عباس عراقچی پس از نشست شورای امنیت، در برابر خبرنگاران، متنی را قرائت میکند.
او گفت که ایران به تعهدات هستهای خود پایبند بوده است و هیچ کشوری به اندازه ایران، مورد بازرسی هستهای قرار نگرفته است.
او گفت که بحران امروز، حاصل خیانت آمریکا و بی ارادگی اروپا است. او این کشورها را متهم با تکرار طوطیوار ادعاهای اسرائیلیها کرد.
او گفت که ایران با نیت مثبت به دعوت به دیپلماسی پاسخ داد و در عوض با حمله اسرائیلیها و کشتار غیرنظامیان و دانشمندان مواجه شد.
عراقچی گفت که همه پیشنهادهای مثبت و سازنده ایران در این روزها، با پاسخ منفی روبرو شد و تلاش چین و روسیه به جایی نرسید.
از نظر عراقچی، هیچ تلاش برای بازگشت تحریمها را نمیتوان به رسمیت شناخت./هممیهن
@geraliit
148 حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 جواد ظریف، ۲۹ شهریور ۱۳۹۹:
🔹ماشه یا اسنپبک در برجام و قطعنامه نیامده، کلک تبلیغاتی آمریکا است. اسنپبکی در قطعنامه وجود ندارد
🔹میگویند ما اطلاعیه را میدهیم، یک ماه بعدش هم قطعنامهها برمیگردد.
اینطور نیست