قدیری ابیانه:👈 تحریم ۱۸ بانک ایرانی عملاً محدودیتهای قبلی را افزایش نمیدهد
📆25 مهر 99
سفیر پیشین ایران در استرالیا با بیان اینکه تحریم ۱۸ بانک ایرانی عملاً محدودیتی به محدودیتهای قبلی نمیافزاید، گفت: راه حل مشکلات کشور عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.
محمدحسن قدیریابیانه در گفتوگو با میزان، با اشاره به اعمال تحریم ۱۸ بانک ایرانی از سوی رژیم تروریستی آمریکا اظهار داشت: عملا همه بانکهای ما از سوی آمریکا تحریم بودهاند؛ تحریم ۱۸ بانک ایرانی عملاً محدودیتی به محدودیتهای قبلی نمیافزاید.
وی با بیان اینکه این تحریمها توسط آمریکا اعمال شده و نه سازمان ملل، افزود: از آنجایی که بانکها مبادلات ارزی خود را با دلار انجام میدهند، اگر بخواهند با ایران معامله کنند، از سوی آمریکا مجازات خواهند میشوند.
سفیر پیشین ایران در استرالیا خاطر نشان کرد: تحریمهای بانکی قبلاً تاثیرات خود را روی معیشت مردم و مسائل اقتصادی کشور گذاشته است اما آنچه به اقتصاد کشور لطمه زد، لو رفتن راههای مبادلات غیر بانکی بین ایران و دیگر کشورها توسط دادن اطلاعات صرافیها توسط دولت به دشمنان بود.
وی اصافه کرد: در پی اعمال جنگ شدید اقتصادی رژیم متجاوز آمریکا علیه مردم مظلوم ایران، تعدادی از صرافیهایی که برای دور زدن تحریمها به ایران کمک میکردند اموالشان در خارج از کشور مصادره و دچار مشکلات بسیاری شدند. حال اگر FATF تصویب میشد شرایط انجام یک جاسوسی گسترده آنلاین برای اتاق جنگ آمریکاییها علیه ایران ایجاد میکرد.
قدیری ابیانه با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور عمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید در برابر تحریمها مقاوم شویم؛ بدانیم که اقتصاد مقاومتی حتماً اثرات مثبت برای اقتصاد کشور و معیشت مردم خواهد داشت.
mizanonline.com/fa/news/665245
رهبر، ولی مطلقه فقیه نامیده شده است.
اما مجلس خبرگان رهبری هر آن اراده کند می تواند او را عزل کند بدون اینکه خطایی مرتکب شده باشد.
مهمترین رکن حکومت که قوه مجریه است را او انتخاب نمیکند.
بلکه مردم انتخاب میکنند و گاه ابوموسی اشعریها را بر می گزینند.
با وجود اینکه ۹۵ درصد اقتصاد در دست حکومت در اختیار دولت است، بانکها، صنایع و ... از پذیرش مسئولیت خود طفره رفته و عواقب عملکرد خود را از رهبر مطالبه میکنند.
تعیین بودجه دفتر رهبری هم در اختیار دولت است.
دستگاههایی مثل آستان قدس، بنیاد شهید، بنیاد مسکن، بنیاد پانزده خرداد، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام که کمک به محرومان را وظیفه خود میدانند تمام امکانات خود را در این راه هزینه میکنند.
رئیس قوه قضائیه را رهبر تعیین میکنند ولی قضات در قضاوت خود مستقلاند و بیشترین فسادها، رانتها، اختلاسها و تخلفات در دستگاههای قوه مجریه ایجاد میشوند.
رئیس صدا و سیما را رهبر تعیین می کنند ولی بودجه آن در دست دولت است و فضای زیادی از صدا و سیما در اختیار دولتی هاست. با این وجود دولتیها تحمل هیچ نقدی را ندارند.
نیروهای نظامی تحت فرمان رهبری است، به همین دلیل هم دشمنان جرأت تعرض به کشور را ندارند و این نیروها امکانات خود را برای سازندگی بسیج کردهاند اما دولتیها آن را به نام خود ثبت و تبلیغ میکنند.
با اینکه فقهای شورای نگهبان را رهبری تعیین میکنند و احراز صلاحیت نامزدهای مجلس و ریاست جمهوری را این شورا تعیین میکند این شورا تعداد زیادی از مخالفان ولایت فقیه را برای شرکت در این رقابت انتخاباتی تأیید میکند. حتی کسانی را که ثابت کردهاند به ولایت پایبند نیستند.
با اینکه رئیس جمهور و نمایندگان مجلس را مردم انتخاب می کنند و این دو هم اعضای دولت را انتخاب میکنند و هم تنظیم بودجه بر عهده این دو نهاد است و قوانین را اینها وضع میکنند و نظارت بر قوه مجریه بر عهده مجلس هست اما از پذیرش مسئولیت طفره رفته سعی میکنند فرافکنی کنند و مسئولیت ناکارآمدی خود را بر دوش رهبری بیاندازند.
خلاصه رهبری با وجود خباثتهای دولتمردان با سعه صدر از آنها حمایت میکنند و رهنمودهای لازم را برای عبور از مشکلات ارائه میدهند.
بیشترین تبلیغات خصمانه دشمنان خارجی و عوامل داخلی بر علیه رهبری است و همه اینها نتوانسته رهبر را از ادامه مسیر امام (ره) و عدالتخواهی و حمایت از حقوق مردم بازدارد.
به قول مقامات آمریکا رهبری نقشه راه آمریکا را میشناسد یعنی دست آمریکا را خوانده و از عمق دشمنی و استراتژی آنها آگاه است و با یک ساعت سخنرانی خود نقشههایی را که دشمنان با بکارگیری نیروهای بسیار و زمان طولانی و بودجه زیاد تدارک دیدهاند خنثی میسازد.
⛔️هیچکس حق توهین ندارد بجز روحانی‼️
بیشناسنامه، هوچیگر، تخریبگر، بی فرهنگ، دروغگو، کوچکذهن، متوهم، عصرحجری، نفاقکار، دیننشناس، تندرو، هراسان، ترسو، لرزان، بزدل سیاسی، بروید به جهنم، کارشکن، دروغپراکن، حامی افراط، اهل تفرقه، بیعقل، کاسبان تحریم، بددل، بدبین، بدگمان، کودک، فحاش، هتاک، انقلابینما، دشمنان انسانیت، منقلی، بیعقل، شکمسیر، سادهلوح، درخواب، ماشین دودی، هَووهای برجام، و ....
tn.ai/1671683
هدایت شده از عشق یعنی رهبرم سیدعلی
🌷﷽🌷
موضوع کنفرانس
#صلح امام حسن(ع)و اظهارات روحانی دراین رابطه
باحضور و روشنگری: استاددکترقدیری ابیانه
⏰ ساعت گفتگو: ۲۱
🗓 زمان یکشنبه:۱۳۹۹/۷/۲۷
🌍 مکان:#ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز
🛑برای گفتگوی#آنلاین و مناظره با میهمان برنامه دوستان خود رابه این سمینار دعوت نمایید🛑
لینک #ابرگروه_فدائیانامامخامنهایعزیز
https://eitaa.com/joinchat/2128871435C7db9a13d97
لینک آرشیو کنفرانس
@Fedayeen
قدیریابیانه تبیین کرد:1️⃣ 👈چگونه همه مردم واقف میشوند / آثار وقف و عملکرد اوقاف برای مردم روشن شود.
کارشناس عالی مدیریت استراتژیک ضمن بیان اینکه وقف یکی از ستونهای اقتصاد مقاومتی و پایدار در جامعه اسلامی است، به ارائه راهکارهای گسترش سنت وقف در بین عموم جامعه اشاره کرد و گفت: وقف نوعی سرمایهگذاری خوب و با سود ابدی است؛ البته در این مسیر آگاهی مردم از برکات وقف برای جامعه و میزان اطمینان آنان به عملکرد سازمان اوقاف در جذب مردم به وقف کردن تأثیر بسزایی دارد.
به گزارش ایکنا، گسترش فرهنگ وقف یکی از عمدهترین معیارهای انهدام تراکم ثروت در جامعه و ایجاد بستر مناسب برای رشد ارزشهای معنوی و الهی در شکل توزیع عادلانه ثروت محسوب میشود. در حقیقت سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و از اهرمهای مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه است که از صدها سال پیش تاکنون واقفان خیراندیش با اختصاص بخشی از اموال خود برای خدمت مستمر به جامعه در قالب روش پسندیده وقف، که بارزترین و روشنترین مصداق احسان، انفاق، صدقه جاریه، تعاون و باقیات صالحات است، منشأ خدمات فراوان علمی، فرهنگی، هنری، رفاهی، بهداشتی در جامعه بودهاند که امروزه وجود صدها درمانگاه، بیمارستان، مدرسه، دارالایتام، کتابخانه و هزاران مسجد، قنات، پل، آب انبار و... که باید به طور دائمی حفظ و مورد بهرهبرداری قرار گیرد، در سراسر کشورهای جهان به ویژه ایران بهترین گواه است.
