نکته آیه ی شریفه؛
💐💐💐💐💐
گرچه قانون كلّى خداوند، تأخير عذاب است، امّا گاهى خداوند، ستمگران را گوشمالى مى دهد تا عبرتى براى ديگران باشد، نظير آنچه بر سر قوم لوط و نوح و ثمود آمد.
سؤال: چرا آيه مى گويد؛ با گناهِ انسان، همه جنبنده ها نابود مى شوند!؟
پاسخ: مراد از دابّة در اين آيه، يا فقط انسان ها هستند، نظير آيه؛ «انّ شرّ الدّواب عنداللَّه الصمّ البكم»(20) و يا بخاطر آن است كه با هلاكت نسل بشر، آنها نيز از بين مى روند، زيرا آفرينش آنها براى انسان بوده است.
از امام معصوم سؤال شد كه چرا بعضى مردگان، چشمشان باز است و بعضى بسته است؟ حضرت در پاسخ فرمودند: چون آنها كه چشمشان باز بوده فرصت بستن پيدا نكرده اند و آنها كه بسته بوده فرصت بازكردن نداشته اند. «لا يستأخرون ساعة و لايستقدمون»
خطر و اثر برخى ظلم ها، فراگير است و شامل همه جنبنده ها از انسان و حيوان مى شود، چنانكه مى فرمايد: «واتّقوا فتنة لاتصيبنّ الّذين ظلموا منكم خاصة» بترسيد از گناهانى كه آثار شوم آنها تنها دامن ستمگران را نمى گيرد.
-----
20) انفال، 22.
☘🌺☘🌺☘🌺
@gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛
🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿
1⃣- كيفر الهى، بر اساس ظلم خود ماست. «يؤاخذ اللَّه ...بظلمهم»
2⃣- ستم، خانمانسوز است و هستى نسل بشر را تهديد مى كند. «بظلمهم ما ترك عليها من دابّة»
3⃣- سنّت خداوند بر مهلت دادن و تأخير كيفر است. «يؤخرهم»
در كار خداوند، اِمهال هست، امّا اهمال نيست. كيفر الهى دير و زود دارد، امّا سوخت و سوز ندارد.
4⃣- مهلت خداوند، اجل و سرآمدى دارد. «يؤخرهم الى اجل مسمّى»
5⃣- مهلت خداوند بر اساس لطف او و براى توبه و جبران است، پس به آن مغرور نشويد. «و لو يؤاخذ ... ما ترك عليها من دابة ولكن يؤخرهم...»
6⃣- رها بودن و آزاد بودنِ ستمگران در اعمالشان، نشانه اى بر حقانيّت آنها نيست. «يؤخرهم»
7⃣- اجل انسان قابل تغيير نيست. «لا يستأخرون ساعة و لا يستقدمون»
🌾🌺🌾🌺🌾🌺
@gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰صحبتها و دفاع احمدی نژاد ملعون درباره زنانی که بخواهند برهنه در جامعه راه بروند.
🔹رونوشت برای ساده لوحانی که هنوز به احمدینژاد امیدی دارند.
🔹عباراتی مملو از انحراف و مغالطه و طرفداری از ولنگاری و جنبش برهنگی
✍ این بشر حتی لایق مطلب نوشتن هم نیست اما چه کنیم با مدعیان ولایت مداری که همچنان سنگ این انحرافی نژاد را به سینه میزنند
📌 پس مجبوریم انحرافاتش را گه گاه بازنشر کنیم تا شاید این جماعت خود به خواب زده را بتوان بیدار کرد‼️ویا از اغفال دیگران جلوگیری شود
🔻ده شاخصه انتخاب أصلح در کلام امیرالمؤمنین، علی (علیه السلام)👇
1⃣ ساده زیستی و عدم ثروت اندوزی (نامه ۴۵)
2⃣ برخورد قاطع با نزدیکانی که دارای فساد اقتصادی هستند. (نامه ۴۱)
3⃣ عدم همراهی و بکارگیری دنیا طلبان (نامه ۳۹)
4⃣ عقب نشینی نکردن در برابر دشمن (نامه ۳۸)
5⃣ توجه به نظرات مردم (نامه ۵۳)
6⃣ توجه به اقشار ضعیف و کاهش گرفتاری های مردم (نامه ۵۳)
7⃣ رفع کینه و دشمنی بین مردم (نامه ۵۳)
8⃣ تلاش برای از بین بردن فساد (نامه ۵۳)
9⃣ سوء ظن به دشمن حتی هنگام صلح (نامه ۵۳)
🔟 نظارت بر زیردستان و انتخاب فرد شایسته برای خدمت به مردم (نامه ۵۳)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🏴 اخلاق انتخاباتی به سبک شهید جمهورمان
▪️◾️▪️
🔴 اقدام دکتر سعید جلیلی در اعلام حضور انحصاری در شبکههای داخلی، شایستۀ تقدیر و الگوبرداری است.
سعید جلیلی در شبکههای اجتماعی خارجی حساب کاربری ندارد👏
🔗 https://isna.ir/xdRdJ2
#⃣ #انتخابات
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این هم فساد است....
#استوری
#دکتر_سعید_جلیلی
✅ دکتر سعید جلیلی/عضو شوید👇
@drjalilifans
@drjalilifans
@drjalilifans
جاذبه ی دافعه!
به این دو فیلم با دقت نگاه کنید. هر دو برای انتخابات ۱۴۰۰ است. جلیلی در جمع اعضای تعاونی ها به جای آنکه قربان صدقه شان برود تا ۴ تا رای بیشتر جمع کند، چشم در چشم شان دارد نقدشان میکند و میگوید اتفاقا علت بعضی از مشکلات عملکردهای خود شماست!
یعنی صادقانه ترین حرف ممکن را دارد در زمانی میگوید که خیلی از نامزدها حتی به گفتن آن فکر هم نمیکنند! این پدیده برای شما جذاب نیست؟ یعنی فکر نمیکنید اگر رئیس جمهور شود، فرهنگ سیاسی کشور را میتواند متحول کند؟
فیلم دوم هم همینطور؛ در جمع اهالی یک روستاست و وقتی میگویند قول بده دوباره به همین روستا بیایی، به جای آنکه جواب کلی و گرد بدهد، خیلی محکم میگوید نه! چون ایران ۴۰ هزار روستا دارد و اگر بخواهم بازهم به روستا بروم اولویت با آنهایی است که اصلا نرفته ام!
راستش را بخواهید، این دافعه و نه گفتن برای من جذاب است. این سطح از صداقت، وعده ندادن و صراحت در کلام، در بین خیلی از سیاستمداران یک گمشده است. شاید خیلی ها بگویند این مدل صحبتها دافعه دارد اما من با صدای بلند میگویم که جذب همین دافعه شده ام...
@Sabeti ✅
7.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نطق ویسکرمی در قانونشکنی قالیباف!
قالیبافشناسی ۱
⬛️ تبیین ولیّ امر از فضای مجازی
◽️رهبر: «امروز قوت در فضای مجازی حیاتی است» ۹۹/۱/۳
◽️رهبر: «حوزه فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.» دفتر حفظ و نشر، ۹۰/۱۲/۲۶
◽️رهبر: «اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً مسئول فضای مجازی کشور میشدم» خبرگزاری مهر، ۴۰۰/۱/۴
آیا همانندترین کسان به رهبر، در این سالها بر فضای مجازی ایران فرمان راندهاند یا دشمن؟ نقش قالیباف در این خیانتها چیست؟👇
◽️رهبر: «آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود! بحث این است!»
◽️رهبر: مدیریت فضای مجازی «زیر کلید مستکبران» (۴۰۰/۱۱/۱۹) و به گونه «ولشده» (۴۰۰/۱/۱) است!
◽️ رهبر: دشمن در فضای مجازی «آرایش جنگی» دارد! ۹۸/۲/۱۱
◽️رهبر: دشمن فضای مجازی را مانند «بمب شیمیایی» بر سر مردم بیپناه میریزد! ۹۷/۷/۱۲
◽️نتیجه این خیانتها از نگاه رهبر: «فضای مجازی، حقیقتا قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است!»
⬛️ دستور رهبر درباره قتلگاه مجازی به مجلس
واجب «ولایی، کلیدی، حیاتی و عینی» بر مجلس انقلابی که با کار برخی قالیبافیها ترک شد:
رهبر در ۲۲ تیر ۹۹ به منتخبان مجلس: «مسئله مدیریت فضای مجازی جزو مسائل مهم ما است. این مسئله، مسئله بلندمدت هم نیست بلکه مسئله کوتاهمدت و میانمدت و جزو مسائل نزدیک ما است که باید به آن توجه شود. امثال اینها، مسائل کلیدیای وجود دارد. توجه کنید دچار حاشیهها نشوید، دچار مسائل فرعی و بیاولویت [تعطیلی شنبه؟] نشوید»
#رایاسپهر
#ترک_دستور_رهبر
🔺مواضع عجیب قالیباف و مشاور راهبردیش در فتنه مهسا کومله
👈 قالیبافشناسی۲
قالیباف (رئیس مجلس)، نیروی انتظامی را در فشار ناروا میگذارد تا از یک جریان تبهکار، پوزش بخواهد و تبهکاران گستاختر میشوند.
📚رهبر در ۵ آبان ۴۰۱: از «اقدام قاطع و خردمندانه» و وظیفه «دستگاههای حافظ امنیت، قوه قضائیه، و ... در برابر رخدادهای اخیر (فتنه مهسا کومله) سخن گفتند
اینک با نگاه به تصاویر بالا، ببینید که مهدی محمدی، مشاور راهبردی قالیباف چه گفته
۱. آیا از سخنان محمدی، اقدام قاطع و خردمندانه در می آید؟
۲. آیا اعلام اینکه بناست دفاعی عمل کنیم، یعنی قاطعیت؟ یعنی خردمندی؟
۳. اینکه بگوییم ما فقط از ظرفیت انتظامی و برای پراکندن اغتشاشگران بهره میبریم و ظرفیت امنیتی را کلافه گذاشتهایم، این یعنی بکارگیری دستگاههای حافظ امنیت که رهبری فرمودند؟
۴. آیا فروکاست اغتشاش به آشوب و سپس اعلام اینکه ما در مرحله استمرار اجباری آشوب هستیم و ما باید شهید بدهیم اما کسی از اغتشاشگران کشته نشود، این یعنی معیارهای رهبر؟
۵. آیا ادبیات رهبر (اقدام قاطع) را همانند دشمن، «سرکوب» مینامید؟ این یعنی صورت مشترک با رهبر یا مخرج مشترک با دشمن؟
۶. آیا «اعلام استمرار اجباری اغتشاشات» چراغ سبز به تداوم تبهکاریها نیست؟ آخر اینهمه نسنجیدگی!
۷. اعتراض رهبر به روشنفکرمآبی امنیتی برخی: «اینکه حالا کسی بگوید که آقا فضا را امنیتی نکنید! بله، ما هم موافقیم. تا آنجایی که ممکن است، فضای کشور نباید امنیّتی بشود؛ امّا کار فرهنگی در جای خودش، کار قضائی و "امنیّتی" هم در جای خودش» ۲۰ مهر ۴۰۱