زمزمه کلام وحی؛
🥀🥀🥀🥀🥀
وَرَبُّكَ الْغَنِيُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِن يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَسْتَخْلِفْ مِن بَعْدِكُم مَّا يَشَاءُ كَمَا أَنشَأَكُم مِّن ذُرِّيَّةِ قَوْمٍ آخَرِينَ (133)
إِنَّ مَا تُوعَدُونَ لآتٍ وَمَا أَنتُم بِمُعْجِزِينَ (134)
و پروردگار تو بى نياز و صاحبِ رحمت است. اگر بخواهد، شما را مى برد و پس از شما هر كه را بخواهد جايگزين مى كند، همان گونه كه شما را از نسل قوم ديگرى پديد آورد.
به راستى آنچه وعده داده مى شويد، آمدنى است و شما نمى توانيد (خدا را) ناتوان سازيد (و از كيفر و عدل او بگريزيد).
💐💐💐💐💐💐💐
@gamedovoom
پیام آیه های شریفه؛
🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸
1⃣- تنها خداوند بى نياز مطلق است، پس هرگز خود را بى نياز نبينيم. «ربّك الغنى» در جاى ديگر مى فرمايد: «يا أيّها النّاس أنتم الفقراء الى اللّه واللّه هو الغنىّ الحميد» (482) اى مردم! همه شما نيازمند خداييد و تنها اوست كه بى نياز وستوده است.
2⃣- گناهكاران، بايد در همين دنيا هم بترسند، زيرا محو آنان توسط قدرت الهى بسيار ساده است. «يذهبكم»
3⃣- ريشه ى ظلم (كه در دو آيه قبل آمده بود)، يا نياز است، يا سنگدلى و هيچ يك از اين دو در خدا وجود ندارد. «الغنىّ ذوالرّحمة»
4⃣- شرط مربّى خوب، بى نيازى و عطوفت است. «ربّك الغنىّ ذو الرّحمة»
5⃣- بقاى اجتماعات بشرى، به مشيّت الهى بستگى دارد. «اِن يشأ يذهبكم»
6⃣- بود و نبود انسان ها، نفع و زيانى براى خداوند ندارد. «الغنىّ... اِن يشأ يذهبكم»
▶- خداوند از عبادات ما بى نياز است، دستورهاى عبادى، عامل رشد خودماست. «الغنىّ»
8⃣- رحمت خداوند، فراگير است، ولى گاهى بشر كار را به جايى مى رساند كه خداوند همه را نابود مى كند. «ذوالرّحمة... يذهبكم»
9⃣- وعده هاى الهى قطعى است، نه شوخى. «انّ ما توعدون لآت»
🔟- مجرم در قيامت نمى تواند با قدرت الهى در افتد. «و ما انتم بمعجزين»
-----
482) فاطر، 15.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
@gamedovoom
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🅾 بنده خدایی امروز از سبک زندگی اسلامی وتربیت دینی سوال پرسید؟؟
💢 و تلویحا ایشان (والبته برخی از مردم) قبول ندارند که دشمن چگونه با نفوذی هایش در این زمینه کار میکند!؟؟
♨الحمدالله روزی ام شد این سخنان شهید #حاج_قاسم را ببینم و بشنوم
❌ مشکل اینست که آنچه مد نظر امامین انقلاب اسلامی بوده هم در دانشگاه وهم در حوزه مغفول مانده !!
✅بازهم بایدگفت اگر این نمونه بارزی از #نفوذ_جریانی نیست پس چیست؟؟
قاسمی ذبیح اله
@gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
قُلْ يَا قَوْمِ اعْمَلُواْ عَلَي مَكَانَتِكُمْ إِنِّي عَامِلٌ فَسَوْفَ تَعْلَمُونَ مَن تَكُونُ لَهُ عَاقِبَةُ الدِّارِ إِنَّهُ لاَ يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ (135)
بگو: اى قوم من! بر جايگاه و سيرت خويش عمل كنيد كه من نيز (بر اساس سيرت خويش) عمل مى كنم و به زودى خواهيد دانست كه سرانجام آن سراى از كيست، همانا ستمكاران رستگار نمى شوند.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
@gamedovoom
پیام آیه شریفه؛
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
1⃣- پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله، چون به راه خود يقين دارد، مأمور است در برخوردهاى خود، ثبات و قاطعيّت خود را به ديگران اعلام كند. «قل يا قوم اعملوا على مكانتكم انّى عامل...»
2⃣- سرپيچى مردم، وظيفه ى پيامبران را عوض نمى كند. «انّى عامل»
3⃣- سرنوشت مردم، وابسته به عملكرد خودشان است. «اعملوا ... فسوف تعلمون»
4⃣- ملاك موفقيّت، حسن عاقبت و سرانجام كار است، نه جلوه ها و تلاشهاى زودگذر. «عاقبة الدّار»
5⃣- ظالم، رستگار نمى شود. «انّه لا يفلح الظالمون»
6⃣- سرپيچى از راه خدا و انبيا ظلم است. «الظالمون»
💐💐💐💐💐💐
@gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وَجَعَلُواْ لِلّهِ مِمِّا ذَرَأَ مِنَ الْحَرْثِ وَالأَنْعَامِ نَصِيباً فَقَالُواْ هَـذَا لِلّهِ بِزَعْمِهِمْ وَهَـذَا لِشُرَكَآئِنَا فَمَا كَانَ لِشُرَكَآئِهِمْ فَلاَ يَصِلُ إِلَي اللّهِ وَمَا كَانَ لِلّهِ فَهُوَ يَصِلُ إِلَي شُرَكَآئِهِمْ سَاء مَا يَحْكُمُونَ (136)
و (بت پرستان) از آنچه خداوند از كشت و چهارپايان آفريده است، سهمى را براى خدا قرار دادند و به پندار خودشان گفتند: اين قسمت براى خداست و اين قسمت براى (بت هايى كه هم) شريكان (خدايند، هم شريك اموال) ما پس آنچه سهم شركا و بت ها بود به خدا نمى رسيد، ولى هرچه سهم خدا بود به شركا مى رسيد، چه بد است آنچه داورى مى كنند!
🦋🦋🦋🦋🦋
@gamedovoom
نکته آیه شریفه؛
💐💐💐💐💐💐💐
آنان كه از مدار تربيت انبيا بيرون رفته و به وادى خيال مى روند، حرف ها و تصميم هايشان نيز خيالى و بى منطق است و خود را مالك همه چيز مى دانند و تقسيم بندى مى كنند. يكبار پسران را سهم خود و دختران را سهم خدا مى دانند. «الكم الذكر و له الانثى» (483) يكبار هم غلات و حيوانات را بين خدا و بت ها تقسيم مى كنند. مشركان مى پنداشتند سهم بت ها غير قابل تغيير است و آن را خرج بتكده ها و خدمه آنها مى كردند، و سهم خدا را نيز به اين بهانه كه خداى آسمان ها بى نياز است، هنگام كم و كسر آمدن ها خرج بتخانه ها مى كردند. نه خرج كودكان، فقرا و مهمانان.
-----
483) نجم، 21.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
@gamedovoom
پیام آیه شریفه؛
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
1⃣- در كشاورزى و دامدارى، گرچه انسان نقش دارد، امّا زارع و خالق اصلى خداست. «للّه ممّا ذرأ» در آيه اى ديگر مى فرمايد: «ءانتم تزرعونه أم نحن الزّارعون» (484)
2⃣- قانون زكات و تقسيم درآمد و منافع، در عقائد انسان هاى قبلى نيز بوده است، هر چند به صورت خرافى. «هذا للّه... هذا لشركائنا»
3⃣- مشركان با آنكه بت ها را شريك خدا مى پنداشتند، ولى براى خداوند موقعيّت ويژه اى از عزّت و غنا قائل بودند و تلفات را از سهم خدا كم مى كردند و مى گفتند: او نيازى ندارد. «ما كان للّه فهو يصل الى شركائهم»
4⃣- رسالت انبيا، مبارزه با خرافات است. «ساء ما يحكمون»
-----
484) واقعه، 64.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
@gamedovoom
♨لطفا ملاحظه بفرمایید
🛑 متن کتاب مغروق استخر ویاد کردن از اعتراض محمود واعظی (مشایی این دولت)❗
ایشون نگران بودند که اعتراض مقاممعظم رهبری(مد) به اموال باد آورده توسط ارگانهای نظارتی تبدیل به مطالبه بشه و اینکه بعد از این ابراز نگرانی چرا هیچگاه اقدامی موثر در رفع دغدغه رهبری صورت نگرفته به زعم بنده حاکی از تسلط جریان #رفسنجانئیم بر اوضاع کشور داشته است💯
❌ یعنی دیگه بعیده باور نکنید که ی عده چنبره چهل ساله به اموال وحیثیت انقلاب زده اند و لازمه شمشیری آخته تک تک دستان این اختاپوست ها را قطع کنه!!
