eitaa logo
‌❇️مَهدیُّ الاُمَم❇️[عج]
142 دنبال‌کننده
22 عکس
21 ویدیو
4 فایل
این کانال مباحث متنوع در خصوص #مهدویت را در اختیار شما قرار می‌دهد.⬇️⬇️ ✅ #پاسخ_به_شبهات_مهدوی ✅ #مطالب_مهدوی ✅ #مقالات_مهدوی ✅ #معرفی_کتاب زین العابدین گلایری بابلکناری،مدرس حوزه ،نویسنده و پژوهشگر تاریخ،ادیان،فرق و مذاهب @Z_gelayeri
مشاهده در ایتا
دانلود
▒▒▒(( ))▒▒▒ ☀️ وَ أَنْ يَرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي ظَاهِرٍ نَاطِقٍ بِالْحَقِّ مِنْكُمْ ○●○●○●○●○●○●○●○ : 1⃣ خونخواهی امام حسین یک هست و سعادتیست که شامل هرکسی نمیشود چنانکه در عصر امام ۷۲نفر رزقشان شد 2⃣ تا زمانی که نباشد خونخواهی معنا ندارد پس تا حضرت حجت عج تفکر یزیدی وجود خواهد داشت و در مقابل, نیز هماره در برابرش خواهد بود 3⃣ امید به ظهور انگیزه میخواهد که یکی از ان انگیزه ها همانا خونخواهی حسین است 4⃣ امر مسلمی هست که در پرتوش آرزوهای شیعیان از جمله ظلم ستیزی گسترده رخ خواهد داد 5⃣ مهدی عج از اهل بیت است پس هر شیاد کیش ساز دین سوزی که کرد نباید به او توجه کرد :ظاهر ناطق بالحق "منکم" ○●○●○●○●○●○●○●○ 🕊 https://eitaa.com/mahdilomam ○●○●○●○●○●○●○●○●○●○●○
17.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موکب هیئت انصار المهدی (عج) مدرسه علمیه محمدیه جشن نیمه شعبان ۱۴۴۴
❇️نشست برخط؛ ❇️باموضوع: ظهور و ارتباط آن با انقلاب اسلامی ♻️باحضور: استاد زین العابدین گلایری(مدرس و پژوهشگرتاریخ ادیان فرق و مذاهب) ✳️زمان: چهارشنبه ۱۷ اسفندماه ساعت ۲۰ ❇️پخش زنده در کانال روبیکا بصیرت سمنان: https://rubika.ir/basiratsemnan ‼️در صورت هر گونه مشکل، با آیدی @nasraa_semnan در تلگرام و ایتا ارتباط برقرار کنید. 🔰باماهمراه شوید؛ 🆔 https://t.me/nasra_semnan 🆔 https://eitaa.com/nasra_semnan 🆔 https://ble.ir/nasra_semnan 🆔 https://rubika.ir/nasra_semnan 🆔 https://www.instagram.com/nasraa_semnan
بي ترديد موضوع تأمين «عدالت» عمومي ترين و شورانگيزترين مسئله در بحث مهدويت است و چون واژه «عدالت» در فرهنگ و اصطلاح نهج البلاغه، بلكه در تمام كلمات علوي بيت الغزل سخنان اميرمؤمنان(عليه السلام) است، از اين رو، در بحث مهدويت نيز بر عنصر عدالت تكيه نموده و از پديد آمدن عدالت در ابعاد گوناگون در زمان ظهور حضرت مهدي(عليه السلام)خبر داده است;‌مي فرمايد الا و مَن ادركَها منّا يسري فيها بسراج منير، و يخذوفيها علي مثالِ الصالحين ليحلَّ فيها رِبقاً و يعتقَ رقاً و يصدعُ شُعباً و يشعب صدعاً»;بدانيد آنكه از ما (مهدي) فتنه‌هاي آينده را دريابد، با چراغي روشنگر در آن گام‌مي نهد و بر همان سيره و روش صالحان (پيامبر و امامان(عليهم السلام)) رفتار‌مي كند تا گره ها را بگشايد، بردگان و ملت‌هاي اسير را آزاد سازد، جمعيت‌هاي گم راه و ستمگر را پراكنده و حق جويان را جمع آوري‌مي كند.[نهج البلاغه خ۱۵۰ بند سوم] ابن ابي الحديد، شارح نهج البلاغه، كه از علماي بزرگ اهل سنّت است، در ذيل اين كلام حضرت‌مي گويد: اميرمؤمنان علي(عليه السلام) يادآوري نموده است كه مهدي آل محمّد(عليهم السلام) در تاريكي فتنه ها با چراغ روشن ظهور‌مي كند و مردم را از بردگي و اسارت رهايي داده و مظلومان ستم ديده را از دست ستمگران نجات‌مي دهد[ابن ابى الحديد، شرح نهج البلاغه، بيروت، داراحياءالتراث العربى، ج 2، ص 416.] 🍃🌸JOiN👇👇👇 •••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
