eitaa logo
🎒آکادمی سواد رسانه‌ای گرالیت
8.2هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
536 ویدیو
60 فایل
آموزش تخصصی سوادرسانه‌ ای 🔖برگزارکننده کارگاه‌ های عمومی و تخصصی سواد رسانه‌ ای 🕹سرگرم آموزی 💡یک سواد بی‌مزه 📎#سوادرسانه_ای کانال ارتباطی @Mr_geraliit
مشاهده در ایتا
دانلود
ترامپ: امروز بیشتر فرماندهان نظامی ایران دیگر با ما نیستند ، آنها مرده‌اند. حمله آمریکا به فوردو، نطنز و اصفهان برنامه هسته‌ای را «کاملاً نابود» کرد
نقد اعتماد 🔹عکس یک، آرشیوی است استفاده از عکس آرشیوی برای عکس یک جز در موارد استثنایی مناسب نیست. آرشیوی بودن عکس نوشته نشده است. عکس یک باید خبری و تازه باشد. 🔹تیتر یک: نادرست : دیپلماسی در سطح عالی آیا این دیپلماسی اتفاق افتاده؟ خیر. پس از کجا می دانند رخ داده؟ روزنامه نگاری جدید @geraliit
غافلگیری بزرگ! احمد زیدآبادی روز ۲۷ تیرماه سال ۱۳۶۷ طبق معمول در محل کارم در روزنامۀ اطلاعات حاضر بودم. از ساعت ۹ صبح تلفن‌های ثابت سرویس خارجی روزنامه پی در پی به صدا در آمدند. تماس گیرندگان مردم عادی بودند. همه یک پرسش واحد را مطرح می‌کردند: "راست است ایران قطعنامۀ ۵۹۸ را پذیرفته است؟" من که به تماس‌ها پاسخ می‌دادم، حیرت کردم! هیچ خبر عمومی در این باره منتشر نشده بود. به طور خصوصی هم هیچکدام از اعضای تحریریه چیزی از کسی نشنیده بودند. مرحوم سید محمود دعایی نمایندۀ آیت‌الله خمینی در روزنامۀ اطلاعات هم اظهار بی‌خبری می‌کرد. به همین دلیل به تماس گیرندگان می‌گفتم؛ ما خبری در این زمینه نشنیده‌ایم و بعید است ماجرا صحت داشته باشد! از آن سوی خط اما افراد بر صحت خبر خود اصرار می‌کردند و حتی از خرید و پخش شیرینی در محل کارشان خبر می‌دادند! انگشت به دهان مانده بودیم تا اینکه اخبار ساعت ۱۴ رادیو آغاز شد. خبرها با پذیرش قطعنامۀ ۵۹۸ از سوی مرحوم آقای خمینی آغاز شد. تحریریه در سکوت مطلق فرو رفت. از آن تاریخ همواره این پرسش برای من مطرح بوده است که چطور هیچکدام از روزنامه‌نگاران و کارکنان و مسئولان روزنامۀ اطلاعات خبری از پذیرش قطعنامه نداشتند اما مردم عادی از صبح جشن گرفته بودند؟ پذیرش قطعنامه یک غافلگیری حیرت‌آور  بود و مرا نسبت به تکرار اتفافاتی مانند آن در نظام جمهوری‌اسلامی محتاط کرد به طوری که خبرهای افواهی در متن جامعه را بیش از حد لازم جدی گرفته‌ام. با این حال، آن غافل‌گیری دیگر هرگز تکرار نشد! آیا پس از ۳۷ سال ممکن است در نیویورک تکرار شود؟ در بین مردم عادی که پچ پچی به راه نیفتاده است! روزنامه نگاری جدید @geraliit
فرجام‌خواهی به نتیجه رسید/جزئیات پرونده کشته شدن آرمان علی‌وردی در گفت‌وگو با پیام درفشان و محمدحسین آقاسی وکلای متهمان پرونده پرونده‌ای عجیب و پر از ناگفته‌ها در سال ۱۴۰۱ و اعتراضات سراسری به «بچه‌های اکباتان» معروف شد. دقیقاً و در آستانه سالروز کشته شدن مهسا امینی و خیزش مردمی در سال ۱۴۰۱ پیام درفشان، وکیل یکی از متهمان این پرونده از نقض رای تمام متهمان این پرونده در مرحله فرجام‌خواهی از سوی دیوانعالی کشور خبر داد. ✍پریسا هاشمی. هم‌میهن @geraliit
148 حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اخرین سی ثانیه‌ای که از سید عزیز شهیدمون شنیدیم .... ما در مقابل مرحله‌ای طولانی از جهاد و صبر هستیم
17.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: دشمن می‌خواست فتنه‌های خیابانی درست کند / مردم به خیابانها آمدند اما علیه دشمن نه علیه نظام اسلامی 🔹️ رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملّت ایران: هدف دشمن، مختل‌کردن نظام بود که من در یک صحبت دیگری گفتم که اینها حتی برای بعد از جمهوری اسلامی نشسته بودند، نقشه کشیده بودند و فکر کرده بودند. میخواستند فتنه درست کنند، فتنه‌های خیابانی درست کنند، دسته‌جاتی را راه بیاندازند و ریشه‌ی اسلام را در کشور بِکَنند. این هدف دشمن بود. خب این هدف در همان قدمهای اول شکست خورد. اما سرداران و اینها که بلافاصله تقریباً جایگزین شدند، کسانی را جایگزین آنها معیّن شدند و وضع و نظام و ترتیب و قاعده‌ی نیروهای مسلح با همان استحکام و با روحیه‌ی بالاتر باقی ماند. اما مردم که مؤثرترین عنصر مردم بودند، مردم مطلقاً تحت تأثیر آنچه که دشمن میخواست قرار نگرفتند. تظاهراتی به وجود آمد، خیابانها پر شد، اما علیه دشمن، نه علیه نظام اسلامی. کار را مردم به جایی رساندند که دشمن، آن کسانی که در بیرون مرزها هستند، به عوامل خودشان گفتند بی‌عرضه‌ها، ما دیگر چه کار میتوانستیم برای شماها بکنیم که نکردیم؟ زمینه‌ها را فراهم کردیم، بمباران کردیم، عده‌ای را ترور کردیم، کشتیم. چرا کاری نمیکنید؟ ۱۴۰۴/۰۷/۰۱
🎒آکادمی سواد رسانه‌ای گرالیت
رهبر انقلاب: عامل وحدت ملت ایران همچنان باقی است/ عده‌ای وانمود میکنند اتحاد برای روزهای جنگ بود، این حرف غلط محض است 🔹️ رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملّت ایران: این عواملشان در ایران، در تهران که البته عواملی دارند بدون شک، اینها جواب دادند، گفتند ما میخواستیم کارهایی بکنیم. مردم به ما اعتنایی نکردند، به ما پشت کردند، مسئولان هم و کسانی که مسئول انضباط کشور بودند، آنها هم نگذاشتند، مانع شدند و ما نتوانستیم کاری را انجام بدهیم. پس نقشه‌ی دشمن عقیم شد. خب اینهایی که عرض کردم، اینها را قبلاً هم بعضی‌اش را یا همه‌اش را ما گفتیم، دیگران گفتند. آن نکته‌ای که من میخواهم روی آن نکته تکیه بکنم این است که این عامل همچنان باقی است، عامل وحدت ملت ایران همچنان باقی است. عده‌ای که منشأ این عده هم خارج از کشورند، خبرهایی که به ما رسیده، این را نشان میدهد، عده‌ای میخواهند این جور وانمود بکنند که آن اتحادی که در ابتدای جنگ دوازده روزه و این مدت پیدا شد، این مال همان روزها بود. چند روز بگذرد، به تدریج ضعیف میشود، اختلافات به وجود می‌آید، اختلاف نظرها غلبه پیدا میکند و این اتحاد از بین خواهد رفت. مردم ایران متفرق میشوند و میتوان از گسلهای قومی استفاده کرد، از اختلافات سیاسی استفاده کرد و مردم ایران را به جان هم انداخت و اغتشاش و شورش درست کرد. این را دارند تبلیغ میکنند. من میخواهم بگویم این حرف غلط محض است. بله، در مسایل سیاسی اختلاف نظر وجود دارد. ما اقوام زیادی هم در کشور داریم که همه ایرانی‌اند و افتخار میکنند به ایرانی بودن خودشان. اینها هست. منتها در مقابل دشمن، همه‌ی این مجموعه یک مشت محکم پولادین‌اند که بر فرق دشمن فرود خواهند آمد. امروز این جور است، بعد از این هم به توفیق الهی این جور خواهد بود، در گذشته هم همین جور بوده. ایران امروز و ان‌شاءاللّه فردا همان ایران روز ۲۳ خرداد و ۲۴ خرداد است که مردم آمدند خیابانها را پر کردند و علیه صهیون ملعون و آمریکای جنایتکار شعار دادند. این مسئله‌ی اولی که میخواستم عرض بکنم. نکته‌اش هم این بود که این اتحاد ملی، این یکپارچگی مردم همچنان وجود دارد و وجود خواهد داشت. البته همه هم در مقابل آن مسئول هستیم. ۱۴۰۴/۰۷/۰۱
2.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: طرف تهدید کرده که اگر مذاکره نکنید چنین و چنان خواهد شد، هیچ ملت باشرفی مذاکرۀ با تهدید را قبول نمی‌کند قبول چنین مذاکره‌ای نشانۀ تهدیدپذیری ایران است و معنایش این است که درمقابل هر تهدیدی تسلیم می‌شویم. اگر تهدید را بپذیریم این موضوع انتها نخوامهد داشت. اول هسته‌ای را می‌گویند بعد موشک را و بعد سراغ همۀ مسائل می‌روند.
3.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روایت رهبر انقلاب از بدعهدی های طرف آمریکایی در برجام و دروغ گویی های آن ها حضرت آیت الله خامنه ای: طرف مقابل هم میگوید که به عنوان امتیاز به شما چیزی میدهیم؛ دروغ میگویند هیچ نمیدهند! من همان موقع به مسئولین گفتم «ده سال یک عمر است چرا قبول میکنید» « قرار شد که قبول نکنند اما این را هم پذیرفتند» ما تعهداتمان را انجام دادیم اما آن ها تحریم ها را برنداشتند و به قولی برجام را هم پاره کردند
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: آمریکا در همه‌چیز دروغ می‌گوید و خلف وعده می‌کند و اگر دستش برسد ترور می‌کند با این طرف نمی‌شود مذاکره کرد. به‌نظر من مذاکره با آمریکا بن‌بست محض است.
رهبر انقلاب: مذاکرات با آمریکا نه تنها سودی ندارد بلکه در شرایط فعلی ضررهایی هم برای کشور دارد