eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
159 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
43 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
رمز موفقیت سلمان فارسی.mp3
681.5K
رمز موفقیت سلمان فارسی ◀️ استاد ▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 🔸یکی از یاران امام صادق (ع) از ایشان پرسید: چقدر از شما می‌شنوم که سلمان فارسی را نام می‌برید؟ حضرت فرمود: نگو سلمان فارسی، بگو سلمان محمدی. می‌دانی چرا زیاد نام سلمان را می بریم؟ عرض کردم‌: نه نمی دانم. 🔻فرمود: به خاطر سه ویژگی. ۱. خواسته امیرالمؤمنین را بر خواسته خود مقدم می کرد. ۲. محرومان و فقرا را دوست داشته و بر ثروتمندان ترجیح می‌داد. ۳. علم و عالمان را گرامی می داشت. سلمان، عبد صالح خدا، حق‌گرا و مسلمان بود و از مشرکین نبود. 📚 بشارةالمصطفی لشیعةالمرتضی، جلد ۱، صفحه ۲۶۷ 🔹 قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلصَّادِقِ مَا أَكْثَرَ مِنْكَ سَيِّدِي ذِكْرَ سَلْمَانَ اَلْفَارِسِيِّ فَقَالَ لاَ تَقُلْ سَلْمَانُ اَلْفَارِسِيُّ وَ لَكِنْ قُلْ سَلْمَانُ اَلْمُحَمَّدِيُّ أَ تَدْرِي مَا كَثْرَةُ ذِكْرِي لَهُ؟ قُلْتُ لاَ قَالَ لِثَلاَثٍ أَحَدُهَا إِيثَارُهُ هَوَى أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَلَى هَوَى نَفْسِهِ وَ اَلثَّانِيَةُ حُبُّهُ اَلْفُقَرَاءَ وَ اِخْتِيَارُهُ لَهُمْ عَلَى أَهْلِ اَلثَّرْوَةِ وَ اَلْعُدَدِ وَ اَلثَّالِثَةُ حُبُّهُ لِلْعِلْمِ وَ اَلْعُلَمَاءِ إِنَّ سَلْمَانَ كَانَ عَبْداً صَالِحاً حَنِيفاً مُسْلِماً وَ ما كانَ مِنَ اَلْمُشْرِكِينَ. ...فَقَالَ لَهُ علیه السلام: أَهَوَی أَخِیکَ مَعَنَا؟ فَقَالَ: نَعَمْ. قَالَ: فَقَدْ شَهِدَنَا، وَلَقَدْ شَهِدَنَا! فِی عَسْکَرِنَا هذَا أَقْوَامٌ فِی أَصْلَابِ الرِّجَالِ وَأَرْحَامِ النِّسَاءِ، سَیرْعَفُ بِهِمُ الزَّمَانُ، وَیقْوَی بِهِمُ الْإِیمَانُ. @ggg1400
📌 به امام (ع) نقل شده است که عدّه‌اى از اهل به امام صادق(ع) نوشتند که بن‌ عمر با یک عدّه کبوتر باز، انسان‌های نا اهل و کسانی که می‌نوشند، نشست و برخاست می‌کند. سزاوار است شما به وی تذکر بدهید. امام صادق(ع) پس از خواندنِ آن نامه، نامه‌اى براى مفضّل نوشت و به کسانی که اعتراض می کردند، داد و فرمود این نامه را به مفضل بدهید. آن افراد، نامه را به مفضل دادند. مفضل نامه را دید و خندید و برای آنان نامه را خواند. امام صادق(ع) نوشته بود: "بسم الله الرحمن الرحیم برای من فلان چیز و فلان چیز را بخر." و هیچ اشاره ای در نامه به درخواست آنها از امام برای توصیه به مفضل نشده بود. نامه را به معترضین داد و همین طور همه با تعجب نامه را خواندند. مفضل گفت نظرتان چیست؟ آنان گفتند: این اشیاء است و زیادی لازم دارد. باید پیرامون آن ‌فکر کنیم و در صورت امکان فراهم و جمع‌آورى نموده به تو دهیم. آنان قصد بازگشت داشتند که مفضل ایشان را به غذا دعوت کرد و اجازه نداد آنان بروند. تا مشغول خوردن غذا بودند، مفضل نامه امام (ع) را برای همان کبوتر بازان خواند و آنان نیز هر کدام به اندازه توانایی‌شان پولی دادند که در نهایت قبل از تمام شدن غذای آنها، دو هزار دینار و ده هزار درهم جمع شد. مفضل به آنان گفت: از من می‌خواهید اینان را طرد کنم و با آنان نباشم؟ فکر می‌کنید خدا به و شما محتاج است؟ 📚کشی، رجال، ص۳۲۷.
✅بیان خواب در سخنرانی ها پاسخ رهبر معظم انقلاب سؤال: بعضی از سخنرانان و مداحان در مراسم روضه و سخنرانی، خواب های مختلفی درباره کرامات و عنایات اهل بیت (علیهم السلام) نقل می کنند، آیا بیان آنها و اعتماد بر این خواب ها جایز است؟ جواب: بیان آنها فی نفسه اشکال ندارد ولی به طور کلی خواب ها حجیت شرعی نداشته تکلیف آور نیستند و شایسته است که معارف دینی با استناد به آیات و روایات معتبر و عقل بیان شود.
فتح خیبر خیبر منطقه‌ای در عربستان که غَزوه خیبر در آن روی داد. خیبر، در فاصله ۱۶۵ کیلومتری مدینه قرار دارد و مرکز آن شهر «الشُرَيْف» است. ساکنان خیبر در صدر اسلام یهودی بودند. به‌گزارش مورخان مسلمان، به‌علت آنکه آن‌ها سران مکه را برای حمله به مسلمانان تحریک می‌کردند، پیامبر(ص) با آن‌ها جنگید. منطقه خیبر متشکل از چند قلعه بود و برخی گفته‌اند به همین دلیل، خیبر (قلعه) نام گرفته است. در غزوه خیبر، که در سال هفتم قمری رخ داد، مسلمانان با فتح قلعه‌های خیبر پیروز شدند. برخی از قلعه‌ها به‌دست امام علی(ع) فتح شد. پس از جنگ، یهودیان از این منطقه اخراج نشدند، اما قرار بر این شد که نیمی از محصولات کشاورزی‌شان را به مسلمانان پرداخت کنند. دلیل نام‌گذاری درباره علت نامگذاری این منطقه به خیبر روایت‌های مختلفی هست. به‌گفته یاقوت حَمَوی، جغرافی‌دان، خیبر واژه‌ای عِبری، به‌معنای قلعه است و از آن رو که در این منطقه چند قلعه وجود داشته، به نام «خَیابِر» شناخته شده است. ولكون هذه البقعة تشتمل على هذه الحصون سمّيت خيابر برخی هم گفته‌اند علت آن بوده که نخستین کسی که در اینجا ساکن شد، خیبر نام داشت. یاقوت حَمَوی از هفت قلعه در این ناحیه نام برده، یعقوبی شمارشان را شش قلعه دانسته و در کتاب تاریخ پیامبر اسلام، از فتح ده قلعه در غَزوه خیبر به‌دست مسلمانان خبر آمده است. براساس گزارش سیدجعفر مرتضی در الصحیح من سیرة النبی یهودیان در خیبر دارای هشت حصن (دژ یا قلعه) بودند که عبارتند بود از: نَطاة، وَطيح، سلالم، كتيبة، شق، صَعب، ناعم و قَموص. وضعیت جغرافیایی و اقلیمی منطقه خیبر در عربستان و شمال مدینه واقع است و حدود ۱۶۵ کیلومتر با مدینه فاصله دارد. مرکز آن شهر الشُّرَیف است. در گذشته، به‌گفته یاقوت حموی، خیبر هشت منزل یا پنج روز با مدینه فاصله داشته است. خیبر به‌عنوان ناحیه‌ای حاصلخیز شهرت داشته و دارای چشمه‌های بسیار و مزارع و درختان خرمای فراوان بوده است. تاریخچه هنگام جنگ مسلمانان با اهالی خیبر، یعنی در غَزوه خیبر، ساکنان این منطقه یهودی بودند. تعیین زمان ورود یهودیان به این منطقه را دشوار دانسته‌اند. برخی گزارشات از هم‌زمانی حمله رومی‌ها به فلسطین و ورود یهودیان به منطقه خیبر خبر داده‌اند. گروهی هم می‌گویند یهودیان پیش‌تر از این در زمان حکومت بابلی‌ها بر بیت‌المقدس به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. پس از پیروزی مسلمانان در جنگ خیبر، املاک این منطقه به‌عنوان غنیمت به مسلمانان رسید؛ اما با درخواست یهودیان ساکن خیبر، پیامبر به آن‌ها اجازه داد در خیبر بمانند، به‌شرط آنکه نیمی از محصولات کشاورزی خود را به مسلمانان پرداخت کنند. به‌گفته مورخان، یهودیان تا دوره خلیفه دوم، عمر بن خطاب، هم در خیبر سکونت داشتند تا اینکه او با استناد به روایتی منسوب به پیامبر(ص) مبنی بر اینکه در جزیرةالعرب دو دین نمی‌گنجد، آنان را وادار به مهاجرت کرد. غزوه خیبر در سال هفتم قمری، پیامبر اسلام(ص) همراه سپاهی به خیبر حمله کرد. در این جنگ، مسلمانان قلعه‌های خیبر را فتح کردند و پیروز شدند. این جنگ را غزوه خیبر نامیدند. مورخان علت وقوع این جنگ را آن دانسته‌اند که یهودیان بنی‌نضیر، که پس از توطئه قتل پیامبر از مدینه اخراج شده و به خیبر رفته بودند، سران مکه را به جنگ برضد مسلمانان تحریک می‌کردند. به‌گزارش ابن هشام مورخ قرن سوم قمری، پیامبر(ص) در فتح یکی از قلعه‌های خیبر، پرچم فرماندهی سپاه را به‌دست ابوبکر و سپس عمر بن خطاب داد؛ اما هر دو بدون پیروزی برگشتند. پس از این، پرچم را به امام علی(ع) سپرد و وعده داد که قلعه به‌دست او فتح می‌شود و او قلعه را فتح کرد.
📖 امانتهاى الهی و ظهور قائم عليه السلام 🍃الإمامُ الصّادقُ عليه السلام: 🔸قائم عليه السلام هرگز ظهور نمى كند تا آنگاه كه امانتهاى خداوند متعال (يعنى مؤمنان از صلب كافران) بيرون آيند . پس، هرگاه آنان بيرون آمدند قائم بر دشمنان خدا چيره مى شود و آنها را مى كشد. 🔹القائمُ عليه السلام لَن يَظهرَ أبدا حتّى تَخرُجَ ودائعُ اللّه ِ تعالى [يعني بها المؤمنينَ مِن أصلابِ الكافرينَ ]فإذا خَرجَتْ ظَهرَ على مَن ظَهرَ مِن أعداءِ اللّه ِ فقتَلَهُم. 📚علل الشرائع: 2/147.
کامنت مردم جهان در زیر پست‌های سرود سلام فرمانده "این مهدی موعود کیست؟"
📖خوشا به حال شيعيان قائم ما 🍃امام صادق عليه السلام: 🔸اى ابو بصير! خوشا به حال شيعيان قائم ما كه در زمان غيبت او منتظر ظهورش هستند و در زمان ظهورش فرمانبردار اويند. اينان دوستان خدايند كه بر آنان نه بيمى است و نه اندوهگين مى شوند. 🔹يا أبا بَصيرٍ، طُوبى لِشِيعَةِ قائمِنا المُنتَظِرِينَ لِظُهورِهِ في غَيبَتِهِ، و المُطيعينَ لَهُ في ظُهورِهِ، اُولئكَ أولِياءُ اللّهِ الّذينَ لا خَوفٌ علَيهِم و لا هُم يَحزَنونَ. 📚كمال الدين: 357/54.
اکتفا به وظایف فردی در رابطه با ظهور کافی نیست! 🔻 آیا صرفا اکتفا کردن به مسائل قلبى و عاطفی در رابطه با حضرت، بدون اینکه وارد عینیت زندگی ما شود، یا پرداختن به مسائل و «وظایف فردی»، بدون اینکه جامعه‌ی خود و حتی جامعه‌ی جهانی را به سمت «ظهور» ببریم کافی است؟ و آیا دوستان حضرت تنها با انجام وظایف فردی وظیفه‌شان را انجام داده‌اند؟ 🔸 خداوند در قرآن می‌فرماید: «يا أيها الذين آمنوا اصبروا وصابروا ورابطوا واتقوا الله لعلكم تفلحون»؛ بر اساس روایات «اصبروا» «صبر فردی» بر مصیبت‌ها و فشارها، صبر بر «گناهان»، صبر بر انجام «واجبات» و طاعات، صبر بر «بلاها»، صبر بر خواهش‌ها و طغیان‌های نفس در میدان‌های شهوت و غضب است. 🔹 و «صابروا» صبر در مقابل «دشمن» است. استقامتی است که جامعه‌ی مؤمنان در مقابل دستگاه و تمدن مادی باید از خود نشان دهد و دست از «فرهنگ» و «اعتقادات» و «ارزش‌های» خود برندارد. آن وقت با این دو مرحله‌ی صبر و استقامت فردی و اجتماعی نوبت به مرحله‌ی بعد، یعنی به ارتباط با او می‌رسیم. 🔺 «رابطوا» یعنی «و رابطوا إمامکم المنتظر»؛ [پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم کنید.] 👤 📚 از کتاب | ج۲ 📖 ص ۳۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ برای نزدیک شدن به دعا و صلوات و... خوبه ، اما می دونی مهمتر از همه اینها چی هست؟ 🔰 وقتی از آیت الله بهجت پرسیدن چه دعایی بخونیم برای نزدیک شدن به امام زمان ، فرمودن بالاترین دعا ، اطاعت کردن از ایشون هست. 👌 بله انسان منتظر ، هیچ چیزی به اندازه اطاعت از امام زمان که همون عمل به واجبات و ترک گناهان هست ، انسان رو به ایشون نزدیک نمیکنه.
🍃 امیرالمؤمنین(ع) در توصیف : ‌ 🌹 زمانى مى رسد كه هيچ كس در آن زمان نجات نمى يابد، مگر حق پرستِ بى نام و نشان كه اگر حضور داشته باشد، كسى او را نمى شناسد و اگر غايب باشد، كسى به جستجويش نمى آيد. اين افراد چراغهاى هدايت و نشانه هاى روشن در راه تاریکند. ‌ 📚نهج البلاغه: خطبه ۱۰۳ ‌
🌱امامی که بلا را از شیعیان دور می‌سازد امام زمان علیه السلام: من آخرین اوصیاء هستم و خداوند به وسیله من بلا را از اهل و شیعیانم دور می سازد. أَنَا خَاتَمُ الْأَوْصِيَاءِ وَ بِي يَدْفَعُ اللَّهُ الْبَلَاءَ عَنْ أَهْلِي وَ شِيعَتِي 📚 الغیبة للطوسی، ص۲۴۶
نگذاریم ارتباطمان ضعیف شود! افتخار ما به نوكرى امام زمان عجل ‎الله ‎تعالی ‎فرجه‎ است. اگر روزى يك مرتبه عرض ارادت نكنيم و تجديد ميثاق نكنيم، رابطه ما با صاحبمان ضعيف مى‏شود و يادمان مى‏رود. اين اندازه را بايد در كنار تحصيلمان، وقت براى عبادت و خودسازى بگذاريم. - آیت الله مصباح یزدی ۱۳۷۸/۰۳/۱۶