در تقویم رسمی کشور ۲۷ ماه صفر روز وقف نامیده شده است؛ روزی که گامی برای آشنایی مردم با این سنت حسنه است، اما متأسفانه سالهاست که با وجود موقوفات بسیار گویی وقف کارایی لازم را نداشته است؛ هرچند تلاشهایی صورت گرفته، اما وضعیت موجود، فاصله زیادی با اهداف متعالی وقف و امور خیریه دارد، چراکه اگر این سنت جمیل مورد تبلیغ و ترویج صحیح قرار گیرد و همگان به آن هدایت و تشویق شوند، نه تنها آثار مثبت و ماندگار دنیوی بلکه ثمرات اخروی فراوانی نصیب واقف و جامعه خواهد شد. بر همین اساس و با توجه به اهمیت موضوع به سراغ محمدحسن قدیریابیانه، کارشناس عالی مدیریت استراتژیک رفتیم تا در خصوص ابعاد گسترده سنت حسنه وقف و اثر آن بر زندگی فردی و اجتماعی جامعه گفتوگو کنیم که در ادامه میخوانید.
✅ایکنا ـ وقف چه کارکرد، نتایج مطلوب یا اثری را برای جامعه در پی دارد که با استدلال به آن بتوان مردم را تشویق به وقف کرد؟
قرآن کریم در آیاتی ذکر کرده است کسانی که بعد از مرگ و در روز قیامت برانگیخته میشوند، آرزو میکنند که ای کاش میتوانستیم به دنیا بازگردیم و صدقه دهیم. آنها نمیگویند که بازگردیم تا نماز بخوانیم، روزه بگیریم یا حج و زیارت برویم، بلکه میگویند، ای کاش فرصت داشتیم تا بازگردیم و میتوانستیم صدقه دهیم، چراکه در آن دنیا آثار صدقه را میبینند. این یعنی صدقه ثوابی دارد که پس از مرگ نیز نصیب آنها میشود؛ در حالی که سایر اعمال حساب و کتابش انجام شده و اگر ثواب و یا گناهی کردهاند ثبت شده است، اما صدقه پس از مرگ آنها نیز به حسابشان نوشته میشود و لذا در آن دنیا متوجه آثار عظیم و بزرگ صدقه میشوند.
وقف نیز صدقه جاریه و دائمی است. عمل کسی که وقف میکند به طور مرتب به ثواب میانجامد؛ بنابراین اثری که وقف دارد یک سرمایهگذاری با سود دائمی برای آخرت خود فرد است که نصیب و بهره آن را نیز میبرد. برای مثال اگر کسی ساخت مدرسهای را وقف کند، تمام کسانی که در این مدرسه تحصیل میکنند، ثواب تحصیل و کسب علم آنها پس از مرگ نیز به واقف مدرسه میرسد؛ لذا وقف نوعی سرمایهگذاری خوب با سود دائمی و ابدی است. خداوند در این جهان نیز پاداش واقف را میپردازد و اینگونه نیست که بهره وقف فقط در جهان آخرت باشد.
در حقیقت کسی که وقف میکند در زندگی نیز از خیرات و اثرات وقف بهرهمند میشود و اثرات مثبتی بر روح فرد میگذارد، به نحوی که روح واقف بعد از وقف تلطیف میشود؛ خداوند متعال هرگاه در قرآن کریم صحبت از نماز میکند، از زکات نیز سخن به میان آورده است. زکات به معنی بخشش مال است و این بخشش مال از اهمیت بالایی در زندگی فردی و اجتماعی برخوردار است؛ لذا واقف با عملی که انجام میدهد ایمان خود را تقویت میکند و این ایمان مستحکم، هم در دنیای فانی و هم جهان آخرت به کمک او خواهد آمد.
👈ادامه👇
ghadiri.ir/post/7059
iqna.ir/fa/news/3929448
ادامه👈قدیریابیانه تبیین کرد: 2️⃣👈چگونه همه مردم واقف میشوند
همیشه در قنوت نمازهایمان از خداوند متعال میخواهیم که در دنیا و آخرت به ما حسنه عطا کند. یکی از راههای رسیدن به حسنه در دنیا و آخرت وقف کردن است. یکی از راههای رسیدن به حسنه در دنیا و آخرت وقف کردن است. وقف کردن هم در دنیا و هم در آخرت تأثیر بسیاری بر حیات فرد خواهد گذاشت؛ ضمن اینکه با وقف کردن مال، فرد به جامعه خود در ابعاد مختلف کمک میکند. واقف میتواند براساس نیاز روز وقف را انجام دهد؛ لذا وقف یک امر بسیار زیباست که میتواند بهصورت دائمی و توأمان به حل مسائل و مشکلات مردم بینجامد. البته این امر از زیباییهای اسلام است که وقف را پیشبینی کرده و توفیق بزرگی برای کسانی است که به این درک و عمل رسیدهاند که میتوانند اموالی از خودشان را وقف کارهای خوب و مفید برای جامعه کنند.
