شباهت امیر کبیر با شهید رئیسی چه بود که رهبری اینگونه فرمودند ؟!
هر دو نفر، تکیه بر داشتههای داخلی و تاكید بر خودكفایی،
نفی نفوذ خارجی،
به کار گرفتن افراد لایق،
نظارت مستمر و دقیق،
میهن دوستی شدید،
و هر دو ۳ سال در راس کار قرار داشتند.
آمارها نشان میدهد جرایم و انحرافات در فضای مجازی 20 درصد فزونی یافته است.
هتک حیثیت و نشر اکاذیب با رشد 26 درصدی،
افزایش 43 درصدی جرایم علیه اخلاق عمومی در فضای مجازی،
رشد 19 درصدی سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه،
بالارفتن 28درصدی جرایم علیه محرمانگی دادهها نسبت به مدت مشابه خودشان در سال گذشته بودیم.
خشونتهایی چون: doxing (جستجوی اطلاعات خصوصی یا قابل شناسایی افراد و سازمان ها و انتشار آنها در اینترنت)، sextoration (اخاذی جنسی که شامل واردکردن غیرفیزیکی فردقربانی به برآوردهکردن خواهشهای جنسی مهاجم میشود)، trolling (ارسال مطالب اهانتآمیز خارج از بحث تحریکآمیز و تفرقهپراکن)،
کلاهبرداریهای آنلاین به روش های مختلف(اسکیمر- پانزی- تیمون- گوچبین و ...)،
اقدامات روانی- الکترونیکی جهت کنترل افکار و افراد،
ایجاد چالشهای مرگبار، معجونی از انواع خشونت های سایبری است که با گسترش سریع اینترنت و افزایش تعداد کاربران به جزء جدایی ناپذیری از زندگی بشر مبدل شده است.
از طرف دیگر به هر میزان که کاربران فضای مجازی افزایش مییابند و امور مختلف خود را در این فضا پیگیری کرده و رتق و فتق میکنند؛ به همان میزان نیز افراد مستعد کجروی، به آنجا ورود کرده و اعمال متخلفانه و مجرمانه خود را پی میگیرند چرا که میتوانند هویت واقعی خود را مخفی کرده و با گمنامی اهداف و نیات خود را دنبال کنند؛ کیستی خود را نه تنها از دید دیگران پنهان میدارند، بلکه آن را وارونه و دروغ جلوه داده و مبرهن است که در فضای سایبری؛ این "بهشتِ منحرفان" بدون ترس و اضطراب، میتوان مبادرت به خودسری و بیقانونی نمود.
دیگر دلیل نیز ﺳﻬﻮﻟﺖ در ﺑﺮﻗﺮاري ارﺗﺒﺎط و سرعت بالای انتشار محتوای آسیبرسان است که در نهایت منجر به بازتولیدِ خشونت در دنیای واقعی میشود؛
انتشار بیش از 22 میلیون محتوای مرتبط با خشونت و جرایم خشن در فضای مجازی از ابتدای سال تا کنون، از علل افزایش 25درصدی مزاحمت های خیابانی و صعود 11 درصدی وقوع شرارت ها در همین مدت، در دنیای واقعی بوده و این امر اهمیتِ عواقبِ اقدامات و تحرکات دنیای مجازی بر جهان واقعی را نشان می دهد.
بیشک بیشترین آسیب در این فضا متوجه کودکان و نوجوانان است؛ هر چند که برای "کودکان مدرن"، به سبب امکانات آموزشی، ارتباطی، تفریحی، سرگرمی، اینترنت یک محیط آشنا و امن به نظر میرسد.
بسم الله الرحمن الرحيم
چند نکته مهم و کاربردی در باره قبض ارواح :
از آنجا که ارواح دارای مراتب اند، لذا قبض آنها نیز برخوردار از مراتب است.
این بدان معناست که هر روح، توسط روح طبقه والاتر از خود، قبض می گردد.
روح جمادی، روح نباتی، روح حیوانی، و روح انسانی از جمله مراتبی است که هر کدام در طبقه خود، از حیات متناسب با شعور و آگاهی خویش برخوردار است.
از منظر استعلایی روح، میتوان گفت؛
روح جمادی را روح نباتی قبض میکند،
روح نباتی را روح حیوانی قبض می کند،
و روح حیوانی را روح انسانی.
برای همین است که انسانها هنگامی که به دنیا می آیند، برخی آثار و خاصیت های روح های مادون خود را دارند، به ویژه خوهای حیوانی را که بارز ترند.
چنانچه انسانها در روند حیات، تعالیم روح الهی را پذیرا نباشند، در همان مرحله روح حیوانی مانده و یا حتی گاه به پایین تر از آن سقوط خواهند کرد.!!