✅در #گام_دوم انقلاب برای تحقق #عدالت و #مبارزه_با_فساد باید یک مطالبه جدی وعملی داشته باشیم تا اون جریان وطرفداران والبته شاگردانش به زباله دان تاریخبپیوندند👊
قاسمی ذبیح اله
@gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛
🥀🥀🥀🥀🥀
وَقَالُواْ هَـذِهِ أَنْعَامٌ وَحَرْثٌ حِجْرٌ لاَّ يَطْعَمُهَا إِلاَّ مَن نّشَاء بِزَعْمِهِمْ وَأَنْعَامٌ حُرِّمَتْ ظُهُورُهَا وَأَنْعَامٌ لاَّ يَذْكُرُونَ اسْمَ اللّهِ عَلَيْهَا افْتِرَاء عَلَيْهِ سَيَجْزِيهِم بِمَا كَانُواْ يَفْتَرُونَ (138)
و مشركان (به پندار خويش) گفتند: اينها، دام ها و كشت هايى ممنوع است، كسى نخورد مگر آن (خادمين بتكده ها) كه ما بخواهيم. و چهارپايانى است كه (سوار شدن بر) پشت آنها حرام است و چهارپايانى كه نام خدا را (هنگام ذبح) بر آن نمى برند (اين احكام را) به دروغ به خدا نسبت مى دادند. خداوند به زودى آنان را به كيفر آنچه به او افترا مى بستند جزا خواهد داد.
🦋🦋🦋🦋🦋
@gamedovoom
نکته آیه شرژفه؛
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
«حِجْر» به معناى منع است و «تحجير» يعنى منطقه اى را سنگ چين كردن و مانع شدن از ورود ديگران براى تصاحب آن. «حِجر اسماعيل» نيز جايى است كه با ديوار سنگى جدا شده است. عقل را هم «حِجر» گويند، چون انسان را از زشتى ها باز مى دارد. «هل فى ذلك قسم لِذى حِجر» (487)
در دو آيه ى قبل، عقائد خرافى مشركان درباره ى سهم خدا و بت ها از كشاورزى و چهارپايان مطرح بود. در اين آيه چگونگى مصرف سهم بت ها بيان شده كه احدى حقّ استفاده ندارد، مگر خادمين بت ها و بتكده ها.
با توجّه به اين آيه، مشركان چهار انحراف داشتند: 1- ممنوع شمردن بعضى از چهارپايان. 2- ممنوع شمردن بعضى از محصولات كشاورزى. 3- ممنوع كردن سوارى برخى از چهارپايان. 4- نبردن نام خدا به هنگام ذبح حيوانات.
قرآن، هدف آفرينش چهار پايان را سوار شدن بر آنها و مصرف از گوشت آنها مى داند: «جعل لكم الانعام لتركبوا منها و منها تأكلون» (488) و تحريم بهره بردارى از چهارپايان را، از بدعت هاى جاهلى مى شمرد كه در آيه 103 سوره ى مائده نيز بيان شده است.
اسلام، آيين جامعى است كه حتّى انحراف در بهره گيرى از حيوانات را هم تحمّل نمى كند. وقتى قرآن، از بى مصرف ماندن حيوان وتحريم سوارشدن بر آن نكوهش مى كند، به طريق اولى از بى مصرف ماندن انسان ها، منابع، سرمايه ها واستعدادها بيشتر نكوهش مى كند.
-----
487) فجر، 5.
488) غافر، 79.
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
@gamedovoom
پیام آیه شریفه؛
🌳🌳🌳🌳🌳
1⃣- احكام دين بايد منسوب به خدا باشد، نه بر پايه ى گمان، خيال، قياس و استحسان. «قالوا... بزعمهم... افتراءً عليه»
2⃣- مبارزه با خرافات، يكى از وظايف اصلى پيامبران است. «افتراء عليه سيجزيهم»
3⃣- تحريم حلال ها و تحليل حرام ها، افترا بر خداست. «هذه انعام و حرث حجر... افتراء»
4⃣- بدعت گذاران، در انتظار كيفر قوانين موهوم خود باشند. «سيجزيهم»
🌺🌺🌺🌺🌺
@gamedovoom