🔰سلسله جلسات ما و تاریخ سینما
🔸درک ماهیت سینما از طریق سیر تحول تاریخی آن
🔹فیلم دیدن، مطالعه و گفتوگو حول قلههای تاریخی سینما
🔸نظر به مسائل کنونی سینمای ایران در آینه تاریخ
🔹جلسه دوم، یکشنبه ٢١ خرداد ماه، ساعت ١٧
🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر»
🔸با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه
🔹جلسه سوم، چهارشنبه ٢۴ خرداد ماه، ساعت ١٨
🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#حکمت_معنا_تصویر
🆔 @ghabe_hasht
May 11
جلسه دوم ما و تاریخ سینما.mp3
28.09M
🔈 جلسه دوم از سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما»
🔹سالیان آغازین سینما
🔸ژرژ ملییس، جادوگر سینما
🔹یکشنبه، ٢١ خرداد ماه
🕌 آستانه قاب هشت
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔈 جلسه دوم از سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما» 🔹سالیان آغازین سینما 🔸ژرژ ملییس، جادوگر سینما 🔹یک
🔰گزیدهای از مباحث مطرح شده در جلسه دوم «ما و تاریخ سینما»
🔸در روایت قصهی تاریخ سینما، نگاهمان معطوف به احوال انسان در اعصار مختلف است و منحصر به رویکرد علمی و پژوهشی نمیشود.
🔹در این نگاه، به بررسی تاریخ فناوریهای مرده و اشیاء بیجان بسنده نکرده و به روایت مواجهه مردم با پدیدهای بهنام سینما میپردازیم.
🔸این مواجهه، در خلال مطالعه تاریخ سینما، امکان شناخت وضعیت تاریخی بشر را مهیا کرده و فارغ از مباحث جامعه شناسی، دستیابی به یک دید هستیشناسانه را ممکن میسازد.
🔹توجه به خاستگاه و نحوهی ورود سینما در جوامع مختلف میتواند حائز اهمیت باشد. در جوامع صاحب سینما، در سالیان نخستین ظهور این پدیده، سینما تفریح ارزان قیمتی برای مهاجران کم بضاعت قلمداد میشود. حال آنکه ورود سینما به ایران طی یک فرآیند پرهزینه، توسط خاندان سلطنتی قاجار رخ داده و کالایی اشرافی محسوب میشود. میتوان گفت سینما در بدو ورود به ایران با استقبال یک قشر محدود، یا مخاطب خاص مواجه میشود.
🔸تجربه افرادی نظیر ژرژ ملییس در زمینه اقتباس از واقعیت، زبان سینما را ارتقا داده و نشان از این دارد که مدیوم سینما قابلیت ساخت واقعیت را دارد، نه صرفا بازتاب واقعیت را.
🔹در مسیر روایت قصه تاریخ، بررسی آثاری که در ارتباط خود با مخاطب عام و مردم موفق بودهاند، نسبت به آثار شاخصی که صرفا پیشرفتهای تکنولوژیک داشتهاند، مفیدتر خواهد بود.
🔸روایت قصه تاریخ سینما، شناخت ریشههای سینما و سرآغاز آن است اما محدود به این تعریف نمیشود. اندیشیدن به نسبتی که صورت تحقق یافته فعلی سینما با سرآغازش دارد، میتواند بخشی از روایت این قصه تاریخی باشد و افقهای نوینی در پیشرو بگشاید.
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات ما و تاریخ سینما
🔸درک ماهیت سینما از طریق سیر تحول تاریخی آن
🔹فیلم دیدن، مطالعه و گفتوگو حول قلههای تاریخی سینما
🔸نظر به مسائل کنونی سینمای ایران در آینه تاریخ
🔹جلسه سوم، یکشنبه ٢٨ خرداد ماه، ساعت ١۶:٣٠
🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht
May 11
جلسه سوم _ حکمت، معنا و تصویر .mp3
29.74M
🔈 جلسه سوم از سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر»
🔸با حضور دکتر امامی جمعه
🔹چهارشنبه، ٢۴ خرداد ماه
🕌 آستانه قاب هشت
#حکمت_معنا_تصویر
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «حکمت، معنا و تصویر»
🔸با حضور دکتر سید مهدی امامی جمعه
🔹جلسه چهارم، چهارشنبه ٣١ خرداد ماه، ساعت ١٨
🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
🔸برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#حکمت_معنا_تصویر
🆔 @ghabe_hasht
May 11
جلسه سوم ما وتاریخ سینما.mp3
37.53M
🔈 جلسه سوم از سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما»
🔹انگلستان و مکتب برایتون
🔸ادوین اس. پورتر و سینمای آمریکا
🔹یکشنبه، ٢٨ خرداد ماه
🕌 آستانه قاب هشت
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔈 جلسه سوم از سلسله جلسات «ما و تاریخ سینما» 🔹انگلستان و مکتب برایتون 🔸ادوین اس. پورتر و سینمای آ
🔰گزیدهای از مباحث مطرح شده در جلسه سوم «ما و تاریخ سینما»
🔸در سالیان نخستین حیات سینما، شکلگیری روند تولید، توزیع و پخش طی فرآیندی زنده صورت گرفته و همانند زبان، در ارتباطی زنده با مخاطب قرار میگیرد.
🔹نگاه فیلمسازان بزرگ تاریخ سینما نیز همواره معطوف به خواست و نیاز مخاطب بوده است. خاستگاه این نگاه گردش چرخه اقتصادی سینما است اما میتوان گویاتر شدن زبان سینما را، محصول این نگاه دانست.
🔸اوایل ظهور سینما، ابزار تکنولوژیک در راستای بازسازی تصویری شگفتانگیز از وقایع روزمره به خدمت گرفته میشدند. در این نگاه، صرفا ایجاد جذابیت اصل است و در تحقق آن تکنولوژی نقش مهمی ایفا میکند.
🔹 با پیشرفت گام به گام تکنولوژی در سالیان متمادی حیات سینما، این نگاه ابزاری رشد کرده و در اذهان سینماگران ریشه دوانده است اما سوال اینجاست که این رویکرد چه نسبتی با ذات سینما دارد؟
🔸آیا میتوان به شناختی از مبدا سینما دست یافت؟
🔹 آیا تجربیات تکنولوژیک یا هنری صرف منجر به ایجاد زبان سینما شدهاند یا اجتماع این تجربیات در ارتباط با مخاطب آغازگر حیات سینما بوده است؟
🔸 زبان سینما، زبان تکنولوژی و تجدد است و از این منظر رام شدن و به خدمت درآمدنش نیازمند ممارست و کلنجار رفتن با تکنیک است.
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht