جمعه سیاه.pdf
4.8M
10.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جریان علمی اقتصاد در کشور ما حرفهایش ربطی به مسائل کشور ندارد
🔸 جریان علمی اقتصادی در کشور ما یک نسخه دستش گرفتهاست که میخواهد کشور را شبیه آن نسخه بکند؛ نه اینکه مسائل ما را حل کند. آن نسخه هم نسخه غرب است. نسخه غرب هم برای پیشرفت کشور ما هیچ ارتباطی با مسائل کشور ما ندارد. آقای اشعری، معتقد است که کشور باید مسائل خودش را شروع کند به حل کردن.
🔗 برای مشاهده نسخهٔ کامل این ارائه به صفحه آپارات گام مراجعه کنید.
✅ همچنین از طریق این لینک میتوانید برای برگزاری جلسه با موضوع «نقدی بر جریان اقتصادی کشور» اقدام نمایید.
مرکز آموزشی گام
🌐@gamcenter_ir
🖇 #بخوانید | در مسیر ظهور
💢 اگر با دید آخرالزمانی به قضیه فلسطین و رصد تحولات منطقه بنگریم، درمییابیم که به ویژه پس از حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نسبت وثیقی بین فلسطین امروز و تاریخ ما بعد از ظهور وجود دارد.
🔸از منظر روایی، جغرافیای علائم ظهور نظیر صیحه آسمانی، ظهور سفیانی و نیز ایجاد قدرت جهانی دجال، در جایی بیرون از قلمرو فلسطین کنونی قرار دارد و اصل وقایع در نقاط دیگری از جهان اسلام به وقوع خواهد پیوست؛ بنابراین هرگونه تلاش برای برقراری نسبت بین تحولات فلسطین و مسئله ظهور به دلیل اینکه روایات این حوزه مورد قبول مذهب اهل بیت(ع) نیست، بیهوده است.
🔹اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که نگاه آخرالزمانی به مسئله فلسطین، مختص غرب و طیفی از سیاستمداران غربی است که در دنیای سیاست آمریکایی به «نئوکانها» شهرت دارند.
🔸این طیف از سیاستمداران غربی با تفسیر بنیادگرایانه و اوانجلیستی از متون مقدس مسیحی معتقدند فلسطین به عنوان یک سرزمین الهی، محل و محملی برای یک نبرد مقدس تحت عنوان «آرماگدون یا هارمجدون» خواهد بود.
🔹بنابراین کلیات غرب و سیاسیون آن، فارغ از نگاه سیاسی-امنیتی به مسئله فلسطین، همواره نگاهی آخرالزمانی و دینی نیز به این قضیه دارند که تشدید کننده موضع ناعادلانه غرب در قبال فلسطین است.
🔸در کنار چنین نگاهی که به دنبال مصداقیابی نشانههای ظهور در مورد فلسطین است، نگاه دیگری وجود دارد که به خاطر اجتناب از تلاش برای امید بخشیدن به جامعه منتظران ظهور، با ترسیم یک مسیر کلی از تحولات مربوط به ظهور (فارغ از نمادها و نشانهها) با قبول اصل ظهور، مسیر حرکت کلی و یکدستی را دنبال میکند.
🔹طبق این برداشت، تحولات اخیر جامعه بین الملل به ویژه در حوزه مسئله فلسطین و حواشی آن نظیر اعتراضات وسیع جنبش دانشجویی در اروپا و آمریکا، هرچند نمیتواند مصداقی واقعی از نشانههای ظهور باشد اما همین که روح عدالت طلبی و توحیدگرایی را در جامعه بین الملل زنده نموده است، تحول و حرکتی در مسیر ظهور محسوب میگردد.
🖊علی رحمانی؛ محقق و پژوهشگر علوم سیاسی
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | بررسی پرونده و وضعیت فعلی محمدرضا نوری (ابوعباس)
🔻به امید آزادی!
🔸 آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان کمی پیش از شهادتشان پیگیری های دیپلماتیک را باید بازپسگیری و برگرداندن محمدرضا نوری آغاز کرده بودند و دیدارهایی با خانواده ایشان داشتند...
