هدایت شده از یافاطمه الزهرا
⚜کاری از گروه:مومنین عدالت خواه⚜
📚موضوع: سود بانکی،ربا یا جبران تورم؟
🎤 سخنران :جناب دکتر قدیری ابیانه🎤
🔺دکترای علوم دفاعی استراتژیک با مدیریت استراتژیک
🔺سفیر اسبق در استرالیا و مکزیک
🔺معمار پایه یک از فلورانس ایتالیا
عضو نظام،مهندسی
@ghadiri1404
ارتباط مستقیم:
@GhadiriAbyaneh
Www.ghadiri.ir
@ghadiri1404
www.ghadiri.ir
زندگینامه
📽 aparat.com/v/1w4aZ
زندگینامه مکتوب PDF
🗂 b2n.ir/501447
⏰ ساعت: 21:30
🗓 جمعه 1399/02/12
⚜گروه مومنین عدالت خواه⚜
https://eitaa.com/joinchat/8978456C5cf055a3bc
قدیری ابیانه:👈 تروریست نامیدن حزبالله لبنان نشان داد نازیسم در آلمان نمرده است.
اقدام آلمان در تروریست خواندن حزب الله لبنان و حمله پلیس این کشور به مساجد و منازل مسلمانان نشان داد روحیه نازیسم هنوز هم در آلمان زنده است.
نازیها هم هر جمعیتی را که به مقاومت علیه اشغالگری و جنایات نازیها مبادرت میورزید تروریست میخواند.
قدیری ابیانه: موفقیت موشکی سپاه مرهون ناتوانی روحانی در دخالت در آن بوده است.
یکی از اولین اقدامات روحانی پس از انتخاب به عنوان رئیس جمهور گرفتن استقلال عمل از سازمان موشکی بود و آن را زیر نظر سازمان دیگری بود. از آن پس تمام برنامه های موشکی ایران ناموفق بود.
از اقدامات پنهان دیگر برای ضربه به توان موشکی کشور بی اطلاعم.
اما قسمت هوا فضای سپاه زیر نظر رئیس جمهور نبود که بتواند آن را فشل کند هرچند به دفعات برای تضعیف سپاه تلاش کرد.
اینکه سپاه در اولین پرتاب موشکی خود توانست ماهواره نظامی را با موفقیت در فضا قرار دهد شاید به این خاطر بوده که دست روحانی از دخالت در آن کوتاه بوده است.
👈ارتباط با دکتر محمد حسن قدیری ابیانه
🖥سایت شخصی: WWW.ghadiri.ir
📱کانال رسمی: @ghadiri1404
📱کانال گزیدهها (گزیده اطلاعات مهم):
@gozideha1404
ارتباط مستقیم: @GhadiriAbyaneh
📧پست الکترونیک: Mh.ghadiri@gmail.com
☎️تلفن شبکههای اجتماعی: 09121055756
قدیری ابیانه:👈 شهید مطهری بر روی نهضت فکری اسلامی تاثیر زیادی داشت.
سفیر اسبق کشورمان گفت: کتابهای شهید مطهری نه تنها برای مسلمانان، بلکه برای غیر مسلمانان هم مفید است.
محمد حسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در گفتوگو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری درباره اندیشه او گفت: مطالعات و کتاب های شهید مطهری پاسخگوی شبهات، سوالات دانشجویان و جو کمونیستی و گروههای مختلف موجود در دانشگاه در آن دوران بود و همین امر تاثیر زیادی در شکل گیری نهضت فکری اسلامی داشت.
او افزود: شهید مطهری تا حدود زیادی مانع جذب دانشجویان و جوانان به گرایشهای چپ و جناحهای انحرافی شد. این مسئله در انقلاب اسلامی هم تاثیر خود را به جا گذاشت. در کتابهای شهید مطهری مستند بودن، منطقی و روان بودن را می توان دریافت، هرچند این کتابها پاسخ گوی شبهات و سوالات آن دوران بود، اما طوری نگاشته شده که امروز هم این کتابها جزء بهترین کتابهایی است که به رشته تحریر در آمده است.
قدیری ابیانه ادامه داد: اینکه شهید مطهری دست به قلم میبرد و کتابی تحت عنوان داستان راستان برای کودکان مینویسد و سعی میکند به زبان خیلی ساده مسائل اسلامی را مطرح کند از اهمیت فوق العادهای برخوردار است، معمولا مخاطبین علمایی در سطح شهید مطهری روحانیون و عامه مردم بودند و به یاد ندارم که فردی در کتاب هایش کودکان را مخاطب قرار دهد.
او افزود:کتابهای شهید مطهری نه تنها برای مسلمانان ایرانی بلکه برای مسلمانان جهان و غیر مسلمانان هم می تواند مفید باشد و باید به نحو مناسبی در عرصه جهانی عرضه شود.
سفیر اسبق کشورمان ادامه داد: شهید مطهری بر روی نهضت فکری اسلامی تاثیر زیادی داشت و کسی است که حضرت امام (ره) فرمودند همه کتاب هایش خوب است. علاوه بر این شهید مطهری در شکل گیری نظام اسلامی ما جزء یاران اصلی امام خمینی (ره) بود. هنگامی که حضرت امام (ره) در پاریس بودند او جزء شورای انقلاب انتخاب شد و مسائل انقلاب اسلامی را جهت میداد.
او درباره شهادت شهید مطهری گفت: گروه فرقان و گودرزی که رئیس این گروه بوده و طلبه منحرفی در زمان خود بود به همراه گروههای دیگری که احساس کردند ماندن شهید مطهری به نفع اسلام، نظام و جریان انقلابی است، او را به شهادت رساندند، هرچند گروه فرقان او را ترور کردند، اما کسانی که مایل به ترور شهید مطهری بودند بیش از گروه فرقان بودند.
yjc.ir/00UmXq
قدیری ابیانه: خاطره ای از دیدار با مرحوم آیت الله بطحایی (ره)
🔹🔹🔹
روز معلم بهانه ای شد تا یادی کنیم از عضو مجمع خبرگان رهبری.
در دیداری که در محضرشان شرفیاب شدم ایشان ضمن گلایه و انتقاد شدید از دولت روحانی درباره وضع اقتصادی و معیشتی مردم با صدای بغض آلود فرمودند: یک عمر زیر فشار دولتهای ظالم و طاغوتی دعای «اللهم انا نرغب آلیک فی دولة کریمة...» را خواندیم و از خداوند کمک خواستیم،، خدا هم بعداز جانفشانیها، زندانیها و شهادتها، جمهوری اسلامی را به ملت ایران ارزانی داشت؛ حالا جواب لطف خداوند بزرگ و شهدای عزیز این باید باشد که در همه چیز حتی در کشاورزی هم محتاج دیگران باشیم؟!»
عرض تسلیت دارم خدمت همسر وفرزندان، شاگردان و ارادتمندان ایشان...
📽فیلم معرفی قدیری ابیانه (6 دقیقه)
📽 aparat.com/v/1w4aZ
🗂زندگینامه مکتوب دکتر محمد حسن قدیری ابیانه PDF
🗂 bayanbox.ir/info/8481812180140767501
🖥سایت
🖥 Www.ghadiri.ir
📱کانال رسمی در ایتا، سروش، بله، گپ، آیگپ
📲 @Ghadiri1404
📱کانال گزیدهها
📲 @gozideha1404
👈ارتباط_مستقیم در کانالها
👉 @GhadiriAbyaneh
💻اینستاگرام
📲 Instagram.com/ghadiri.ir
📧ایمیل:
📧 Mh.ghadiri@gmail.com
─═इई🔆﷽🔆ईइ═─
🔮کنفرانس همراه با پرسش و پاسخ(آنلاین)
🕹موضوع: ولایت مطلقه فقیه
🎙ارائه :جناب دکتر قدیری ابیانه
@ghadiri1404
www.ghadiri.ir
زندگینامه
📽 aparat.com/v/1w4aZ
زندگینامه مکتوب PDF
🗂 b2n.ir/501447
⏰ ساعت: ۲۱:۳۰
🗓 تاریخ:یکشنبه:۱۳۹۹/۲/۱۴
📌اجرا:گروه فداییان امام خامنه ای عزیز
https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97
آرشیوکنفرانس ها
@Fedayeen
قدیری ابیانه: 👈حکومت ریاستی، پارلمانی یا ولایی / کدام مطلوب ترند؟
📆يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵
باسمه تعالی
برخی ها اخیرا با تکیه بر این جمله حضرت امام (ره) که فرموده اند که "مجلس در راس امور است" خواستار حذف پست ریاست جمهوری و انتخاب نخست وزیر توسط مجلس شده اند. و یا حتی با حفظ پست ریاست جمهوری خواستار انتخاب هم رئیس جمهور و هم نخست وزیر به سبک آلمان و ایتالیا و هند توسط مجلس شده اند.
اینکه گفته شده مجلس در راس امور است به خاطر این است که قانون در راس امور است.
ولی در رابطه با اعمال حکومت ولی مطلقه فقیه در راس امور است.
