🗓 امروز ۴ فروردین ۱۴۰۲ ...
اگر امروز جمعه، مورخ ۴ فروردین ۱۴۰۲ را قیاس کنیم با تاریخ مشابه در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، یک تفاوت جدی در محتوای رسانهها وجود دارد:
⭕️ در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، رسانهها در این ایام شدیداً:
- تزریق واکسن کرونا را به مردم تحمیل میکردند؛
- واکسنها را تنها راه ایمنی در برابر بیماری کرونا معرفی میکردند؛
- هرگونه عارضه نسبت به واکسنها را تکذیب میکردند؛
- صدای هیچ دانشمندی در انتقاد به پروتکلهای کرونایی پوشش داده نمیشد؛
- و ...
✅ اما در ۴ فروردین ۱۴۰۲، همزمان که خبرگزاری مشرقنیوز در یک اقدام صحیح، به افشای ۱۰ دروغ بزرگ کرونایی میپردازد، شبکهی مستند از عوارض واکسنهای آسترازنکا صحبت میکند و بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکهی ۲ مقالات علمی با درجهی ISI دربارهی عوارض واکسن مدرنا را معرفی میکند.
🔶🔹 سرانجام
هدف از این مطلب، ثبت یک تجربهی ذیقیمت است❗️
✴️ اگر دو سال زودتر صدای ناقدان علمی پروتکلها شنیده میشد، امروز کشور از تمامی جهات نظیر آموزش، اقتصاد، سلامت و ... در چه وضعیت بهتری بود؟
1⃣ آیا همین موضوع آلودگی واکسنهای مدرنا به نانوپارتیکل را سال ۱۴۰۰ بههمراه مستندات مطرح نکردیم؟
2⃣ آیا خرداد امسال بیش از ۱۰۰۰ مقالهی ISI پیرامون عوارض واکسنها منتشر نکردیم؟
https:// eitaa. com/ SHRChannel/ 748
💠 امیدوارم از این تجربهی ملی درس بگیریم و نگاه جدیتری به قاعدهی دینی «وَ اَمرُهُم شورىٰ بَینَهُم» داشته باشیم.
🔴 و توجه کنیم که مشابه نادیده گرفتن ناقدان علمی کرونا، هماکنون در موضوعات دیگری در حال وقوع است ...
✍️مهندس شکوهیانراد
29.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#منبر_مجازی
آیتالله مجتهدی تهرانی (ره) با اشاره به تفسیر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) به بررسی راههای رسیدن به خدا میپردازد.
وزیر بهداشت: شاهد موج هشتم کرونا هستیم
🔹شاهد موج هشتم ویروس کرونا در کشور هستیم و این موج باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است.
🔹از ابتدای سال مراجعه به اورژانس مراکز درمانی ۵۸ درصد و اعمال جراحی اورژانسی ۸ درصد افزایش داشته است.
@Farsna
✍ باز ماه مبارک رمضان و نزدیک به شب های قدر سر و کله کرونا پیدا شد....☺️☺️☺️☺️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بوسه حجت الاسلام قاسمیان داور ویژه برنامه محفل بر دستان پینه بسته پدر نابغه قرآنی شرکت کننده در برنامه از شهرستان حاجی آباد استان خراسان جنوبی؛
این کودک نه ساله حافظ کل قرآن و با تسلط به مفاهیم قرآنی و تفسیری داوران برنامه را حیرت زده کرد.
بر اساس آنچه در تاریخ و روایات آمده، بعد از جنگ بدر و شهادت پر افتخار جمعى از مسلمانان، عده اى در جلسات، مى نشستند و پیوسته آرزوى شهادت مى کردند که اى کاش! این افتخار در میدان بدر نصیب ما نیز شده بود.
مطابق معمول در میان آنها جمعى صادق بودند و عده اى متظاهر و دروغگو، و یا در شناسائى خود در اشتباه، اما چیزى طول نکشید که جنگ وحشتناک احد پیش آمد، مجاهدان راستین با شهامتِ فوق العاده جنگیدند و شربت شهادت نوشیدند و به آرزوى خود رسیدند.
اما جمعى از دروغگویان هنگامى که آثار شکست را در ارتش اسلام مشاهده کردند از ترس کشته شدن، فرار کردند، قرآن ضمن یک آیه، آنان را چنین سرزنش مى کند: شما کسانى بودید که آرزوى مرگ و شهادت در راه خدا را در دل مى پروراندید، سپس آن را با چشم خود دیدید و به آن نگاه مى کردید (وَ لَقَدْ کُنْتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَیْتُمُوهُ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ).
پس چرا وقتى محبوب خویش را در برابر خود دیدید، فرار کردید؟(نمونه)
با حضور تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت؛
افتتاح نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت مشهد و نمایشگاه رواق خدمت آستان قدس رضوی
🔺همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان و با حضور تولیت آستان قدس رضوی، شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن و عترت مشهد، در حرم مطهر امام رضا(ع) گشایش یافت.
🔺این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاههای آستان قدس رضوی، واقع در باب الجواد حرم مطهر امام رضا(ع) برپا شده، تا یازدهم فروردینماه، همهروزه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پذیرای خانوادههای مشهدی و زائران حرم مطهر رضوی خواهد بود.
🔺شعار محوری این دوره از نمایشگاه قرآن مشهد، «قرآن، خانواده و زندگی» انتخاب شده و ۱۵۰ تشکل قرآنی استان خراسان رضوی در قالب ۱۵۰ غرفه، محصولات و خدمات خود را به بازدیدکنندگان ارائه میکنند.
حجتالاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی:
🔹برپایی این نمایشگاه در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، فضای معنوی و متنوعی ایجاد کرده است که بسیار ارزشمند است و از عموم زائران و مجاوران دعوت میکنم همراه با خانواده از این نمایشگاه بازدید کنند.
🔹فعالیتهای قرآنی با توجه به گستره، جایگاه و اهمیت آن، ظرفیت تبدیل شدن به یک نمایشگاهی دائمی را دارد و میتوان این موضوع را مورد توجه قرار داد.
🔺همزمان با افتتاح نمایشگاه قرآن مشهد و در مجاورت آن، نمایشگاه "رواق خدمت" نیز با حضور تولیت آستان قدس رضوی گشایش یافت.
🔺در نمایشگاه رواق خدمت، علاوه بر ارائه محتوای مربوط به تاریخچه حرممطهر امام رضا(ع) و شکلگیری آستان قدس رضوی، گزارشهایی متفاوت، متنوع و مصور از اقدامات و خدمات این آستان ارائه شده و زائران و مجاوران میتوانند در بازدید از این نمایشگاه با حوزههای مختلف خدمت خادمان، خادمیاران، بنیادها و سازمانهای ذیل آستان قدس رضوی در عرصههای میزبانی از زائران، فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آشنا شوند.
علل شکست احد در یک نگاه
در آیات فوق تعبیرات جالبى به چشم مى خورد، که هر کدام از آنها پرده از روى یکى از اسرار شکست احد بر مى دارد، به طور خلاصه، چند عامل مهم دست به دست هم دادند و این حادثه غم انگیز و در عین حال عبرت آور را به وجود آوردند:
۱ ـ نخستین عامل، اشتباه در محاسبه
براى بعضى از تازه مسلمانان این درک نادرست از مفاهیم اسلام پیدا شده بود، که آنها خیال کنند تنها ابراز ایمان براى پیروزى کافى است و بنا، بر این است که خداوند در تمام میدان هاى جنگ به وسیله امدادهاى غیبى از آنها حمایت کند، و به این ترتیب سنت الهى را در عوامل پیروزى طبیعى و انتخاب نقشه هاى صحیح و تهیه وسائل لازم، به دست فراموشى سپردند.
۲ ـ دومین عامل مهم، عدم انضباط نظامى و مخالفت با فرمان مؤکد پیغمبر(صلى الله علیه وآله) دائر به ماندن تیراندازان در سنگر حساس خود براى این شکست.
۳ ـ سومین عامل، دنیا پرستىِ جمعى از مسلمانان تازه کار.
آنان جمع آورى غنائم جنگى را بر تعقیب دشمن ترجیح دادند، اسلحه را بر زمین گذاشته براى این که از دیگران عقب نمانند به تلاش در به دست آوردن غنائم پرداختند.
این شکست براى این پیش آمد تا بدانند در راه خدا و به هنگام جهاد مقدس، باید مسائل مادى را به کلى فراموش کنند.
۴ ـ و چهارمین عامل غرور ناشى از پیروزى درخشان میدان بدر بود، تا آنجا که فکر قدرت دشمن را از سر بیرون کرده بودند و تجهیزات او را نا چیز مى پنداشتند.
اینها نقاط ضعفى بود که مى بایست در آب جوشان این شکست شستشو شود، و مسلمانان فرا گیرند که به هنگام نبرد با دشمنان، کلیه این عوامل را از خویشتن دور سازند، تا همواره در صحنه هاى رویاروئى، شاهد پیروزى را در آغوش گیرند.(نمونه)
امام خامنهای:
🔹یک جاهایی اغماض و گذشت لازم است. سر یک اختلاف کوچک یقه همدیگر را میگیریم. ممکن است دو نفر در یک مساله سیاسی اختلاف نظر داشته باشند، چرا باید در جامعه اختلاف و دو قطبی ایجاد شود؟
#لبیک_یا_خامنه_ای
#مهارتورم_رشدتولید
شأن نزول:
این آیه نیز ناظر به یکى دیگر از حوادث جنگ احد است و آن این که: در همان حال که آتش جنگ میان مسلمانان و بت پرستان به شدت شعلهور بود، ناگهان صدائى بلند شد و کسى گفت: محمّد را کشتم... محمّد را کشتم...
این، درست همان دم بود که مردى به نام عمرو بن قمیئه حارثى سنگ به سوى پیامبر(صلى الله علیه وآله) پرتاب کرد، پیشانى و دندان آن حضرت شکست و لب پائین وى شکافت و خون صورت وى را پوشانید.(۱)
در این موقع بود که دشمن تلاش کرد پیامبر(صلى الله علیه وآله) را به قتل برساند، اما مصعب بن عمیر یکى از پرچمداران ارتش اسلام، با پایمردى تمام جلو حملات آنها را گرفت ولى خودش در این میان شهید شد، و چون او شباهت زیادى به پیامبر داشت، دشمن چنین پنداشت که: پیغمبر در خاک و خون غلطیده است، لذا این خبر را با صداى بلند به همه لشگرگاه رسانید.
انتشار این خبر، به همان اندازه که در روحیه بت پرستان اثر مثبت داشت در میان مسلمانان تزلزل عجیبى ایجاد کرد.
جمعى که اکثریت را تشکیل مى دادند به دست و پا افتاده، از میدان جنگ به سرعت خارج مى شدند.
حتى بعضى در این فکر بودند با کشته شدن پیامبر(صلى الله علیه وآله) از آئین اسلام برگردند و از سران بت پرستان امان بخواهند.
اما در مقابل آنها اقلیتى فداکار و پایدار همچون على(علیه السلام)، ابو دجانه و طلحةو بعضى دیگر بودند که بقیه را به استقامت دعوت مى کردند از جمله انس بن نضر به میان آنها آمده، گفت:
اى مردم! اگر محمّد(صلى الله علیه وآله) کشته شد، خداى محمّد کشته نشده، بروید و پیکار کنید و در راه همان هدفى که پیامبر کشته شد، شربت شهادت بنوشید، پس از ایراد این سخنان به دشمن حمله نمود تا کشته شد، ولى به زودى روشن گردید که پیامبر زنده است و این خبر اشتباه بوده است یا دروغ، آیه فوق در این مورد نازل گردید و دسته اول را سخت نکوهش کرد.(نمونه)