eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
160 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
44 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
12.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ استاد ادبیات عرب از علت شیعه شدن خود میگوید: 🔹شش سال فقط تحقیق کردم.
به نقل از پایگاه خبری المسله، محمد مبلغ سعودی گفت، هرگاه پیروزی چشمگیر در فلوجه و موصل علیه داعش را می بینم، می خواهم از شیعیان که منبع اعتماد و قدرت و توانمندی هستند، درس بگیرم. وی با اشاره به حرکت و تحقیقات خود در مسیری مشخص ادامه داد: بعد از پنجاه سال حرکت در یک مسیر، اکنون می خواهم در مسیری متفاوت گام برداشته و در مورد شیعیان بیشتر بدانم. کنجکاوی در مورد دلایل قدرت شیعیان العنزی گفت: با مطالعه در این خصوص متوجه شدم که رهبران شیعیان باهوش و زیرک هستند و به عنوان یک محقق و تحلیلگر برای پی بردن به دلیل قدرت و موفقیت شیعه کنجکاو هستم زیرا گمان می کنم اگر به عنوان اهل تسنن اصول قدرت و موفقیت شیعیان را به کار بگیریم، سنی و شیعه بزرگترین قدرت دنیا خواهد بود. وی سپس با اشاره به نام دانشمندانی مانند ابن سینا، فارابی، رازی و جابربن حیان گفت، همه این افراد شیعه بودند و وهابیت آنان را کافر دانست حال آنکه برخی نمی دانند بهترین و باهوش ترین دانشمندان مسلمان، شیعه بودند. العنزی در ادامه با بیان اینکه داعش و النصره و گروههای مشابه بهترین مثال برای افراط گرایی و تروریسم هستند این سوال ار مطرح کرد: چرا احزاب شیعه هیچ گاه به سمت افراط گرایی حرکت نکردند؟ این مبلغ سعودی گفت، از تمام دانشمندان اهل تسنن می خواهم به میراث شیعه مراجعه کنند زیرا موفقیت های پی در پی آنان شایسته تامل، تحقیق و بررسی است و اگر ما راه آنان را در پیش بگیریم، بزرگترین قدرت را تشکیل خواهیم داد. العنزی تاکید کرد، سنی و شیعه برادر هستند و با وجود اختلاف امکان کافر دانستن یکدیگر وجود ندارد، زیرا همه مسلمان و متحد هستند.
‼️خنده ما سر چند شیعه را بریده؟! به مناسبت : “شب قبل از عملیات، وقتی برخی افراد کم انگیزه بودند، فیلم به از قم، اصفهان و ... را پخش می‌کردم! نیروها بعد از دیدن این جشن‌ها و توهین‌ها، برای انجام عملیات مشتاق می‌شدند!” مراقب باشیم نباشیم
🔴روایت تعظیم و جشن در نهم ربیع ساختگی است! 🔻آیت الله یوسفی غروی: در جلد 31 و 95 بحارالانوار به نشر دار الإحیاء التراث العربی، در کتاب های «فتن و محن» و «اعمال ایام و ماه ها» روایتی مبنی بر عید بودن نهم ربیع الاول به سبب هلاکت عمر بن خطاب آمده است که به دلایل فراوانی، این روایت ساختگی است. 🔻علامه مجلسی(ره) این روایت را از کتاب زوائد الفوائد نقل می کند که نویسنده این کتاب علی بن علی بن طاووس «پسر ابن طاووس» بوده و جز نامی از این کتاب و روایت فوق که مستند به این کتاب است، روایت دیگری از آن باقی نمانده و همین امر دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است. 🔻همچنین وجود الفاظی عامیانه همچون الفاظ «یَرْتاس»، «رؤیا» و «جنیت» به جای «یَتَرَأصُ»‏، «ریاء» و «جنٌبت» و وجود عباراتی همچون اسفل الفیلوق، یوم الهدی، یوم انکسار شیعه، یوم التصفیح، یوم ظفرت به بنو إِسرائیل‏ در روایت فوق، دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است. 🔻علاوه بر این، ثابت نبودن افعال ماضی و مضارع در روایت و نیز عدم ثبات منقول عنه میان پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان علی(ع) دلیل بر اضطراب گوینده چنین روایتی می کند و این اضطراب از شأن امام هادی(ع) به دور است. 🔻 احدی از مورخان مخالفت نکرده اند که عمر بن خطاب در روز 26 ذی الحجه ضربه و 28 این ماه از دنیا رفت، بنابراین شهرت قتل عمر در روز نهم ربیع الاول به علت تبلیغات کاذب پادشاهان صفویه برای تحریک احساسات مردم به جنگ با اهل سنت با کارهایی همچون جشن گرفتن در ایام قتل عمر بن خطاب است. صفویان نمی توانستند جشن قتل عمر بن خطاب را در ایام 26 ذی الحجه به بعد بگیرند چرا که جشن آنان با محرم الحرام و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تداخل پیدا می کرد و مساجد سیاه پوش عزا می شد. همچنین گرفتن جشن قتل عمر بن خطاب در ایام کشته شدن عمر بن سعد می توانست صفویان را از خطرات احتمالی فرقه مقابل درامان دارد چرا که می توانستند با رعایت تقیه، جشن خود را به عنوان جشن قتل عمر بن سعد تلقی کنند. 🔻روایت فوق تنها از پسر ابن طاووس نقل شده و حتی شخص ابن طاووس هم که فردی متسامح است، این روایت را در کتب خود نیاورده و این امر هم دلیلی دیگر بر جعلی و ساختگی بودن چنین روایتی است. 🔻 فضائل فراوانی که در این روایت برای جشن گیرنده روز نهم ربیع الاول آمده، توهم عظیم بودن این روز را می آورد در صورتی که هیچ گونه روایت دیگری از هیچ یک از علما و اهل بیت(ع) درباره فضائل این روز وارد نشده است، بنابراین اگر این روایت صحیح باشد، می توان گفت که ائمه اطهار(ع) هم تا زمان امام هادی(ع) از فضایل این روز نا آگاه بودند. 🔍ریشه یابی اسناد متعدد نُصیریِ خبر نه ربیع با مراجعه به منابع مختلف نصیریه، می بینیم نه ربیع را از اعیاد نصیری دانسته و آن را با مطالبی مانند فراز های موجود در خبر پیش گفته نه ربیع وصف می کنند. که نشان می دهد این روایت در میان فرقه نصیریه روایت مشهور و شناخته شده ای است. (حسین احمد، قلائد الدرر، ص: 71. سلیمان افندی اَذَنی که از مذهب نصیری برگشته است؛ در کتاب «الباکورة السلیمانیة فی کشف اسرار الدیانة النصیریة» اسرار این فرقه ی بدکیش غالی را افشا می کند، و از این عید نام می برد.) قدیمی ترین مصدری که برای این اعتقاد در مورد نه ربیع در دست است. كتاب «الاكوار والأدوار النورانیة»، که گزارش هایی از محمد بن جندب، پیر و مراد نصیریان، از ابوشعیب محمد بن نصیر، (ق3) غالی ملعون در اخبار امامیه، و آخرین باب نصیری است. در این کتاب از محمد بن نصیر گزارشی غالیانه را به امام عسکری ع بسته که در آن نه ربیع در کنار نوروز و مهرگان از اعیاد خاص عارفان (=غالیان) شمرده شده است.