✅ایکنا ـ پیشنهاد شما برای تشویق مردم به وقف کردن چیست؟
رسانهها در قدم اول باید برای ترویج وقف بکوشند و آثار مثبت آن را به جامعه نشان دهند. یکی از پیشنهادهایی که بنده در این حوزه دارم این است که سازمان اوقاف و مراکزی که موقوفات را مدیریت میکنند، نسل واقفان را پیدا کرده و آنها را با موقوفات پدران و مادرانشان آشنا کنند. واقفان بسیاری داریم که سالهاست از این دنیا رخت بربستهاند و باید تلاش کرد کارهای خوبی که از طریق این واقفان انجام شده است را به نسل بعدی انتقال داد. از این طریق وارثین واقفان هم میتوانند این افتخار را دنبال کرده و یا به نمایش بگذارند و درحقیقت گسترش فرهنگ وقف نیز رقم خواهد خورد. سازمان اوقاف باید در مدیریت موقوفات، مباحث اقتصادی و هزینه آنها دقت کافی و لازم را به خرج دهد، تا خدای ناکرده خطایی رخ ندهد و به این سنت حسنه و خیر ماندگار در جامعه آسیب وارد نشود.
✅ایکنا ـ دلیل نامحسوس بودن اثرات وقف در جامعه را چه میدانید و پرداختن به موضوع وقف و اجرای امینانه نیات واقفان چه تأثیری بر کاهش فقر دارد؟
وقف در حد خودش میتواند در کاهش فقر مؤثر باشد، برای مثال اگر شما فرض کنید فردی زمینی را وقف ساخت مدرسهای کند، تمام کسانی که در این مدرسه کسب علم میکنند، نهایتاً حرفهای میآموزند و در پی اشتغال و کسب درآمد هستند و تشکیل خانواده میدهند و واقف به نوعی در همه این موارد سهیم است. کسانی هم هستند که زمینهای کشاورزی خود را وقف میکنند تا کشاورزان بیکار و فقرا نیز از این زمینها بهره ببرند و یا محصولات آن را در اختیار مردم و فقرا قرار میدهند که همه این موارد در کاهش فقر اثرگذار است؛ لذا هر مقدار که وقف گستردهتر باشد، این تأثیرات بیشتر خواهد بود؛ بنابراین سازمان اوقاف در حل مسائل و مشکلات فقر هم با توجه به نیت سفارش شده واقف اثرگذار است، اما اینگونه نیست که فکر کنیم وقف به تنهایی میتواند نیازهای کشور را برطرف کند.
👈چگونه همه مردم واقف میشوند / آثار و خدمات اوقاف برای مردم روشن شود
یکی از عوامل کاهش فقر در جامعه، گسترش فرهنگ کار، وجدان کار و جهاد اقتصادی و همچنین پرهیز از اسراف و رعایت الگوهای مصرف است. تمامی این جنبهها در کاهش فقر مؤثر است؛ بنابراین نباید فکر کنیم که افراد باید بیکار بنشینند و فقط با وقف مشکلات خود را حل کنند یا احساس کنند تنها با استفاده از منابع طبیعی کشور و هزینههای دولتی دیگر میتوانند نیازهای خود را برآورده کنند. کاهش فقر حول یک جریان و مجموعه میچرخد که وقف نیز در آن تأثیر دارد.
✅ایکنا ـ وقف تا چه حد میتواند در توسعه اقتصاد پایدار اثرگذار باشد؟
این موضوع به گستردگی مسئله وقف و همچنین نیت واقف بستگی دارد. فرض کنید اگر کسی ملک یا زمینی را وقف مهارتآموزی در بین افراد جامعه کند، این وقف در توسعه اقتصاد و پایداری آن اثرگذار است، چراکه هر کسی برای انجام کار نیازمند مهارت است و اگر واقفان مهارتآموزی را مورد توجه قرار دهند و در موقوفات خود به این مسئله توجه کنند، قطعاً تمامی کسانی که از طریق این موقوفات کسب مهارت میکنند یا حرفهای را میآموزند،
👈ادامه👇
ghadiri.ir/post/7059
iqna.ir/fa/news/3929448
ادامه👈قدیریابیانه تبیین کرد: 3️⃣👈چگونه همه مردم واقف میشوند
وقف یکی از ستونهای اقتصادی در جامعه اسلامی است و هر مقداری که این ستون گستردهتر و محکمتر باشد، اقتصاد پایدارتر خواهد بود؛ اما ستونهای دیگری نیز در زندگی وجود دارد که آنها هم باید مورد توجه قرار گیرد. همانطور که در اسلام و مبانی قرآنی آمده است، اگر کسی به دنبال کسب رزق حلال برای خانوادهاش تلاش کند، در حال جهاد در راه خداست. البته سیاستهای مدیریت کلان در کشور و سبک زندگی مردم در امور مختلف همگی بر اقتصاد پایدار مؤثر هستند و وقف یکی از پایههای این حوزه میتواند باشد به شرط آنکه به صورت گسترده اتفاق بیفتد و نیت واقف نیز براساس ضروریات روز و آینده جامعه انتخاب شود؛ بنابراین نوع نیت واقف نیز مسئله بسیار مهمی است که میتواند در این حوزه اثرگذار باشد.
