eitaa logo
بسوی گام دوم
187 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
45 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
#قصور_وزارت_ارتباطات درعدم پیگیری دستور رهبری(مد)؛ آیا تا کنون از خودتان پرسیده اید چرا لزوما برای یک کار خیلی ساده در فضای مجازی مثلا گفتگو کردن با دوستان هم دانشگاهی و یاخانواده خود و یا ارسال یک مطلب پژوهشی به استاد دانشگاه خود باید از اینترنت بین الملل استفاده کنیم؟ چرا باید تقریبا ۱۴کشور پیام ما طی کند به سرورش در کشور بیگانه برسد وبعد مجدد این کشورها راطی کند تا ما پاسخ را بتوانیم ببینیم؟! چرا دولتمردان فعلی وقبلی وقبل تر .. در خصوص دستور رهبر معظم انقلاب(مد) مبنی بر راه اندازی #شبکه_ملی_اطلاعات یا همان اینترنت ملی (اینترانت) هیچ‌وقت اقدام در خوری انجام ندادند وچرا ما و #نمایندگان_مجلس هرگز مطالبه نکردیم؟ آیا از سرعت،دقت،شفافیت وهزینه کمتر در استفاده از اینترنت بدمان می آید؟ مطالبه نکردیم چون نمیدانیم که خیلی از کشورها سالها بعد از تذکر ودستور رهبرفرزانه ما سمت شبکه ملی اطلاعات رفتند والان بهره لازم را می برند.. مثل چین،روسیه ویاکره جنوبی که برابر آمارها مردم کره حداقل ۹۷٪ امور اینترنتی خود رادر شبکه ملی انجام میدهند واز نرم افزارهای صرفا کره ای استفاده میکنند قاسمی @gamedovoom
📌 نگاه به سد بزرگی در برابر گسترش است 🔰 برخوردهای شدید و غیر قابل باور و پرونده سازی برای اطبایی که تا پیش از این مردم را درمان می کردند غیر قابل باور بود؛ بستر سازی برای برخوردهای تند با اطبای طب اسلامی ایرانی منجر به عدم رشد این طب در نظام جمهوری اسلامی ایران شد. 🔰 سید محمد مهدی حسینی منش حکیم و درمانگرطب اسلامی در خصوص دلایل عدم رشد طب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هیچ کس نمی تواند منکر سابقه طولانی طب سنتی و طب اسلامی شود؛ چرا که طب سنتی و اسلامی قرن­ها درمانگر بسیاری از بیماری­ها بوده و مردم دردهای خود را با روش­های توصیه شده این طب ها درمان می کردند. 🔰 طب سنتی و اسلامی در گذر زمان و تسلط استکبار جهانی به ممالک مسلمان و ضعیف خفه شد تا طب مدرن غربی جایگزین طب سنتی – اسلامی شود. 🔰 طب مدرن غربی نه تنها نتوانست سلامت جامعه را تامین کند، بلکه مانع بسیاری از رفتارهای و سبک زندگی شد که تضمین کننده سلامت مردم بود. •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• منبع: سایت حکیم‌دکتر روازاده @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼 لاَ يُؤَاخِذُكُمُ اللّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمَانِكُمْ وَلَـكِن يُؤَاخِذُكُم بِمَا عَقَّدتُّمُ الأَيْمَانَ فَكَفَّارَتُهُ إِطْعَامُ عَشَرَةِ مَسَاكِينَ مِنْ أَوْسَطِ مَا تُطْعِمُونَ أَهْلِيكُمْ أَوْ كِسْوَتُهُمْ أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلاَثَةِ أَيَّامٍ ذَلِكَ كَفَّارَةُ أَيْمَانِكُمْ إِذَا حَلَفْتُمْ وَاحْفَظُواْ أَيْمَانَكُمْ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ (89) خداوند، شمارا به خاطر سوگندهاى لغو وبيهوده بازخواست نمى كند، ليكن براى شكستن سوگندهايى كه (از روى اراده) بسته ايد، مؤاخذه مى كند، پس كفاره آن (شكستن سوگند) طعام دادن به ده بينواست، از نوع متوسط آنچه به خانواده ى خود مى خورانيد، يا پوشاندن ده فقير است، يا آزاد كردن برده اى. پس كسى كه (غذا و لباس براى ده فقير نداشت و برده اى) نيافت، سه روز روزه بگيرد. اين كفاره ى سوگندهاى شماست، هرگاه كه سوگند خورديد، (و آن را شكستيد) و سوگندهايتان را مراقبت كنيد، اين گونه خداوند آيات خود را براى شما بيان مى كند، تا او را شكر كنيد. 🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 💐💐💐💐💐💐💐 سوگندهاى لغو، آنهاست كه بدون قصد و توجّه يا بى هدف و از روى عادت يا در حال هيجان وغضب، يا بر پايه ى مطالب نادرست، يا براى انجام كارهاى خلاف باشد. اينها كفّاره ندارد. ولى سوگند از روى قصد و براى كار مفيد، الزام آور است و بايد طبق آن عمل كرد، وگرنه كفاره دارد. امام صادق عليه السلام در تفسير واژه «لغو» در سوگند فرمود: گفتن «لا واللَّه» و «بلى واللَّه» بدون آنكه قصد جدّى داشته باشد، سوگند لغو است. (174) كلمه ى «اوسط» را برخى به بهترين نوع غذا تفسير كرده اند. نظير آيه ى سوره ى قلم كه «قال أوسطهم» يعنى بهترين و برترينشان چنين گفت. لباس پوشاندن به محرومان كه در كفّاره ى قسم است، شامل هر نوع پوشش زمستانى، تابستانى، زنانه و مردانه مى شود. يك آئين جهانى وهميشگى بايد مقرّرات ومجازاتش قابل توسعه باشد، مثل آزادكردن برده، يا اطعام فقير، يا پوشاندن بينوا كه هر زمان براى هر فردى در هر جا قابل عمل است. امام صادق عليه السلام فرمود: بعضى بيش از ده سير غذا مى خورند و بعضى كمتر از ده سير بنابراين حد وسط براى مقدار يك غذا را ده سير (يك مُد) حساب كنيد. (175) امام كاظم عليه السلام در توضيح آيه فوق فرمود: كسى كه بيش از قوت عيال خود ندارد مصداق جمله «لم يجد» است. (176) ----- 174) تفسير نورالثقلين و كافى، ج 7، ص 443. 175) تفسير نورالثقلين ؛ كافى، ج 7، ص 453. 176) تفسير نورالثقلين و كافى، ج 7، ص 452. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌸☘🌸☘🌸☘🌸 1⃣- برداشتن جريمه از سوگندهاى بى هدف، يك تفضّل و لطف الهى است. «لايؤاخذكم اللَّه بالّلغو...» (ما نيز براى جسارت هاى مردم كه در حال عصبانيّت به ما مى كنند حسابى باز نكنيم) 2⃣- اسلام، دين آسان است و براى سوگندهاى غير جدّى كفّاره قرار نداده است. «لايؤاخذكم...» (ملاك در گفته ها و كردارها قصد و نيّت است) 3⃣- در اسلام، جريمه ى مالى هم وجود دارد. «اطعام...أو كسوتهم...» 4⃣- قوانين اسلام در مسير فقرزدايى است و احكام فردى اسلام با مصالح جامعه هماهنگ است. (اطعام يا پوشاندن يا برده آزاد كردن) «فكفّارته اطعام عشرة مسكين...» 5⃣- ميانه روى و عدالت، در همه جا حتّى در نوع جريمه، يك ارزش است. «من أوسط...» (بنابر اينكه مراد از «اوسط» متوسط باشد نه بهترين) 6⃣- جريمه بايد با وضع مالى افراد متناسب باشد. «ما تطعمون أهليكم» 7⃣- انجام تكليف منوط به توان و قدرت است. «فمن لم يجد...» 8⃣- در جريمه و كفاره، بايد حد وسط زندگى روزمرّه و معمولى افراد را به حساب آورد، نه روزهاى استثنايى. «من أوسط» (بنابر اينكه مراد از «اوسط» متوسّط باشد) 9⃣- در پرداخت كفّاره، روحيّه و شخصيّت فقرا را نشكنيم و آنان را مانند خانواده ى خود حساب كنيم. «تطعمون أهليكم» 🔟- جرأت سوگند شكنى خود را با سختى روزه يا پرداخت جريمه، جبران كنيد. (پرداخت جريمه وكفاره در اسلام، يك برنامه ى خودسازى است.) «فكفّارته...» 1⃣1⃣- اسلام از هر فرصتى براى آزادى بردگان استفاده كرده است. «تحرير رقبة» (حتّى براى جبران و كفّاره ى برخى اعمال، دستور به آزادى برده