👤 در مصاحبه با جناب آقای امیدی؛ خبرنگار و مستندساز حوزه لبنان
📺 #مصاحبه_اختصاصی
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
💢 جزوه بازی روایتزدگان در زمین سایهها منتشر شد
🔹 فهم جامعهشناسانه از اغتشاشات معطوف به حجاب اختیاری
👤 مهدی جمشیدی
📥 دریافت نسخه الکترونیکی جزوه 👇🏼
🌐 #شبکه_گرا
📚 @geraa_maktoub
🆔 @geraa_ir
بازی_روایتزدگان_در_زمین_سایهها_مجازی_1.pdf
1.83M
⁉️ جزوه بازی روایتزدگان در زمین سایهها
🔹 فهم جامعهشناسانه از اغتشاشات معطوف به حجاب اختیاری
👤 مهدی جمشیدی
📚 #جزوه
🌐 #شبکه_گرا
📚 @geraa_maktoub
🆔 @geraa_ir
🔸 مجموعه عکس، پوستر و کاریکاتور، با موضوع اغتشاشات ۱۴۰۱، به مناسبت آغاز سال تحصیلی در دانشگاهها منتشر شد
🔺 مناسب جهت چاپ و استفاده در بیلبوردها، بُرد دانشکدهها، خوابگاهها و فضاسازی محیطی دانشگاهها
📥 دریافت نسخه با کیفیت پوسترها 👇🏼
http://B2n.ir/a33930
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
📄 #بخوانید | آنچه در دانشگاه فردوسی گذشت
🔺 بررسی التهابات سال ۱۴۰۱ در دانشگاه فردوسی مشهد
👤 در گفتگو با: مهدی طالبی؛ مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی
🔸 اعتراضات دانشجویان دانشگاه شبیه به همان خطی که در سطح کشور با تیتر آزادی زنان مطرح شده بود، در دانشگاه هم با همین عنوان کار را جلو میبردند، یعنی با عنوان آزادی و زنان. از بستر حادثه پیشآمده سعی کردند استفاده کنند و مطالبه مشخصی به معنیِ اینکه بگوییم این مطالبة آنان است، وجود نداشت و مسائل مختلفی را سعی میکردند مطرح کنند.
🔸 ولی شعارها و مطالباتی که در مقاطع و بخشهایی از تجمعاتشان مطرح میکردند، تقابل مستقیمی با اصل امنیت و نظام و حتی دین پیدا میکرد و بعضاً حتی با الفاظ رکیک و با حرکات ناپسند همراه بود. خب این اعتراض شایستۀ فضای دانشجویی نبود، شاید در سطح شهر اگر چنین مسئلهای مشاهده میشد، این را بهپای عمومیت فضا میگذاشتند؛ اما در دانشگاه این مسئله برای اولینبار اتفاق افتاد و مهمترین مؤلفهای که شاید بشود برای این تجمعات متصور شد
🔗 این گفتگو را از لینک زیر بخوانید:
https://vrgl.ir/tjZbC
💡 #تجربه_نگار
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
⁉️ جنگ قدرت در بند زنان اوین
👤 به قلم: کبری آسوپار
🔺بخشهایی از این تحلیل:
🔹 نامه فائزه مهم است، چون همه هویتی را که زنان سیاسی اوین برای خود ساختهاند، به آتش میکشد و اپوزیسیون را با چالشی جدی مواجه میکند. او در این نامه به سیاق همیشه، علیه جمهوری اسلامی هم نوشته است که البته تکراری است و از چون اویی هم جدید و قابل تامل نیست؛ هر کس در وصف حکومتی که قبول ندارد، هر ادعایی ممکن است بکند و اثبات صدق کلامش نیاز به راستیآزمایی جدی دارد، اما آنچه نامه فائزه هاشمی را مهم میکند، اقرار او علیه جریان خودیشان است و این همان چیزی است که اهل حقوق آن را قابل اعتنا و مسموع میدانند.
❌ این تحلیل را از لینک زیر بخوانید:
https://vrgl.ir/lOCee
💡 پایگاه تحلیلی گرای انقلاب
🆔 @geraa_ir
🇮🇷 @geraa_plus
⁉️ جبهه هشتم جنگ در مقابل نتانیاهو
👤 به قلم: هادی محمدی؛ پژوهشگر مسائل راهبردی غربآسیا
🔺بخشهایی از این تحلیل:
🔹 رژیم صهیونیستی در واکنشهای یک ساله خود، از کسب و تحقق اهداف اعلام شده، تهیدست باقی مانده، ولی پرونده جرائم گوناگون خود را در انتقام از مردم، با شدیدترین وجه وحشیگری ثبت کرده است. کرانه باختری در فلسطین اشغالی، حزبالله در شمال، یمن در جنوب، سوریه و عراق در شرق، غور اردن و ایران در فرایند خونخواهی و مدیریت جبهه مقاومت، جبهههای هفتگانهای را شکل دادند که سیر جنگ و تحولات و پیامدهای گسترده آن در داخل رژیم صهیونیستی به جبهه هشتم رسیده است.
