eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
159 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
43 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
نقد اجحاف در حق اهل بیت علیهم السلام امروز اگر یک نامسلمان، به ویژه یک غیرشیعه بخواهد پیامبرش را بشناسد، نسبت به او معرفت پیدا کند، اهل‌بیت او را بشناسد، چه تصویری از آن ها در لابلای کتب تاریخی و روایی در ذهنش ایجاد می‌گردد؟ دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلّم چگونه شخصیتی داشته؟ آیا با سایر فرزندان پیامبر یکسان بوده؟ یا ویژگیهایش خاص بوده؟ تقوای او، شرافت او، ایمان او و سبک زندگی او و... در روایات به چه نحو بیان شده؟ چه بلایی بر سرِ شخصیت رسول خدا وفرزندان و اهل بیت ایشان در منابع تاریخی و روایی آمده است؟ الگو و اسوه ی زندگی یک مسلمان در مسائل مادی، علمی، دینی و ... چه ویژگی هایی داشته است؟ اگر بدانیم تمامِ شخصیتِ اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم دست‌خوشِ تخریب شده تا بنی امیه و اتباعشان در منازعات فکری اعاده شوند، چه حالی به شما دست می‌دهد؟ کتاب «دَرُّ الغَمامة» از محدّث برجسته معاصر اهل سنت، دکتر محمود سعید ممدوح به صورتِ عالمانه به این مسئله پرداخته است. او قدری از این ظلمِ بنی امیه که توسطِ برخی عالمان طرفدارِ بنی امیّه بر اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده است را پرده‌برداری کرده است. شیخ ممدوح شیعه نیست که ما متّهم شویم یک طرفه به قاضی رفته‌ایم بلکه از اساتید برجسته حدیث و رجال معاصر اهل سنت است و درضمن نشان می‌دهد آزاداندیشی هنوز وجود دارد و او با حریت این جریان را نقد می‌کند.
🌷🌷 حضرت ابا محمد، امام حسن‌عسکری علیه‌السلام به واسطه‌ پدران گرامی‌اش از رسول‌خدا صلی الله علیه و آله و سلم نقل می‌کند که آن حضرت فرمود: سخت تر از یتیم جدا شده از پدر، یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد. و حکم امامش را درباره مسائل دینی مورد ابتلا نمی‌داند. آگاه باشید هر فرد ناآگاه به شریعت ما که از دیدار ما محروم است یتیمی است که در دامن عالمان شیعه جای دارد. آگاه باشید، هرکس وی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به وی بیاموزد، در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ ع قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ ع عَنْ رَسُولِ اللَّهِ ص أَنَّهُ قَالَ: أَشَدُّ مِنْ يُتْمِ الْيَتِيمِ الَّذِي انْقَطَعَ عَنْ أُمِّهِ وَ أَبِيهِ يُتْمُ يَتِيمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ وَ لَا يَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَيْهِ وَ لَا يَدْرِي كَيْفَ حُكْمُهُ فِيمَا يُبْتَلَى بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِينِهِ أَلَا فَمَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِيعَتِنَا- الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا يَتِيمٌ فِي حَجْرِهِ أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِيعَتَنَا كَانَ مَعَنَا فِي الرَّفِيقِ الْأَعْلَى‏ ✅بحار،ج105،ص171-احتجاج،ج1،ص66- تفسیر المنسوب الی امام‌العسکری(ع)،ص339
هدایت شده از سبک زندگی دینی
‍ ✅ خاطره ای شنیدنی از آیت الله ✅ "در زمان میرزای شیرازی طلبه ای با لباس کهنه بر درخانه اش آمد و گفت میرزا را کاردارم مردم گفتند میرزا بر مجتهدین وقت ندارد آن موقع تو آمده ای و میگویی میرزا را کار دارم؟ ✅ گفت عیبی ندارد من میروم اما به میرزا بگویید فلانی آمده بود خبر به میرزای شیرازی رسید، ناگهان میرزا سرو پای برهنه دوید و طلبه را درآغوش گرفت دفتردار میرزا تعجب کرد. وقتی آن طلبه رفت، میرزا گفت: دوست داشتم ثواب این همه مجتهد که تربیت کردم برای این طلبه باشد و ارزش یک کارش را به من بدهد، گفتند میرزا کار این طلبه مگر چه بوده ؟ ✅ میرزا گفت: این طلبه به یکی از دهات های سنی نشین رفت و گفت بچه هایتان را بیاورید قرآن یاد می دهم بدون پول سنی ها گفتند خوب است بدون پول است این طلبه از اول که قران یاد این بچه ها می داد بذر محبت امیرالمؤمنین را دردل این بچه ها کاشت این ها بزرگ که شدند شیعه شدند و پدرانشان را از مذهب باطل به مذهب حق راهنمایی کردند دیری نگذشت که این دهات تماما شیعه شد ✅ این طلبه ۱۵سال شب ها بردر خانه ها می رفت و یواشکی نانی که آن ها بیرون می انداختند را می خورد ۱۵سال اینگونه زحمت کشید تا توانست یک روستا را شیعه کند ." 📖 مصباح الهدی، آیت الله وحید خراسانی
🔰 بدرقه ستاره‌ها 🔻«این بانوی بزرگوار، این دختر جوانِ تربیت‌شده‌ی دامان اهل‌بیت پیغمبر، با حرکت خود در جمع یاران و اصحاب و دوستان ائمه (علیهم‌السّلام) و عبور از شهرهای مختلف و پاشیدن بذر معرفت و ولایت در طول مسیر در میان مردم و بعد رسیدن به این منطقه و فرود آمدن در قم، موجب شده است که این شهر به عنوان پایگاه اصلی معارف اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) در آن دوره‌ی ظلمانی و تاریکِ حکومت جباران بدرخشد و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.» آیت‌الله خامنه‌ای ۸۹/۷/۲۹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 پیامبر صلی الله علیه و آله به قلم 🔖 و ولایت امیرالمومنین علیه السلام ┅┅❅❈❅┅┅
💢ترکی حمد، نویسنده سعودی، با توییتی در مورد تناقض صحیح بخاری و قرآن جنجال آفرید 🖋شریف ولید به نظر می‌رسد فضای مجازی در عربستان سعودی این روزها به طور خاص و جهان عرب به صورت عموم به موضوعاتی می‌پردازند که در گذشته نه چندان دور ممنوع تلقی می‌شد. این بار اظهارات ترکی حمد، نویسنده شناخته شده عربستان سعودی که اخیرا در توییتی خواستار نقد میراث‌ مذهبی، از جمله "صحیح بخاری" شده که به تعبیر او مواد لازم را برای نشر کاریکتورهای جنجال برانگیز پیامبر اسلام در مجله‌ای فرانسوی فراهم کرده است. ترکی حمد نوشته که صحیح بخاری را با قرآن مقایسه کرده و آن را که کاملاً با قرآن در "تضاد" دیده است. صحیح بخاری مجموعه احادیث پیامبر اسلام است که امام محمد بخاری در قرن سوم هجری (نهم میلادی) گردآوری کرده و اهل سنت آن را از "صحاح سته" می‌دانند، یعنی شش کتابی که احادیث گردآوری شده در آن، معتبر است. امام بخاری به نوشته خود، پس از شانزده سفر در سرزمینهای اسلامی، ششصد هزار حدیث گردآورد که تنها ۷۲۷۵ حدیث را معتبر تشخیص و در کتابش جای داد.ه. ترکی حمد که استاد بازنشسته علوم سیاسی است، به سبب اظهارنظرش درباره صحیح بخاری با انتقاد شدید روبرو شده تا جایی که برخی‌ او را به اهانت به دین متهم کرده، خواستار پاسخگویی‌اش شده اند. او هنوز نه پوزش نخواسته و نه از اظهاراتش دفاع کرده است. توییت ترکی احمد باعث دودستگی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در جهان عرب نیز شده است. هشتگ ترکی الحمد-بخاری ظرف ۲۴ ساعت بیش از نود هزار نفر ثبت و از داغترین هشتگها در عربستان سعودی و کویت شد. هواداران او نیز هشتگ دیگری برای دفاع از او به راه انداخته اند.