(سلسلة التراث العلوی، ج1، ص: 102) میمون طبرانی، (ق4 و 5) قطب نصیریه در عصر شیخ مفید نیز این گزارش را در کتاب خود با اندکی اختلاف آورده است. (مجموع الأعیاد، تحقیق اشتروطمان، ص: 180 و همان، بی جا، ص: 249، قول السید أبي شعیب إلیه التسلیم لمحمد بن جندب) با وجود ریشه کهنه این عید در میان این فرقه چنانکه انتظار داریم، در کتاب «مجموع الاعیاد» نوشته ابوسعید میمون طبرانی، از همان آغاز اطلاعاتی درباره آن ارائه می شود:
«رواه الشاب الثقة ابوسعید میمون بن القاسم الطبرانی رضی الله عنه قال: حدثنی ابوالحسین احمد بن محمد بن اسحاق الجهمیدی بمدینة طرابلس الشام یوم الأحد للیلتین بقیتا من شهر ذی الحجة سنة ثمانیة و تسعین و ثلاثمائة قال: حدّثنی ابوعبدالله الحسین بن حمدان الخصیبی نضر الله وجهه قال: حدثنی ابوالحسین علی بن القاسم الاهوازی قال: حدثنا عبدالله بن محمد قال: حدثنی محمد بن عبد الله بن مهران قال: حدثنی محمد بن سنان قال: دخلت علی مولای العالم منه السلام و عنده جماعة من العارفین الذین قد بلغوا التوحید ظاهراً و باطناً و سرّا و علانیة فسلّمت علیهم فردّوا علیّ السلام؛ فقال لی مولای: ما حاجتک؟ فقلت: یا سیدی قد اشتکل علیّ معرفة الاعیاد العربیة و العجمیة... فقال:... و امّا الاعیاد الفارسیة فمنها یوم النیروز و هو الیوم الرابع من شعر نیسان فی کل سنة و له فضل کبیر و شرف عظیم و یوم المهرجان و هو الیوم السادس عشر من تشرین الاول فی کل سنة و له شرف عظیم و هو من خواصّ الاعیاد المفروح فیها و یوم التاسع من شهر ربیع الاول فی کل سنة و فیه مقتل دلام لعنه الله و هو ایضا من الاعیاد المفروح فیها.» (سلسلة التراث العلوی3، رسائل الحکمة العلویة، مجموع الأعیاد، دار لأجل المعرفة، صص229-235) در دیگر مصدر متقدم نصیری، المعارف وتحفة لكل عارف، ص71 میمون طبرانی باز با ذکر خبر نه ربیع را از در کنار نوروز و مهرگان از اعیاد فارسی بر می شمرد. 👌رجال سند مانند میمون طبرانی، حسین بن حمدان، محمد بن عبدالله بن مهران و... از چهره های سرشناس جریان غلوّ و جعل حدیث اند. و علاوه بر اتفاق قدمای امامیه بر تضعیف و رمی به غلو آنان (در حد اسناد برجامانده)، آثار و احادیث منقول از این راویان نیز مملو از مطالب فاسدی، مانند تألیه، تفویض، بابیت سران غلو، تکفیر شیعه، نفی بلایا، و دیگر عقاید غالیانه است. هم چنین حضور راویان ایرانی در سند بسیار پر رنگ است. در سطر سطر متن خبر نیز، شواهد قطعی بر جعل دیده می شود. مثلاً در بخشی از حدیث (ص231) می نویسد: «و منها الیوم (یوم الثلاثاء الذی نصب السّیّد جعفر منه السلام محمّد الزینبی و اقامه للناس علماً و قال: من کنت له ربّاً فمحمّد ولیّه و من کان عدوّه فأنا عدوّه» چنان که می بینیم صریح است در ربوبیّت امام صادق علیه السلام و بابیّت ابوالخطاب و نیز اشاره دارد به اتّحاد جبرئیل با ابوالخطاب -که از اسرار نصیریه است. از این دست مضامین در این حدیث طولانی فراوان است و جز اهل غلو کسی در دروغ بودن چنین روایتی شک نمی کند. در این خبر هم جاعل عید نهم ربیع الاّول را از اعیاد فارسی و در ردیف نوروز و مهرگان برشمرده است. محقق کتاب مجموع الاعیاد در آغاز فصل نهم ربیع می نویسد: «اعتمد ابوسعید هنا التوقیت القبطی لتوفیق عیده مع عید قتل ملک الفرس أفریدون، لبیوراسب و لکنّ الفرس یسمونه عید المهرجان» (سلسلة التراث العلوی3، مجموع الاعیاد، ص323) این نیز می تواند نشان دهنده ارتباط جشن نهم ربیع با فرهنگ ایرانی باشد. مهرگان از اعیاد مهمّ مجوس است که آن را روز کشته شدن ضحّاک (=بیوراسب) به دست فریدون می دانند. کتاب الأعیاد معدن نمادهای مجوسی، مدح شاهان ایران، و توجه به ماهها و رسوم ایران قدیم است. (نمونه: t.me/gholow2/195) 🔺در ادامه اسناد نصیری نه ربیع در کتاب مجموع الاعیاد به فصلی می رسیم با این عنوان: «ذکر مقتل دلام التاسع من ربیع الاوّل و اخباره» (سلسلة التراث العلوی3، ص323) مؤلف در آغاز فصل می نویسد: «و هو الیوم التاسع من شهر ربیع الاول فی کلّ سنة و له شرف عظیم و فضائل مذکورة» (همان، ص323) بنابراین به نظر می رسد بر خلاف فرقه ناجیه امامیه که همیشه در مواجهه با حدیث «نهم ربیع» حالت ابهام، تردید و حتّی انکار داشته اند، مؤلّف نُصَیری و فاسد المذهبِ کتاب مجموع الاعیاد، انس و آشنایی کامل با این جشن و روایت آن داشته است. اخبار این فصل چنین است: 1. روایتی طولانی در فضل نهم ربیع که سیاق آن بسیار شبیه روایت مشهور است. 2. روایت دیگری در فضل نهم ربیع که از قضا همان روایت مشهور است؛ اما این بار با سندی متّصل و روشن تر، در عین سازگاری با سبک عموم اخبار کتاب و عقاید و آموزه های مؤلّف. 3. دو دعا برای عید نهم ربیع که یکی جداً مشتبه و دیگری مشحون از کفریات است.
شخص اوّل گزارش غالیانه نخست از باب نه ربیع در الأعیاد فردی است به نام «عبدالله بن ایوب القمی». شاید تنها دانشمند امامی که درباره این شخص اطلاعات مفیدی برای ما بر جای گذاشته، «ابن غضائری» است. ایشان نوشته است: «عبد اللّه‏ بن‏ أيّوب القمّيّ، ذكره الغلاة و رووا عنه؛ لا نعرفه‏.» (رجال ابن الغضائري، ص79) چنان که پیشتر گفتیم، جناب ابن غضائری بر جریان غلوّ و رجال و آثار آن، اشراف خوبی داشته و از این رو اطّلاعاتی در اختیار ما نهاده که متأخران از آن غافل مانده اند و به سبب همین غفلت، زبان طعن و جفا بر ایشان گشوده اند. خصیبی کتاب غالیانه «المراتب و الدرج» عمر بن مختار خزاعی را به واسطه همین عبد الله بن ایوب روایت می کند. این نسخه هم اکنون موجود است. از نویسنده نیز هیچ اطلاعاتی در منابع امامیه نیست؛ جز آنکه باز همان دانشمند گوید: «عمر بن‏ المختار الخزاعي، ذكره الغلاة، لا يعرف‏» (همان، ص: 81) از رجال شناخته شده ی سند، خصیبی، قطب اعظم نصیریه است که پیشتر از اهمیت او در رشد جریان غلوّ و جعل حدیث بحث کردیم. 🔍بین این روایت و روایت شهرت یافته نهم ربیع مشابهت های قابل توجّهی وجود دارد: 1. هر دو در کتاب مجموع الاعیاد از «الامیر ابوعبدالله محمد بن ابی العباس الخراسانی» نقل شده اند. 2. هر دو به امام هادی علیه السلام نسبت داده شده اند. 3. در هر دو داستان، چند نفر برای کاری پیش یکی از اصحاب قمیِ امام هادی ع می روند؛ سپس کنیز صاحب خانه بیرون آمده و از آنها می خواهد که منتظر صاحب خانه بمانند و اتّفاقاً هر دو ماجرا مصادف با نهم ربیع بوده است!! 4. در هر دو داستان، صاحب خانه در حالی نزد مهمانان می آید که غسل کرده و بدنش را با حوله خشک می کند! 5. در هر دو مهمانان از عید بودن نهم ربیع بی خبرند و صاحب خانه برای آنان شرح می دهد. 6. در هر دو صاحب خانه جریان ورود اتفاقی خود را بر امام هادی ع در روز نهم ربیع الاول شرح می دهد!! 7. در هر دو پوشیدن لباس نو و بخور کردن در نهم ربیع به امام هادی ع نسبت داده شده است. 8. در هر دو، نهم ربیع برتر از ایام و اعیاد دیگر شمرده شده و فضائل متعدّدی به صورت عبارات پشت سر هم –که سبک بسیاری از روایات غلات است- ذکر شده است. روشن است که این همه تشابه اتّفاقی نیست بلکه نشانه آن است که دو روایت با هم و به یک سبک جعل شده اند و یا این که یکی به تقلید از دیگری جعل شده است. ✖️گمان می رود با توجه به متن و سند روایت فوق نیازی به نقد آن نباشد و مراجعه به آن برای روشن شدن بطلانش کافی باشد. فضائلی هم که در آن برای نهم ربیع برشمرده شده، آشکارا جعلی یا با روایات دیگر در تضادّ است. مثلاً در آن آمده: «و ما بعث الله نبیا الا فیه و لا نصره علی عدوه الا فیه»!! چه دروغی آشکارتر از این؟! بنابر روایات بعثت رسول اکرم صلّی الله علیه و آله در 27 رجب بوده است. (وسائل الشیعة، ج10، صص446 – 449) و خداوند فرموده است: «وَ لَقَدْ نَصَرَكُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ» (آل‏عمران: 123) و جنگ بدر در ماه رمضان بوده است چنان که به اسناد صحیح از امام صادق علیه السلام روایت شده است: «كَانَتْ بَدْرٌ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ» (الكافي، الإسلامية، ج‏4، ص175 و تهذيب الأحكام، ج‏4، ص235) و روایات مؤید بسیار است. یا در آن آمده: «و فیه اخرج ذاالنون من بطن الحوت» در حالی که در روایت میثم تمار بیرون آمدن یونس از شکم حوت را در ماه ذی القعده دانسته است. (الأمالي للصدوق، ص126) و یا در آن آمده: «هذا یوم کشف الله فیه العذاب عن قوم یونس» و در تفسیر عیاشی آن را در نیمه شوال روایت کرده و خروج یونس از شکم ماهی را پس از چهارده روز روایت کرده که مطابق با اول ذی القعده و موافق با روایت میثم است.(تفسیر العیاشی، ج2، ص134) هر چند سند همین روایات نیز ضعیف است. و... در این خبر رابطه روات با شخصیت های حکومتی نیز خودنمایی می کند. امری که در منابع نصیریه رایج است.
🔹چکیده مباحث: بر خلاف مصادر امامیه که در آنها هیچ خبری در عید دانستن نه ربیع در دست نیست، و تنها از قرن 8 به بعد گزارشی مجهول در برخی منابع راه یافته، در چند مصدر نصیریه قرن 3 تا 5 (بنا بر فحص ناقص نگارنده) دست کم 6 خبر در این زمینه وجود دارد، که: - در اسناد آنها سرشناس ترین شخصیت های غالیان خطابیه و نصیریه وجود دارند. - در متن عموم این اخبار شواهد آشکار غلو وجود دارد، مانند الوهیت اهل بیت، قطبیت سران غلو که در احادیث امامیه شدیداً لعن شده اند و... - عموم این اخبار ناظر به پیشینه عجمی ایرانی و گاه آداب مجوس هستند، که در منابع متقدم تر امامیه به این رویکرد عجمی اشاره شده است. - تنها یک خبر عید نه ربیع در این مصادر با وجود داشتن سند نصیری متصل، به دلیل صراحت کم ترش در غلو و مجهول بودن اکثر راویان آن نزد امامیه، و نسبت آن به یک راوی عامی (محمد بن العلاء الهمدانی) و یک راوی امامی (احمد بن اسحاق)، مجال راه یابی در برخی منابع ضعیف متأخر را یافته است. - مناسبت این خبر با عنصر ایرانی، گسترش رویکرد عامیانه شعائری، برداشت نادرست عوام از ادله برائت و تقیه، تسامح ورزی در سنن، اطلاعات ناقص معاصران از مصادر متقدم امامیه، بدبینی نا به جا به آرای عالمان متقدم امامیه (که ایشان خود واسطه معارف صحیح بوده اند) و... زمینه شهرت این خبر منبع نصیری در دوران اخیر شده است. 👌با این وجود باید گفت، حتی بدون اطلاع از منابع نویافته نه ربیع باز هم بی شک خبر نو مشهور این عید اشکالات سندی و متنی بسیار دارد. (t.me/gholow2/282) و جای آن نیست که برخی به استناد فراز «وَ يَوْمُ إِذَاعَةِ السِّر» و بدین ادعا که «نسبت به برائت از دشمن اصلی اهل بیت ع روزی غیر از نهم ربیع وجود ندارد» از این ضعف ها چشم پوشند، و بر این اساس ثمره برداشت خلاف ضروری خود را علنی نموده و ناخودآگاه تلاش کنند تا آن همه اصرار اهل بیت ع بر رعایت تقیه را بر باد دهند. چه آنکه در شیعه مسأله برائت با تقیه پیوند خورده، (نمونه: t.me/sohof2/414) و ادله تقیه هم کمتر از برائت نیستند. اصلاً مگر قرار بوده روزی مختص برائت داشته باشیم؟ اگر اهل بیت می خواستند خودشان چنین روزی را قرار می دادند. و از سویی اگر در جامعه تفریط و کم اطلاعی نسبت به برائت وجود دارد، راهکار آن آگاهی دادن ایشان از ادله معتبر کتاب و سنت است؛ نه خرق تقیه و افراط! چه آنکه این افراط ها نه تنها عقیده برائت را به نیکی تفهیم نمی کند، که موجب بیزاری نا آگاهان از اصل برائت می شود. هم چنانکه رویکرد تفریطی تقریب و وحدت فریقین نیز در عمل در افراط در جامعه بی اثر نبوده است. (ببینید: t.me/sohof2/1003)
دستهای ناپاکی که بین شیعه و سنی اختلاف می‌اندازد، نه شیعه هستند و نه سنی. اینها دستهای ایادی استعمار هستند که می‌خواهند ممالک اسلامی را از دست آنها بگیرند، ذخایر را از دست آنها بگیرند (امام خمینی ره، 18شهریور 1343)