🔸 اساف اوریون، پژوهشگر اسرائیلی در فارینافرز این جبهه هشتم را پاشنه آشیل اصلی برای نجات رژیم صهیونیستی میداند و استمرار اختلافها و شکافهای داخلی در ساختارها و در جامعه صهیونیستی را که گستره وسیعی را شکل میدهند، پایه تهدیدات جدید رژیم صهیونیستی میداند.
❌ این تحلیل را از لینک زیر بخوانید:
https://vrgl.ir/qJ63N
💡 پایگاه تحلیلی گرای انقلاب
🆔 @geraa_ir
🇮🇷 @geraa_plus
⁉️ مهسا امینی یا جنبش مهسا؛ فراموشی
🔸 دومین سالگرد فوت خانم مهسا امینی با بی سر و صدا ترین شکل ممکن گذشت! سال گذشته این ایام در نخستین سالگرد فوت او مردم ایران در مسافرتِ تعطیلات چند روز متوالی آخر تابستان بودند. امسال آن تعطیلات هم نبود. هم کف خیابان هم کف شبکه های اجتماعی به نسبت وسعت هیاهوی آن روزها خبری نبود! وقتی ۱۸ تیر سال ۷۸ در کوی دانشگاه تهران رخ داد تا چند سال بعد در سالگرد ۱۸ تیر لااقل تجمع مختصری برگزار میشد. آن هم در دوره ای که شبکه های اجتماعی و اینترنت به معنای امروزی آن وجود نداشت.
🔹 آیا مهسا امینی فراموش شده است یا اساسا مردم به چیزی به نام "جنبش مهسا" اعتماد نداشتند و ندارند؟
🔸 در درجه اول باید گفت آنچه در سال ۱۴۰۱ رخ بیش از آنکه واقعیت برآمده از بطن نیازهای اساسی جامعه ایران باشد، یک "برساخته رسانه ای" بود. القا بود. بیش از این که حقیقت داشته باشد، سر و صدا داشت! سیطره رسانه بود. اذهان همه تحت سیطره شبکه های اجتماعی به وقایع پس از فوت مهسا آنقدر ضریب و وزن داد که گویی واقعا انقلابی در راه است! نه انقلاب و نه جنبشی در کار نبود. یک توهم سازی بود. برای نسلی که برداشت تاریخی از جامعه ایرانی نداشت و ندارد.
🔹 اما آیا وقایع پاییز ۱۴۰۱ بی اثر هم بود؟ خیر. اثر داشت. چون با سطحی از مطالبات فرهنگی جامعه به ویژه جامعه هدف یعنی زنان گره زده شده بود. نفی مطلق اثرگذاری غلط است، اما بزرگنمایی نیز خطاست. یعنی با آن وقایع خشن، با آن شدت عمل یک عده در کف خیابان و دانشگاه "انقلاب" شکل نمیگرفت.
🔸 دلیل دیگر اینکه؛ کارفرماها و عوامل خارجی دخیل در آشوب های ایران نسبت به چند سال قبل در موضع ضعف قرار دارند. رژیم صهیونیستی تمرکز ایجاد جنگ روانی ندارد. سازمان مجاهدین بخوبی کنترل و محدود شد. کومله، حزب دمکرات و سایر گروهگ ها که میخواستند از اعتراض مردم بهره برداری کنند خودشان مشغول و یا محدود شده بودند. اینجا قدرت نظامی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی به کمکاش آمد.
🔹 اما من نکته مهمتری را مدنظر دارم. بخشی از جامعه به این نتیجه رسیده است که از دست مخالفان "جمهوری اسلامی" کاری بر نمیآید! اُپوزیسیون جمهوری اسلامی در ذهن جامعه ایرانی فروریخت. بی هویت، بی مبنا، بی برنامه، بی رهبر و بی آینده تر از حد تصور رفتار کردند. بزرگترین خطای آنان بالا بردن حد خشم و خشونت ورزی در اعتراضات بود. بخشی از جامعه نه از حُب نظام سیاسی بلکه در اثر نوع رفتار آنان به این نتیجه رسید که بهتر است به آنان اعتماد نکنند.
💡 پایگاه تحلیلی گرای انقلاب
🆔 @geraa_ir
🇮🇷 @geraa_plus
⁉️ مهسا امینی یا جنبش مهسا؛ فراموشی
👤 به قلم: علیرضا زادبر
💡 پایگاه تحلیلی گرای انقلاب
🆔 @geraa_ir
🇮🇷 @geraa_plus