هدایت شده از سبک زندگی دینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 ما برای جنگ با مهدی به خاورمیانه آمدیم 🔴 این بخشی از صحبت های کشیش مسیحی و کارشناس سازمان سیا است (در سال ۲۰۰۳ میلادی) ▪️او در این خصوص توضیح میدهد که خاورمیانه محل منجی خواهد بود.. به یک نکته دقت کنید : اگرچه این ویدئو کاملا ناجوانمردانه ساخته شده است اما خلاصه ی آن این است که بر خلاف آنچه که تصور می کنید، اتفاقا مسیحیان صهیونیست که امروز در حاکمیتِ کشورهای غربی نفوذ دارند ، بیشتر از چیزی که تصور می کنید انتظار را کشیده و خود را برای جنگ با او آماده می کنند . خیلی از نبرد های این تفکر نیز با همین انگیزه آغاز میشود...
هدایت شده از سبک زندگی دینی
💠 آن روز خیلی نزیک است 🔹شهدا و امام زمان ❇️ خودتان را برای ظهور امام زمان (روحی لك الفدا) و جنگ با كفار، به خصوص اسرائيل آماده كنيد كه آن روز خیلی نزديك است. 🖌بخشی از وصیت نامه شهید محسن حججی. ❇️ او با سپاهی از شهیدان خواهد آمد.
هدایت شده از سبک زندگی دینی
💠مدیریت فعال امام زمان (عج) 🔶 اگرچه امام زمان قرن‌هاست که غائب است اما این غیبت به معنای کناره گیری و گوشه نشینی آن حضرت نیست. در تمام این مدت حضرت همانند مدیری دلسوز در حال مدیریت فعال جامعه به ویژه جامعه شیعیان است. 🔶 اقلیت شیعه در طول تاریخ همواره مورد هجمه دشمنان بوده و اگر مدیریت مدبرانه امام عصر نبود اقلیت شیعه روز به روز کوچکتر می شد 🔶 اما با مدیریت امام زمان تفکر شیعی روزبه‌روز عالمگیر می‌شود و گفتمان مهدویت و فرهنگ تشیع در قالب انقلاب اسلامی آنقدر رشد کرده که قدرت ابرقدرت‌های عالم را به چالش کشیده است.
هدایت شده از سبک زندگی دینی
💠 تقرب به امام زمان 🔹کلام بزرگان 🔰 کاش به جای ریاضت، عمرم را در راه تقرب به امام زمان ارواحنا فداه صرف کرده بودم. مرحوم شیخ حسنعلی نخوکی اصفهانی 📚صحیفه مهدیه؛ ص 50
هدایت شده از سبک زندگی دینی
👨‍🦳مردی صالح و با تقوا در بصره عطّاری می کرد، می گوید: در مغازه نشسته بودم که دو نفر برای خرید سدر و کافور به در دکان من آمدند، از گفتارشون فهمیدم که اهل بصره نیستند و شخصیت های بزرگواری بودند، از حال و دیار آنان پرسیدم ، آن ها کتمان کردند، من هر چه اصرار می کردم آنان پاسخی نمی دادند. آخرالامر آن دو نفر را قسم به حضرت رسول دادم که خودشون رو معرفی کنند، چون دیدند من دست بردار نیستم ، گفتند: ما از ملازمان و چاکران درگاه حضرت ولی عصر حجّة بن الحسن العسکری هستیم، شخصی از نوکران آن درگاه با عظمت از دنیا رفته است، آقا ما را مأمور کرد که از تو سدر و کافور خریداری کنیم. فهمیدم که اینان از یاران آن حضرت هستند ، بی اختیار به دست و پای آن ها افتادم و تضرّع و زاری کردم که حتماً باید منو به آن حضرت برسانید. یاران حضرت گفتند: مشرّف شدن به حضور آن سرور منوط به اجازه ی ایشان است! گفتم: منو نزدیک آن حضرت ببرید ، اگر اجازه داد ، زهی سعادت وگرنه هیچ؟! آنان از اقدام به این کار خودداری کردند، ولی چون من با کمال پافشاری دست بردار نبودم، آن گاه به من رحم کرده و منّت گذاشتند و درخواست مرا اجابت نمودند. بسیار خوشحال شدم با شتاب تمام سدر و کافور را به آن ها داده، درب مغازه را بستم و به دنبال آن ها روانه شدم، تا به ساحل دریا رسیدیم. آن دو نفر بدون احتیاج به کشتی روی آب روانه شدند، من ترسیدم که غرق شوم و حیران ایستادم، آنان متوجّه شدند و گفتند: مترس! خدا را به حضرت مهدی علیه السّلام قسم بده و رهسپار شو! من چنین کردم و بر روی آب مانند زمین خشک به دنبال آن ها رفتم. در وسط های دریا بودیم، دیدم ابرها به هم در آمده و هوا صورت بارانی گرفت و شروع به باریدن کرد. اتّفاقاً من همان روز صابون ریخته بودم و بر پشت بام مغازه به خاطر آن که به وسیله تابش آفتاب خشک شود، گذارده بودم، همین که باران را دیدم خیال صابون ها را نمودم و پریشان خاطر شدم. به محض این خیال مادّی ناگهان پاهام در آب فرو رفت و به تضرّع افتادم، آن دو نفر به من توجّه کرده و فوراً به عقب برگشته ، دست مرا گرفتند و از آب بیرون کشیدند و گفتند: این پیش آمد، اثر آن خاطره ی صابون بود، بار دیگر خدا را به حضرت مهدی علیه السّلام قسم ده تا تورا در آب حفظ کند، من نیز استغاثه نموده و چنین کردم مثل اول روی آب با آنان رهسپار شدم ، وقتی به ساحل رسیدیم ، خیمه ی چادری را دیدم که همانند شجره ی طور نور از آن ساطع بود و آن فضا را روشن نموده بود. همراهان گفتند: تمام مقصود در میان همین پرده است. با هم به راه خود ادامه دادیم تا نزدیک چادر رسیدیم، یکی از همراهان پیش تر رفت تا برای من اجازه ی ورود بگیرد. چادر را خوب دیدم و صدای آن بزرگوار را می شنیدم، ولی وجود نازنینش را نمی دیدم، آن شخص درباره مشرّف شدن من از حضور مبارکش خواستار اجازه شد، آن جناب فرمود: « رُدُّوهُ فَإِنَّهُ رَجُلٌ صابُونِیٌّ ؛ به او اجازه ندهید چراکه او مردی صابون دوست و مادّی است».یعنی او هنوز دل از تعلّقات دنیایی خالی نکرده و لیاقت حضور در این بارگاه را ندارد. عطّاره می گف: چون چنین شنیدم ، دندان طمع از دیدار آن حضرت کشیدم و فهمیدم وقتی ممکن است به زیارت آن آقا برسم که دلم را از آلودگی های مادّی و معنوی زدوده و صاف گردانم. نويسنده:محمد محمدی اشتهاردی منبع:کتاب «حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فروغ تابان ولایت»
امامت منصبی الهی و امام حافظ شریعت و پاسخگوی تمام نیازهای دینی امت است، یکی از مهمترین شرایط امام از دیدگاه شیعه، دانش گسترده وعلوم خاص امام است، علومی که از طرق عادی بشری به دست نمی‌آید و از این رو به آن علم «لدنّی» یا «خدادادی» می‌گویند. نیاز امت به امام ایجاب می‌کند که امام آگاهی جامع از تمام رموز و اسرار قرآن و وقوف کامل بر شریعت و تمام احکام و قوانین دینی (حتی احکام موضوعات جدید و مستحدث) و آمادگی کامل برای پاسخ گویی به شبهات داشته باشد. امام بابد از علوم ویژه‌ای برخوردار باشد زیرا اگر دانش امام تنها از طریق منابع عادی تأمین شود، هیچ تضمینی برای پاسخگویی به پرسشهای گسترده و متنوع مردم وجود نخواهد داشت، و این به معنای نقض غرض خداوند از تشریع دین است.(۱) منابع علم امامان: علوم امام از منابع گوناگونی سرچشمه می‌گیرد که عبارتند از: ۱. قرآن آگاهی کامل امامان از کتاب خدا و قرآن مجید به گونه‌ای است که تفسیر، تأویل، ظاهر، باطن و محکم و متشابه آن را به خوبی می‌دانند. قرآن می‌فرماید: «وَ یقُولُ الَّذِینَ کَفَرُوا لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفی بِاللَّهِ شَهِیداً بَینِی وَ بَینَکُمْ وَ مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ» ؛ کافران می‌گویند: تو پیامبر نیستی، بگو: همین بس که خداوند و کسی که علم کتاب (و آگاهی بر قرآن) نزد اوست. گواه باشد.(۲) از این آیه به خوبی روشن می‌شود کسی وجود دارد که تمام علم کتاب نزد اوست، زیرا علم‌الکتاب بدون قید و مطلق آمده است و شامل تمام علوم مربوط به کتاب الهی می‌شود، برخلاف آن چه در آیه ۴۰ سوره نمل آمده: «قالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتابِ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَنْ یرْتَدَّ إِلَیکَ طَرْفُکَ»؛ آن کسی که دانشی از کتاب آسمانی و بخشی از علم کتاب نزد او بود، گفت: من تخت ملکه سبا را پیش از آن که چشم بر هم زنی، نزد تو خواهم آورد. بدیهی است کسی که از تمام علم کتاب آگاه است، کتابی که سرچشمه فیاض علوم و دانشهاست، کارهای بسیار مهمتری می‌تواند انجام دهد، امّا چه کسی تمام علم کتاب نزد اوست؟ قرآن اشاره سربسته‌ای دارد، امّا مفسران بسیاری در کتب خود نقل کرده‌اند که این آیه اشاره به علی بن ابی طالب (علیه السلام) و ائمه هدی (علیهم السلام) است. قرطبی مفسر اهل سنت در تفسیر خود به نقل از امام باقر (علیه السلام) در تفسیر «الذی عنده علم الکتاب» می‌گوید: انما ذلک علی بن ابی طالب (علیه السلام) او فقط علی بن ابی طالب (علیه السلام) است.(۳) در روایت دیگری از ابن عباس می‌خوانیم: کسی که علم کتاب نزد اوست فقط علی (علیه السلام) است، او عالم به تفسیر قرآن و تأویل و ناسخ و منسوخ آن است.(۴) آری. این آگاهی وسیع نسبت به قرآن مجید و اسرار و دقایق و ظاهر و باطن آن، یکی از منابع اصلی علم امامان معصوم (علیهم السلام) است.(۵) ۲. وراثت از پیامبر دومین منبع از منابع علوم امامان (علیهم السلام) وراثت از پیامبر (صلی الله علیه و آله) است، به این معنی که پیامبر تمام معارف و شرایع اسلام را به علی (علیه السلام) آموخت و این علم و آگاهی از علی (علیه السلام) به امامان (علیهم السلام) منتقل شد، امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند: «عَلَّم رسولُ اللهِ علیاً الفَ بابٍ یفتَحُ من کلِّ بابٍ الفُ بابٍ»؛ رسول خدا به علی (علیه السلام) هزار باب از علم را آموخت و از هر بابی هزار باب گشوده شد. حدیث معروف: «انا مدینه العلم و علی بابها» که پیامبر فرمودند: «من شهر علم هستم و علی درب آن استط، را راویان مختلفی از اهل سنت و شیعه در کتب خود نقل کرده‌اند.(۶) ۳. ارتباط با فرشتگان از منابع علم امامان ارتباط با فرشتگان است،‌ البته نه به این معنی که آنها در زمره پیامبران بوده‌اند، بلکه آنها همچون «خضر»، «ذوالقرنین» و «مریم» بودند که مطابق ظاهر آیات قرآن با فرشتگان الهی ارتباط داشتند. در حدیثی از امام باقر می‌خوانیم که فرمود: اِنّ علیاً کان محدّثاً، علی (علیه السلام) محدث بود (سخنان به او گفته می‌شود) هنگامی که از آن حضرت توضیح خواستند که چه کسی با او سخن می‌گوید، فرمود: یحدّثهُ ملکٌ، فرشته با او سخن می‌گفت، و هنگامی که سؤال کردند آیا او پیامبر بود؟ دست خود را به علامت نفی و انکار تکان می‌داد و سپس افزود: کصاحب سُلیمانَ او کصاحبِ موسی او کذی القرنینِ، او همانند دوست سلیمان (آصف بن برخیا) یا دوست موسی (یوشع یا خضر) یا ذی القرنین بود. ۴. القای روح القدس چهارمین منبع علم امامان، فیض روح القدس است.