلمه ى حج، صلوة، ربا و غنيمت، داراى معناى شرعى است، نه لغوى. بنابراين به قول علامه در تفسير الميزان شكّى در آن نيست كه مراد از جمله ى «استمتعتم» مُتعه است. پرداخت اجر، «آتوهنّ اجورهنّ» در مُتعه مربوط به استمتاع است، «فما استمتعتم» در حالى كه اگر مراد آيه نكاح دائم باشد، باخواندن عقد مهريه لازم است، خواه استمتاع بشود يا نشود، لكن قبل از آميزش اگر طلاق صورت گرفت، نصف مهريه پرداخت مى شود. جمله ى «فمااستمتعتم به منهنّ فاتوهنّ اُجورهنّ» به فرموده اهل بيت عليهم السلام[257] واكثر تفاسير اهل سنّت، مربوط به ازدواج موقّت است كه خليفه دوّم آن را حرام كرد، با آنكه كسى حقّ تحريم حكم خدا را ندارد. واگر حرام نمى شد به گفته روايات،[258] كسى مرتكب زنا نمى شد مگر افراد شقىّ. ازدواج موقّت يك طرح صحيح است و دنيا بخاطر نداشتن آن، زنا را آزاد كرده است. ازدواج موقّت يك ضرورت اجتماع است و در روايات اهل سنّت مى خوانيم، جواز مُتعه به خاطر دورى از همسر و بروز جنگ ها بوده كه الآن نيز همان شرايط موجود است. مُتعه طرحى براى حل اين مشكل اجتماعى و جلوگيرى از فساد است وتا قيامت هم جنبه شرعى دارد. دستاويز بعضى اين است كه در قرآن موضوع عدّه و ارث و حفظ فروج، نسبت به ازدواج مطرح است و متعه ازدواج نيست. ولى پاسخ ما اين است: اوّلاً نام ازدواج به متعه هم گفته مى شود، و ثانياً در متعه هم عدّه لازم است وفقط قانون ارث زن از مرد يا بالعكس، در متعه استثنا شده است. چند پرسش: - آيا ازدواج موقّت نقابى بر چهره ى فحشا نيست؟ پاسخ: خير، زيرا: الف: در ازدواج موقّت زن فقط در اختيار يك نفر است. ب: حداقل چهل و پنج روز بايد عدّه نگاه دارد. ج: مولود مُتعه همچون مولود همسر دائمى است. - آيا مردان هوسباز از اين قانون سوء استفاده نمى كنند؟ پاسخ: ممكن است از هر قانون مفيد و ضرورى افرادى سوء استفاده كنند. مگر از انگور شراب نمى سازند؟ مگر زمانى كه بعضى از سفر حج سوء استفاده كردند، بايد منكر سفر حج شد؟ - تكليف فرزندان مُتعه چيست؟ پاسخ: در حقوق و ارث و امثال آن، هيچ فرقى با فرزندان همسر دائم ندارند. ----- 256) تحريم، 12. 257) كافى، ج 5، ص 448 ؛ وسائل، ج 21، ص 5. 258) تفسير كبير فخررازى، ذيل آيه. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌺⭐🌺⭐🌺⭐🌺⭐ 1⃣- براى ازدواج، نبايد سراغ زنان شوهردار رفت. «والمحصنات» 2⃣- زنان اسير در جنگ با كفّار، نبايد بى سرپرست بمانند، يا به كفّار برگردانده شوند، بلكه به عنوان همسر يا كنيز، با مسلمانان رابطه ى شرعى داشته باشند. «الا ما ملكت ايمانكم» 3⃣- حرام بودن ازدواج با محارم و زنان شوهر دار و جمع ميان دوخواهر، از احكام ثابت، قطعى و تغيرناپذير الهى است. «حرمت... كتاب اللَّه عليكم» 4⃣- صرف بودجه در مسير بى عفّتى وفحشا حرام است. «تبتغوا باموالكم... غير مسافحين» 5⃣- ازدواج موقّت، شرعى است و مهريه زن بايد پرداخت شود. «فما استمتعتم... آتوهن أجورهن» 6⃣- در مهريه، رضايت طرفين شرط است. «فيما تراضيتم به» 7⃣- بعد از پايان مدّت در ازدواج موقّت، مى توان مدّت يا مهريه را با رضايت طرفين تمديد و اضافه كرد. «لاجناح عليكم فيما تراضيتم به من بعد الفريضة» 8⃣- ازدواج موقّت و احكام و قوانين ازدواج، برخاسته از علم و حكمت خداوند است. «عليماً حكيماً» 9⃣- علم وحكمت دو شرط لازم براى قانون گذار است. «كتاب اللّه... عليماً حكيماً» 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
💢 بندگان تناقض! در مهمانی ها و برگر میخورند اما در از گیاه خواری میگویند و به گوسفند گیر میدهند! در آپارتمان سگ نگه میدارند برای اینکه صدای پارس سگ آزارشان ندهد حیوان زبان بسته را عمل میکنند اما در اینستاگرام ژست حمایت از حقوق حیوانات به خود میگیرند. دختران جوان را لخت و عریان در و یا برای بازی در فیلمهای پورنو می پسندند اما در فضای مجازی با شعار حقوق و آزادی زنان کاسبی میکنند! خود را کنار مردم جلوه میدهند! نذری دادن و رفتن را تحقیر میکنند اما پولشان را آنتالیا میکنند! مدعی وطن پرسی و به ایرانند اما از خرید کالای با برند ایران خجالت میکشند و پول را به برند ترک و چین میدهند! از رضاخان ظالم، سعودی ها و شیوخ دیکتاتور عرب حمایت میکنند اما خود را آزادی خواه و دمکرات جا می زنند! اینها بندگان تناقصند مدعی روشن فکری یاهمون روغن فکری!!!؟ @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 وَمَن لَّمْ يَسْتَطِعْ مِنكُمْ طَوْلاً أَن يَنكِحَ الْمُحْصَنَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ فَمِن مِّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُم مِّن فَتَيَاتِكُمُ الْمُؤْمِنَاتِ وَاللّهُ أَعْلَمُ بِإِيمَانِكُمْ بَعْضُكُم مِّن بَعْضٍ فَانكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلاَ مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَي الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ وَأَن تَصْبِرُواْ خَيْرٌ لَّكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (25) و هر كس از شما، كه توانايى مالى ندارد تا با زنان آزادِ باايمان ازدواج كند، پس از كنيزانِ با ايمانى كه شما مالك آنيد، (به زنى بگيرد) و خداوند به ايمان شما داناتر است. همه از يكديگريد، پس (نگوييد: كه من آزادم و تو كنيز. و) با اذن صاحبانشان آن كنيزان را به همسرى درآوريد و مهريه نيكو و به طور شايسته به آنان بدهيد، به شرط آنكه پاكدامن باشند، نه اهل فحشا و نه اهل دوست گرفتن هاى پنهانى. پس آنگاه كه كنيزان، صاحب همسر شدند، اگر مرتكب زنا شوند، كيفرشان نصف كيفر زنانِ آزاد است. اين (نوع از ازدواج،) براى كسانى از شما رواست كه از (رنج وفشار بى همسرى و) افتادن به گناه و زنا بر خود بترسد، با اين همه، صبر كردن (وازدواج نكردن با كنيزان) برايتان بهتر است و خداوند بخشنده و مهربان است. 🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 چنانكه در نكته هاى آيه قبل گفته شد، مراد از «المحصنات المؤمنات» در اين آيه، زنان آزاد است. زيرا در مقابل آن، «فتياتكم المؤمنات» بكار رفته كه به معناى كنيزان است. قرآن در جاى ديگر نيز در مورد كنيزان، واژه ى «فتيات» را بكار برده و مى فرمايد: «لاتكرهوافتياتكم على البغاء»[259] كنيزان خود را برارتكاب زنا اجبار نكنيد. كلمه ى «اَخدان»، جمع «خِدن» به معناى دوست ورفيق است، امّا معمولا در مورد كسانى به كار مى رود كه ارتباط با آنها به صورت پنهانى وبراى امور نامشروع است. اين كلمه در مقابلِ «مسافحات» بكار رفته كه به معناى كسانى است كه زناى آشكار و علنى دارند. كلمه ى «طَول» به معناى توانايى و داشتن امكانات است و كلمه ى «عَنت» به معناى سختى و رنج و مشكلات اشت. كسانى كه مالك كنيز مى شوند، بدون آنكه نيازى به عقدِ ازدواج باشد، حقّ آميزش با او را دارند. لذا مراد از ازدواج با كنيزان كه در اين آيه مطرح شده است، ازدواج با كنيز ديگران است كه بايد با اجازه ى صاحبان آنها باشد. گرچه ازدواج با كنيزان نكوهيده است، امّا در ميان آنها زنان برجسته ى بسيارى بوده اند كه صاحب كمالات بوده و به همين جهت برخى اولياى خدا آنان را به همسرى گرفته و از آنان صاحب فرزندانى بزرگ شده اند. ----- 259) نور، 33. 💐💐💐💐 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 1⃣- در اسلام، براى موضوع ازدواج، بن بست نيست. «ومن لم يستطع» 2⃣- قانونگذار بايد به نيازهاى طبيعى افراد جامعه از يك سو و فشارهاى اقتصادى آنان از سوى ديگر توجّه داشته باشد. «و من لم يستطع....» 3⃣- ازدواج با كنيز را تحمّل كنيد، ولى ننگ گناه را هرگز. «فمن ما ملكت ايمانكم» 4⃣- از ازدواج با زن آزاد مى توان صرف نظر كرد، ولى از شرط ايمان نمى توان گذشت. «فتياتكم المؤمنات» 5⃣- ايمان، شرط اساسى در هر ازدواجى است. «المحصنات المؤمنات، فتياتكم المؤمنات» 6⃣- ايمان ظاهرى براى ازدواج كافى است، ما مأمور به باطن نيستيم. «واللَّه اعلم بايمانكم» 7⃣- ازدواج با كنيز، حقارت نيست. «بعضكم من بعض» 8⃣- رضايتِ مالك كنيز در ازدواج، مانند اذن پدرِ دختر، شرط است. «باذن اهلهنّ» 9⃣- مالكان بدانند كه كنيزان از اهل خودشانند. «اهلهنّ» 🔟- به كنيزان نيز مثل زنان آزاد، بايد مهريه نيكو داد. «آتوهنّ اجورهنّ بالمعروف» 1⃣1⃣- مهريه را به خود كنيز بدهيد. حقوق اقتصادى و اجتماعى بردگان بايد مراعات شود. «آتوهنّ اُجورهنّ» 2⃣1⃣- ميزان مهريه بايد بر اساس عُرف و شئون زن باشد. «بالمعروف» 3⃣1⃣- شرطِ بقاى ازدواج، پاكدامنى، دورى از فحشا و روابط نامشروع است. «محصنات غير مسافحات ...» 4⃣1⃣- مجازات زن بدكار اگر كنيز باشد، به خاطر كنيز بودن و محروميّت هاى آن،به نصف كاهش مى يابد. «فعليهنّ نصف ما على المحصنات» 5⃣1⃣- فراهم آوردن ازدواج هاى سهل و آسان در جامعه، راه جلوگيرى از مفاسد جنسى است. «ذلك لمن خشى العنت» 6⃣1⃣- سالم سازى روانى از اهداف اسلام است. «ذلك لمن خشى العنت» 7⃣1⃣- صبر و خوددارى، از ازدواج با كنيز بهتر است. «وان تصبروا خير لكم» @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ يُرِيدُ اللّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَيَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ وَيَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَاللّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ (26) خداوند مى خواهد (با اين قوانين، راه سعادت را) براى شما آشكار سازد و شما را به سنّت هاى (خوب) پيشينيانتان راهنمايى كند و شما را (با بيان احكام) از گناه پاك سازد و خداوند، دانا و حكيم است. 💐💐💐💐💐 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛. 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 1⃣- سنّت خداوند، هدايت، بيان و ابلاغ است. «ليبين لكم و يهديكم» 2⃣- از سنّت هاى خوب گذشتگان بايد تبعيّت و تقليد كرد. «سنن الّذين من قبلكم» 3⃣- احكام و مقرّرات اسلام درباره ى ازدواج، همانند احكام ساير اديان آسمانى گذشته است. «سنن الّذين من قبلكم» 4⃣- خداوند، لطف خويش را به انسان برمى گرداند. «يتوب عليكم» 5⃣- موارد مجاز يا ممنوع ازدواج، براساس علم وحكمت ومصلحت است. «واللّه عليم حكيم» 🎆🎆🎆🎆🎆🎆 @gamedovoom
باسلام و عرض ادب 💐💐💐💐💐💐💐 آسفم (آسیب شناسی فضای مجازی) ⏬⏬⏬⏬ یک سوال ؛ این تلخی حقیقت مجاز!!! را چه کسی ایجاد کرده است؟ چه کسی کنترل میکند؟. چه کسی مقابله میکند؟!. دردناک است که در پاسخ دادن به هیچیک از سوالات فوق نمیتوانیم بگوییم عناصر جبهه انقلاب!!! چرا؟ چون در رده های تصمیم گیر واجرا این عناصر دلسوز پس زده شده اند و عملا اقدام کننده نیستند؟؟ بله زمانی که یک جاعل به راحتی وبدون محدودیت یک صفحه جعلی (فیک) را دریک نرم افزار دشمن میسازد و فتوایی دروغ از یک روحانی که اصلا کاربر توئیتر نیست منتشر میکند سپس یک بیسواد ( که با هزینه نظام سلبریدی شده ودر هرزمینه ای بجز همان کاری که چند سال بخاطر حسن جمال در آن بوده است) این فتوای دروغ را محرکی میکند برای جوان متوهم فضای مجازی نتیجه اش یک قتل است ویک خون به ناحق ریخته!؟ چندین مولفه در شکل گیری این واقعه تلخ موثر است اما مهمترین بستر شکل دهی جنایت صرفا فضای مجازی است که بستر رای آوری دولت بنفش بی تدبیر است وبه طور اخص خیانت است که با خوش خدمتی به این نرم افزارها جوانان ما وطلبه ها را به قربانگاه میفرستد تا کجا باید تاوان بدهیم تا نمایندگان ملت نماینده باشند؟ تا کجا باید این توهم ها بتازند تا شلاقی روی شانه یک نماینده بخورد وازخواب زدگی بیدارشود؟؟؟؟ پاسخ واضح است تااااا نا کجا آباد چون صرف نظر از غیرت دینی وتمدن تشیع غیرت وملی گرایی ووطن پرستی خیلی از مسئولان به صهیونیسم اجاره داده شده است قاسمی. @gamedovoom
سلام وعرض ادب ؛ خیر مقدم به همه عزیزانی که جدیدا کانال خودشان را عضو شدند وتشکر میکنم از دوستان بزرگواری که برای معرفی کانال به دوستان زحمت کشیدند. کانال ایجاد شده جهت مطالبه گری ازمسئولان دولت، روشنگری وقایع حادث شده درکشور و مقابله با توپخانه دشمن با رویکرد آتش به اختیاری برای جوانان انقلابی متعهد و متخصص و تعبیر میکنم به معبرگشایی در این میدان مین پرخطر واگر نتوانم مین ها را شناسایی کنم حداقل به تقلید از شهدای تخریب چی از جان مایه خواهم گذاشت .بنا به آنچه که اصول پژوهشگری وتحقیق می طلبد رزومه خودم را باید به استحضار جنابتان برسانم که به شرح زیر است: ✴سرباز کوچک وطن بودم در عرصه پلیس فتا با عنوان شغلی: کارشناس ارشد مبارزه با جرائم سایبری و رئیس پلیس فتا درحوزه استان تهران و حال حاضر بازنشسته این کسوت مقدس هستم. ✴دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا وجرمشناسی با پایان نامه ی «بررسی جرائم علیه تمامیت معنوی اشخاص درفضای مجازی از منظر حقوقی وفقهی». ✴درحال حاضر مدرس آسیب های فضای مجازی ومباحث حقوقی بویژه حقوق جزا. کمتراز آنم که خود را مشاور دراین حوزه جنگ نرم وپر مخاطره معرفی نمایم ولیکن حسب تکلیفی که احساس میکنم با شناسه @khkhhosein درپیام رسان های وطنی که حاصل غیرت ودانش جوانان وطن هست شامل: سروش، ایتا و بله هورسا درخدمت بزرگواران هستم.(البته برای احترام به دوستانی که همچنان درزمین دشمن یعنی تله گرام اسراییلی هستند فعلاباهمین شناسه ها حضور دارم) فلذا اگر قابل دانستید وبه شرط اینکه بلد باشم ودانسته قلیل وناقصم کارآید درخدمت شماهستم. درخصوص مسائل روز ومبارزه با توپخانه دروغ پراکنی دشمن در فضای مجازی و‌ ایجاد مطالبه گری برای ‌احیاء مدیریت انقلابی و...صدالبته انتقاد سازنده درتمام حوزه هایی که مارا در برداشتن انقلاب کمک میکند کانال «بسوی گام دوم » باشناسه @gamedovoom راه اندازی شده است و مطالب بارگزاری میشود ازشما عزیزان خواهشم اینه شناسه کاربری (جهت مشاوره) و کانال را به دوستان انقلابی خودتان معرفی کنید التماس دعای فرج والتماس اقدام وزمینه سازی برای ظهور مهدی فاطمه علیه السلام با کمال احترام فائقه قاسمی. @gamedovoom ی کانال عرض ادب ونوکری به آل اله هم بانام «شیدای حسین علیه السلام» و شناسه زیر: @sheidayehosein صرفا در پیام رسان سروش هست که اگه بنده کمترین را قابل دانستیدوشرف حضوریافتید ودلتان جلایی گرفت التماس دعا دارم ...