اللَّهُمَّ فَأَوْزِعْ لِوَلِیكَ شُكْرَ مَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَیهِ، وَ أَوْزِعْنَا مِثْلَهُ فِیهِ، وَ آتِهِ‏ مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصِیراً، وَ افْتَحْ لَهُ فَتْحاً یسِیراً، وَ أَعِنْهُ بِرُكْنِكَ الْأَعَزِّ، وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ، وَ قَوِّ عَضُدَهُ، وَ رَاعِهِ بِعَینِكَ، وَ احْمِهِ بِحِفْظِكَ وَ انْصُرْهُ بِمَلَائِكَتِكَ، وَ امْدُدْهُ بِجُنْدِكَ الْأَغْلَب: 🤲بار خدایا پس (چون برای تو در هر روزگاری پیشوائی است به این صفات) بولی (اولی بتصرّف در امور مؤمنین) خود (كه امام این زمان است) شكر و سپاس آنچه را بر او نعمت داده‏ای الهام نما (این جمله دعاء است برای امام هر زمان، و بیان امام در اینجا در زمان امامتش اشاره به خود بوده سپس امام هر زمانی، و مقصود تعلیم و یاد دادن به شیعیان است) و مانند آن شكر و سپاس را (بر آنچه بما نعمت داده‏ای) بسبب آن حضرت بما الهام كن، و او را از جانب خود سلطنت و توانایی (یا حجت و برهان آشكاری) كه (او و شیعیانش را) یاری دهنده است عطا فرما، و برای او (هر مشكل و بسته شده‏ای را) بگشای گشودن آسانی (كه رنج در آن نباشد) و او را به تواناترین تكیه‏‌گاه خود یاری ده، و تواناییش (یا پشتش) را محكم و استوار گردان، و بازویش را توانایی بخش (او را كمك فرما) و به دیده (مراقبت) خود رعایت و حفظش كن، و به نگهداریت نگهدارش، و به فرشتگانت (در هر زمان یا هنگام جهاد چنان كه جدّش رسول خدا صلی الله علیه و آله را در جنگ بدر یاری كردند) یاریش نما، و به لشگر و سپاهت (مؤمنین و جهاد كنندگان در راهت) كه غلبه كننده‏‌ترین (لشگرها)اند كمكش فرما دعای ۴۷ 🍃🌸JOiN👇👇👇 •••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
💠 إمام مهدي عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند: 💎 أمّا وَجـهُ الانْتِفاعِ بي في غَيبَتي فكالانْتِفاعِ بالشَّمسِ إذا غَيَّبها عَنِ الأبصارِ السَّحابُ ، و إنّي لَأمانٌ لأهلِ الأرضِ كما أنّ النُّجومَ أمانٌ لأهلِ السَّماءِ. 💧چگونگى بهره مند شدن از من در روزگار غيبتم، همچون بهره مند شدن از خورشيد است، آنگاه كه در پس ابر از ديدگان پنهان مى شود. من مايه امان اهل زمین هستم. همچنان كه ستارگانْ مايه امان آسمانيان هستند. 📚 بحار الأنوار : 52 / 92 / 7 •┈┈••✾••┈┈• 💻 شروع از اول اسفند ۱۴۰۱ 💎 پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش حوزه های علمیه برادران 🌐 paziresh.ismc.ir 💎 لینک ثبت نام حوزه های علمیه 🌐 http://reg.ismc.ir/rules/134 @howzeh_babol🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷
: آیا اگر ۳۱۳ یار امام زمان کامل شود ایشان ظهور میکند؟ : 🔹تلقی برخی، از تکمیل یاران امام زمان این است که تا این عدد کامل نشود ایشان ظهور نمی‌کند و در مقابل، ظهور را مساوی با تکمیل این عدد می‌دانند. اما باید دانست که تکمیل یاران امام زمان عج شرط لازم است نه کافی. 👈یعنی تنها شرط ظهور،تکمیل این عدد از یاران نیست بلکه در کنار آن باید شرایط دیگر نیز محقق شود 📜چنانکه در برخی روایات به این شرایط اشاره شده است مانند روایت امام صادق(ع) که نام کوفه را برده و فرمود: به زودى کوفه از مؤمنان تهى می‌شود و دانش از او نهان گردد، چنانچه مار در سوراخش پنهان شود. سپس دانش در شهرى پدیدار می‌شود که آن‌را قم می‌گویند. آن‌جا معدن علم و فضل می‌گردد، تا آن‌جا که در روى زمین هیچ نادانى نسبت به دین نماند و حتی دخترکان پرده‌‏نشین نیز از دین آگاه شوند، این (مرکزیت قم) نزدیک به ظهور قائم ما باشد، و خدا قم و مردمش را مقام حجت سازد، و اگر آن نباشد زمین اهلش را فرو برد و حجتى در زمین نماند، و دانش از آن به همه بلاد منتشر گردد، در مشرق و مغرب و حجت خدا بر مردم تمام شود. تا کسى در روى زمین نماند که علم و دین بدو نرسد، سپس قائم ظهور کند و سبب انتقام و خشم خدائى بر بنده‌‏ها شود؛👈 زیرا خدا از بنده‌‏ها انتقام نگیرد، مگر پس از این‌‌که حجت را انکار کنند 📚[مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار (آسمان و جهان)، ترجمه، کمره‌‏اى،‏ محمد باقر، ج ‏4، ص 184 و 185، تهران، اسلامیه، چاپ اول، 1351ش] ☑️ با توجه به این روایت،گسترش علوم آل البیت و اتمام حجت بر مردم هم از شرایط ظهور دانسته شد. 🟠بنابراین تکمیل یاران امام زمان شرط لازم در کنار سایر شروط است نه تنها علت و شرط برای ظهور حضرت. 🍃🌸JOiN👇👇👇 •••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
✍ رجعت از باورهای شیعی بوده و منشاء آن آیات و روایاتی است که به آن اشاره دارند . 📗درقرآن واژگانی مانند:کره،رجعت،رد و حشر نیز در همان معنای رجعت استعمال شده است؛ ثم رددنا لکم الکره علیهم/اسراء_۶/ قالوا تلک إذا کره خاسره/نازعات_۱۲_ انه علی رجعه لقادر/طارق۸/ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً مِمَّنْ يُكَذِّبُ بِآياتِنا فَهُمْ يُوزَعُونَ»/نمل ۸۳/ 🔖 به معنای بازگشت آمده است و چنانکه در لسان العرب گفته شد مصدر مره از رجوع است 📚[ابن منظور، محمد بن مکرم، لسان العرب، ج ۸، ص ۱۱۴، بیروت، دار صادر، بی‌تا.] ✔️در اصطلاح علم کلام در عقیده شیعیان عبارت است از اینکه: خداوند گروهی از اموات را در هنگام ظهور حضرت مهدی آل محمد (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) به همان صورتی که در عالم ماده داشتند به دنیا بر می‌گرداند، گروهی را عزیز و گروهی را ذلیل می‌کند و اهل حق را بر اهل باطل غلبه داده، داد مظلومان را از ستمگران می‌گیرد 📚[شیخ مفید، محمد بن محمد، اوائل المقالات، ص۳۲۴.] 💟رجعت با‌ اندک فاصله بعد از ظهور ولی عصر (عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف) و پیش از شهادت آن حضرت و برپاشدن قیامت واقع خواهد شد. و بازگشت به دنیا طبق روایات اختصاص به مؤمن خالص و کافر خالص دارد. 🔸کما اینکه امام صادق (علیه‌السّلام) در این باره فرموده: «بازگشت به دنیا عمومی‌ نیست بلکه اختصاص دارد به کسانی که به مرتبه ایمان کامل و یا شرک محض رسیدند.» 📚[بحرانی، سیدهاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، ج۳، ص۵۰۷، تهران، آفتاب.]  ،،،،، 🍃🌸JOiN👇👇👇 •••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
1⃣ عن رسول الله (ص)أَفْضَلُ‏ الْأَعْمَالِ‏ احمزها 📚[ شیخ بهایی، مفتاح الفلاح فی عمل الیوم و اللیلة، ص 45، بیروت، نشر دار الأضواء، بی‌تا.] 🍃(برترین اعمال ،سخت ترین آنهاست)🍃 2⃣ عن رسول الله (ص)أفضلُ أعمالِ اُمّتي انتظارُ فَرَجِ اللّهِ عزّ و جلّ 📚[بحار الأنوار:۵۲/۱۲۲/۲] 🍃(برترین اعمال امت من ،انتظار فرج از خداوند عز و جل هست)🍃 3⃣ عن الامام زین العابدین (ع)انَّ لِلْقَائِمِ مِنَّا غَیْبَتَیْنِ اِحْدَاهُمَا اَطْوَلُ مِنَ الاخر..... اَمَّا الْاُخْرَی فَیَطُولُ اَمَدُهَا حَتَّی یَرْجِعَ عَنْ هَذَا الْاَمْرِ اَکْثَرُ مَنْ یَقُولُ بِهِ فَلَا یَثْبُتُ عَلَیْهِ اِلَّا مَنْ قَوِیَ یَقِینُهُ وَ صَحَّتْ مَعْرِفَتُهُ وَ لَمْ یَجِدْ فِی نَفْسِهِ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْنَا وَ سَلَّمَ لَنَا اَهْلَ الْبَیْت.» 📚[الصدوق، ابوجعفر محمد بن علی بن الحسین (متوفای۳۸۱ه)، کمال الدین و تمام النعمة، ج۱، ص۳۲۳، ناشر:اسلامیة تهران، الطبعة الثانیة، ۱۳۹۵ ه.] 👈به راستی برای قائم از ما دو غیبت است که یکی از دیگری طولانی‌تر است ...... و دیگری طول کشد تا بیشتر قائلین به آن از آن برگردند و بر آن ثابت نماند مگر کسی که یقین او قوی و معرفتش درست باشد و در دلش گرفت و گیری نباشد از آنچه ما حکم می کنیم و تسلیم ما اهل بیت باشد. 🍃🌸JOiN👇👇👇 •••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
(رحمهما الله) نظریه (ره) در خصوص رجعت: 🟠 قضیه از اصول و ضروریات مذهب ماست اما بر مازاد آن که چه بدنی خلق می‌شود، آیا آن بدن اولی را می‌آورد و ارواح پاک رجعت کنندگان در آن داخل می‌شوند یا بدن مثالی است دلیلی نداریم و ممکن است قضیه رجعت به ‌نحو تمثل مثالی در عالم ملک باشد. 📚[خمینی، روح الله، تقریرات فلسفه امام خمینی، ج۳، ص۱۹۴، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۵.]  نظریّه رجعت 🟤 علاّمه طباطبائی ذیل آیات 210ـ 208 سوره بقره به رجعت و اعتقاد شیعه بدان پرداخته است و در مقام ابطال نظریّه مخالفان رجعت از راه دلیل عقلی و فلسفی چنین می‌نویسد: ⬇️⬇️⬇️ 👈«ما نیز بر اساس یک اصل فلسفی قبول داریم چیزی که از قوّه به فعلیّت درآمده، دیگر محال است بالقوّه شود، لکن قبول نداریم که مسأله رجعت از این سنخ باشد؛ ↙️ زیرا آنچه منکرین رجعت فرض کرده‌اند، مربوط به کسی است که عمر طبیعی خود