eitaa logo
قرارِما_تاخدا💞
390 دنبال‌کننده
131 عکس
287 ویدیو
2 فایل
شهید تهرانی مقدم :فقط انسان های ضعیف به اندازه ی امکاناتشان‌کار‌میکنند! #لینک‌کانال👇 https://eitaa.com/ghararemaa
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
🔆زینت مولود کعبه  در دامن میوه ی بهشت خدا  در حال درخشش است . ✍🏻در دامن دو دریای به هم پیوسته ی نبوت و امامت دختری متولد می شود که گوهر امامت در حفظ خویش انتظارش را میکشد . در خانه ی علی و فاطمه دختری طلوع می کند که از تلاقی  لبخند و اشگ، شادی و حزن، تصویری شگفت می آفریند تصویری که 56 سال بعد کربلا آن را تفسیر می کند انتظار فراق به لبخند وصال چهره ی زهرا را زهرایی می کند. پیامبر از سفر باز آمده است گویا تمام خستگی راه را با دیدن چهره ی نوزاد فاطمه  فراموش می کند و خطاب به زهرا می فرماید نامش را زینب بگذارید. یعنی درخت پر ثمری که خلق و خوی دو دریای وجود علی و فاطمه را در خود جمع کرده است. پیامبر در آیینه ی علم لدنی صبری را در او می نگرد که تداعی کننده ی اعجاز و کرامت است. زینب مگو حیدری کلام و فاطمی کمال . زینب مگو نگاه بان گوهر یکدانه ی امامت.  زینب مگو کوه صبر و استقامت . تولد زینب نیست تولد صبرهمه ی برگزیدگان خداست. تولد ذوالفقار دیگر علی در کربلا و کوفه و شام است. تولد زبان علی در حنجره ی خشمگین و غمبار زهرایی دیگر است  آری تولد زینب است زینب زینب است همانگونه که فاطمه فاطمه است سلام بر صبر و سلام بر زینب سلام بر درایت و کیاست و سلام بر زینب سلام بر عبادت و سلام بر زینب سلام بر شجاعت و ابهت و حیا و عفت ، و سلام بر زینب .سلام بر فصاحت و بلاغت و سلام بر زینب . 🔆خورشید روی تو شرف مشرقین شد   یک نیمه ات حسن شد و نیمت حسین شد ای ماورای حد تصور کمال تو  بالاتر از پریدن جبریل ، بال تو از مادری چنین، چنین دختری شود  هم خوش به حال فاطمه هم خوش به حال تو غیر از حسین فاطمه ، چیزی ندیده است  در انعکاس آینه های زلال تو نزدیک سایه های عبورت نمی شویم   نامحرمان عشق کجا و خیال تو؟! ازگوشه های چشم توساحل درست شد  محض خدا پای تو محمل درست شد 🌤 🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️در طلوع نور میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، قلب‌هایمان را به یادگار استقامت و بزرگواری او نورانی کنیم. تبریک به شما عزیزان همراه و خانواده محترمتان🌷🍃 بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
امیرالمومنین ﴿علیه‌السلام﴾ : آگاه باشید ! این پوست نازک تن ، طاقت آتش دوزخ ندارد ! پس به خود رحم کنید ... نهج‌البلاغه،  بخشی از خطبه‌ی ۱۸۳ @ghararemaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السلام علیک یا زینب کبری سلام الله علیها.... ✨ زینِ اب شدی! و ما چه میدانیم زینت کسی شدن که رسول ختمی مرتبت در حقش گفت یا علی تو را کسی نشناخت جز خدا و من یعنی چهـ....؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
