🌺معرفی یک دوست نمونه دربیان امام حسن مجتبی (ع)🌺
✅آن حضرت دریک گفتار عالی تربیتی،یکی از دوستان خودرا معرفی نموده وامتیازات والای ایشان را چنین بیان می فرمایند:
👈من دوستی داشتم که در نظرم از همه مردم ارزشمندتر بود ومهم ترین علت دلبستگی من به او این بودکه:
♦️دنیا وهستی در نظر او ناچیز بود.(فقط خدا در نظر او بزرگ بود.)
♦️کشور وجود خویش را از تسلط جهل و نادانی آزاد کرده بود و جهالت به وجودش را نداشت.
♦️برای بهره مندی از نفع دیگران، دست نیاز خود را به سوی افراد غیر مطمئن دراز نمی کرد.
♦️در مشکلات زندگی شکوه و گلایه نمی کرد و اظهار خشم و دلتنگی نمی نمود.
♦️در بسیاری از اوقات ساکت بود وکم حرف می زد.
♦️هرگاه لب به سخن می گشود، همه گویندگان را تحت الشعاع قرار می داد.
♦️فردی متواضع،نرمخو،خوش سخن و خوش اخلاق بود.
ادامه دارد......
🆔@ghadir_ch
به رسم ادب و ارادت هر روز صبح سلام می دهیم به ارباب بی کفن
✨السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن✨
🆔@ghadir_ch
🌹🌹🌱🌹🌹🌱🌹🌹🌱
🍃سوره البقرة ــ آیه ۱۵۰
وَمِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَيْكُمْ حُجَّةٌ إِلَّا الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِي وَلِأُتِمَّ نِعْمَتِي عَلَيْكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ
از هر جاى كه بيرون شوى روى خويش به جانب مسجدالحرام كن. و هر جا كه باشيد روى بدان سوى كنيد تا هيچ كس را، جز ستمكاران، با شما مجادلهاى نباشد. از ايشان مترسيد، از من بترسيد تا نعمت خويش بر شما تمام كنم، باشد كه هدايت شويد.
🌹🌹🌱🌹🌹🌱🌹🌹🌱
🌹🌹🌱🌹🌹🌱🌹🌹🌱
🍃(تفسیرآيه ١٥٠سوره البقره) -در اين آيه، حكم عمومى توجّه به مسجد الحرام را در هر مكان و هر نقطهاى تكرار مىكند، مىگويد: «از هر جا خارج شدى و به هر نقطه روى آوردى، صورت خود را به هنگام نماز متوجّه مسجد الحرام كن» (وَ مِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ) . درست است كه روى سخن در اين جمله به پيامبر «صلّى اللّه عليه و اله» است ولى مسلّماً منظور عموم نمازگزاران مىباشد، ولى در جملۀ بعد براى تأكيد و تصريح اضافه مىكند: «و هر جا شما بوده باشيد روى خود را به سوى آن كنيد» (وَ حَيْثُ ما كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ) .
🍃سپس در ذيل همين آيه به سه نكتۀ مهم اشاره مىكند:
🍃١-كوتاه شدن زبان مخالفان! مىگويد: «اين تغيير قبله بخاطر آن صورت گرفت كه مردم حجّتى بر ضدّ شما نداشته باشند» (لِئَلاّ يَكُونَ لِلنّاسِ عَلَيْكُمْ حُجَّةٌ) . هر گاه اين تغيير قبله صورت نمىگرفت از يكسو زبان يهود به روى مسلمانان باز مىشد و مىگفتند: ما در كتب خود خواندهايم كه نشانۀ پيامبر موعود اين است كه به سوى دو قبله نماز مىخواند و اين نشانه در محمّد« صلّى اللّه عليه و اله »نيست، و از سوى ديگر مشركان ايراد مىكردند كه او مدّعى است براى احياء آيين ابراهيم آمده، پس چرا خانۀ كعبه را، كه پايه گزارش ابراهيم است فراموش نموده. امّا حكم تغيير قبلۀ موقّت به قبله دائمى، زبان هر دو گروه را بست. ولى از آنجا كه هميشه افراد بهانهجو و ستمگرى هستند كه در برابر هيچ منطقى تسليم نمىشوند، استثنايى براى اين موضوع قائل شده، مىگويد: «مگر كسانى از آنها كه ستم كردهاند» (إِلاَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ) . اين بهانه جويان به حقّ شايستۀ نام ستمگر و ظالمند، چرا كه هم بر خود ستم مىكنند و هم بر مردم كه سدّ راه هدايت آنها مىشوند.
🍃٢-از آنجا كه عنوان كردن اين گروه لجوج را با نام «ستمگر» ممكن بود در بعضى، توليد وحشت كند مىگويد: «از آنها هرگز نترسيد، و تنها از من بترسيد» (فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِي) . اين يكى از اصول كلّى و اساسى تربيت توحيدى اسلامى است كه از هيچ چيزى و هيچ كس جز خدا نبايد ترس داشت.
🍃٣-تكميل نعمت خداوند به عنوان آخرين هدف براى تغيير قبله ذكر شده، مىفرمايد: اين بخاطر آن بود كه شما را تكامل بَخشم و از قيد تعصّب برهانم «و نعمت خود را بر شما تمام كنم تا هدايت شويد» (وَ لِأُتِمَّ نِعْمَتِي عَلَيْكُمْ وَ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ) .
📚برگزیده تفسیر نمونه جلد اول
🌹🌹🌱🌹🌹🌱🌹🌹🌱
🆔eitaa.com/ghadir_ch
امیرالمؤمنین علیه السلام:
👈شفاى دردهاى خود را از قرآن بجوييد و در سختیها و گرفتاریهايتان، از آن كمك بخواهيد؛ چرا كه در آن، درمان بزرگترين دردهاست و آن، درد كفر و نفاق و انحراف و گمراهى است...
هر كس كه قرآن در روز قيامت، برايش شفاعت كند، شفاعت میشود و هر كس كه قرآن در روز قيامت، از او شكايت كند، محكوم میگردد
📚خطبه 176 نهج البلاغه
🆔@ghadir_ch
✍رهبر انقلاب
پیر شدن کشور، کم شدن نسل جوان در چندین سال بعد، از همان چیزهایی است که اثرش بعداً ظاهر خواهد شد، وقتی هم اثرش ظاهر شد، آن روز دیگر قابل علاج نیست.۹۲/۲/۱۲
🆔@ghadir_ch
‼️ارتباط با مسلمان اسمی
🔷س 5319: حکم ارتباط با کسانی که به صورت اسمی مسلمان هستند، اما گاهی منکر دین اسلام و خدا میشوند چیست؟
✅ج: اگر در ظاهر، اظهار اسلام میکنند، یعنی شهادتین را گفتهاند و ما خبر نداریم که قلباً مسلمان هستند یا نه و گاهی وقتها ممکن است اعمالی انجام دهند که خلاف دستورات اسلام باشد، حکم مسلمان را دارند. اما اگر ما میدانیم که آنها معتقد به اسلام نیستند و فقط به صورت زبانی یک چیزی میگویند و فقط اظهار اسلام میکنند، خیر، در اینجا حکم مسلمان را ندارند و ارتباط با آنها اجمالاً با ارتباط با مسلمانان فرق میکند. اگرچه نمیگوییم بهطورکلی ارتباط با آنها جایز نیست. ارتباط با آنها اشکالی ندارد، اما نباید مفسدهای داشته باشد و موجب تأیید عقاید باطل آنها بشود. همچنین خود کسی که با آنها ارتباط دارد، نباید متهم شود که با افراد لاابالی سروسرّی دارد.
📕منبع: khamenei.ir
🆔@ghadir_ch
🌹🌹🌹نتیجه_مسابقه شماره ۱۴🌹🌹🌹
با سلام و تشکر از بزرگوارانی که در مسابقه این هفته شرکت نمودند.
🔹هدیه این هفته طبق قرعه کشی تقدیم می گرددبه:
برادرگرامی مهدی محمدی نیک
خواهر گرامی مرضیه اکبری
خواهر گرامی سمیه اکبری
خواهر گرامی افسانه اسماعیلی
خواهر گرامی فاطمه خور
خواهر گرامی حدیثه غیاثی
جواب سوال:آیه ۱۴۳
ان شالله همیشه در پناه قرآن کریم باشید.
💐💐💐💐💐💐