eitaa logo
🌺کانال قطعه ای ازبهشت
627 دنبال‌کننده
13هزار عکس
11.6هزار ویدیو
1.4هزار فایل
🌸✨رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم میفرمایند. دوچیزموجب برطرف شدن فقرمی شود✨ 1⃣👈بسیاریاد کردن خدا 2⃣👈فرستادن صلوات برمن #قطعه_ایی_از_بهشت •┈┈••✾•🍃🌹🍃🌹•✾••┈┈• @gateiazbehesht •┈┈••✾•🍃🌹🍃🌹•✾••┈┈•
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام برنامه ریز مقتدر هستی آلبالو قابض ، تقویت کننده معده و کبد گرم ، برطرف کننده تشنگی و حرارت و استفراغ و اسهال صفراوی می باشد. آلبالو خشک شده از تازه آن قابض تر است. خوردن شیره هسته آلبالو با رازیانه برای خرد کردن سنگ کلیه و مثانه و مجاری ادرار بی نظیر است. خوردن یک مثقال صمغ درخت آلبالو با آب سرد در رفع سرفه مزمن مفید است. 🍀🆔کانال قطعه ای ازبهشت https://eitaa.com/gateiazbehesht 🌸🍃〰️🍃🌸〰️🍃🌸〰️🍃🌸
به نام برنامه ریز مقتدر هستی انواع میوه ها و مزاج آن ها میوه ها منبع عظیمی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که علیه رادیکال های آزاد موجود در بدن انسان وارد عمل شده و آن را از بین می برد . توصیه می شود میوه هایی را که می توان با پوست خورد به همان شکل مصرف شود . هسته و دانه همه ی میوه ها ضد انگل بوده که از عجایب آفرینش می باشد. البته قابل ذکر است که در استفاده از نعمت های الهی ، مزاج آن ها ، مزاج فرد مصرف کننده و مزاج فصل مصرف باید لحاظ گردد تا مفید واقع شده و عوارض جانبی به همراه نداشته باشد. 🍀🆔کانال قطعه ای ازبهشت https://eitaa.com/gateiazbehesht 🌸🍃〰️🍃🌸〰️🍃🌸〰️🍃🌸
به نام برنامه ریز مقتدر هستی آلو بخارا طبیعت آلوی سیاه رسیده شیرین اعلا درجه اول ، سرد و درجه دوم ، تر است. برای سردرد گرم و تب های صفراوی و تشنگی و حرارت قلب و خارش بدن مفید است. آلو بخارا به سبب خاصیت تقطیع و تلطیف خود اخلاط فاسد را نرم کرده و از معده و روده خارج میکند ( ملین می باشد ) و اگر خلط فاسد در بدن وجود نداشته باشد ملین نبوده و موجب قبض و حبس می شود. در افراد سردمزاج یا کسانی که معده سرد دارند بهتر است با آب عسل میل شود. کسانی که از بیماری های طحال رنج می برند قبل از غذا آن را میل کرده و تا از معده خارج نشده غذا ی دیگری نخورند. اگر آلوی خشک را با آب پخته و صاف کنند و با عسل یا ترنجبین یا شکر میل کنند مسهل قویتری است. ضماد برگ آلو با سرکه در زیر ناف برای کشتن کرم روده مفید است. 🍀کانال قطعه ای ازبهشت https://eitaa.com/gateiazbehesht 🌸🍃〰️🍃🌸〰️🍃🌸〰️🍃🌸
به نام برنامه ریز مقتدر هستی آلبالو > سرد و خشک > مصلح : عسل آناناس > گرم وتر > آب انار ، آب لیمو ، عسل آلو و آلوچه > سرد و تر > عناب ، گلنگبین ، کندر ، زنیان ، زیره ، روغن زیتون ازگیل > سرد و خشک > انیسون ، عسل ، عود هندی انار شیرین > سرد و تر > زنجبیل پرورده ، انار ترش انبه > گرم و خشک > زنجبیل ، نمک ، مویز ، شربت زرشک ، روغن زیتون انجیر تازه > گرم و تر > سکنجبین ، شربت ریواس ، شربت بالنگ انجیر خشک> گرم و تر > گردو ، آویشن ، انیسون ، بادام 🌸🍃کانال قطعه ای ازبهشت https://eitaa.com/gateiazbehesht
چگونه پدید می آید؟ ✍ وقتی صفرای خون کم شد، خون غلیظ می شود. با غلیظ شدن خون،چون ترکیب بلغم خون بالاست، ترکیب دم خون بالاست، ترکیب سودای خون بالاست؛ ✍ ولی صفرای خون که عوامل گذر خون به مویر گ های زیر اندام انتهایی است، پایین است؛ عضای انتهایی، مانند پاها و دست ها سرد می شود. ✍ این سردی را می توان تا ۴۰ سالگی که بدن حرارت دارد، تحمل کرد. وقتی کاهش تحرک و خوردن غذاهای بد هم اثر خود را بگذارد، صفرای خون هم کم باشد و خون لطیف نباشد، غلظت یا پر خونی پدید می آید که این موجب پر شدن رگ ها می شود و به تعبیر طب سنتی (امتلاء) ایجاد می شود و امتلاء یا پری در خون ایجاد شد، بیماری فشار خون پدید می آید. ✍ حال اگر این امتلاء بیشترین ماده اش از دم باشد، فشار خون گرم پدید می آید و اگر بیشترین ماده اش بلغم باشد، فشار خون سرد پدید می آید. ✍ معمول این است که دم و بلغم در خون خیلی زیاد است. وقتی دم و بلغم مساوی باشد، خیلی خوب است، ولی اگر دم خیلی زیاد شد، فشار خون گرم پدید می آید. معمولاً افراد دموی مستعد فشار خون گرم هستند و به این فشار خون، بیشتر مرد ها مبتلا می شوند ✍ و اگر ماده بلغم خون زیاد شد، فشار خون سرد پدید می آید که معمولاً زن ها مستعد چنین فشار خونی هستند. ✍ با این تعریف، افراد صفراوی، چه در طایفه مردان و چه صفراوی در طایفه زنان، فشار خون نمی گیرند؛ اگر هم بگیرند، به دلیل پر خوری یا بد خوری فشار خون خواهند گرفت؛ ✍ ولی اگر رعایت غذایی متعارف داشته باشند، تا پایان عمر سالمند و دچار فشار خون نمی شوند، ✍ بنابراین رسوب خون هم ندارند و دارای انسداد کرونری و سکته قلبی هم نمی شوند. ✍ از این بحث چنین استفاده می کنیم که اگر بخواهیم فشار خون نگیریم، بایستی صفرای خونمان را بالا ببریم، ✍ توجه مهم: حالا چگونه می توانیم خونمان را بالا ببریم؟ با خوردن و کاهش .
آتش بام تو فانوس بیابان ها است خانه ات در قرقِ خنده ی مهمان ها است دست بخشنده ی تو مصدر احسان ها است گرمْ آغوش تو مأوای پریشان ها است #سلام_امام_رضا_ع_جانم 😍 اللهّمَ صَلّ عَلے عَلے بنْ موسَے الرّضا المرتَضے الامامِ التّقے النّقے و حُجّّتڪَ عَلے مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثرے الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ ڪثیرَةً تامَةً زاڪیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَـہ ڪافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلے اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِڪَ 💌💌💌💌💌💌💌💌💌
1⃣ (ص) و ایشان(ص) در معراج چه دید⁉️ 🍀 (ص) در یک شب از معظمه به و از آنجا به آسمانها و بازگشت به مکه در قرآن کریم در دو سوره به نحو اجمال ذکر شده، یکی در سوره «اسراء» و دیگری در سوره مبارکه «نجم»، و تاویلاتی که از برخی چون حسن بصری، عایشه و معاویه نقل شده مخالف ظاهر آیات کریمه قرآنی و صریح روایات متواترهای است که در کتب تفسیر و حدیث و تاریخ شیعه و اهل سنت نقل شده است و هیچ‌گونه اعتباری برای ما ندارد(1)، و ایرادهای عقلی دیگری را هم که برخی کرده اند در پایان داستان پاسخ خواهیم داد. در کیفیت و اینکه چند بار بوده و آن نقطهای که (ص) از آنجا به سوی مسجدالاقصی حرکت کرد و بدانجا بازگشت، آیا خانه ام‌هانی بوده یا مسجدالحرام و سایر جزئیات آن اختلافی در روایات دیده میشود که ما به خواست خداوند در ضمن نقل داستان به پارهای از آن اختلافات اشاره خواهیم کرد و آنچه مشهور است، آنکه این سیر شبانه با این خصوصیات در سالهای آخر توقف آن حضرت در شهر مکه اتفاق افتاد، اما آیا قبل از بوده و یا بعد از آن و یا در چه شبی از شبهای سال بوده، باز هم نقل متواتری نیست و در چند حدیث آن شب را شب و یا شب ذکر کرده و در نقلی هم شب هفدهم رمضان و شب بیست و یکم آن ماه نوشته‌اند. 👈 معروف آن است که (ص) در آن شب در خانه بود و از آنجا به رفت و مجموع مدتی که آن حضرت به سرزمین و و آسمانها رفت و بازگشت از یک شب بیشتر طول نکشید، به طوری که صبح آن شب را در همان خانه بود و در است که امام (ع) فرمود: (ص) نماز عشاء و نماز صبح را در مکه خواند، یعنی اسراء و معراج در این فاصله اتفاق افتاد و در روایات به اختلاف عبارت از رسول خدا(ص) و ائمه معصومین روایت شده که فرمودند: 👇 📚. فقه السیرۀ، صص 151 - 150.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2⃣ (ص) چیست و ایشان(ص) در معراج چه دید⁉️ در آن شب بر آن حضرت نازل شد و مرکبی را که نامش «»(2) بود برای او آورد و (ص) بر آن سوار شده و به سوی حرکت کرد و در راه در چند نقطه ایستاد و نماز گزارد، یکی در و هجرتگاهی که سالهای بعد رسول خدا(ص) بدانجا فرمود، یکی هم ، دیگر در طور_سینا و - زادگاه حضرت (ع) - و سپس وارد مسجد اقصی شد و در آنجا نماز گزارده و از آنجا به آسمان رفت. 🍀و بر طبق روایاتی که (ره) و دیگران نقل کرده اند از جمله جاهایی را که آن حضرت در هنگام سیر بر بالای زمین مشاهده فرمود بود که به صورت 🔆بقعهای 🔅میدرخشید و چون از نام آن نقطه را پرسید پاسخ داد: اینجا سرزمین است که بندگان مؤمن و شیعیان اهل بیت تو در اینجا گرد میآیند و انتظار فرج دارند و سختیها و اندوهها بر آنها وارد خواهد شد. 🍀و نیز در روایات آمده که در آن شب به صورت زنی زیبا و آرایش کرده خود را بر آن حضرت عرضه کرد ولی رسول خدا(ص) بدو توجهی نکرده و از وی درگذشت. 👈سپس به آسمان دنیا صعود کرد و در آنجا را دید، آنگاه دسته دسته به استقبال آمده و با روی خندان بر آن حضرت سلام کرده و تهنیت و تبریک گفتند، و بر طبق روایتی که در تفسیر خود از امام (ع) روایت کرده رسول خدا(ص) فرمود:🔻 ای را در آنجا دیدم که بزرگتر از او ندیده بودم و(بر خلاف دیگران) 😡چهرهای درهم و 😡خشمناک داشت و مانند دیگران تبریک گفت و خنده بر لب نداشت و چون نامش را از پرسیدم 🔶گفت: این مالک،🔥 خازن دوزخ است🔥 و هرگز نخندیده است و پیوسته 😡خشمش بر دشمنان خدا و 🔥🔥گنهکاران افزوده میشود. بر او سلام کردم و پس از اینکه جواب سلام مرا داد از 🔷خواستم دستور دهد تا را به من نشان دهد و چون سرپوش را برداشت🔥🔥🔥 لهیبی از آن برخاست که فضا را فرا گرفت و من گمان کردم ما را فرا خواهد گرفت، پس از وی خواستم آن را به حال خود برگرداند.(3) 🍀و بر طبق همین روایت در آن جا را نیز مشاهده کرد که لوحی از نور در دست او بود و پس از گفتگویی که با آن حضرت داشت عرض کرد: همگی 🌍 دنیا در دست من همچون درهم💰(و سکهای) است که در دست مردی باشد و آن را پشت و رو کند، و هیچ خانهای نیست جز آنکه من بدان سرکشی میکنم و چون بر مرده ای گریه میکنند بدانها میگویم: 🔹گریه نکنید که من باز هم پیش شما خواهم آمد و پس از آن نیز بارها می آیم تا آنکه یکی از شما باقی نماند، در اینجا بود که (ص) فرمود: براستی که بالاترین مصیبت و است وجبرئیل در پاسخ 🔶گفت: پس از مرگ سختتر از آن است. 👈🔷و سپس فرمود: و از آنجا به گروهی گذشتم که پیش روی آنها ظرفهایی از گوشت پاک و گوشت ناپاک بود و آنها ناپاک را میخوردند و پاک را میگذاردند، 📚 . فقه السیرۀ، صص 151 - 150. دارد.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا