eitaa logo
دکتر قدیری ابیانه
3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
647 ویدیو
103 فایل
استراتژیست دکترای علوم دفاعی استراتژیک با مدیریت استراتژیک سفیر اسبق در استرالیا و مکزیک معمار پایه یک از فلورانس ایتالیا عضو نظام،مهندسی کانال در ایتا، سروش، بله @ghadiri1404 09203717465 Www.ghadiri.ir ارتباط با قدیری @GhadiriAbyaneh
مشاهده در ایتا
دانلود
✅سلام جناب آقای قدیری ابیانه ‪ کاردار سفارت استرالیا آقای اکسل وابن هورست مقاله ای که از جنابعالی در روزنامه اعتماد به تاریخ 10 خرداد ماه در خصوص کاندیداتوری آقای احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده منتشر شده بود را مطالعه نمودند و مایل بودند تا با شما در خصوص مسائل سیاست داخلی و خارجی گفتگوی واتس آپی داشته باشند. باعث افتخار ایشان است که با سفیر سابق ایران در استرالیا در خصوص مسائل جاری به گفتگو بنشینند. آیا برای شما امکان پذیر می باشد. با سپاس از پاسخ جنابعالی. ✅سلام خیر مسایل داخلی ایران است. قدیری ابیانه
هدایت شده از رسولی
🌷﷽🌷 موضوع کنفرانس: اشتغال دانشجویان باحضور و روشنگری: استاددکترقدیری ابیانه ⏰ ساعت گفتگو: ۲۱:۳۰ 🗓 زمان یکشنبه:۱۳۹۹/۴/۱ 🖥 Ghadiri.ir 📲 @Ghadiri1404 📲 @GhadiriAbyaneh 💻 Instagram.com/ghadiri.ir 🌍 مکان: امام خامنه‌ای عزیز 🛑برای گفتگوی‌ و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت نمایید🛑 لینک امام خامنه ای عزیز https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97 لینک آرشیو کنفرانس @Fedayeen
یادداشت قدیری ابیانه:✍️ تحول در اجرای عدالت روزنامه حمایت مورخ 2 تیر 99 از زمان پذیرش مسئولیت خطیر ریاست قوه قضائیه از جانب آیت‌الله رئیسی و اقدامات قاطعی که پس از آن، در مقابله با فساد عملیاتی شد، ضریب امید به اجرای عدالت در میان مردم افزایش‌یافته و سرمایه اجتماعی کشور را تا حد قابل قبولی افزایش داده است. دستگاه قضا نه‌تنها با مصادیق و موارد فساد در سایر دستگاه قاطعانه عمل کرده، بلکه بدون رودربایستی نسبت به پاک‌سازی این نهاد حاکمیتی از لوث وجود متخلفان اهتمام و با جدیت و پشتکار در این مسیر گام برداشته است. روز گذشته شاهد برگزاری پنجمین جلسه محاکمه اکبر طبری، از متهمان دانه‌درشت قوه قضائیه بودیم که نشانه عزم عدلیه در برخورد بدون تبعیض با فساد است. بازخوردهایی که از افکار عمومی مردم دریافت می‌شود نیز حاکی از مثمر بودن اقدامات تحولی عدلیه است و کسانی که به مدیران انقلابی اعتقادی نداشتند، امروز به این جمع‌بندی رسیده‌اند که چاره کار برای رفع مشکلات کشور، روی کار آمدن مسئولینی از این دست است. عملکرد درخشان و مثبت قوه قضائیه در دوره زعامت آیت‌الله رئیسی، علاوه بر این، باعث شده اقشار مختلف جامعه با نگاه و شناختی جامع‌تر در عرصه‌هایی که مربوط به تعیین مقدراتشان است شرکت کنند و به بیان دیگر، سنگ محک مناسبی برای ارزیابی و تطبیق شعارها و عملکردها به دست آوردند. این در حالی است که قوه قضائیه، به دور از شعارزدگی، تلاش کرده است هر آنچه از دیگران مطالبه می‌کند را ابتدا در سازمان‌ها و محاکم خود پیاده نماید و سپس به تخلفات سایر نهادها بپردازد. پاسخگو کردن متخلفان و متجاوزان دانه‌درشت به بیت‌المال در عدلیه، دهان منتقدان را بسته و کسانی که در سایر بخش‌ها مخفیانه به فساد و دست‌اندازی به حقوق عمومی مشغول‌اند، از شدت عمل دستگاه قضا نگران و هراسان شده‌اند. در گذشته، این شائبه وجود داشت که چرا مجرمان خرده‌پا مجازات می‌شوند اما خبر چندانی از محاکمه متنفذین، چهره‌ها و مسئولین رده بالا نیست. آغاز کمپین ضدفساد قوه قضائیه با دادگاهی کردن و مجازات دانه‌درشت‌ها که برخی آن را به صلاح نمی‌دانستند، انرژی دو چندانی به جامعه برای امید داشتن به آینده‌ای روشن‌تر با عمل به لوازم عدالت تزریق کرده است. علاوه بر این، ورود شخص رئیس قوه قضائیه به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و توجه ویژه به اقشار ضعیف و متوسط نیز روحیه مضاعفی به کارگران و تولیدکنندگان برای ادامه پرقدرت نقش خود در میانه جنگ اقتصادی بخشیده است. به عنوان نمونه، در ماجرای شرکت نیشکر هفت تپه که از مشکلات مالی رنج می‌برد، تدبیر ریاست قوه قضائیه موجب از سرگیری فعالیت این شرکت و جلوگیری از بیکاری کارگران شد. در محاکم و دادسراها نیز مردم احساس می‌کنند که صدای تظلم خواهی آن‌ها بیش از گذشته شنیده می‌شود و پناهی قابل‌اعتنا برای استیفای حقوق خود دارند تأکید رئیس عدلیه بر اجرای قانون جرم سیاسی مصوب سال 95، تنها یکی از مصادیق گسترده‌تر شدن دایره عدالت در این نهاد حاکمیتی است که حل شدن این موضوع در محاکم، حائلی میان اقدامات مغایر با امنیت ملی و جرائم سیاسی ایجاد می‌کند. از ویژگی‌های برجسته رئیس قوه قضائیه این است که بر اجرای مُرّ قانون تأکید و اصرار دارند چنانچه قانون نیازمند تنقیح است، باید فرایند آن از مجاری رسمی صورت گیرد. این تحولات، از بازگشت به اصالت تأسیس عدلیه در جمهوری اسلامی خبر می‌دهد و از چنین نهادی با این مدیریت تحول‌خواه، انتظاری جز این نیز نمی‌رود. در بخش‌های ساختاری نیز قوه قضائیه به‌صورت جدی وارد اصلاح ساز و کارهای هزینه‌ساز گذشته شده است. موضوع حبس زدایی را شاید بسیاری شنیده باشند اما کمتر مطلع‌اند که با دستور مستقیم رئیس قوه، انقلابی در این زمینه در حال وقوع است و مقرر شده پرونده تک تک زندانیان مورد بازنگری قرار گیرد. با این روش، بسیاری از مجازات‌های حبس با سایر شیوه‌های مجازات جایگزین شده و درصد قابل توجهی از جمعیت کیفری نیز کاهش می‌یابد. این سیاست، در کنار کاهش چشمگیر هزینه‌های سازمان زندان‌ها، تا حد زیادی از بروز مشکلات معیشتی و اجتماعی در خانواده‌های مجرمان نیز جلوگیری می‌کند. ویژگی ممتاز دیگر قوه قضائیه در دوره اخیر، برقراری ارتباط مستقیم با مردم از طریق ابزارهای نوین همچون شبکه‌های اجتماعی است. فراخوان آیت‌الله رئیسی در خرداد سال گذشته از مردم برای ارسال نظرات و سؤالات به منظور رقم زدن حضور جریان ساز و مؤثر، اتفاقی است که در دستگاه‌های مختلف یا به ندرت شاهد آن هستیم و یا اصلاً پلی برای ارتباط‌گیری با مسئولین وجود ندارد. رهبر حکیم انقلاب بارها در دیدار با کارگزاران نظام، مسئولین را به سخن گفتن با مردم و شنیدن نظرات آن‌ها به‌صورت مستقیم ترغیب کرده و در مواردی از عدم اهتمام مسئولین در این زمینه، انتقاد نیز داشته‌اند.
تردیدی نیست که بهره‌گیری از نظرات میلیون‌ها شهروند ایرانی نه فقط در کشور بلکه در اقصی نقاط جهان، چشم‌انداز وسیع‌تری برای ترسیم نقشه راه آینده قوه قضائیه «در خصوص ایجاد، اصلاح یا تکمیل برخی رویه‌ها، رویکردها، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌ها» پیش روی تصمیم گیران و تصمیم سازان قرار می‌دهد. این درخواست همچنین نشان می‌دهد دستگاه قضا نگاهی متفاوت و انقلابی به نقش فضای مجازی در هم‌افزایی میان مردم و مسئولین دارد و در عین حال که نگران ولنگاری در آن از حیث چالش‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی است، می‌کوشد مسیر را برای سالم‌سازی، سرعت بخشی و عمومی‌تر کردن این بستر فراهم کند. تغییرات و اقدامات انقلابی مدیریت تحول‌خواه قوه قضائیه را به‌طور حتم باید در زمره فرصت‌های امیدبخش و امیدآفرین در بحبوحه مشکلات معیشتی و اقتصادی احصا کرد؛ تحولی که می‌تواند به سایر بخش‌های کشور نیز تعمیم یافته و الگویی الهام‌بخش برای سایر مسئولین و دست‌اندرکاران نظام باشد. portal.hemayat.net/newspaper/item/49990
سلسله نشست های زنده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان فارس *⚠️در مهد دموکراسی چه میگذرد⁉️⚠️* آمریکا در سراشیب افول 👇مهمان گفتگو: *دکتر محمد حسن قدیری ابیانه* ( *دیپلمات/سفیر ایران در استرالیا و مکزیک* ) 👤مجری گفتگو: *علیرضا زمانی* دبیر مرکز گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان فارس *◀️زمان:* 📆شه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ ⏰ساعت ۲۱:۳۰ *📹پخش زنده* از طریق صفحه اینستاگرام https://instagram.com/bahonar_basij_tcsh?igshid=1ex74z4iit0y7 *🌐هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان فارس*
🔹🔹زمان شرروع🔹🔹 امشب ۹۹/۰۴/۲. 🕙 ساعت ۱۰ 🔸🔹🔸🔹🔸 سپاسگزار همراهی شما گرامیان ولایی هستیم 💫اللهم عجل لولیک الفرج💫 ‏─═इई 🍃🌸🍃ईइ═─ http://eitaa.com/joinchat/405143566Cef5e3f0454 🇮🇷ابر گروه رزمنده (فدائیان ولایت و مدافعان حرم) http://eitaa.com/joinchat/39125007C54adcf11a0 🇮🇷کانال موضوعات کنفرانس اساتید گروه رزمنده
📽فیلم معرفی قدیری ابیانه (6 دقیقه) 📽 aparat.com/v/1w4aZ 🗂زندگینامه مکتوب دکتر محمد حسن قدیری ابیانه PDF 🗂 bayanbox.ir/info/8481812180140767501 🖥سایت 🖥 Www.ghadiri.ir 📱کانال رسمی در ایتا، سروش، بله، گپ، آی‌گپ و تلگرام 📲 @Ghadiri1404 📱کانال گزیده‌ها 📲 @gozideha1404 👈ارتباط_مستقیم در کانال‌ها 👉 @GhadiriAbyaneh 💻اینستاگرام 📲 Instagram.com/ghadiri.ir 📧ایمیل: 📧 Mh.ghadiri@gmail.com ☎️شماره شبکه‌های اجتماعی ☎️ ۰۹۲۰۳۷۱۷۴۶۵
هدایت شده از دکتر قدیری ابیانه
سلسله نشست های زنده حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان فارس *⚠️در مهد دموکراسی چه میگذرد⁉️⚠️* آمریکا در سراشیب افول 👇مهمان گفتگو: *دکتر محمد حسن قدیری ابیانه* ( *دیپلمات/سفیر ایران در استرالیا و مکزیک* ) 👤مجری گفتگو: *علیرضا زمانی* دبیر مرکز گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان فارس *◀️زمان:* 📆شه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ ⏰ساعت ۲۱:۳۰ *📹پخش زنده* از طریق صفحه اینستاگرام https://instagram.com/bahonar_basij_tcsh?igshid=1ex74z4iit0y7 *🌐هسته بین الملل بسیج دانشجویی دانشگاه فنی استان فارس*
هدایت شده از محمد حسن قدیری ابیانه
22.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قدیری ابیانه: بورس محل ریسک هست. زیانش بر عهده کسی است که سهام بورس را می خرد. فردا اگر زیان کردید توقع نداشته باشید دولت زیانتان را جبران کند⁉️
قدیری ابیانه:👈1️⃣تبدیل جذابیت‌های جنسی به ارزش اجتماعی، عامل تبعیض علیه زنان است نه مرد و نه زن در اسلام حق ندارند با جذابیت جسمی وارد روابط اجتماعی شوند. از نظر اسلام، ارزش اجتماعی یک زن به زیبایی یا موارد این‌چنینی نیست، بلکه به دانایی و ایمانش بستگی دارد. به وزن و رنگ و نژادش بستگی ندارد، بلکه به اقدامات انسانی، اجتماعی و سیاسی او بستگی دارد. ما این را توهینِ به زن تلقی می‌کنیم که برای فروش تلفن‌همراه و کالاها به نمایش اندام زنان روی بیاورند. شبهات بسیاری پیرامون نگرش اسلام به زنان دائماً در فضای مجازی منتشر می‌شود و دختران ایرانی در معرض این شبهات قرار دارند. بسیاری از این سخنان بی‌مایه هستند و با کمی مطالعه برطرف می‌شوند. اما باتوجه به شرایط فعلی و دامن‌زدن رسانه‌های غیر رسمی و صفحات و کانال‌های مجازی و شخصیت‌های ضد اسلام به این بحث و در آستانه روز دختر، گفت‌وگوی ویژه‌ای با دکتر «محمدحسن قدیری‌ابیانه»، سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا و نویسنده کتاب «زن در اسلام و غرب» انجام شده تا چند پرسش در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد: ✅جایگاه زن در اسلام را چطور ارزیابی می‌کنید؟ خداوند ابتدا آدم و سپس حوا را آفرید. تبعیض و ظلم علیه زنان بحث جدیدی نیست و ریشه در تاریخ دارد. برای صحبت از زن باید از روابط مرد و زن هم صحبت کرد. در اسلام روابط زناشویی، یک ضرورت بیولوژیک و انسانی محسوب می‌شود. به همین دلیل، پیامبر اسلام می‌فرماید: ازدواج نیمی از ایمان است. حق لذت‌بردن نیز همینطور است؛ لذا جذاب‌بودن از نظر فیزیکی برای مرد و زن یک نعمت الهی محسوب می‌گردد. البته این جذابیت در اسلام، یک ارزش در خلوت زناشویی است و نباید به یک ارزش اجتماعی و تجاری تبدیل شود. به همین دلیل است که زنان مسلمان، خودشان را در خانه نمی‌پوشانند. به همین دلیل اگر خانمی در خلوت با همسرش، خود را به جذاب‌ترین حالت ممکن درآورد، و مرد نیز با جذاب‌ترین حالت ممکن نزد همسرش حضور پیدا کند، و تلاش کنند برای همدیگر لذت‌آفرینی کنند، پاداش الهی دریافت می‌کنند. ولی وقتی از خانه خارج می‌شوند، نباید جذابیت فیزیکی و جسمی‌شان را نمایان کنند. نه مرد و نه زن در اسلام حق ندارند با جذابیت جسمی وارد روابط اجتماعی شوند. از نظر اسلام، ارزش اجتماعی یک زن به زیبایی یا موارد این‌چنینی نیست، بلکه به دانایی و ایمانش بستگی دارد. به وزن و رنگ و نژادش بستگی ندارد، بلکه به اقدامات انسانی، اجتماعی و سیاسی او بستگی دارد. ما این را توهینِ به زن تلقی می‌کنیم که برای فروش تلفن‌همراه و کالاها به نمایش اندام زنان روی بیاورند. این توهین به زن است که اگر بخواهد در جایی کار کند، مجبور باشد اندام خود را به نمایش بگذارد. اگر جذابیت‌های جنسی ارزش اجتماعی یا تجاری باشد، عامل تبعیض است؛ چون کسی که فاقد این جذابیت باشد، خیلی از فرصت‌ها را از دست می‌دهد. به همین دلیل در اسلام پورنوگرافی ممنوع است. ما تفاوت بین زن و مرد را در خلقت بشر می‌دانیم. نمی‌توان تفاوت بین این رو را نفی کرد. زن است که می‌تواند مادر باشد، لذا نیازهای خود را دارد، متفاوت از مردان. البته در خیلی چیزها هم شبیه به هم هستند و در برخی چیزها هم متفاوت هستند؛ اما نکته مهم این است که زن و مرد مکمل یک دیگرند. لذا زنان در ایران اگر بخواهند، می‌توانند نیمه‌وقت کار کنند، اما مردان این حق را ندارند. برای اینکه زن، فرزند و نیازهای دیگری دارد. او می‌تواند در مواردی خودش تصمیم بگیرد که نیمه‌وقت کار کند. به همین دلیل ما از حقوق برابر صحبت نمی‌کنیم، بلکه از عدالت در حقوق صحبت می‌کنیم و این تفاوت‌ها را لحاظ می‌کنیم. لحاظ ‌نکردن و نادیده‌گرفتن این تفاوت‌ها و مطلقاً از برابری صحبت‌کردن، یعنی مرد نباید مسئولیت هزینه‌های خانواده را بر عهده داشته باشد، چراکه با برابری مغایرت دارد. در اسلام اگر جنگی ضرورت پیدا کرد، وظیفه مردان است که در آن حاضر شوند. به همین دلیل است که دوره سربازی برای زنان اجباری نیست، اما برای مردان اجباری است. ولی اگر زنان بخواهند در دستگاه نظامی خدمت کنند، می‌توانند از طریق ساز و کار تعیین شده وارد این حوزه شوند. هیچکس نمی‌تواند آن‌ها را مجبور کند. لذا این تفاوت را به رسمیت نشناختن و حقوق خاص و متفاوت برای زن‌ها طلب‌نکردن، و فقط از برابری صحبت‌کردن، به نفع زنان نیست. همیشه باید این تفاوت‌ها را در نظر داشت. 👈ادامه در👇🏾 ghadiri.ir/post/6966
قدیری ابیانه:👈2️⃣تبدیل جذابیت‌های جنسی به ارزش اجتماعی، عامل تبعیض علیه زنان است پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: یک ساعت عدالت، بهتر از ۷۰ سال عبادت است. این عدالت را باید در رابطه با همه اعمال کرد، به خصوص زنان و کودکان. پیامبر(ص) همچنین می‌فرمایند: زنان شبیه به گل هستند، با آن‌ها با خشونت رفتار نکنید. مگر نه اینکه قبل از ظهور اسلام، کودکانِ دختر را زنده‌به‌گور می‌کردند؟ از نظر آن‌ها داشتن دختر ننگ برای خانواده محسوب می‌شد. اما اسلام این نگرش غلط را از بین برد. پیامبر (ص) ما فرمودند: پسران نعمت‌های خداوند هستند و دختران نتیجه رحمت و بخشندگی خداوند هستند. ✅عده‌ای بدون اطلاعی از نگرش واقعی اسلام به زن، و با پیروی کورکورانه از غربی‌ها، مدعی هستند که در اسلام شرایط ظلم به زنان وجود دارد. لطفاً در این خصوص توضیح دهید. ببینید، ظلم علیه زن، فقط ظلم علیه زن نیست؛ مردی که به همسرش ظلم می‌کند، به خودش هم ظلم می‌کند. مرد و زن باید یک زندگی سالم باهم داشته باشند. ظلم به دیگری ظلم به خود است. برای اینکه ارزشی را که در احترام به زنان باید داشته باشد از دست می‌دهد. امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: کسی که ظلم را بپذیرد شریک ظالم است. یک مسلمان نه حق دارند ظلم کند و نه ظلم را بپذیرد. به نظر ما، زنانی که می‌پذیرند با جذابیت جنسی‌شان وارد روابط اجتماعی و تجاری شوند، شریک کسانی هستند که آن‌ها را مورد سوء استفاده قرار می‌دهند. اسلام طرفدار ارضاء جنسی در روابط زناشویی و پرهیز از تحریک جنسی در روابط اجتماعی است. وقتی تحریک جنسی وجود داشته باشد در نتیجه، تجاوز هم وجود دارد. تجاوز هم در واقع ظلم به زنان است. در ایران که یک کشور اسلامی است، اگر یک تجاوز صورت بگیرد، فاجعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود. اما وقتی این مسئله را با برخی کشورهای غربی مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم ماجرا کاملاً متفاوت است. در برخی از کشورها به زنان اجازه می‌دهند که هر طور بخواهند از خانه خارج شوند. اجازه می‌دهند همجنس‌گرایی در جامعه و میان مردان و نیز میان زنان وجود داشته باشد. اما یک زن حق ندارد اندامش را در معرض دید عمومی قرار ندهد. در فرانسه اگر دانش‌آموزان دختر نخواهند اندامشان را به نمایش بگذارند، اگر نخواهند در کلاس شنای مشترک حضور یابند حق رفتن به مدرسه را ندارند؛ اخراج می‌شوند و حق تحصیل ندارند، حق کار هم ندارند. آیا این ظلم به زنان نیست که در جوامع غربی وجود دارد؟ اگر مریم مقدس امروز زندگی می‌کرد، از این حقوق در فرانسه محروم بود! هرگز نشنیده‌ایم سازمان‌های طرفدار زنان در غرب که برعلیه تبعیض صحبت می‌کنند، از حقوق زنان مسلمان در دفاع از عدم نمایش اندامشان دفاع کنند. این چطور دفاع از حقوق زنان است که غربی‌ها و دنباله‌های آنان، از آن صحبت می‌کنند؟ 👈ادامه در👇🏾 ghadiri.ir/post/6966
قدیری ابیانه:👈3️⃣تبدیل جذابیت‌های جنسی به ارزش اجتماعی، عامل تبعیض علیه زنان است در خصوص مسئله زنان در اسلام شبهات بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها بحث امکان ازدواج مرد با چند زن است، که این را ظلم به حقوق زنان می‌دانند. لطفاً در این خصوص توضیح دهید. معمولاً جمعیت زنان یکی، دو درصد از مردان بیشتر است. در برخی مواقع مثل مهاجرت‌ها و جنگ‌ها هم تفاوت بیشتر خواهد بود. در برخی از کشورهای آمریکای لاتین تعداد زن‌ها، میلیون‌ها نفر بیشتر از مردان است. حالا با توجه به اینکه روابط زناشویی و مادر شدن یک حق و یک نیاز است، این تعداد مازاد، این میلیون‌ها زن چه باید کنند؟ بر اساس کاتولیسیسم، نه تعدد زوجات وجود دارد و نه طلاق. بنابراین این‌ها می‌توانند خواهران روحانی شوند یا برای همیشه مجرد بمانند و هرگز مادر نشوند. این با حقوق زن برای روابط زناشویی و برای مادرشدن منطبق نیست. در غرب، بر اساس قانون مدنی تعدد زوجات وجود ندارند، ولی طلاق وجود دارد. بنابراین اگر میلیون‌ها مرد، زنان خود را طلاق دهند می‌توانند با زنان مجرد ازدواج کنند. در این نوع از جوامع، مسئله مادران و زنان مطلقه پیش می‌آید. مسئله برای کسی که نمی‌توانست ازدواج کند حل می‌شود، ولی برای زنانی که شوهر داشتند و حالا مطلقه هستند، مشکل ایجاد می‌شود. در اسلام یک راه‌حل برای این مشکل وجود دارد که آن تعدد زوجات است؛ البته فقط برای مردان است و نه برای زنان. تعدد زوجاتِ مردان را یک حق و آزادی برای زنان به شمار می‌آوریم و آن را یک عمل ضد تبعیض می‌دانیم. چرا زن نمی‌تواند بیش از یک شوهر داشته باشد؟ چون احساسی‌تر است و برای اینکه مهم است که مشخص باشد چه کسی پدر فرزند است. پدر، مادر و جامعه باید بدانند پدر این فرزند کیست. در نتیجه فقط مرد می‌تواند بیش از یک زن داشته باشد، آن هم تا چهار زن. ولی زن مجبور به ازدواج نیست؛ نه با مجرد، نه با متأهل. البته به انتخاب و تصمیم خودش می‌تواند با مرد مجرد یا متأهل ازدواج کند. در اسلام فقط زن اگر خودش بخواهد، حق ازدواج با مرد متأهل را دارد. لذا این یک حق برای زنان محسوب می‌شود. در حالی که زنان در غرب این حق و آزادی را ندارند، ولی می‌توانند بدون حقوق و بدون مسئولیت، معشوقه افراد متأهل باشند. در غرب خانه‌های کوچکی مخصوص معشوقه‌ها وجود دارد. اما در اسلام، اگر یک مرد با بیش از یک زن ازدواج کند، همه زن‌ها از حقوق مساوی برخوردارند و تبعیضی بین آن‌‎ها و فرزندانشان وجود ندارد. اگر مردی با بیش از یک زن ازدواج کند، باید همه چیز را به طور مساوی اختصاص دهد. تهیه و تنظیم: مجید رحیمی 👈متن کامل در👇🏾 ghadiri.ir/post/6966