را کرده است و به مرگ طبیعی از دنیا رفته باشد که برگشتن چنین کسی به دنیا مستلزم آن امر محال است که در فلسفه ثابت شد، امّا مرگ اخترامی ‌که عاملی غیرطبیعی از قبیل قتل و یا مرض باعث آن می‌شود، برگشتن انسان بعد از چنین مرگی به دنیا (رجعت) مستلزم هیچ محذور و اشکالی نیست، 1⃣چون ممکن است انسان بعد از آنکه به مرگ غیرطبیعی از دنیا رفته، در زمانی دیگر مستعد کمالی شود که در زمانی غیر از زمان زندگیش موجود و فراهم باشد و بعد از مرگ دوباره زنده شود تا آن کمال را به دست آورد 2⃣یا ممکن است اصل استعداد او مشروط باشد به اینکه مقداری در برزخ زندگی کرده باشد و آنگاه به دنیا برگردد تا آن کمال را به دست آورد که در هر یک از این دو فرض، مسأله رجعت جایز است و مستلزم محذور محال نیست» 📚(طباطبائی، سیّد محمّدحسین. (بی‌تا). الف. تفسیر المیزان. ترجمه سیّد محمّدباقر موسوی همدانی. قم: انتشارات جامعه مدرّسین ، ج2: 160) 🍃🌸JOiN👇👇👇 •••❥ https://eitaa.com/joinchat/2749366608C36bfaea010
  برای اثبات امکان وقوعی رجعت، دلایل عقلی متعدّدی ارائه شده است که مهم‌ترین آنها عبارتند از: ۱). مفهوم امتناع بالذّات و امکان وقوعی. «ممتنع بالذّات» مفهومی ‌‌است که صرف تصوّر ذات آن، عدم را برایش ضروری می‌‌سازد؛ مانند اجتماع نقیضین و شریک برای خداوند متعال، روشن است که در مفهوم «رجعت» عدم ضرورت ندارد. بنابراین، در آن امتناع ذاتی نیست و دارای امکان وقوعی می‌‌باشد (ر.ک؛ طباطبائی، 1417ق.: 85). علاّمه طباطبائی در تفسیر امکان وقوعی می‌‌نویسد: «امکان وقوعی در برابر امتناع وقوعی است و بیانگر آن است که شیء نه تنها امکان ذاتی دارد و ذاتش یک ذات ممتنع نیست، بلکه تحقّق و وقوعش نیز محال نمی‌‌باشد؛ یعنی هیچ محذوری بر وقوع آن مترتّب نمی‌‌شود و هیچ محالی از تحقّقش لازم نمی‌‌آید» (همان: 62). امکان وقوعی رجعت از منظر عقل تصوّر اصل رجعت و نه وقوع آن، هیچ ‌یک مستلزم تناقض و محال نیست؛ زیرا ملاک ممتنع بودن یک حادثه این است که تصوّر ذاتش از قبیل اجتماع نقیضین یا ارتفاع نقیضین باشد یا آنکه وقوعش منجر به آن دو گردد و شیئی که نه امتناع ذاتی داشته باشد و نه امتناع وقوعی، دارای امکان وقوعی است. بنابراین، چون تحقّق رجعت مستلزم هیچ محذور عقلی نیست، از نظر عقل، در شمار حوادث محال محسوب نمی‌‌شود. ۲) در فلسفه اسلامی ضابطه‌ای است که می‌‌گویند: «وقوع هر چیزی بهترین دلیل بر امکان آن چیز است». بازگشت برخی از مردگان به دنیا از اموری است که اتّفاق افتاده است. در قرآن نمونه‌هایی از زنده شدن برخی از مردگان در اقوام گذشته به صراحت آمده است؛ نظیر زنده شدن افرادی از قوم حضرت موسی(ع) (ر.ک؛ البقره/ 56ـ55)، زنده شدن مقتول بنی‌اسرائیل (ر.ک؛ البقره/ 73ـ72)، زنده شدن افرادی که از ترس مرگ از دیار خود خارج شده بودند (ر.ک؛ البقره/ 243)، زنده شدن مردگان به‌وسیله حضرت عیسی(ع) (ر.ک؛ آل‌عمران/ 43)، زنده شدن یکی از پیامبران بعد از صد سال (ر.ک؛ البقره/ 259). ۳) در استدلالی دیگر، بر اساس قاعده فلسفیِ «حُکمُ الأَمثَالِ فِی مَا یَجُوزُ وَ فِی مَا لاَیَجُوزُ وَاحِدٌ»، دو یا چند چیز که طبیعت و ماهیّت مشابهی داشته باشند، در احکام و محمولات مساوی هستند؛ بدین معنا که هر حکمی‌ ‌بر یکی از آنها روا باشد، بر دیگری هم رواست (ر.ک؛ ابراهیمی‌ ‌دینانی،‌ 1380: 208[ابراهیمی ‌‌دینانی، غلامحسین. (1380). قواعد کلّی در فلسفه اسلامی.‌ تهران: مؤسّسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی]. با توجّه به این قاعده فلسفی، چون بین «رجعت» و «معاد» از نظر بازگشت انسان به حیات مجدّد و پیوند روح مجرّد با بدن شباهت وجود دارد، همان ادلّه‌ای که بر امکان معاد در قیامت اقامه می‌‌شود، امکان رجعت را نیز اثبات می‌‌کند. [طباطبائی، سیّد محمّدحسین. (1417ق.). الف. المیزان فی تفسیر القرآن. قم: دفتر انتشارات اسلامی‌‌جامعه مدرّسین حوزه] علمیّه قم https://eitaa.com/mahdilomam
(پایانی) برخی از اهداف و حکمت های یک حکم بعد از اجرا و ظهور آن مشخص می شود؛ نظیر غیبت حضرت مهدی (عج) که هر چند حکمت های بالغۀآن روشن و تبیین شده، اما برخی از روایات می گویند: غرض و هدف نهایی بعد از ظهور حضرت معلوم خواهد شد. [ رجعت از نظر شیعه، ص 102-] به هر حال، به گوشه ای از اهداف رجعت اشاره می شود: الف) مؤمنان و اولیایی بوده اند که عمری را زیر فشار طاغوت ها و یارانشان سپری کرده، با تحمل ناراحتی ها و دلی پرخون از دنیا رخت بربسته اند، شکنجه و عذاب ظالمین در مقابل چشم مظلومین در همین دنیا، یک نوع تسلیت خاطر و تشفی دل های مجروح است. یرجع المؤمن لزیادة الفرح و السرور و الکافر لزیادة أنعم و الهم؛ [رجعت از نظر شیعه، ص1۰۳] مؤمن رجعت می کند تا شادی و خوشحالی اش بیشتر شود و کافر رجعت می کند تا غم و اندوهش بیش تر گردد. ب) رجعت باوری، اثر سازنده در تربیت انسان ها دارد؛ یکی از آرزوهای هر مسلمانی، هم نشینی و هم یاری و همراهی با معصومان و شخصیت های الهی است. اندیشۀرجعت می گوید: مؤمن محض و خالص، لیاقت درک عصر امام زمان (عج) را (که اهل سنت و تشیع بر ظهور او اتفاق نظر دارند) پیدا می کند. در مقابل برای تبهکاران هشداری است که غرق در فساد و تباهی نشوند، وگرنه دست انتقام در همین دنیا آنان را به سزای اعمالشان خواهد رساند. [همان، ص 103؛ و سید محمدحسین طباطبایی، المیزان، ج 2، ص 106-] ج) انسان های تربیت یافتۀبسیاری، همواره آرزوی دیدار انبیا و اولیای الهی را دارند؛ اندوه شان این است که چرا از فیض و نعمت دیدار اولیای الهی و شرکت در فعالیت های انسانی الهی آنها محروم مانده اند؛ عدالت و حکمت الهی این اشتیاق و عطش را بی پاسخ نمی گذارد؛ چنین مؤمنانی توفیق شرف یابی را در ایام رجعت می یابند. سید مرتضی می فرماید: در هنگامۀظهور مهدی امت، گروهی از شیعه ها زنده می شوند تا به ثواب نصرت و هم یاری او برسند و دولتش را مشاهده کنند. [محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج 53، ص 193 و شیخ حر عاملی، الایقاظ من الهجمة، الباب الثانی، ص 58-] https://eitaa.com/mahdilomam