وَ کَفی‏ بِرَبِّکَ هادِیاً وَ نَصیراً (قسمتی از۳۱-فرقان) برای هدایت و یاوری پروردگارت کافی است الصّادق ( مَا کَانَ وَ لَا یَکُونُ وَ لَیْسَ بِکَائِنٍ نَبِیٌ وَ لَا مُؤْمِنٌ إِلَّا وَ قَدْ سُلِّطَ عَلَیْهِمْ حَمِیمٌ یُؤْذِیهِ فَإِنْ لَمْ یَکُنْ حَمِیمٌ فَجَارٌ یُؤْذِیهِ وَ ذَلِکَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ. امام صادق ( [ابوالفضل‌طبرسی] در مشکاهًْ‌الانوار حدیثی را به امام صادق (نسبت می‌دهد که ایشان می‌فرمایند: هیچ پیامبر و مؤمنی نبوده و نمی‌باشد و نخواهد بود مگر اینکه یک دوست او را اذیّت کند و بر او مسلّط گردد و اگر دوستی نباشد، پس همسایه‌ای که او را اذیّت کند و این است معنی سخن خداوند وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِیٍّ عَدُوًّا مِنَ الْمجْرِمِینَ. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۱۲  مشکاهًْ الأنوار، ص۲۸۷ 🌤 🆔 @mah_daviat313
4_5875453048326717761.mp3
9.25M
📍حكمت اول كُنْ فِى الْفِتْنَةِ كَابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَيُرْكَبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَيُحْلَبَ. در فتنه ها چونان شتر دو ساله باش، نه پشتى دارد كه سوارى دهد و نه پستانى تا او را بدوشند @ghararemaa
enc_17005735677513318472745.mp3
3.76M
🎧 🎶 🌷 فرشته های زمینی... 🌤🌤 🚩 💥باماباشید با بروز ترین اخبار و تحولات منطقه و جهان 👇🏻 @MesbaholHuda1 ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
یارب به بیقراری زینب(س) عجل لولیک الفرج
✍🏻بیخیال عطرهای گران قیمت...! آدم باید بوی معرفت بدهد... بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
🌄 بی رغبتی به دنیا « کسی که نسبت به دنیا زاهد است، مصیبت ها در چشمش کوچک و خوار است.» بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
❖ نکاتی ارزشمند جهت آرامش و شادی حقیقی، (جناب استاد سید علی طباطبایی) 📚 کتاب «بارقه الهی»، ص ۳۷ و ۳۸ بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
میگه به آقای بهجت گفتم: نفسم خیلی اذیتم میکنه... گفت: شکایتش رو به کن.‌..
. مشتاقی و صبوری از حد گذشت یارا گرتو شکیب داری طاقت نماند مارا بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 📔درسهای زندگی وَ قَالَ (علیه السلام): كَمْ مِنْ صَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ صِيَامِهِ إِلَّا الْجُوعُ وَ الظَّمَأُ، وَ كَمْ مِنْ قَائِمٍ لَيْسَ لَهُ مِنْ قِيَامِهِ إِلَّا السَّهَرُ وَ الْعَنَاءُ؛ حَبَّذَا نَوْمُ الْأَكْيَاسِ وَ إِفْطَارُهُمْ. ❗️عبادتهاى بى حاصل (اخلاقى، معنوى، عبادى): ✍🏻و درود خدا بر او، فرمود: بسا روزه دارى كه بهره اى جز گرسنگى و تشنگى از روزه دارى خود ندارد، و بسا شب زنده دارى كه از شب زنده دارى چيزى جز رنج و بى خوابى به دست نياورد خوشا خواب زيركان، و افطارشان! شرح و تفسیر حکمت 145 🔮بخش اول 👌🔆روزه داران بى نصيب و شب زنده داران بى خبر! 🔔؛ 🍃 عبادات نيز مانند انسان، روح و جسمى دارند. 🔆حضرت امام علی ع در اين كلام حكيمانه اش اشاره به عبادات بى روح و كم نتيجه يا بى نتيجه كرده مى فرمايد: «چه بسيار روزه دارانى كه از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره اى نمى برند و چه بسيار شب زنده دارانى كه از قيام شبانه خود جز بى خوابى و خستگى ثمره اى نمى گيرند. آفرين بر خواب هوشمندان و افطارشان»! همان گونه که در بالا اشاره شد عبادات، ظاهرى دارد و باطنى یا صورتى و سیرتى: ✍🏻صورت عبادات افعالى است که در ظاهر باید انجام شود؛ ولى باطن آنها فلسفه هاى تربیتى است که نتیجه آن قرب الى الله است. براى رسیدن به این نتایج قناعت به شکل عبادات کافى نیست بلکه توجه به آداب آن نیز لازم است. مثلاً در نماز اگر حضور قلب نباشد و انسان اذکار و افعال آن را در حالى بجا آورد که فکر او مشغول برنامه هاى دنیاى مادى اوست به یقین از نتایج تربیتى آن که باز داشتن از گناه (نهى از فحشا و منکر) و قرب الى الله الصَّلاةُ قُرْبانُ کُلُّ تَقِىٍّ و شستشوى دل از زنگار گناه است محروم خواهد ماند. ✍🏻همچنین روزه برنامه هاى ظاهرى مانند خوددارى از خوردنى و نوشیدنى و بعضى دیگر از لذات نفسانى دارد و فلسفه اى که عبارت از تقویت ایمان و اراده و مبارزه با هواى نفس و شیطان است که اگر آنها حاصل نشود نتیجه روزه که تقوا است: لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ  حاصل نمى گردد و انسان را از عذاب الهى باز نمى دارد و سپرى در برابر آتش نمى شود. 🔰به همین دلیل در روایات اسلامى تأکید زیادى بر آداب نماز و روزه و سایر عبادات شده است تا عبادات افزون بر اسقاط تکلیف به درجه قبولى در نزد پرورگار برسد. 💢علاوه بر این، افعال و اعمال زشتى جزء موانع قبولى عبادت است; ❌مانند غیبت کردن، ❌ نوشیدن مست کننده ها، ❌استفاده از اموال حرام ❌و امثال آن که سبب مى شود عبادات تا مدتى مقبول درگاه خدا نگردد. 📌 نیز یکى از مهم ترین شرایط قبولى عبادات، پذیرش ولایت اهل بیت است که اگر نباشد عبادات به کلى بى روح و خالى از محتوا مى شود. ♻️ادامه دارد....⤵️⤵️⤵️ شرح و تفسیر حکمت 145 🔮 بخش دوم (پایان) ✍🏻کلام حکیمانه فوق ناظر به تمام این امور نیز هست؛کسانى هستند روزه مى گیرند; اما انواع گناهان را در حال روزه انجام مى دهند; ظلم مى کنند، مال مردم مى خورند، آبروى مسلمانان را مى ریزند و با غیبت و تهمت افراد بى گناه را آزار مى دهند به یقین این گونه اشخاص از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره اى نمى برند، چنان که شب زنده دارانى هستند مانند خوارج که خون بى گناهان را مى ریزند، با امام معصوم به مبارزه برمى خیزند و جنایات بى رحمانه اى مى کنند و با این حال شب تا به صبح نماز و قرآن مى خوانند. اینها هرگز بهره اى از عبادات شبانه نخواهند برد! ⚡️تنها پرهیزگاران و افراد با معرفت و هوشمند به همه اسرار عبادات آگاهند و آداب آن را به کار مى بندند. آنها اگر چه روزه مستحبى به جا نیاورند و عبادات مستحب شبانه را انجام ندهند خواب و افطارشان از عبادات گروه اول بالاتر است; خواب و افطارى که به آنها براى اطاعت خالق و خدمت به خلق نیرو مى دهد. : خستگان محروم! کلام حکیمانه فوق که بخشى از آن از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نقل شده و به صورت مبسوط تر از امیرمؤمنان(علیه السلام)، گویا بر گرفته از آیه سوم سوره «غاشیه» است. 💢آنجا که حال مجرمان را شرح مى دهد و مى فرماید: «(عَامِلَةٌ نَّاصِبَةٌ); پیوسته عمل کرده و خسته شده اند (و نتیجه اى نگرفته اند)» و دلیلش آن است که نه معرفت کافى براى عمل داشتند نه شرایط آن را رعایت کردند و نه موانع آن را برطرف نمودند و حتى گاهى با اعمال ناشایست خود اگر بهره اى هم از اعمال پیشین برده بودند آنها را حبط و باطل نمودند. در کتاب کافى در حدیثى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که براى ناصبیان و دشمنان اهل بیت تفاوتى نمى کند که نماز بخوانند یا اعمال ناشایست انجام دهند! بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
. باید ضمن اینكه توانایی ها و استعدادهایی دارد، متین هم باشد و خودش را به رخ دیگران نكشد. نباید تظاهر كند كه بهتر از بقیه است.اگر متواضع باشیم، دیگران توانایی هایمان را بیشتر درک می‌كنند. آدم ها از رفتار و صحبت كردن تو میفهمند كه چگونه انسانی هستی. نیازی نیست چیزی را به كسی نمایش بدهی. بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
سلام و ادب و احترام عزیزان جدیدالورود خوش آمدید منت بگذارید و لینک کانال را به دوستان خود هدیه دهید 🌷 اینجا فقط یک دور همی صمیمانه است 👇🏻 @ghararemaa 🌷🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍🏻وَ سَلَامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
. ✍🏻یارب تو مرا به نفس طنّاز مده با هر چه به جز توست مرا ساز مده من در تو گریزان شدم از فتنهٔ خویش من آنِ تواَم مرا به من باز مده شبتون آرام و در پناه خدا بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6003660145689624705.mp3
60.7K
بسم الله الرحمن الرحیم مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثيمٍ و خلق را هر چه بتواند از خیر باز می‌دارد و به ظلم و بدکاری می‌کوشد. سوره قلم آیه 12 بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
. «مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثيمٍ» ✍🏻گاه انسان که بد می‌شود همه جهات بدی را در خود جمع می‌کند: ▪️هم مانع انجام خوبی‌های می‌شود و خیرش به دیگران نمی‌رسد (مناع للخیر) ▪️هم به حد خود قانع نیست و از حد خود تجاوز می‌کند و بدیش به دیگران می‌رسد (معتد) ▪️هم وظایف خود را درست انجام نمی‌دهد و در کار خود کوتاهی و تقصیر دارد (اثیم) @ghararemaa
. «وَ لا تُطِعْ كُلَّ ... مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ» {از کسی که مانع خیر است نباید پیروی کرد.} اما ●چرا برخی انسانها مانع خیر می‌شوند؟ □ الف. به خاطر اینکه مبنای محاسباتشان مادی‌گرایانه و دنیامدار است. ★《انسان دارای دو بعد جسمی و روحی (مادی و معنوی) است که به ترتیب مربوط به عالم ماده و عالم معنا (ماورای ماده) است. عالم ماده، عالم محدودیت است؛》 □ یعنی در امور مادی، اگر کسی چیزی را به دیگری بدهد، خودش آن را از دست می‌دهد؛ اما در عالم معنا چنین نیست؛ بلکه با دادن چیزی به دیگران همان چیز برای انسان بیشتر تثبیت می‌شود. نمونه ساده‌اش مقایسه ثروت و علم است؛ که علم – برخلاف ثروت – با دادن به دیگران (= علم‌آموزی) برای خود شخص بیشتر تثبیت می‌گردد. ■کسی که افق نگاهش در زندگی، افق مادی و دنیامدار است، «هر دادنی» را «از دست دادن» می‌پندارد؛ لذا اگر کار خیری هم از او سر بزند، صرفا بر اساس آن است که سودی دنیوی (مال بیشتر یا شهرت و ...) به او برگردد؛ لازمه ی این نگرش آن است که نه‌تنها خودش اهل کار واقعا خیر (غیرمنفعت‌طلبانه) و انفاق و کمک به دیگران نیست، بلکه وقتی کس دیگری هم می‌خواهد کار خیری انجام دهد، اقدام آنها را غیرعاقلانه بشمارد و آنها را از این کار بازدارد. □ ب. به خاطر حسادت است: حقارتی که در خود دارند و نمی‌خواهند رسوا شوند. ■انسانی که خودش اهل خوبی کردن نیست چشم آن را ندارد که خوبی را در دیگران ببیند. چنین کسی برای اینکه حقارتش برملا نشود می‌کوشد دیگران را هم با انواع توجیه‌ها از کار خیر بازدارد تا آنها هم مثل او شوند. قرآن کریم بارها هشدار داده است که دیگرانی که پست و حقیر و منحرف‌اند دلشان می‌خواهد شما هم مثل آنها شوید. (مثلا بقره/109) □مهم است که به یاد داشته باشیم که همواره بازداشتن دیگران از خوبی‌ها، به خاطر منفعت‌طلبی نیست؛ بلکه گاه به خاطر حسادت و اموری از این سنخ است. بارمز یا زهرا وارد بشید👇🏻 ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─
. «وَ لا تُطِعْ كُلَّ ... مُعْتَدٍ» از کسی که به حق خود قانع نیست و از حد خود تجاوز می‌کند نباید تبعیت کرد. یعنی: ☆★☆نه «تجاوز از حد»ی را که انجام داده، تایید کنیم؛ و || نه اینکه خودمان به او اقتدا کرده، از حد خود تجاوز کنیم! گاه رذایل در جامعه اسم عوض می‌کنند و «منکر» ، «معروف» می‌شود. ■ از نمونه‌هایش این است که افرادی به حد خود قانع نیستند و از حد خود تجاوز می‌کنند و حق دیگران را پایمال می‌کنند و اسم آن را «زرنگی» می‌گذارند؛ و ■ تاسف‌بارتر اینکه عده‌ای وقتی حکایات «زرنگی»‌آنها را می‌شنوند افسوس می‌خورند که چرا مانند آنها زرنگ نیستند و این خاص زمان ما نیست: زمان امیرالمومنین ع هم عده‌ای گمان می‌کردند معاویه از حضرت علی ع زرنگ‌تر است؛ در حالی که فرمودند آنچه در معاویه است شیطنت است نه عقل (کافی، ج1، ص11) ، و اگر شما زرنگی را این می‌دانید بدانید که اگر تقوی نبود من زرنگترین فرد عرب بودم (کافی، ج8، ص24) این گونه پایمال کردن حق دیگران را که اسم زرنگی به خود گرفته، در عرصه‌های مختلفی می‌توان دید: از رعایت نکردن نوبت در هر جایی، تا توقف نابجای اتومبیل که مزاحم دیگران است، تا خود را دارای ویژگی‌های خاصی وانمود کردن برای دریافت حقوق و مزایای آن ویژگی، تا تصرف‌های شخصی در بیت‌المال، و ... . یکی از مصادیق بارز اطاعت کردن از چنین افرادی، مسابقه‌ای است که در این کارها می‌افتد. ■گاه افراد می‌پندارند که اگر «زرنگ» نباشند، حقشان پایمال می‌شود؛ لذا برای نگرانی از اینکه حق خودشان پایمال نشود، همراه با سایر «زرنگ‌ها» حق دیگران را پایمال می‌کنند. ؛ این گونه زرنگی‌ها تنها خاص کسانی که از راه‌های غیرمشروع به مال و منالی رسیده‌اند، نیست؛ بلکه دامن‌گیر بسیاری از ما مردم عادی هم هست¡ ■مثلاً عده‌ای سوار بر اتومبیل در یک ردیف ایستاده‌اند. اتومبیلی وارد خط مقابل می‌شود و از همه جلو می‌زند و جلوی صف وارد خط اصلی می‌شود. بناگاه می‌بینی که بسیاری از افراد، به خاطر اینکه احساس می‌کنند حقشان پایمال شده، همان کار وی را تبعیت می‌کنند¡ از این گونه موارد در زندگی پیرامونی ما کم نیست. ♡کسی که آخرت را باور دارد می‌داند که این زرنگی‌ها در نظام عالم گم نمی‌شود؛ و اگر اینجا از حد خود تجاوز کردیم، جایی هست که حق هرکس را ادا می‌کنند. ؛ □پایمال شدن حقمان هم دلیل موجهی نیست که ما حق دیگران را پایمال کنیم. یاعلی بگید و لینک کانال را به دوستان خود هدیه بدهید 🍃 @ghararemaa ─┅═ೋ❅🌹❅ೋ═┅─