با حذف پست ریاست جمهوری و وجود نخست وزیر موافقم ولی نخست وزیر و یا رئیس قوه مجریه را باید رهبر انتخاب کند و نه مجلس. مجلس می تواند در مورد وزرا رای اعتماد دهد و بر آنها نظارت کند.
حذف ریاست جمهوری هیچ لطمه ای به جمهوریت نظام نمی زند.
مگر هند، آلمان، ایتالیا و آمریکا جمهوری نیستند ولی رئیس جمهوری که مستقیماً منتخب مردم باشند ندارند!
در هند و آلمان و ایتالیا رئیس جمهور را مجلسین انتخاب می کند ولی در آمریکا رئیس جمهور منتخب کنگره نیست. بلکه مردم در ایالت های مختلف افرادی را انتخاب می کنند. آن افراد جلسه ای تشکیل می دهند و هستند که در آن جلسه نفر اول کشور را انتخاب می کنند و البته بلافاصله منحل می شوند و کارکرد دیگری ندارند.
در کشور ما هم مردم عده ای را انتخاب می کنند (مجلس خبرگان رهبری) و آنها هستند که نظرشان در مورد نفر اول کشور (رهبر) تعیین کننده است و البته دوره آن 8 ساله است و آنها هر آن اراده کنند می توانند رهبر را تغییر دهند.
بنابراین اگر رئیس جمهور هم نداشته باشیم، همینکه نفر اول مملکت را مجلسی منتخب مردم انتخاب می کند جمهوریت آن مستحکم تر از جمهوریت آمریکاست.
بهتر است رهبر یا به عبارتی ولی مطلقه فقیه خود رئیس قوه مجریه را تعیین کند و هر آن که اراده کند بتواند او را تغییر دهد، شبیه به اختیاری که رئیس جمهور آمریکا یا رئیس جمهور خودمان در نصب و عزل معاون اول خود دارد. حال هر اسمی که مایلیم برای مسئول اجرایی منصوب رهبر انتخاب کنیم.
در اینجا ممکن است گفته شود در اینصورت مسئولیت امور کشور و از جمله ناملایمات آن بر دوش رهبر خواهد افتاد. وقتی رهبر خود رئیس قوه مجریه را انتخاب کند مسئولیت عواقبش را هم طبیعتا می پذیرد و پاسخگو خواهد بود. هم اکنون نیز رهبر پاسخگوی مجلس خبرگان رهبری است.
معتقد به نظام ولایی هستم و معتقدم اگر این نقیصه رفع شود امور کشور گردش بهتری خواهد داشت و ثبات بیشتری را در همه امور شاهد خواهیم بود.
حضرت امام خمینی(ره) در این باره میفرماید:[1]
«... این توهم که اختیارات حکومتی رسول اکرم(ص) بیشتر از حضرت امیر(ع) بود، یا اختیارات حکومتی حضرت امیر(ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته فضایل حضرت رسول اکرم(ص) بیش از همه عالم است و بعد از ایشان فضایل حضرت امیر(ع) از همه بیشتر است؛ لیکن زیادی فضایل معنوی اختیارات حکومتی را افزایش نمیدهد. همان اختیارات و ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه(ع) در تدارک و بسیج سپاه، تعیین ولایت و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فعلی قرار داده است؛ منتها شخص معینی نیست، روی عنوانِ "عالم عادل" است».
ایشان در تبیین مسأله یاد شده، بر این مسأله انگشت میگذارند که:
فرق است بین «مقامات تکوینی» و «مقامات اعتباری». مسأله ولایت «به معنای زعامت و حکومت»، امری اعتباری است که شارع به افراد دارای صلاحیت واگذار کرده است؛ لیکن هر کس رهبری و حکومت را در دست گیرد - چه معصوم باشد و چه فقیه عادل - باید از اختیارات لازم و کافی مربوط به حکومت و اداره اجتماع، برخوردار باشد. بنابراین در این زمینه، فرقی بین پیامبر(ص) و امام(ع) و ولی فقیه نیست. آنچه فرق هست، در حوزه ولایت تکوینی و مقامات معنوی حقیقی و نیز در توسعه فراحکومتی ولایت اعتباری است.
لذا میفرماید:[2] «برای امام مقامات معنوی هم هست که جدا از وظیفه حکومت است و آن مقام خلافت کلی الهی است که گاهی در لسان ائمه (ع) از آن یاد شده است، خلافتی است تکوینی که به موجب آن جمیع ذرات در برابر «ولی امر» خاضع اند».
✍️ محمد حسن قدیری ابیانه
👈پاورقی:
[1] - امام خمینی، ولایت فقیه، ص 40، چاپ هفتم، 1377
[2] - همان، صص 42 - 43.