🔺یحیی ابو زکریا، متفکر الجزایری: گفتند نظرت راجع به سیدحسن‌نصرالله چیست؟ گفتم: اگر از صهیونیستها بود او را رهبرشان میکردند؛ اگر از غربی‌ها بود تقدیسش میکردند؛ اگر از بودایی‌ها بود تا مقام قداست بالا میبردندش؛ ولی او در بین اعرابی است که جدش علی را کشتند و جدش حسین را نیز ذبح کردند؛ اعراب عاشق ذلتند نه عزت!! مهدی قاسم زاده
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیت‌الله العظمی سیستانی: ✅ شیعیان با پیروان سایر فرق اسلامی با شیوه‌ای درست رفتار کنند امام جمعه شهر سکردو پاکستان با اشاره به دیدار خود با حضرت آیت الله سیستانی گفت: ایشان در خصوص وحدت تاکید کردند؛ شیعیان در هر جای دنیا زندگی میکنند، باید با بقیه برادران مسلمان ما که پیرو سایر فرقه‌ها هستند با شیوه‌ای درست و خوب رفتار کنند. این افراد ممکن است در مسیر صحیح نباشند، این بدان معنی نیست که باید با آنها با جنگ و دعوا زندگی کنیم، بلکه باید شخصیت خود را از طریق اخلاق خوب به آنها نشان داده و آنها را تحت تاثیر قرار دهیم. http://hawzahnews.com/news/870801
نمایندگان خوبی برای شیعه باشیم اَمبروژای: … می خوام بدونی که هیچ وقت تصورم از مسلمونا چیزی نبود که اینجا و توی این مدت دیدم. جواب خیلی از سؤالام رو توی این بحثا گرفتم. دین تو به نیاز من نزدیک تره. این رو می فهمم. حالا دو راه دارم. یکی اینکه مسیحی بمونم و همیشه نگران این باشم که اگه اسلام حق باشه چه کار کنم یا اینکه مسلمون بشم و به خدا بگم اونچه رو فکر می کردم درست تره و اون قدر که عقلم رسید انجام دادم. تو نظرت چیه؟ اَمبروژای عزیز من! چقدر صادقانه و سالم حرف زد. چقدر اون دختر به من نزدیک بود؛ خیلی فکر کردم و دیدم اون با دونسته های نصفه و نیمه می خواد مسلمون بشه و اگه مسلمون بشه و جا بزنه، خیلی بدتر می شه. گفتم: «عزیزم، حرفات خیلی عاقلانه ست. اما لازمه اول اسلام رو کامل بشناسی، بعد تصمیم بگیری. امروز به من می گی می تونی مسیحی بمونی یا مسلمون بشی. این برای اسلام آوردن کافی نیست. صبر کن تا روزی که ببینی غیر اسلام نمی تونی دین دیگه ای داشته باشی. اون روز وقتشه.» گفت: «یعنی چه کار کنم؟» گفتم: «دربارۀ اسلام زیاد بپرس و زیاد بخون و تحقیق کن… برات از ایران کتاب می فرستم … کتاب خاطرات سفیر، کتابی که رهبر انقلاب توصیه کردند خانمها بخوانند
🔸 مسجد یکی، مناره یکی و اذان یکی‌ست 🔹قبله یکی، کتاب یکی، آرمان یکی‌ست 🔸ما را به گرد کعبه طوافی‌ست مشترک 🔹یعنی قرار و مقصد این کاروان یکی‌ست 🔸فرموده است: «واعتصموا...، لا تفرّقوا» 🔹راه نجات خواهی اگر ریسمان یکی‌ست 🔸توحید حرف اول دین محمد است 🔹اسلام ناب در همه جای جهان یکی‌ست 🔸مکر یهود عامل جنگ و جدایی است 🔹پس دشمن مقابلمان بی‌گمان یکی‌ست 🔸سنی و شیعه فرق ندارد برایشان 🔹وقت بریدن سرمان تیغشان یکی‌ست 🔸سادات، پیش اهل تسنن گرامی‌اند 🔹اکرام و احترامِ به این خاندان یکی‌ست 🔸دشمن! دسیسه‌ی تو به جایی نمی‌رسد 🔹تا آن زمان که رهبر بیدارمان یکی‌ست ✍🏻شاعر:سيد محمدصادق آتشی