✅ایکنا ـ راههای گسترش سنت وقف در جامعه چیست؟
رضاخان قبل از به قدرت رسیدن کارگری ساده در اصطبل بود و در زمان پادشاهیاش زمانی که رضا خان به قدرت رسید، شروع به مصادره اموال مردم کرد. در آن زمان بود که بسیاری از افراد وقتی که مشاهده میکردند اموال و زمینهایشان از سوی رضاخان مصادره میشود به وقف پناه میآوردند؛ آنها با وقف کردن اموالشان مانع از این میشدند که رضاخان بتواند اموالشان را مصادره کند؛ لذا در آن ایام وقف در ایران گسترش پیدا کرد و به خصوص از سوی افراد ثروتمند شکل وسیعی به خود گرفت. برای مثال موقوفه ملک در آن زمان وقف امام رضا(ع) شد. آنها با این تصمیم از ثواب اموال خودشان نیز بهرهمند میشدند و تا زمانی که این موقوفهها باشد به ثواب آنها نیز افزوده خواهد شد.
یکی از راههای گسترش وقف در میان عموم جامعه و حتی کسانی که از لحاظ مالی وضعیت ضعیفی دارند این است که سازمان اوقاف اقدام به برنامهریزی برای مشارکت همه مردم کند. به فرض اگر زمینی وقف یک بیمارستان و یا احداث یک مسجد و حسینیه میشود، سایر مردم نیز برای ساخت این موارد دعوت شوند و هر کسی در حد توان خود و در جایی که نیت کرده است بتواند سهمی را در در این وقف داشته باشد. شرایط باید به نحوی باشد که افراد مختلف بتوانند از یک آجر گرفته تا تخته سیاه یک کلاس درس را تأمین کنند و به همین شکل همه آنها واقف خواهند شد و نیت واقفان محقق میشود. در نهایت جامعه و کل مردم از این خدمات بهرهمند میشوند.
البته نباید فراموش کنیم که مفهوم کلمات اثر روانی بیشتری بر جامعه خواهد گذاشت؛ برای مثال اگر کسی اعلام میکند که من به این مدرسه کمک کردم، بهتر است بگوید من فلان مبلغ را وقف فلان قسمت از مدرسه کردهام. خود این حرکت میتواند در تشویق مردم به امر خیر و گسترش وقف در جامعه اثرگذار باشد؛ لذا سازمان اوقاف باید کار رسانهای بیشتری انجام دهد و آثار وقف را برای مردم روشن کند. مردم باید بدانند که وقف تا چه حد میتواند آثار بزرگ و ادامهداری را بر یک منطقه، محله، شهر و یا کشور داشته باشد. هر مقدار که این آثار روشنتر باشد و هرچه اطمینان به مدیریت و کارکنان سازمان اوقاف از نظر عمل، بیشتر باشد، در جذب مردم به وقف مؤثرتر خواهد بود.
گفتوگو از وهاب خدابخشی
ghadiri.ir/post/7059
iqna.ir/fa/news/3929448
قدیریابیانه تبیین کرد: چگونه همه مردم واقف میشوند / آثار وقف و عملکرد اوقاف برای مردم روشن شود.
✅ایکنا ـ وقف چه کارکرد، نتایج مطلوب یا اثری را برای جامعه در پی دارد که با استدلال به آن بتوان مردم را تشویق به وقف کرد؟
قرآن کریم در آیاتی ذکر کرده است کسانی که بعد از مرگ و در روز قیامت برانگیخته میشوند، آرزو میکنند که ای کاش میتوانستیم به دنیا بازگردیم و صدقه دهیم. آنها نمیگویند که بازگردیم تا نماز بخوانیم، روزه بگیریم یا حج و زیارت برویم، بلکه میگویند، ای کاش فرصت داشتیم تا بازگردیم و میتوانستیم صدقه دهیم، چراکه در آن دنیا آثار صدقه را میبینند. این یعنی صدقه ثوابی دارد که پس از مرگ نیز نصیب آنها میشود؛ در حالی که سایر اعمال حساب و کتابش انجام شده و اگر ثواب و یا گناهی کردهاند ثبت شده است، اما صدقه پس از مرگ آنها نیز به حسابشان نوشته میشود و لذا در آن دنیا متوجه آثار عظیم و بزرگ صدقه میشوند. وقف نیز صدقه جاریه و دائمی است.
✅ایکنا ـ پیشنهاد شما برای تشویق مردم به وقف کردن چیست؟
✅ ایکنا ـ دلیل نامحسوس بودن اثرات وقف در جامعه را چه میدانید و پرداختن به موضوع وقف و اجرای امینانه نیات واقفان چه تأثیری بر کاهش فقر دارد؟
✅ ایکنا ـ وقف تا چه حد میتواند در توسعه اقتصاد پایدار اثرگذار باشد؟
✅ ایکنا ـ راههای گسترش سنت وقف در جامعه چیست؟
متن مصاحبه مفصل در:
ghadiri.ir/post/7059
iqna.ir/fa/news/3929448
قدیری ابیانه:👈 روحانی با مشاورههای آشنا هفت سال از افکار عمومی غافل ماند/
👈 روحانی به بهانه کرونا نه پاسخگوی مجلس است نه جلسات سران قوا را تشکیل میدهد/
👈در همه این سالها شاهد توهین به منتقدانِ دولت و مردم بودیم
📆۲۷ مهر ۱۳:۴۴
محمدحسن قدیری ابیانه گفت: آقای آشنا مشاور اصلی و رسانهای آقای روحانی است و همیشه جهتدهی افکار عمومی در دولت در اختیار او بوده است بههمین دلیل مشاورههای او بیتأثیر در آقای روحانی نبوده و در نتیجه در همه اینسالها از افکار عمومی غافل بوده است و البته کسی از نزدیکان جرأت ندارد مواضع آقای روحانی را مورد نقد قرار دهد. برای ما خوشایند نیست که رئیسجمهور کشورمان به سمتی برود که نزد افکار عمومی تا این میزان چهرهای منفی داشته باشد.
________________________________________
گروه سیاسی فردا: حسامالدین آشنا، مشاور رسانهای رئیسجمهور به یکی از بازیگران اصلی در هجمه به رئیس و نمایندگان مجلس تبدیل شده است؛ علت اصلی حمله او و البته نزدیکان حسن روحانی سفرهایی است که محمدباقر قالیباف و نمایندگان مجلس در راستای وظیفه نظارتی خود به شهرهای مختلف انجام میدهند. دولت که در تمام این هشت سال آنطور که انتظار میرفت نتوانست ارتباط درستی با همه مردم در بخشهای مختلف کشور برقرار کند در پایان کار خود بهجای آنکه بکوشد تا قدری ناکارآمدیهای گذشته را جبران کند، صرفاً مترصد تخریب افراد و نهادهایی است که به وظایف قانونی خود عمل میکنند.
محمد حسن قدیریابیانه درباره علت چنین تخریبهایی از سوی دولت با محوریت حسامالدین آشنا به «فردا» گفت: «آقای آشنا و آقای روحانی که نسبت به سفرهای رئیس و نمایندگان مجلس انتقاد میکنند از این موضوع ناراحتند که مجلس جور دولت را میکِشد. در واقع این وظیفه دولت بود که در این نزدیک به هشتسال صدای مردم را بشنود و دغدغه آنها را رفع کند و حالا که این کار را دولتمردان انجام ندادهاند، نمایندگان مجلس میکوشند تا قدری جبران کارهای نکرده را بکنند. آقای روحانی، آقای آشنا و دیگرانی که دولت را در دست داشتند کاخنشینی را به کوخپیمایی ترجیح دادند و دولت بهجای آنکه در سال آخر کار خود پاسخگوی اعمالش باشد و کاستیهای این سالها را بپذیرد و در صدد جبران باشد، تلاش میکند مجلس را تخریب کند و مجلسی که تازه روی کار آمده و اختیار اجرایی هم ندارد را مسئول مشکلات امروزی معرفی کند.»
او ادامه داد: «باید از دولتیها پرسید که چهطور قوه مجریه با میلیونها پرسنل و در دستداشتن بیش از ۹۵ درصد اقتصاد در این هفتسالواندی کاری نکرد اما انتظار دارد ۲۹۲ نماینده همه مشکلات را یکشبه حل کند؟ میگویند سفرهای اخیر رئیسمجلس نمایشی است و این درحالی است که دولت هفتسالِ تمام بهجای کارکردن مشغول نمایش بازیکردن بود. حداقل انتظار این است که دولت در همین یکسال باقی مانده تلاش کند تا حرکت مثبتی انجام دهد و به دنبال پاسخگویی باشد نه آنکه همین مدت را مشغول فرافکنی و محکوم کردن بیدلیل نمایندگان مجلس باشد. به هر حال هفت سال موقعیتهای ناب این ملت به هدر رفت و انتظار است که دستِکم در این مدت باقیمانده از عمر دولت شاهد تغییر در رفتار قوه مجریه باشیم نه آنکه آقای روحانی به بهانه کرونا نه پاسخگوی مجلس باشد نه جلسات سران قوا را تشکیل دهد.»
این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره نقش حسامالدین آشنا در دولت هم تصریح کرد: «آقای آشنا مشاور اصلی و رسانهای آقای روحانی است و همیشه جهتدهی افکار عمومی در دولت در اختیار او بوده است بههمین دلیل مشاورههای او بیتأثیر در آقای روحانی نبوده و در نتیجه در همه اینسالها از افکار عمومی غافل بوده است و البته کسی از نزدیکان جرأت ندارد مواضع آقای روحانی را مورد نقد قرار دهد. برای ما خوشایند نیست که رئیسجمهور کشورمان به سمتی برود که نزد افکار عمومی تا این میزان چهرهای منفی داشته باشد.»
قدیریابیانه در پایان گفت: «آقای آشنا اخیرا حرف درستی زد؛ اینکه توهین به رئیسجمهور ملاک انقلابیبودن نیست. بله ما هم قبول داریم که توهین و نه نقد به رئیسجمهور کار درستی نیست اما آیا توهینِ رئیسجمهور به منتقدان و مردم ملاک اخلاق سیاسی است و در شأن رئیسجمهور است؟ آقای روحانی و آقای آشنا در تمام این سالها به مردم و منتقدان دولت توهین کردند در صورتی که ثابت شد اگر به نقدها دلسوزانه گوش میدادند وضعیت کنونی به وجود نمیآمد.»
farda.fr/004JCz
قدیری ابیانه:1️⃣👈آقایان اصلاح طلب به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند
محمدحسن قدیری ابیانه, کارشناس مسائل سیاسی گفت: بهتر است آقایان اصلاحطلب خطاهای خود را بپذیرند و به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند و این مدت محدود باقیمانده را همچون هفت سال گذشته به بطالت و غفلت نگذرانند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با مرصاد ، درباره تلاش اصلاحطلبان برای طرح دوباره مذاکره با آمریکا اظهار داشت: دولت و اصلاح طلبان شریک و حامی آن، به جای پذیرش خطاهای خود و مشکلاتی که بر اثر تحلیل اشتباه از شرایط جهان و عدم شناخت دشمن ایجاد کردند در تلاش هستند مردم را به آینده موهوم در مسیر غرب امیدوار کنند.
وی افزود: آقای روحانی در زمان انتخابات می گفت دیگران بلد نیستند مذاکره کنند ما بلد هستیم و زبان دنیا را می فهمیم و برجامی را به کشور تحمیل کرد که امتیازات بسیاری داد و وعدههای بی ضمانت کمی را دریافت کرد.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در حالی که اوباما گفته بود برجام را برای حفظ تحریم ها که در حال فروپاشی بود، پذیرفتیم آقای روحانی و ظریف و اصلاح طلبان می گفتند برجام را برای حذف تحریمها امضا کردیم اما نتیجه آن حفظ ساختار تحریم ها و تشدید آن در زمان اوباما و ترامپ شد.
قدیری ابیانه گفت: اینک برای اکثر مردم ایران و جهان مشخص شده برجام یک شکست و افتضاح بود و مواردی در آن گنجانده شد تاسف برانگیز بوده مثل مکانیزم ماشه و پذیرش داوطلبانه تحریم ۵ ساله تسلیحاتی، بدون اخذ هیچگونه ضمانت از طرفین مقابل برای اجرای تعهداتشان با این حال باز هم نمی خواهند شکست را بپذیرند.
وی افزود: زمانی که صحبت از صلح و سازش و صلح امام حسن(ع ) را مطرح می کنند برداشت جهانی از آمادگی ایران برای سازش و تسلیم با آمریکا حکایت خواهد کرد که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود میگوید ایران بلافاصله پس از انتخابات خواستار مذاکره خواهد شد و مجبور میشود امتیازاتی را به آمریکا بدهد.
قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: این گونه اظهارات در این برهه زمانی یعنی حمایت از ترامپ و تبلیغات انتخاباتی برای وی افزون بر اینکه در حکومت دموکرات ها بیشترین تحریم ها علیه ایران اعمال و قطعنامه های سازمان ملل تصویب شد و جانشین وی هم ذکر کرده امتیازات بیشتری میخواهد و حاضر نیست به برجام فعلی با وجود همه مشکلاتی که برای ایران ایجاد شده تن دهد.
وی عنوان کرد: اگر با حسن ظن به این نوع مواضع اتخاذ شده نگاه کنیم یعنی دولت پس از ۷ سال هنوز شرایط جهانی را درک نکرده، شناخت درستی از دشمن ندارد و ملت را باور ندارد اما اگر با سوءظن نگاه کنیم یعنی آب به آسیاب دشمن ریخته است که البته تمایل دارم با حسن ظن به این مواضع بنگرم هرچند بسیار دشوار است.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اصلاحطلبانی که میگویند دلار چه قیمتی شود و مشکلات مردم تا چه اندازه بیشتر شود که ایران حاضر به مذاکره شود این نوع عبارت سازی ها به این معناست که از نظر آنها میتوان با مذاکره به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کرد در حالی که اصلا اینگونه نیست آنها مذاکره را تجربه کردند اما نمیخواهند از آنچه گذشته درس بگیرند. ما باید با تکیه بر ملت خود اقتصاد مقاومت را دنبال کنیم چیزی که دولت 7سال از عمل به آن امتناع کرده البته با این نگاه دولت بعید است طی این یک سال هم مسیر درستی طی کند.
قدیری ابیانه گفت: آنچه دشمن از مذاکرات میخواهد این است که ما قدرت دفاعی خود را در مقابل تجاوزات آنها از دست دهیم و اهرم های انقلاب اسلامی در سایر کشورها را به دست خود مضمحل سازیم تا زمینه تجاوز نظامی و تجزیه کشور فراهم شود.
وی افزود: آنها چنین هدفی را دنبال میکنند البته اکنون به دلیل قدرت نظامی ما از طریق جنگ قادر به انجام آن اهداف نیستند اما می خواهند از طریق مذاکره ایران را خلع سلاح کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ارزیابی مراکز پژوهشی و نظامی آمریکا این است که اگر آمریکا جنگی را با ایران آغاز کند در روز نخست تمام ناوگان آمریکا در منطقه غرق و حداقل ۲۰ هزار نفر کشته خواهد شد البته این تحلیل مربوط به سالهای گذشته بوده که ایران فاقد موشکهای نقطه زن و دوربرد بوده و از امکانات نظامی امروزه بهره مند نبوده است.
قدیری ابیانه تصریح کرد: اصولاً حتی در مذاکره با دشمن نباید افراد واداده، منفعل و ترسو را به مذاکره فرستاد زیرا افرادی که اعتقاد داشته باشند آمریکا میتواند ده دقیقهای کل سیستم ما را فلج کرده یا اعلام کند هر توافقی بهتر از عدم توافق است یا اینکه در میان مذاکرات بگوید حل مشکل آب خوردن هم به توافق برجام بستگی دارد این نشانه درایت و عقلانیت نیست.
وی عنوان کرد: بهتر است آقایان اصلاحطلب خطاهای خود را بپذیرند و به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند و این مدت محدود باقیمانده را...
👈ادامه در👈
dana.ir/1658617
ادامه قدیری ابیانه:2️⃣👈آقایان اصلاح طلب به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند.
وی عنوان کرد: بهتر است آقایان اصلاحطلب خطاهای خود را بپذیرند و به فکر مومیایی کردن جسد متعفن برجام نباشند و این مدت محدود باقیمانده را همچون هفت سال گذشته به بطالت و غفلت نگذرانند.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگر روزی بنا به مذاکره باشد باید افرادی مذاکره کنند که ملت ایران را باور داشته و دشمن و نقاط ضعف و قوت دشمن را بشناسند همچنین غرب زده و شیفته غرب نباشد زیرا افراد شیفته، عیوب و ضعف های دشمن را حسن ارزیابی خواهند کرد.
قدیری ابیانه تصریح کرد: این دولت با تصور اینکه اجازه دارند ادعای مذاکره قبلی را دوباره تجربه کنند، به خطا خواهند رفت.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ارزیابی بنده نسب به توهمات موجود دولت این است که یک سال دیگر هم به امید تعامل با کدخدا از دست خواهد رفت و فرصتسوزی می کنند در نتیجه بر مشکلات اقتصادی مردم افزوده خواهد شد بنابراین باید امیدوار باشیم هر چه زودتر این دوران به پایان رسد.
dana.ir/1658617