هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌در فصل حجامت نظام اسلامی
💢 برخی از زالوها که خون از پیکر مردم خورده و عرصه را تنگ دیدند که دیگر توسط مردم انقلابی قابل دیدن نخواهند بود💯
به فاضلاب های رسانه ای غرب پناه میبرند
✅ به قول استاد دینانی وقتی هدف از زندگی را نداند حیوانی زندگی کرده است و حیوان طبق غریزه هر کجا استخوان برایش پرتاب کند دم تکان خواهد داد
و اساساً میهن و وطن و مردم نمی شناسند
@gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وَدَخَلَ مَعَهُ السِّجْنَ فَتَيَانَ قَالَ أَحَدُهُمَا إِنِّي أَرَانِي أَعْصِرُ خَمْراً وَقَالَ الآخَرُ إِنِّي أَرَانِي أَحْمِلُ فَوْقَ رَأْسِي خُبْزاً تَأْكُلُ الطَّيْرُ مِنْهُ نَبِّئْنَا بِتَأْوِيلِهِ إِنَّا نَرَاكَ مِنَ الْمُحْسِنِينَ (36)
وبا يوسف دو جوان ديگر وارد زندان شدند. يكى از آن دو (نزد يوسف آمد و) گفت: من در خواب خود را ديدم كه براى شراب (انگور) مى فشارم و ديگرى گفت: من خود را در خواب ديدم كه بر سرم نانى مى برم و پرندگان از آن مى خورند ما را از تعبير خوابمان آگاه ساز، كه ما ترا از نيكوكاران مى بينيم.
💫🌾💫🌾💫🌾💫🌾
@gamedovoom
نکته آیه ی شریفه؛
🌹☘🌹☘🌹☘🌹☘
در حديث مى خوانيم: دليل آنكه زندانيان، يوسف را نيكوكار ناميدند، اين بود كه به افراد مريض در زندان رسيدگى مى كرد و به نيازمندان كمك و براى ديگران، جا باز مى كرد.(56)56) تفسير نورالثقلين - ميزان الحكمه (سجن).
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
@gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
1⃣- زندان يوسف، عمومى بوده است. «معه السِجن»
2⃣- خواب ها را ساده نگيريم، در بعضى از آنها اسرارى نهفته است. «أرانى أعصر خمراً» (ممكن است انسان هاى عادّى نيز خواب هاى مهمى ببينند.)
3⃣- انسان همه جا مى تواند مثمر ثمر باشد، حتّى در زندان. «نبّئنا بتأويله»*
4⃣- نيكوكاران با صفاى دل چيزهايى درك مى كنند كه ديگران آن را نمى يابند. «نبّئنا بتأويله انّا نراك من المحسنين»*
5⃣- اگر مردم اعتماد به كسى پيدا كنند، تمام رازهاى خود را با او در ميان مى گذارند. «انّا نراك من المحسنين»
6⃣- انسان هاى وارسته، در زندان نيز روى افراد تأثير مى گذارند. «انّا نراك من المحسنين»
7⃣- حتّى مجرمان و گناهكاران نيز براى نيكوكاران، جايگاه شايسته اى قايلند. «انّا نراك من المحسنين»
8⃣- نيكوكاران همه جا حتّى در زندان مورد احترام و پناهگاه مردم هستند. «انّا نراك من المحسنين»*
9⃣- نيكوكارى يوسف عليه السلام قدم اوّل او در جذب و تبليغ بود. (احسان و خدمت رسانى به زندانيان، سبب جذب قلوب و دريافت لقب محسن از زندانيان شد) *
🔟- بدون تمكن مالى و آزادى هم مى توان محسن بود. (يوسف در زندان نه ثروت داشت، نه آزادى) «انّا نراك من المحسنين»*
1⃣1⃣- اوّل نيكوكارى خود را اثبات كنيد، سپس به تبليغ دين بپردازيد. (يوسف كه در نظر مردم نيكوكار شناخته شد، قبل از تعبير خواب دوستان زندانى، به تبليغ و ارشاد آنان پرداخته و به يكتاپرستى دعوت نمود)*
2⃣1⃣- دادن آگاهى هاى صحيح از مصاديق احسان است. (ما را از اسرار خوابى كه ديده ايم آگاه ساز) «انّا نراك من المحسنين»*
🌹🌴🌹🌴🌹🌴🌹🌴
@gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
قَالَ لاَ يَأْتِيكُمَا طَعَامٌ تُرْزَقَانِهِ إِلاَّ نَبَّأْتُكُمَا بِتَأْوِيلِهِ قَبْلَ أَن يَأْتِيكُمَا ذَلِكُمَا مِمَّا عَلَّمَنِي رَبِّي إِنِّي تَرَكْتُ مِلَّةَ قَوْمٍ لاَّ يُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَهُم بِالآخِرَةِ هُمْ كَافِرُونَ (37)
(يوسف به آن دو نفر كه خواب ديده بودند) گفت: من قبل از آنكه جيره غذايى شما برسد، تأويل خوابتان را خواهم گفت. اين تعبير از چيزهايى است كه پرودگارم به من آموخته است. همانا من آئين قومى را كه به خدا ايمان نمى آورند و به قيامت كفر مى ورزند، رها كرده ام.
🌾🌻🌾🌻🌾🌻🌾🌻
@gamedovoom
نکته آیه ی شریفه؛
🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱🌺
در ترجمه بخش اوّل آيه، اين احتمال نيز وجود دارد كه معناى آيه اينگونه باشد: من از جانب خداوند مى دانم غذايى كه براى شما خواهند آورد چيست؟ پس مى توانم خواب شما را تعبير كنم. يعنى يوسف علاوه بر تعبير خواب از چيزهاى ديگر نيز خبر مى داده است. مثل حضرت عيسى عليه السلام كه از غذاى ذخيره شده در منازل و يا آنچه مى خوردند، خبر مى داد.
سؤال: چرا حضرت يوسف عليه السلام خواب آنان را فورى تعبير نكرد و آن را به وقتى ديگر و ساعتى بعد موكول كرد؟
پاسخ: فخررازى در تفسير كبير، چند وجه براى آن بيان كرده است:
. مى خواست آنها را در انتظار قرار دهد تا كمى تبليغ و ارشاد كند، شايد شخص اعدامى ايمان آورد و با حسن عاقبت از دنيا برود.
. مى خواست با بيان نوع غذايى كه نيامده، اعتماد آنان را جلب كند.
. مى خواست آنها را تشنه تر كند تا بهتر بشنوند.
. چون تعبير خواب يكى از آنها اعدام بود، كمى طفره رفت تا قالب تهى نكند.
💐💐💐💐💐💐💐
@gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛
💫💫💫💫💫💫💫
1⃣- گاهى براى تأثيرگذارى بيشتر، لازم است انسان قدرت علمى و كمالات خود را به ديگران عرضه كند. «قال... نبّأتكما بتأويله»
2⃣- از علم خود براى بهره رساندن به ديگران استفاده كنيم. «نبّأتكما... ممّا علّمنى ربّى»*
3⃣- معلومات و دانسته هاى خود را از خدا بدانيم. «ممّا علّمنى ربّى»
4⃣- هدف از آموزشها نيز پرورش است. «علّمنى ربّى »
5⃣- خداوند حكيم است وبى جهت درى را به روى كسى باز نمى كند. «علّمنى ربّى» زيرا من؛ «تركتُ ملّة قوم لايؤمنون»
6⃣- كسى كه از ظلمات كفر فرار كند، به نور علم مى رسد. «علّمنى ربّى انّى تركت» (دليل علم من تركِ كفر است.)
7⃣- از فرصت ها، بهترين استفاده را بكنيد. «نبّاتكما بتأويله... انّى تركتُ ملّة» (يوسف قبل از تعبير خواب، كار فرهنگى و اعتقادى خود را شروع كرد.)
8⃣- اساس ايمان، تبرّى و تولّى است. در اين آيه برائت از كفّار، «انّى تركت» و در آيه بعد پيروى از ولايت اولياى الهى مطرح است. «واتّبعت»
9⃣- بايد از انتساب مستقيم افراد به انحراف پرهيز كرد و با روش غير مستقيم تبليغ كرد. (يوسف نفرمود: شما از كفر دست بكشيد، بلكه فرمود: من راه كفر را رها كردم) «انّى تركتُ ملّة قوم لايؤمنون»*
🔟- در تمام اديان، عقيده به توحيد و معاد در كنار يكديگر بوده است. «قوم لايؤمنون باللَّه و هم بالاخرة هم كافرون»
🌷☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷
@gamedovoom
هدایت شده از مسجدامام حسن(ع).ش.کشوری
💐💐💐💐💐💐💐
به اطلاع شیدایان آل الله میرساند؛
🤲 دعای #ندبه مورخه ۲۲مهرماه ۱۴۰۱
راس ساعت ۷ صبح در مسجد المهدی علیه السلام کوی شهید کشوری همزمان با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)برگزار میگردد.
بانی:
حاج آق رمضانی(صلواتی)
مداح:
خاک پای محبان آل الله
قاسمی ذبیح الله
برای ندبه در کنار شما لحظه شماری می کنیم تا خداوند آهرین حجتش را زودتر برساند
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
تنها کانال اطلاع رسانی مسجد المهدی علیه السلام کوی شهید اصفهان
@almahdik
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ یک هموطن به یک بی وطن
به یک #سلبریتی_اجاره_ای
به نظرم دیگه کوتاهتر از این و زیباتر از این نمیشه بهش پاسخ داد نظرتون😁
#عید_مبارک
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
@gamedovoom
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
زمزمه کلام وحی؛
💐💐💐💐💐💐💐
وَاتَّبَعْتُ مِلَّةَ آبَآئِـي إِبْرَاهِيمَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ مَا كَانَ لَنَا أَن نُّشْرِكَ بِاللّهِ مِن شَيْءٍ ذَلِكَ مِن فَضْلِ اللّهِ عَلَيْنَا وَعَلَي النَّاسِ وَلَـكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَشْكُرُونَ (38)
و آيين پدرانم ابراهيم و اسحاق و يعقوب را پيروى كرده ام. براى ما سزاوار نيست كه چيزى را شريك خداوند قرار دهيم. اين از فضل خدا بر ما و بر مردم است ولى بيشتر مردم سپاس گزارى نمى كنند.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
@gamedovoom
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
نکته آیه ی شریفه؛
🥀🌹🌺🌸🌼🌻🥀
اصالت خانوادگى، همچنان كه در ساختار شخصيّت افراد مؤثر است، در پذيرش مردم نيز اثر دارد. لذا حضرت يوسف براى معرفى خود، به پدران خود كه انبياى الهى هستند تكيه مى كند تا هم اصالت خانوادگيش را ارائه دهد و هم قداست دعوت خود را.
اين همان روشى است كه پيامبرصلى الله عليه وآله نيز در معرّفى خود به كار مى برد و مى فرمود: من همان پيامبر امّى هستم كه نام ونشانم در تورات و انجيل آمده است. سيدالشهدا حسين ابن علىّ عليهما السلام در كربلا و امام سجادعليه السلام نيز در برابر مردم شام، خود را چنين معرّفى كردند: «اَنا ابن فاطمة الزّهرا»
«ملّة» در قرآن به معناى آيين بكار رفته است. سيماى «ملّة ابراهيم» اينگونه ترسيم شده است: «با تمام قُوا در راه خدا جهاد كنيد و اهل نماز و زكات و اعتصام به خدا باشيد. در دين سختى و حرجى نيست، تسليم خدا باشيد، اين است ملّت پدرتان ابراهيم.»(57)57) حج، 78.
🍃🌱🌴🌿☘🍀💐🌾🌷
@gamedovoom
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
پیام آیه ی شریفه؛
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
1⃣- رسيدن به حقّ، در گرو شناخت باطل و ترك آن است. «تركتُ ملّة قوم لا يؤمنون و اتّبعتُ ملّة...»
2⃣- جدّ انسان، در حكم پدر انسان است و «أب» به او نيز اطلاق شده است. «ملّة آبائى ابراهيم و اسحاق ويعقوب»
3⃣- انبيا بايد از خاندان پاك باشند. «آبائى ابراهيم و...»
4⃣- پيامبران الهى از يك هدف برخوردارند. «ملّة آبائى ابراهيم واسحاق و...»
5⃣- در كنار راههاى منفى، راه مثبت را نيز نشان دهيم. «تركتُ ملّة... واتّبعتُ ملّة...»
6⃣- افتخار به پدران و پيروى از آنان در صورتى كه راه حقّ و توحيد را پيموده باشند پسنديده و رواست. «واتّبعت ملّة آبائى...»*
7⃣- پدران انبياعليهم السلام مشرك نبوده اند. «ما كان لنا ان نشرك»*
8⃣- پرهيز از شرك و مبارزه با آن، پايه و اساس اديان الهى است. «ما كان لنا ان نشرك»*
9⃣- شرك، در تمام ابعادش (ذات، صفات و عبادت)، منفور است. «من شى ء»
🔟- پرهيز از شرك و گرايش به توحيد، توفيق الهى مى خواهد. «ذلك من فضل اللَّه»
1⃣1⃣- تعاليم انبيا، نعمتى الهى و سزاوار شكر و سپاس است. «ذلك من فضل اللّه علينا... و لكنّ اكثر الناس لايشكرون»*
2⃣1⃣- نبوّت و هدايت، توفيق وفضل الهى براى همه است. «علينا و على النّاس»
3⃣1⃣- اكثريّت، معيار شناخت صحيح نيست. «اكثر النّاس لا يشكرون»
4⃣1⃣- پشت كردن به راه انبيا، بزرگ ترين كفران نعمت است. «لايشكرون»
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
@gamedovoom
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إنِّاماـمنا...!
وقاعدـنا...!
و سيدـنا...!
وعزيزــنا...!
وحســـِـــيننا...!
فيهــذاالـزمان...
آيتاللّهالعظمي...
الإمامـ سِيِدعليِحسينيِخامنهاي♥️
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
🔴#نیلوفر_حامدی، اولین خبرنگاری بود که از فوت #مهسا_امینی با خبر شد و به جای اینکه این خبر رو به رسانه خودش (شرق) برسونه، خبر رو با عنوان کاذب "ضرب و شتم مهسا امینی" تحویل میده به ادمین ایران اینترنشنال در اینستاگرام
🔻 آیا لازمه یادآوری کنم که در هزاران بهایی در ایران زندگی میکنن؟
✍ #نفوذ تا کی!؟!
تا چه سطحی باید از نفوذی و بهایی وخائن ضربه بخوریم و هرمی برای پاکسازی این عناصر وجود نداشته باشد ⁉️
#برخورد_قاطع
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
زمزمه کلام وحی؛
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
يَا صَاحِبَيِ السِّجْنِ أَأَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَيْرٌ أَمِ اللّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ (39)
اى دو يار زندانى من، آيا خدايان متعدد و گوناگون بهتر است يا خداوند يكتاى مقتدر.
🥀🍃🥀🍃🥀🍃🥀🍃
@gamedovoom
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
نکته آیه ی شریفه؛
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
انسان ها سه دسته اند: گروهى قالب پذيرند، مثل آب و هوا كه از خود شكلى ندارند ودر هر ظرفى به شكل همان ظرف در مى آيند. گروهى نفوذ ناپذير و مقاوم هستند، همچون آهن و فولاد كه در برابر فشار بيرونى ايستادگى مى كنند. اما گروهى امام و راهبرند كه ديگران را به رنگ حقّ درمى آورند. يوسف نمونه اى از انسان هاى دسته سوم است كه در زندان نيز از مشرك، موحّد مى سازد.
در قرآن در جاهاى مختلف، از روش مقايسه و پرسش استفاده شده است كه به نمونه هايى از آن درباره خداوند اشاره مى كنيم:
. «قل هل من شركائكم من يبدأ الخلق ثمّ يعيده »(58)؛ آيا از شركايى كه براى خدا گرفته ايد كسى هست كه بيافريند و سپس آنرا برگرداند؟
. «قل هل من شركائكم من يهدى الى الحقّ»(59)؛ آيا از شركايى كه براى خدا قرار داده ايد كسى هست كه به حقّ راهنمايى كند؟
. «قل أغير اللَّه اَبغى ربّاً و هو ربّ كلّ شى ء»(60)؛ آيا غير خداى يكتا پروردگارى بپذيرم در حالى كه او پروردگار همه چيز است؟
. «آللَّه خيرٌ امّا يشركون»(61)؛ خداوند بهتر است يا آنچه شريك او مى گردانيد؟
-----
58) يونس، 34.
59) يونس، 35.
60) انعام، 164.
61) نمل، 59.
🌾🥀🌾🥀🌾🥀🌾🥀
@gamedovoom
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
پیام آیه ی شریفه؛
☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷☘
1⃣- مردم را با محبّت و عاطفه، صدا بزنيد. «يا صاحبى»
2⃣- انسان در برابر هم نشينان خود نيز مسئول است. «يا صاحبى السجن»*
3⃣- از مكان ها وزمان هاى حسّاس براى تبليغ استفاده كنيد. «يا صاحبى السجن ءارباب متفرّقون...» (يوسف در زندان همين كه مى بيند به تعبير خواب او نياز دارند، فرصت را غنيمت شمرده و تبليغ مى كند.)
4⃣- پرسش و مقايسه، يكى از راه هاى ارشاد و هدايت است. «ءارباب متفرّقون خير...»
5⃣- اعتقاد به توحيد اساس ايمان است. (يوسف سرآغاز دعوت خود را توحيد قرار داد) «ءارباب متفرّقون خير...»*
6⃣- خدايان متعدّد، عامل تفرقه و پراكندگى، و خداى واحد عامل يگانگى است. «ءارباب متفرّقون خير أم اللّه...»*
7⃣- فطرت بشر از تفرقه و تشتّت بيزار است و يوسف از همين امر براى اثبات توحيد بهره گرفته است. «ءارباب متفرّقون خير أم اللّه الواحد...»*
8⃣- وحدت و يگانگى، عامل قدرت و غلبه است. «الواحد القهّار»*
🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷
@gamedovoom
هدایت شده از ذبیح اله قاسمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درد و بلای #حاج_حسین_یکتا بخوره تو سر خواص بی بصیرت
در این عصر هر کس ادعای انقلابی گری وپیروی مکتب امامین انقلاب دارد باید این گفتمان را داشته باشد
برای حرکت به سمت #گام_دوم انقلاب به این پرورش شدیداً نیازمندیم
@gamedovoom
بسوی گام دوم
#فراجا #پلیس_مهربان_ایران #پلیس_مردمی_ایران #پلیس_انقلابی #پلیس_جان_برکف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید راه انقلاب و امنیت مردم هم که میشوند فرزندانشان سنگر را خالی نمی گذارند
و میخواهند از طفولیت در راه حسین علیهالسلام و #کربلا باشند
#فرزند_شهید_ناجا
#سربازان_رهبر
#جانم_فدای_رهبر