و چنانچه آگاهانه تعالیم الهی را پذیرا باشند، به مراحل پیشرفته تر عروج خواهند نمود.
اما اکنون سؤال این است که روح انسانی را چه کسی قبض می کند؟
در قرآن، گاه این امر به خدا نسبت داده شده - اللَّهُ يَتَوَفَّى الْأَنْفُسَ حِينَ مَوْتِهَا - خدا، روح ها را هنگام مرگشان باز پس می گیرد!(سوره زمر بخشی از آیه 42)
و گاه به ملک الموت - فرشته مرگ نسبت داده شده است -قُلْ يَتَوَفَّاكُمْ مَلَكُ الْمَوْتِ - بگو؛ فرشته مرگ، جانتان را می ستاند!(سوره سجده بخشی از آیه 11)
نکته این است که ارواح انسانی نیز دارای مراتب مختلف اند، زیرا هر گروه برخوردار از مرتبه ای از شعور و آگاهی است.
بر این اساس، میتوان گفت که ارواح کاملین واصِل را خود خداوند قبض می نماید و دیگر ارواح را ملک الموت.
این نکته در آیه شریفه ای که در باره عیسی (ع) است، وضوح بیشتری می یابد:
يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ - ای عیسی، من تو را به تمامی بر گرفته و به سوی خود بالا می برم!(سوره آل عمران بخشی از آیه 55)
اما اسرار دیگری نیز در باره وفات وجود دارد که نمی توان آن را نادیده گرفت و آن این است که وفات لزوماً عین موت نیست.
وفات، به معنای باز پس گیری کامل امانتی است که خداوند به فلسفه وجودی ما در دنیا در جهت تکامل داده است.!!
قلمهای حزبی و تحلیلهای یکبار مصرف، حکایت این روزهاست!!
تیترها و متنهای مربوط به فضای سیاسی کشور، نشان میدهد آنچه بیشتر غلبه دارد نگاه و رقابت حزبیست تا نگاه اصولی و معارف انقلاب.
اگر ما و شمایی که قصدمان خدمت به انقلاب و سعادت مردم است، شاخص و معیار نداشته باشیم، کمکم سرباز حزبهای سیاسی میشویم در حالی که احساس میکنیم در مسیر درست، حرکت میکنیم.
برای نمونه در خصوص انتصاب ظریف در دولت، اغلب مباحث خطاب به دولت یا حزب غربگرا نگاشته میشود اما با یک نگاه مکتبی و انقلابی، نوع قضاوت و تحلیل و مطالبه، تغییر کرده و موثر میشود.
در نگاه انقلابی، انتصاب ظریف فقط تقصیر دولت یا انفعال مجلس نیست.
یعنی اگر انتصاب ظریف، غیرقانونیست، مستقیم سراغ دولت نروید.
سراغ نهادهای مربوطه و افراد دارای مسئولیت و تکلیف هم برویم.
در این رابطه دو عرصه تعریف میشود.
۱- عرصه مطالبه و موضعگیری:
مانند علمای دینی، ائمه جمعه، اعضای مجلس خبرگان و...
۲- عرصه مسئولیت رسمی:
قوه قضاییه، مجلس، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و...
حالا اگر در مردهباد و زندهباد حزبی، نتیجهای در این حدود نیم قرن دیدهاید ادامه بدهیم و الا از این بازی دوسرباخت دست برداریم.
بررسی مواضع وزیر علوم دولت وفاق ملی!!
1⃣ شهریور ۱۴۰۲: علیرغم تلاش سنگین و همهجانبهی استکبار جهانی برای تحمیل امضای پیمان پاندمی به کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، شهید رئیسی به همراه ۱۰ کشور دیگر پذیرش این پیمان استعماری را رد نمود و مهمترین بستر حقوقی کنترل کشور توسط سازمان بهداشت جهانی در پاندمیهای آتی را کنار زد؛
2⃣ تا پایان ۱۴۰۲: ادامهی تلاش سازمان ملل برای پذیرش پیمان پاندمی از سوی ایران بینتیجه ماند؛
3⃣ اردیبهشت ۱۴۰۳: حجتالاسلام والمسلمین رئیسی طی سانحهی هوایی به شهادت رسید؛
4⃣ تیر ۱۴۰۳: یک پزشک از طیف غربگرا بهعنوان رئیسجمهور انتخاب شد؛
5⃣ مرداد ۱۴۰۳: یک پزشک فعال در فتنهی ز-ز-آ، معاون اجرایی دولت شد؛
6⃣ شهریور ۱۴۰۳: یک پزشک همراستا با سازمان بهداشت جهانی، وزیر بهداشت شد؛
7⃣ شهریور ۱۴۰۳: وزیر علوم با طرح موضوع «شبه علم» که مورد تاکید WHO در ایام کرونا بود، به طب چند هزار ساله و افراد علمی منتقد پروتکلهای WHO حمله کرد؛
8⃣ شریفی زارچی، مدیر سابق مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و طراح قرنطینههای کرونایی کشور که به دلیل مشارکت در فتنه از دانشگاه شریف اخراج شده بود، به دانشگاه بازگشت؛
حال بهنظر میرسد چه چیزی در پیش باشد؟ چه چیزی قرار است امضا شود؟
چه چیزی قرار است رخ دهد؟!
پزشکیان گفت:
برای یک اشتباه نباید پرونده سازی و عده ای را از کشتی انقلاب پیاده کنیم!
جناب پزشکیان!
کودتا، فتنه علیه اصل انقلاب اسلامی، تجزیه طلبی، جاسوسی، همکاری سیستماتیک با دشمن مردم و میهن، خرابکاری اقتصادی سیاسی فرهنگی برای نابودی بنیان های کشور و......اشتباه نیست و دورکردن کودتاچی از مراکز حساس و تصمیم ساز، حفاظت از مزر، مردم، کشور و........است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرسشهای پنجگانه سواد رسانهای چیست؟
یکی از اهداف سواد رسانهای این است که مخاطب منفعل را به مخاطب فعال و مخاطب فعال را به مخاطب هوشمند تبدیل کند.
یک مخاطب فعال و هوشمند باید در برخورد با خبرهایی که میخواند یا برنامههای تلویزیونی که تماشا میکند پنج پرسش کلیدی را در نظر بگیرد و از خود بپرسد.
این ویدئو شما را با پرسشهای پنجگانه سواد رسانهای آشنا میکند.
قـــبـــر، هـــر روز پنـــج مرتبـــه انسان را صـــدا
مي زند :
1- من خانه فقر هستم با خودتان گنج بياوريد.
2- من خانه ترس هستم با خودتان انيس بياوريد.
3- من خانه مارها و عقرب ها هستم با خودتان پادزهر بياوريد.
4- من خانه تاريکي ها هستم با خودتان روشنايي بياوريد.
5- خانه ريگ ها و خاک ها هستم با خودتان فرش (زير انداز) بياوريد:
1) گنج : لا اله الا الله
2) انيس : تلاوت قرآن
3) پادزهر: صدقه , خيرات
4) چراغ : نماز نماز شب
5) فرش : عمل صالح
آقای پزشکیان، این انتخابها باعث شکاف میشوند تا وفاق!!
رفتار بازاری با شعار وفاق ملی و پایین آوردن آن در حد «نمایش ویترینی» پایان زودهنگام این شعار است.
آیا معنای وفاق، سکوت همه ارکان حکومت و قدرت در برابر تصمیمات دولت است؟!
اگر انتصابی غیرقابل قبول مثل برخی انتصابها در سطح معاون وزرا یا احکامی که شخص رئیسجمهور میدهد، رخ داد، تکلیف چیست؟
حتما شخص رئیسجمهور باید منظور خودش از وفاق ملی را مشخص کند. تا آنجا که در گفتار رسمی او مشهود است بنا نبوده که در لایهای از قدرت افرادی فقط به خاطر پوشیدن لباس یک جناح سیاسی انتخاب شوند.
افرادی که خصوصیت و شاخصه خاصی جز رادیکال بودن ندارند. با این حال اگر ملاک کارآمدی باشد این انتخابها قابل دفاع نیست. اگر ملاک وفاق ملی باشد باز هم این انتخابها باعث شکاف میشوند تا وفاق !!
بدون شک دادن سهمیه صندلی قدرت به کسانی که در سابقه آنها همکاری مدبرانه و عاقلانه با ارکان قانونی کشور دیده نمیشود، مانع کار دولت است. چون زمینههای شکاف سیاسی و اجتماعی را ایجاد میکنند و این شکاف حتی در صورت اینکه دولت با تمام قوا تلاش کند، هیچگاه منجر به کارآمدی نمیشود. بدتر اینکه سهمیه مورد نظر فقط با لحاظ شناسنامه سیاسی فرد داده شود و هیچ ردپایی از کارکرد فرد نداشته باشد.
دولت و شخص جناب پزشکیان بدانند رفتار بازاری با شعار وفاق ملی و پایین آوردن آن در حد «نمایش ویترینی» پایان زودهنگام این شعار است.
11.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بررسی ابعاد شخصیت امام حسن مجتبی علیه السلام
۲۸ صفر سالروز شهادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام بر مسلمانان جهان تسلیت باد
11.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادتِ پیامبر اسلام (ص)، نه رحلت!
۲۸صفر سالروز شهادت پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام بر مسلمانان جهان تسلیت باد