eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
159 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
43 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
السَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْعابِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْمُتَهَجّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الْمُتَّقِینَ 🔸وَكانَ اِذا اَتاهُ السائِلُ يَقُول: مَرْحَبا بِمَنْ يَحْمِلُ لى زادى اِلىَ الآخِرَة. [كشف الغمه، ج 2، ص 76.] 🔹وقتى نيازمندى به نزد او مى آمد چنين مى فرمود: آفريـن و خوشـآمد! بـه كسى كـه توشه ى مرا بسوى آخرت حمل مى كند. 🔻امام سجّاد عليه السلام: ▫️خوددارى از آزار رساندن، نشانه كمال خرد و مايه آسايش دو گيتى است. 🌸🌸
23.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک بار شنیدن کم هست به عشق امام علی
🔸بهترین عمل در ماه شعبان 🔸امام صادق عليه السلام :في جوابه لرجل عندما سأله ما أفضَلُ ما يُفعَلُ فيهِ (شَعبانَ) : الصَّدَقَةُ و الإستِغفارُ 🔸امام صادق عليه السلام در جواب كسى كه پرسيده بود چه عملى در ماه شعبان برتر است؟فرمودند: صدقه و استغفار اقبال الأعمال، ج ۳،ص ۲۹۴ 🔸صدقه دادن در این ماه خیلی ثواب دارد اگرچه به نصف دانه خرمایی باشد تا حق تعالی بدن او را بر آتش جهنم حرام گرداند 🔸از حضرت صادق علیه السلام نقل است که از آن حضرت سؤال کردند از فضیلت روزه رجب فرمود چرا غافلید از روزه شعبان؟! راوی عرض کرد یاابن رسول الله چه ثواب دارد کسی که یک روز از شعبان را روزه بدارد فرمود به خدا قسم بهشت ثواب او است. عرض کرد یاابن رسول الله بهترین اعمال در این ماه چیست فرمود: صدقه و استغفار. هر که صدقه دهد در ماه شعبان حق تعالی آن را تربیت کند همچنان که یکی از شما شتر بچه اش را تربیت می کند تا آنکه در روز قیامت برسد به صاحبش در حالتی که به قدر کوه احد شده باشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 فعال مجازی اهل سنت: دو کلمه می‌گویم، شیعه در لبنان اسرائیل را می‌زند. شیعه در عراق آمریکا را می‌زند. شیعه در یمن کشتی‌های اسرائیل را می‌زند. اما اهل سنت یک مسیر ترانزیتی ایجاد کرده از امارات، عربستان و اردن می‌گذرد تا به رژیم صهیونیستی برسد! پس اینقدر علیه شیعیان لجن پراکنی نکنید
💎 رفاه در عصر ظهور ولی‌عصر ♦️امام صادق (ع) می فرماید: هنگام ظهور حضرت مهدی، سطح رفاه مردم بقدری افزایش می یابد که افرادی دنبال کسانی می‌گردند که زکات مالشان را به وی پرداخت کنند، ولی کسی نمی‌یابند، چرا که مردم ثروتمند شدند. 📘قال الصادق(ع): إِنَّ قَائِمَنَا إِذَا قَامَ ... يَطْلُبُ الرَّجُلُ مِنْكُمْ مَنْ يَصِلُهُ بِمَالِهِ وَ يَأْخُذُ مِنْهُ زَكَاتَهُ فَلَا يَجِدُ أَحَداً يَقْبَلُ مِنْهُ ذَلِكَ، اسْتَغْنَى النَّاسُ بِمَا رَزَقَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِه (شیخ مفید، الارشاد، ج۲, ص ۳۸۱)
🔥 سفارش ویژه امام زمان 🔻مرحوم مجلسی اول، در حالتی خدمت حضرت امام عصر می‌رسند و عرض می‌کند:«یابن رسول الله، همیشه دستم به شما نمی‌رسد. کتابی به من بدهید که به آن عمل کنم» 🔻 امام عصر(عج) او را به طور خاص به راهنمایی می‌کنند. 🔻مرحوم مجلسی آنقدر به ترویج صحیفه سجادیه همت می کند که در خانه‌های مردم همواره صحیفه سجادیه در کنار قرآن بود و به برکت عمل به آن بسیاری از مردم اصفهان در آن زمان مستجاب‌الدعوه شدند.
🔻 از گذشته قم بی نظیر بود. کوچه به کوچه و محله به محله چراغانی و تزئین و پخش شربت و شیرینی بود. بزرگی می گفت در تشرفی که یکی از اهل معنا محضر حضرت صاحب الامر داشته، ایشان فرمودند از قول من از مردم قم تشکر کنید. این جشن ها با همه وجود و از عمق معرفت و محبت انسان های مومن برخاسته بود. 🔻 جشن‌ها ماهیت داشت. جشن های با شکوه تبلور انسان شیعی بود. جشن ها جلوه جامعه زنده و پویا بود که شادی خود را رقم می زند به خلاف جامعه مدرن که غم و شادی اش حول محور لذت های مادی و شیطانی است. 🔻 احیای جشن ها؛ امری اجتماعی است که و است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
»♥️« 🌙-قدرشناس يوسفِ زهرا باشیم خدایا دیگر دنیای بدون مهدی ات برایمان زندان شده است و دوازده قرن غربت و مظلومیت و آوارگی امام منتظرمان دلهامان را خون کرده است. 📖 يوسف ۸۸ «هنگامی كه آن‌ها بر او [يوسف‏] وارد شدند، گفتند: «ای عزيز! ما و خاندان ما را ناراحتی فرا گرفته، و متاع كمی (برای خريد موادّ غذايی) با خود آورده‏‌ايم؛ پيمانه را برای ما كامل كن و بر ما تصدّق و بخشش نما كه خداوند بخشندگان را پاداش می‌دهد!» 💌 امام صادق(ع) می‌فرمايد: در حضرت قائم، شباهتی از حضرت يوسف وجود دارد.چگونه است که اين امت انکار می‌نمايند که خداوند با حجتش آن‌گونه عمل نمايد که با يوسف انجام داد که در بازارهايشان حرکت نمايد و بر فرش‌هايشان گام نهد در حالی که او را نمی‌شناسند تا اينکه خداوند اجازه دهد خود را معرفی کند، همان گونه که به يوسف اجازه داد که خود را معرفی نمايد تا اينکه به آنان گفت: «هَلْ عَلِمْتُمْ ما فَعَلْتُمْ ...» [کمال‌الدين ج۱ ص۱۴۴] 🥀- آيا گرفتاری بشر جز به خاطر قدرناشناسی و بدرفتاری با حجت خداست؟! (مَسَّنا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ) قرآن می‌فرمايد: «و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ايمان می‌آوردند و تقوا پيشه می‌كردند، بركت‌های آسمان و زمين را بر آن‌ها می‌گشوديم»[اعراف ۹۶] قدرناشناسي درباره حجت خدا نتیجه چيزی جز جهل نيست.یوسف ۸۹🔸
📌قرآن، همواره ناجی است ☀️روزی خدمت آن حضرت رسید و اقرار کرد که کرده است؛ امام او را جوانی قابل هدایت دید و فرمود: «من تو را جواني مي بينم كه ظاهري بي عيب داري، آيا چيزي از هم ميداني؟ آن جوان اظهار كرد: سوره را مي خوانم. امام فرمود: دستت را در مقابل سوره بقره، بخشيدم.» 📚شیخ طوسی، تهذیب الاحکام، ج10، ص127. 📌شرط بخشش، ظرفیت هدایت و توبه است.
✍امام حسین (ع): در بیان آنچه هنگام ظهور امام زمان علیه السلام رخ می‌دهد: برکت از آسمان به سوی زمین فرو می‌ریزد، تا آن جا که درخت از میوه فراوانی که خداوند در آن می‌افزاید، می‌شکند. (مردم) میوه زمستان را در تابستان و میوه تابستان را در زمستان می‌خورند و این معنای سخن خداوند است که: (و اگر مردم آبادی‌ها ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکت‌هایی از آسمان و زمین به روی آنان می‌گشودیم، لیکن تکذیب کردند.) 📚الخرائج و الجرائح ج ۲، ص ۸۴۹
💠آیت‌الله‌ بهجت (قدس سره) وقتی امام زمان (عجل الله تعالی) ظهور کنند، خودشان را به‌واسطه امام حسین (علیه السلام) به همه عالم معرفی می‌کنند «أَلا یا أهْلَ الْعالَمِ اَنَّ جَدّیَ الْحُسَیْن قَتَلوهُ عَطْشاناً»؛ بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین (علیه السلام) را شناخته باشند...؛ اما الآن هنوز همه مردم عالم، حسین (علیه السلام) را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست؛ چون ما برای سیدالشهدا (علیه السلام) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود. پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(علیه السلام) به عالم است.
🔸علائم ظهور نشانه‌هایی که در احادیث برای ظهور امام عصر (عجل الله فرجه) ذکر شده، هیچ کدام قطعی‌الوقوع نیستند. یعنی از آن جهت که این علائم بداءپذیر هستند، ممکن است ظهور آن حضرت بدون ظهور هیچ یک از آن علائم واقع شود یعنی تا قبل از وقوعشان احتمال تغییر یا حذف در مورد آنها منتفی نیست. حتی در مورد خروج سفیانی نیز با اینکه حتمی نامیده شده، اما در روایات به بداءپذیر بودن آن تصریح شده است. ابوهاشم جعفری از حضرت جوادالائمه علیه‌السلام سوال می‌کند که با توجه به حتمی بودن خروج سفیانی در روایات، آیا ممکن است خداوند در آن بداء کند؟ (هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُوم‏) حضرت می‌فرمایند: «بله»، بعد ابوهاشم اضافه می‌کند: پس می‌ترسیم در اصل قیام قائم نیز بداء شود! حضرت می‌فرمایند: إِنَّ الْقَائِمَ‏ مِنَ‏ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ‏ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد همانا قیام قائم از وعده‌های خداست و خداوند خُلف وعده نمی‌کند. 📘غیبت (نعمانی)، ص303