داده است.) 2⃣1⃣- براى نام مقدّس خداوند، حريم قائل شويم. يا سوگند نخوريم، يا حتماً عمل كنيم يا با پرداخت كفّاره جبران كنيم. «واحفظوا أيمانكم» 3⃣1⃣- بعضى خيال نكنند كه حقّ دارند هر لحظه قسم بخورند و جريمه بپردازند. «واحفظوا أيمانكم» (ما در برابر سوگندهايمان مسئوليم) 4⃣1⃣- كسى كه توان مالى ندارد، بايد از توانايى جسمى خود مايه بگذارد. «فصيام ثلاثة أيام» 5⃣1⃣- باز بودن راه جبران كوتاهى ها، نعمتى الهى و شايسته سپاسگزارى است. «ذلك كفّارة ايمانكم... يبيّن اللَّه... لعلّكم تشكرون» 6⃣1⃣- عمل به احكام بهترين شكر است. «لعلّكم تشكرون» (از اينكه به جاى «يبيّن اللَّه لكم آياته لعلّكم تعملون» فرمود: «لعلّكم تشكرون»، استفاده مى شود كه عمل بهترين شكر است.) 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 @gamedovoom
⏪ دروغ پردازی #رسانه سوار بر #جهل_مردم در فضای امروز رسانه ها که اغلب یا پایه اینترنتی دارند ویا حداقل شعبه ای یا بخشی را در این شبکه جهانی جهت اطلاع رسانی دارند گاهی یک خبر #کذب میتواند دیدگاه مردم ناآگاه را تغییر دهد و با این جهل باوری را در ذهن مردم شکل دهد و اگر مخاطبان و بهره گیران عام توان وقدرت تفکیک خبر کذب وصدق نداشته باشند واهل تحقیق هم نباشند منتج به آسیبها وگاه تنش هایی خواهد شد که پیامدهای آن جبران ناپذیر است به طور مثال به دروغی که در سه کشور ایران ،لبنان و عراق پرداخته شده دقت کنید؛ 🔹از عراقی ها درباره وضعیت کشورشان سؤال می‌کنی می گویند: ایرانیها نفت و درآمد عراق را می برند و خرج کشورشان میکنند و به خاطر همین ایران«جمیل»زیباست!! 🔹از لبنانی ها درباره وضعیت کشورشان سؤال میکنی،می گویند: پول و دارایی‌های لبنان را حزب الله به ایران ارسال میکند و خرج رفاه ایرانی ها میکنند!! 🔹از ایرانی ها درباره وضعیت کشور سؤال می‌کنی، می گویند: پول نفت ایران را خرج عراق و لبنان میکنند!!! ادامه دارد.... @gamedovoom
بخش دوم ادامه ❗️یک دروغ به سه ملت برای ایجاد تفرقه ، جنگ وآشوب کافیست که مکمل تنش زایی آن صرفا #جهل_مردم است فلذا دشمن بیشتر از آنکه به توان رسانه ای خود امید بسته باشد به این جهل امیدواراست!!! پس اگر نمیتوانیم جهل مردم را به دانایی تبدیل کنیم انتشار دهنده کمندهای خبری دشمن حداقل نباشیم... عهد ببندیم که در خصوص مسائل اعتقادی صرفا به مطالب فضای مجازی اکتفا نکنیم ودر این زمینه مطالعه داشته باشیم با واقعیات زندگی کنیم نه با مجازی ها!! قاسمی مدرس وآسیب شناس فضای مجازی @gamedovoom
با خوش پوشی وخوشکلی وخوش ادایی برای برخی عوامل تولید کننده در صداوسیما وسینما شدن بازیگر البته همینجا بگم خیلی هاشونهم هچ‌کدوم از کارهای بالا را نکردن فقط وفقط فامیل این تولید کننده ها وکارگردانان بودند یا سفارش شده بودن همین و وقتی نون از بیت المال بی حساب و کتاب خوردند ‏ومشهور شدند بهشون گفتند سلبریتی حالا هم که درآمد سرشار دارند مالیات نمیدهند تولیدات هم که افتضاح واتفاقا ضد فرهنگ هستن نه برای فرهنگ ... حالا اینها تکراری بود آیا میدانیدکه؛ 👇👇👇 میزان فرار ، تقریبا ۱۸۰۰۰ میلیاااارد تومان است!؟ به قول یک مصرع شعر اگر دردوم یکی بودی چه بودی!؟! @gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلها بسوزد برای درد دل این #بانوی_دلسوز وجان فدای گوشه چادرش که #بصیرت_انقلابی دارد خداوند لعنت کند فریبدهندگان مردم را @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (90) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! همانا شراب و قمار و بت ها و تيرهاى قرعه، پليد و ازكارهاى شيطان است، پس از آنها بپرهيزيد، تا رستگار شويد. 🌟🌟🌟🌟🌟🌟 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌷🌷🌷🌷🌷 عرب، به شعر و شراب، علاقه ى شديد داشت، به همين جهت تحريم شراب به صورت تدريجى انجام گرفت. در ابتدا آيه آمد كه از خرما و انگور مى توان هم رزق خوب تهيه كرد، هم شرابى مست كننده، (177) در آيه اى ديگر به منافع قمار و شراب و بيشتر بودن گناه آن از منافعش اشاره كرد. (178) بعداً آيه آمد كه در حال مستى نماز نخوانيد. (179) سپس آيه ى فوق نازل شد كه آن را پليد و عملى شيطان دانسته و دستور اجتناب از آن را صادر كرد. «خَمر»، به معناى پوشاندن با كلمه ى «خِمار» از يك ريشه است. به مقنعه ى زنان خِمار مى گويند، چون موى سر را مى پوشاند. شراب را هم خَمر مى گويند، چون عقل را مى پوشاند. «مَيسر» از «يُسر»، به معناى آسانى است. چون در قمار، افراد بدون زحمت، پول به دست مى آورند، به آن مَيسر گويند. كلمه «انصاب» جمع «نُصُب»، به معناى سنگ هايى بوده كه اطراف كعبه نصب كرده و روى آن قربانى مى كردند و به آنها تبرّك مى جستند. (180) و يا مراد خود قربانى است كه روى سنگ ها ذبح مى كردند. در حديث مى خوانيم كه رسول خدا صلى الله عليه وآله در معناى انصاب فرمود: چيزى است كه مشركان براى بت ها قربانى مى كنند. «ما ذبحوه لآلهتهم» (181) «ازلام»، نوعى قرعه كشى و قمار با چوب بوده كه در جاهليّت رواج داشته است. امام باقرعليه السلام درباره ى خمر فرمود: «كلّ مسكر... اذا اخمر فهو حرام» (182) هر چيزى كه انسان را مست كند، حرام است. رسول خداصلى الله عليه وآله فرمود: قمار به هر وسيله اى باشد حتّى گردو، حرام است. (183) در حديث آمده است: «شارب الخمر كعابد الوثن» (184) شرابخوار، مثل بت پرست است. در شراب، هر نوع همكارى در توليد، توزيع ومصرف آن حرام است. امام باقرعليه السلام از پيامبرصلى الله عليه وآله نقل مى كند كه آن حضرت ده گروه را كه به نحوى در شرابخوارى مؤثّرند، لعنت كرد: «غارسها و حارسها و عاصرها و شاربها و ساقيها و حاملها و المحمول اليه، بايعها و مشتريها و آكل ثمنها» (185) آنكه نهال انگور را مى كارد، آنكه به ثمر مى رساند، سازنده، نوشنده، ساقى، حمل كننده، دريافت كننده، فروشنده و خريدار و هر كس كه به نحوى از درآمد آن بهره مند مى شود، ملعون است. ----- 177) نحل، 67. 178) بقره، 219. 179) نساء، 43. 180) تفسير الميزان. 181) كافى، ج 5، ص 123. 182) تفسير نورالثقلين. 183) كافى، ج 5، ص 123. 184) بحار، ج 27، ص 234. 185) تفسير نورالثقلين. 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌿🌿🌿🌿🌿🌹🌹🌹🌹 1⃣- ايمان، با شراب خوارى و قماربازى سازگارى ندارد. «يا ايّها الّذين آمنوا انّما الخمر و الميسر... فاجتنبوه...» 2⃣- شراب و قمار، در رديف بت پرستى است. «الخمر والميسر والانصاب» (بنابر اينكه مراد از انصاب، بت ها باشد) 3⃣- اسلام از پليدى ها نهى مى كند. «رجس... فاجتنبوه» 4⃣- نه تنها شراب نخوريد، گرد آن هم نرويد. «فاجتنبوه»، به جاى آنكه بگويد: «لاتشربوا الخمر». 5⃣- لقمه ى حلال و دورى از حرام خوارى، در سعادت و رستگارى انسان مؤثّر است. «فاجتنبوه لعلّكم تفلحون» 🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲 @gamedovoom