eitaa logo
بسوی گام دوم
187 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
45 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
💢چند راهکار برای ایجاد بسترهای امن برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی 🔺مطمئنا، اینترنت، یکسره بد نیست و مزایا و منافع خود را دارد؛ شما همین حالا دارید این مطلب را به لطف اینترنت دریافت و مطالعه می‏‌کنید بنابراین بهتر است در مواجهه با این چاقوی دولبه، به فکر آموزش بهره‏‌گیری صحیح از آن باشیم تا عجولانه و به سادگی نه خود را از چنین امکان و فرصتی محروم کرده باشیم و نه با تهدیدها و آسیب‏های موجود در آن، دچار زیان و گرفتاری گردیم. 🔹مهم‏ترین اقدامات در جهت تامین مولفه امنیت کودکان در فضای مجازی 🔸تربیت کودکانی با کنترل کننده درونی؛ 🔺وقتی پلیس درونِ کودک، فعال است، حتی اگر در فضایی ناامن هم سیر کند، می‏توان روی توانایی او در کنترل خود و اجتناب از فضاها و گزینه‏‌های نامناسب و خطرآفرین، حساب کرد 🔺توانایی خویشتن‏‌داری، مبتنی بر داشتن کنترل‏‌کننده درونی، خُلق و خویی است که بر اساس نوع ‏تربیت و رفتار والدین در کودکان شکل می‏‌گیرد و بر میزان قانون‏‌پذیری آنان و اجتناب از تخلف، تقلب و رفتارهای ضداجتماعی کودکان تاثیر مستقیم دارد. ادامه دارد....
بسوی گام دوم
💢چند راهکار برای ایجاد بسترهای امن برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی 🔺مطمئنا، اینترنت، یکسره بد
ادامه پست قبل👇👇👇 اهمیت این نوع ‏تربیت در آن است که والدین و مدیران از مداخله حضوری و مستقیم در فعالیت‏های اینترنتی کودکان اجتناب کرده و با دادن اطمینان خاطر به کودکان، ضمن افزایش سطح عزت نفس آنان، زمینه را برای انتخاب آگاهانه، آزادانه و مثبت آنان فراهم می‏کنند. 🔸میزان سطح هوش هیجانی کودکان و نوجوانان 🔺هوش هیجانی، به عنوان یکی از مهم‏ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر احساس، ادراک و عملکرد کودکان، می‏تواند هدایت کننده خوبی برای کودکان در فضای اینترنت باشد. کودکی که از مولفه‏‌های مختلف هوش هیجانی برخوردار است، خودآگاهی بیشتری داشته و درک روشن‏تری از احساسات و تمایلات خود دارد بنابراین وب سایت‏هایی که با تبلیغات پر زرق و برق خود به دنبال ایجاد نیازهای کاذب در کودکان هستند، نمی توانند به سادگی او را جذب خود کنند. 🔺همچنین، کودک، با برخورداری از مولفه دیگرآگاهی، می‏تواند با درک احساس، دغدغه و خواسته ی والدین و نگریستن به امور از زاویه ی دید آنها، در برابر بسیاری از وسوسه‏‌ها و درهای بازی که اینترنت به او عرضه می‏کند، مقاومت کرده و سالم بماند. 🔸در کنار نکات فوق در بحث تامین امنیت، فعالیت‏هایی را که می‏کوشند تا فضای مجازی را تا جایی که امکان دارد از آسیب‏ها و ضررهای موجود پاکیزه کرده و محیطی سالم و امن را فراهم آورند، باید افزایش داد. 🔺 قابلیت نظارت، فعال‌سازی و غیرفعال نمودن برقراری تماس و ارسال پیامک، محدود کردن میزان مصرف برنامه‌ها و تعریف دسترسی‌های مجاز به تنظیمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، تنها بخشی از مواردی است که می‏تواند به مثابه ی سدی محکم در برابر خطرات فضای مجازی، عمل کند. @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺 وَالَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ لاَ نُكَلِّفُ نَفْساً إِلاَّ وُسْعَهَا أُوْلَـئِكَ أَصْحَابُ الْجَنَّةِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ (42) و كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده اند، (هر اندازه عمل كرده اند مى پذيريم، زيرا) هيچ كس را جز به مقدار توانش تكليف نمى كنيم. آنان همدم بهشتند، همانان در آن جاودانند. 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 1⃣- بهشت جاودان، پاداش پيوند ايمان و اعمال صالح است. «والّذين آمنوا وعملوا الصالحات... اولئك اصحاب الجنّة» 2⃣- گرچه مطلوب، انجام همه ى كارهاى شايسته است، «و عملوا الصالحات» امّا در عمل، هر كس به اندازه ى توانش مسئول است. «لا نكلّف نفساً الاّ وسعها» 3⃣- در اسلام، تكليف، طاقت فرسا نيست. «وسعها» چنانكه در جاى ديگر مى خوانيم: «وما جعل عليكم فى الدّين من حرج» (109) و «يريد اللّه بكم اليُسر و لا يريد بكم العُسر» (110) ----- 109) حج، 77 110) بقره، 185 🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃 @gamedovoom
⭕️ کوتاه از توصیه های رهبر معظم انقلاب(مد) به مجلس؛ 💢 دولت نباید عزل شود بلکه با نظارت و طرح های درست به کار کردن تا آخرین لحظه مجاب شود ⚠ قابل توجه تندروهایی که فکر میکنند انقلابی تر از رهبر جامعه هستند!!! 💢 امید مردم به مجلس را با کار، واقعی کنید نه فریاد زدن و مشاجره با دولت ⚠ مردم با توان انقلابی سعی کردند مجلس انقلابی انتخاب کنند نا امیدشان نکنید💯 💢 مصوبات مجلس باید با واقعیتها بخواند تا از اجرای آن تخطی نشود ⚠با کارکارشناسی اهم‌مسائل کشور را احصاء کنید ومصوبه هایی داشته باشید که ضمن راهگشایی، روزنه ای برای رانت خواران‌و سوء استفاده کنندگان پیدا نشود💯 ✅در انقلاب باید با کار انقلابی مجلس برای مردم زنده شود قاسمی ذبیح اله @gamedovoom
زمزمه کلام‌وحی؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِم مِّنْ غِلٍّ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمُ الأَنْهَارُ وَقَالُواْ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَـذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلا أَنْ هَدَانَا اللّهُ لَقَدْ جَاءتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ وَنُودُواْ أَن تِلْكُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ (43) و هرگونه كينه اى را كه در سينه هاى آنان بود بركنده و زدوديم (تا در صفا و صميميّت با هم زندگى كنند)، از زير(قصرهاى)شان نهرها جارى است و مى گويند: خدا را شكر كه ما را به اين (راه) هدايت كرد و اگر خداوند هدايتمان نمى كرد، ما (به خودى خود) هدايت نمى شديم. بى شك فرستادگان پروردگارمان به راستى و درستى به سراغ ما آمدند و به آنان (هدايت يافتگان) خطاب مى شود: اين همان بهشتى است كه به خاطر عملكردتان وارث آن شده ايد. 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘ @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 «غِلّ»، به معناى نفوذ مخفيانه است، به كينه و حسدى كه مرموزانه در جان انسان نفوذ مى كند نيز غِل گويند. در آيات قبل خوانديم كه دوزخيان همديگر را لعن و نفرين مى كنند، اينجا مى فرمايد: بهشتيان هيچ كينه اى از يكديگر در دل ندارند و ميان همه ى آنها صلح، صفا و محبّت است و با اينكه در بهشت تفاوت درجات هست، امّا هيچ يك نسبت به ديگرى كينه و كدورت و حسدى نمى ورزد. نهرهاى بهشتى پر آب است، زيرا خداوند به جاى جريان آب فرمود: نهرها جارى است و پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمودند: نهرهاى بهشتى از زير مسكن بهشتيان جارى است. (111) طبق احاديث، هر مؤمن و كافرى در بهشت و دوزخ مكانى دارد، ولى مؤمن، جايگاه بهشتى كافر را به ارث مى برد و كافر جايگاه دوزخى مؤمن را. (112) از اين حديث استفاده مى شود كه درهاى سعادت و شقاوت به روى همه باز است و هيچ كس از ابتدا براى بهشت يا دوزخ خلق نشده است، بلكه انتخاب و عمل او مسير و سرنوشتش را معيّن مى كند. (113) پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله در غدير خم به مردم فرمودند: «معاشر النّاس سلّموا على علىّ بامرة المؤمنين» اى مردم! به علىّ به عنوان اميرالمؤمنين سلام كنيد و بگوييد: «الحمدللّه الّذى هدنا لهذا...». (114) امام هادى عليه السلام فرمود: در روز قيامت، پيامبر و حضرت على و تمام ائمّه عليهم السلام در برابر مردم قرار مى گيرند و در اين هنگام شيعيان مى گويند: «الحمدللّه الّذى هدانا لهذا...». (115) ----- 111) بحار، ج 8، ص 160 112) تفسير نورالثقلين 113) تفسير نمونه 114) تفسير نورالثقلين 115) تفسير اثنى عشرى؛ كافى، ج 1، ص 418 🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 1⃣- كينه زدايى و ايجاد صميميّت، به آسانى و بى زحمت نيست. «نزعنا» («نزع»، به معناى كندن با زحمت و تلاش است) 2⃣- زندگى كه در آن كينه نباشد، زندگى بهشتى است. «من غلّ» 3⃣- در بهشت، صفاى باطن و ظاهر يك جا جمع است. «نزعنا ما فى صدورهم من غلّ تجرى من تحتهم الانهار» 4⃣- اهل بهشت، به ذكر و ستايش خدا مشغولند. «قالوا الحمدللّه» 5⃣- بهشتيان، از لطف خدا شاكرند واز هدايت شدنشان مغرور نيستند. «الحمدللّه الّذى هدانا» 6⃣- بهشتيان به اعمال و كارهاى خود متّكى نيستند. «هدانا اللّه» 7⃣- عقل و علم و تلاش به تنهايى كافى نيست، عنايت و امداد الهى نيز براى هدايت لازم است. «لولا ان هدانا اللّه» 8⃣- انبيا، وسيله ى هدايتند و هدايتشان همراه با حقّ است. خودشان، حرفشان، عملشان، شيوه ها و وعده هايشان همه حقّ است. «لقد جاءت رسل ربّنا بالحقّ» 9⃣- بهشت در برابر عمل است، نه اميد و آرزو. «اورثتموها بما كنتم تعملون» حضرت على عليه السلام مى فرمايد: از كسانى مباش كه آخرت را بدون عمل آرزو مى كنند. «لاتكن ممن يرجو الاخرة بغير العمل» (116) ----- 116) نهج البلاغه، حكمت 135 💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 وَنَادَي أَصْحَابُ الْجَنَّةِ أَصْحَابَ النَّارِ أَن قَدْ وَجَدْنَا مَا وَعَدَنَا رَبُّنَا حَقّاً فَهَلْ وَجَدتُّم مَّا وَعَدَ رَبُّكُمْ حَقّاً قَالُواْ نَعَمْ فَأَذَّنَ مُؤَذِّنٌ بَيْنَهُمْ أَن لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَي الظَّالِمِينَ (44) و اهل بهشت، دوزخيان را صدا زنند كه ما آنچه را پروردگارمان وعده داده بود، حقّ و راست يافتيم (و به آن رسيديم)، آيا شما وعده هاى پروردگارتان را حقّ يافتيد؟ (ما در لذّت و نعمتيم، آيا شما هم در رنج و عذابيد؟) گويند: آرى. پس منادى ميان آنان اعلام كند كه لعنت خدا بر ستمكاران باد. 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ ☘☘🌺🌺☘☘🌺🌺☘☘ در اينكه مؤذّنِ قيامت چه كسى مى باشد اقوالى بيان شده است، از جمله: خداوند، اسرافيل، جبرئيل، مأموران جهنّم و مأموران بهشت، امّا در روايات شيعه (117) و برخى احاديث اهل سنّت (مانند روايات حاكم حَسكانى) مى خوانيم كه آن مؤذّن، حضرت على عليه السلام است، همان گونه كه سوره برائت را كه شامل اعلام برائت از مشركين در دنيا بود در مكّه خواند، قرائت قطعنامه هاى برائت و لعنت الهى نسبت به مشركان، در آخرت نيز از زبان على عليه السلام خواهد بود. (118) همچنان كه به بهشتيان نيز آن حضرت سلام خواهند داد. (119) پيامبر صلى الله عليه وآله پس از جنگ بدر، خطاب به كشته مشركان فرمود: «انّا وجدنا ما وعد ربّنا حقّاً فهل وجدتم ما وعد ربّكم حقّاً»، اصحاب سؤال كردند: چگونه با اجسادى كه مرده اند تكلّم مى كنيد؟ حضرت فرمودند: به خدا سوگند! همه ى آنان كلام مرا بهتر از شما شنيدند. چنانكه حضرت على عليه السلام نيز كشته هاى خوارج را با همين آيه مورد خطاب قرار دادند. (120) ----- 117) تفسير نورالثقلين 118) تفسير نمونه 119) تفسير اثنى عشرى 120) تفسير اثنى عشرى 🌷🌷🍃🍃🌷🌷🍃🍃🌷🌷🍃 @gamedovoom
💢امان از !؟!؟ 👈عده ای نه چشم دیدن دارند نه گوش شنیدن❗ ⚠چشم ندارند غم‌مادران شهدای را ببینند ونه گوش دارند ناله فرزندان شهید را بشنوند‼ اما هنگام جانی و فریاد بر می آورند که ؟!! ♨درد که نداشته باشید برای پول و سیاست همه نوع زوزه ای سر میدهید!! 🥀🥀🥀🥀🥀🥀 شهیده گلاویژ محمدی، حمله تروریستی مهاباد 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🥀🥀 قاسمی.ذ @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘ راه خدا، راه توحيد، تسليم، ايمان، هجرت وجهاد است. ستمگران، با ايجاد شبهه ووسوسه، با تبليغ وتضعيف، با ايجاد بدعت ها وخرافات و نيز مقابله با رهبران حقّ و يأس آفرينى ها و كارشكنى هاى ديگر، مى خواهند راه خدا را ببندند يا در آن تغيير و انحراف به وجود آورند. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom