eitaa logo
قرارگاه 🕋
84 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
75 فایل
کانال قرارگاه جایگزین احتمالی کانال طلوع می باشد تادرصورت بروز نقص فنی ویابه هردلیلی فعالیت آن (ک. طلوع) متوقف گردد، کانال قرارگاه آماده عضوگیری ازاعضای قبلی ک. طلوع وهمچنین ورودیهای جدید هست.
مشاهده در ایتا
دانلود
انتخابات 1.mp3
21.84M
| 🎧انتخابات، راه‌حل است 👤 با حضور مهدی جمشیدی 📺 شبکۀ یک، برنامۀ جریان
سیاست‌های اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای.mp3
49.36M
| 🔰چهارصد و هشتاد و یکمین اپیزود رادیو جدال منتشر شد. 🎧سیاست‌های اقتصادی آیت‌الله خامنه‌ای چه نسبتی با نئولیبرالیسم دارد؟ 👤 گفتگو با سید یاسر جبرائیلی 📆 ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ⏱ مدت زمان: ۱۲۸ دقیقه
فلسفه اخلاق 2.mp3
17.93M
| 🎧سیر اندیشه فلسفه اخلاق در کلام اسلامی 👤دکتر رضا برنجکار 💠 مدرسه بهاره فلسفه اخلاق ♻️جلسه دوم 🏫مکان: موسسه مفید
دست فرمان.mp3
5M
| 🎧با این دست فرمان چهار نعل به سمت تمدن غربی می‌رویم. 👤سید یاسر جبرائیلی 🔸12 میلیون جمعیت در تهران ساکن هستند و برخی از آنها حتی برای اجاره یک خانه 50 متری مشکل دارند، در حالیکه زمین بسیاری در بخش‌های دیگر کشور وجود دارد و امکان تولید هم فراهم است ولی این بستر برای آنها ایجاد نمی‌شود. 🔹آنچه امروز در ایران اجرا می‌شود، اقتصاد سرمایه‌داری است نه اسلامی؛ نمی‌شود همه چیز غرب را پذیرفت و انتظار داشت انسان مولود این نظامات فکری و تربیتی، اسلام‌مدار باشند. ⏰ «جهان آرا»؛ روزهای زوج ساعت ٢٢ از شبکه افق
آیت الله بهجت و سیاست.mp3
2.34M
| 🔰آیا آیت الله العظمی بهجت در مباحث سیاسی ورود نمی‌کردند؟ و نهضت حضرت امام را باطل می‌دانست؟ 👤مصاحبه اختصاصی با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی ♨️ 00:01 ملاقات امام خمینی با آیت الله بهجت و راهکار ایشان برای مبارزه با شاه ♨️ 00:53 آیت الله بهجت برای انتخابات بیانیه می دادند ♨️ 01:08 آیت الله بهجت اول هر درس معمولا مباحث سیاسی می‌گفتند ♨️ 01:23 راهکار آیت الله بهجت برای ورود به مسائل سیاسی + تعریف منحصر به فرد ایشان از مجلس شورای اسلامی ♨️ 04:21 پاسخ آیت الله بهجت به این سوال که آنهایی که امام خمینی را قبول ندارند چرا در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند
💔💔💔
◼️ | ☑️"ابراهیم" عمری در حوالی شهادت زیسته بود. ✍🏻محمدرضا کایینی، پژوهشگر تاریخ
▪️"ابراهیم" عمری در حوالی شهادت زیسته بود. از این روی بود که سه سال پیش، صندوق‌های مهر را از نامش آکنده ساختیم. می‌دانستیم که در دوگانه خدمت و خطر،‌ نخستین را بر می‌گزیند و دومین را فرومی‌نهد. به وجاهت و آینده‌جویی وقعی نمی‌نهد و در لحظه، هر آنچه در دست و زبان دارد، در طبق اخلاص می‌نهد و به خلق‌الله پیشکش می‌دارد. ▪️ریاست جمهوری‌اش تک‌دوره‌ای شد و به دور دوم وصال نداد، چه برای جاودانگی و ماندگاری در سپهر انقلاب اسلامی مبعوث گشت. رئیسی در تصدی قوه قضائیه محبوب شد، جایی که کمتر چنین کارکردی دارد و عادتا نهادی سخت و زِبر است. ▪️در آغاز تصدی ریاست جمهوری، بسا عافیت‌طلبان، مسئولیتش در کشوری تحریم‌زده، کرونا‌زده و در پی مسئولیت دولتی عافیت‌طلب و کم‌کار را عبث می‌انگاشتند، اما او این همه را به هیچ گرفت! محرومانِ نادیده در دورترین نقاط کشور را دریافت،‌ به مروت و مدارا درددل‌هایشان را شنید، اما کلنگ نمایشی بر زمین نزد و وعده بیهوده نداد. جمعه و تعطیل نداشت و مردم را از طریق ویدئوکنفرانس و شیشه دودیِ شاسی‌بلند ننگریست. ▪️رذالت و طعنه داخلی و خارجی را ندید و نشنید، اما نیاز و ناله محرومان را به گوش گرفت. سراز‌پانشناخته و بی‌قرار، به دلداری‌شان می‌شتافت و در سیل و زلزله و درد، با سر و روی خاک‌ و گِل آلود اما چهره‌ای پرامید، از آلامشان می‌کاست. مردم او را در مناطقی می‌دیدند، که پای هیچ فرمانداری به آنجا نرسیده بود، چه رسد به رئیس‌جمهور. ▪️مردم تا ظهرگاه سی‌ام اردیبهشت ماه که "ابراهیم" بر سفینه سفر آخر قدم نهاد، او را دلداده خدمت دیدند و با همین خصلت به خاطرش سپردند. او به نمادهای انقلاب اسلامی پیوست و این پاداشی نیک، به سه سال بی‌قراری در خدمت بود. در بحبوحه دنیاطلبی و توهم‌پرازی جماعتی و ناامیدی عده‌ای دیگر، همچنان می‌توان رجایی و رئیسی شد. شرط آن ترک پیله وجاهت‌طلبی و بیم‌زدگی است، موهبتی که به گرفتارآمدگان در چنبره روزمرگی اعطا نمی شود. ▪️خوشحالم که سه سال پیش به او رای دادم. خوشحالم که در همان دوره، عده‌ای را ترغیب کردم تا به او رای بدهند. خوشحالم که در عمل، همان بود که حدس می‌زدم و خوشحالم که نهایتا در چنین روزی، خدا او را نزد خود خواند.
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ | ☑️ فلسطین، مسأله جهان اسلام و بشریت 🎙آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ✔️داغی امروز بر دل همه مردم مسلمان در جهان مانده است و تمام انسان‌ها و مردمان با وجدان عالم را داغ‌دار و دغدغه‌مند کرده است. مسأله جهان اسلام و بشریت است. مسأله دفاع از مردمی مظلوم و مقدر است.
◼️ | ☑️ طرح حماسه و تاریخ جدید ایران ✍🏻سیدحسین شهرستانی؛ عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
. ▪️سال‌ها پیش در محضر یکی از اساتید بزرگوار علوم انسانی که می‌توان او را استاد استادان فلسفه در روزگار حاضر نامید بودیم. ایشان به سبک خود پرسشی سهمگین پیش روی ما گذاشتند که: به چه می‌توان امید داشت؟ طبعاً در پاسخ به پرسش آن فرزانه نمی‌توانستیم سیاهه‌ای از دست‌آوردهای علمی و فناوری را فهرست و به‌عنوان پیشرفت ایران عرضه کنیم. آنهم برای کسی که به ما درنگ در باب ماهیت تکنیک و توسعه را آموخته‌بود. ▪️در این میان حقیر عرضه داشتم: از شما آموخته‌ایم که از دید برخی اهل‌نظر، آنچه ملتی را ملت می‌کند، داستان تاریخی مشترکی است که فراتر از زبان و سرزمین و قومیت و مذهب که ممکن است در هر یک کثرتی واقع باشد مردمی را با حافظه‌ی تاریخی مشترک، به هم‌سرنوشتی می‌رساند. ▪️ما پس از انقلاب کاستی‌ها و مصائب بسیاری تجربه کرده‌ایم اما خودمان بودیم و داستان تاریخی خود را بازیافتیم و بدین ترتیب هویت ملی خود را در وضع معاصر بازآفریدیم.... همه مردم جهان، با حوادث ریزودرشت روبه‌رو هستند. اما غالباً این حوادث و مسائل به «رخدادهای معنادار» که معنا بخش حیات جمعی ایشان باشد بدل نمی‌شود. ▪️معنایی که از پس همه تحلیل‌ها، پرتو نوری بر تاریخ افکند و طرحی از گذشته و حال و آینده را بگشاید. این طرح اگر نیروی ایجابی و برسازنده داشته‌باشد، طرحی «حماسی» است. حماسه، همانا ایده بنیادینی است که هویت ملی و دینی ما را در روزگار معاصر بازیابی کرده است. «حماسه حسینی» مطهری از این حیث شاخص تحول بنیادی جامعه شیعی ایران در تفسیر عاشورا و در نتیجه هویت شیعی است. این طرح حماسی در هماهنگی با روح حماسی و پهلوانی تاریخ باستانی ایران، انقلاب اسلامی و تاریخ نیم‌قرن اخیر ایران را بر می‌سازد. ▪️طرح حماسی، جوهر خود را در شیوه‌ی مواجهه با «مرگ» آشکار می‌کند. مرگ، بالقوه امکانی است در جهت بی‌معنایی و بی‌آینده‌گی و بی‌تاریخی. در حماسه ملی ایرانیان، «نام» که گوهر پهلوانی است، مرگ را از این ورطه فرامی‌برد و آن را از بی‌معنایی نجات می‌بخشد، اما همچنان در گیرودار باقی می‌ماند. روایت حماسی از عاشورا اما ما را به نقطه‌ی کمال آزادی از مرگ رسانده و نهایتاً ایده «شهادت» بر فراز ایده «نام»، افقی می‌گشاید که مرگ در آن، همان گشودگی و انفتاح در مناسبات فروبسته‌ی تاریخی است. ▪️شهادت رئیس‌جمهور، بار دیگر جوهر این طرح حماسی را که از آبشخورهای ملی و دینی ما سرچشمه گرفته است نمایان می‌کند. «شهادت» و نظام معنایی و آیینی پیرامون آن، نیروی بنیادین برسازنده تاریخ جدید ایران است.