هدایت شده از مباحث
🔰 #سخن_نگاشت
◻️ #یاد_خدا، دل را آزاد و جامعه را آباد میسازد.
◻️ گرم کردن محفل زندگی با تلاش فکری و عملی برای بزرگداشت نماز
◻️ نماز، استحکامبخش پیوندهای حیاتی جامعه خوشبخت و خوشفرجام
◻️ جوانان و نوجوانان در بهرهبردن از نماز، از همه جلوترند
◻️ مخاطبان اصلی برپا داشتن #نماز...
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
هدایت شده از مباحث
4_6030455999972770888.mp3
9.37M
#سخنرانی_صوتی
#نماز
🎧 آثار دنیوی سست انگاری نماز و راه رسیدن به حضور قلب
🎙 حجتالاسلام و المسلمین #ناصری دام عزّه
🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۷/۱۲/۶ (شب ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها)
⏱ زمان: ۳۹ دقیقه
🎞 فیلم در آپارات
👈 راهکار حضور قلب در نماز
@nasery_ir
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آثار دنیوی سست انگاری #نماز و راه رسیدن به #حضور_قلب
🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۷/۱۲/۶ (شب ولادت #حضرت_زهرا سلام الله علیها)
⏱ زمان: ۳۹ دقیقه
📥 حجم: ۷۴ مگابایت
@nasery_ir
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از فقه و احکام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
🔅 وای به حال کسی که #نماز رو سبک میشماره!
🎙️ حجتالإسلام و المسلمین #مؤمنی
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
هدایت شده از مباحث
✨ نماز اول وقت حتی در هواپیما
✍ کسی که به #نماز اول وقت تقید دارد به آنجا که باید برسد، می رسد.
#نماز_اول_وقت
#حاج_قاسم
╭───
│ 📖 @feqh_ahkam
╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماز | #اول_وقت
🎬 این کلیپ را حتماً ببینیم ؛ چرا که در هولناکترین لحظه ی زندگی به کار میآید...
🎙️ استاد #حسینی_قمی
https://eitaa.com/ghararemotalee/3744
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
هدایت شده از مباحث
سفر پر ماجرا 02.mp3
8.12M
🛣️ #سفر_پرماجرا ۲
✍ تـــو؛ اهلِ زمیــن نیستی!
خانه ای داری، فراتر از خاک
خانه ای از جنسِ خُــ✨ـدا...
چهار منزل، تا خانه ات، راه باقی ست،
بشناس و عبـــور کن
@ostad_shojae
╭───
│ 🌙 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ تورم شاهنشاهی
📍زمان شاه تورم نبود؛ همهچیز مُفت!!!
📍چند سکانس بجامانده از دوران خفقان پهلوی؛ باطلالسحری برای ذهن سلطنتطلبان و سادهلوحان!
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔚 #پایان_نوکری_غرب
🤔 آیا حاضرید تمام اموال دارایی، جواهرات، اسناد خود را به یک کودک ۷ساله بسپارید؟ اگر کسی چنین کاری کرد شما در یک کلمه به او چه میگویید⁉️
👈 در تاریخ ایران این قضیه دو بار تکرار شد و تمام مملکت به نام دو کودک ۷ساله سند خورد...‼️
#دستاوردهای_انقلاب
#جهاد_تبیین
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکومت از #حجاب چه سودی میبرد؟
👌این کلیپ ۲دقیقهای را برسانید بدست تمام دختران و زنان ایرانزمین...
📍عبرت گرفتن از تجربه و شکست کشورهای غربی!
سود یا ضرر در #برهنگی برای حکومت؟!
📍افشای نامه محرمانه شاه ایران به پادشاه عربستان درباره مدرن شدن
🍷 ۴۰۰هزار بطری مصرف روزانه آبجو تهران!
💃🏻 ایران، در رتبه ۴ کاباره برتر دنیا!
#پاسخ_به_شبهات
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
هدایت شده از تلاوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍 بررسي دقیق دکتر محمد علي انصاري مفسر قران درباره واژه #جلباب در قرآن
#حجاب_حکم_خداست
#حجاب
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│✨ @Nafaahat
│📖 @feqh_ahkam
│💌 @arame_janam
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 استقبال از #ماه_رجب در نسلهای گذشته چگونه بود؟
خاطره #شهید_مطهری از دوران کودکی خود
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
فراریان دنیاپرست از پاره اى از جمله هاى اضافى که در کتاب تمام نهج البلاغه ذیل این نامه آمده استفاده مى شود که این نامه امام(علیه السلام) در واقع پاسخى بود به نامه اى که «سهل بن حنیف» خدمت امام نوشته بود و از گروهى از مردم مدینه که به شام فرار کرده بودند شکایت کرده بود.
امام در پاسخش او را دلدارى داده نخست مى فرماید: «اما بعد (از حمد و ثناى الهى) به من خبر رسیده که افرادى از قلمرو تو مخفیانه به معاویه مى پیوندند; هرگز از این تعداد که از دست داده اى و از کمک آنان بى بهره شده اى تأسف مخور»; (أَمَّا بَعْدُ، فَقَدْ بَلَغَنِی أَنَّ رِجَالاً مِمَّنْ قِبَلَکَ(۳)یَتَسَلَّلُونَ(۴) إِلَى مُعَاوِیَةَ، فَلاَ تَأْسَفْ عَلَى مَا یَفُوتُکَ مِنْ عَدَدِهِمْ، وَیَذْهَبُ عَنْکَ مِنْ مَدَدِهِمْ).
آن گاه امام براى اینکه روشن سازد این گونه افراد کسانى نیستند که بتوان از آنان در مشکلات یارى جست و بر آنان اعتماد کرد و از دست رفتن آنها هرگز مایه تأسّف نیست مى افزاید: «این گمراهى براى آنان بس و براى آرامش خاطر تو کافى است، که آنها از هدایت و حق به سوى کوردلى و جهل شتافته اند»; (فَکَفَى لَهُمْ غَیّاً، وَلَکَ مِنْهُمْ شَافِیاً، فِرَارُهُمْ مِنَ الْهُدَى وَالْحَقِّ، وَإِیضَاعُهُمْ(۵) إِلَى الْعَمَى وَالْجَهْلِ).
اشاره به اینکه آنها افراد بى شخصیت، کوردل و فاسد و مفسدى بودند که اگر در کنار تو مى ماندند نه تنها به حل مشکلات کمک نمى کردند، بلکه چه بسا مایه فساد در منطقه حکومت تو مى شدند.
این دلدارى شبیه مطلبى است که قرآن مجید نسبت به کارشکنى منافقان براى پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) بیان مى کند: «(لَوْ خَرَجُوا فیکُمْ ما زادُوکُمْ إِلاّ خَبالاً وَلاََوْضَعُوا خِلالَکُمْ یَبْغُونَکُمُ الْفِتْنَةَ); اگر آنها همراه شما (به سوى میدان جهاد) خارج مى شدند جز اضطراب و تردید و فساد چیزى بر شما نمى افزودند و به سرعت در بین شما به فتنه انگیزى مى پرداختند».(۶) جمله «وَلَکَ مِنْهُمْ شَافِیاً» را جمعى از شارحان نهج البلاغه به این معنا دانسته اند که امام مى فرماید: براى آرامش خاطر تو و شفاى درونت همین بس که بدانى آنها از هدایت به ضلالت فرار مى کنند; ولى بعضى دیگر معتقدند این جمله اشاره به این دارد که این گونه افراد همچون جرثومه هاى بیمارى هستند; چه بهتر که فرار کنند و پیکر جامعه از این بیمارى وجود آنها شفا یابد و اگر امام مى فرماید: «براى تو اسباب شفاست» براى آن است که رئیس حکومت نماینده تمام مردمى است که تحت فرمان او هستند.
البته جمع میان هر دو معنا به اعتقاد ما که استعمال لفظ را در اکثر از یک معنا جایز مى دانیم رواست.
آن گاه امام در توضیح بیشترى مى فرماید: «(غم مخور زیرا) آنها فقط اهل دنیا هستند و به آن روى آورده اند و با سرعت به سوى آن مى شتابند در حالى که عدالت را به خوبى شناخته و دیده بودند و گزارش آن را شنیده و به خاطر سپرده بودند و مى دانستند که همه مردم نزد ما حقوق برابر دارند، پس آنها از این «برابرى» به سوى «تبعیض هاى ناروا» گریختند.
خداوند آنها را از رحمت خود دور سازد و هلاک کند»; (وَإِنَّمَا هُمْ أَهْلُ دُنْیَا مُقْبِلُونَ عَلَیْهَا، وَمُهْطِعُونَ(۷) إِلَیْهَا، وَقَدْ عَرَفُوا الْعَدْلَ وَرَأَوْهُ، وَسَمِعُوهُ وَوَعَوْهُ، وَعَلِمُوا أَنَّ النَّاسَ عِنْدَنَا فِی الْحَقِّ أُسْوَةٌ(۸)، فَهَرَبُوا إِلَى الاَْثَرَةِ(۹)، فَبُعْداً لَهُمْ وَسُحْقاً(۱۰)).
بدیهى است هیچ کس براى حق و هدایت و درک حقیقت اسلام به سوى معاویه نمى رفت; آنها مى دانستند او در تقسیم بیت المال هرگز رعایت مساوات را در میان آحاد مردم نمى کند، بلکه گروهى را که براى او کار مى کنند و سنگ او را به سینه مى زنند بر دیگران مقدم مى دارد.
به این ترتیب اگر نزد امام بمانند سهم کمى به آنها مى رسد و اگر نزد معاویه بروند صاحب آلاف و الوف مى شوند.
مشکل دیگر آنها این بود که آنها جاهلانى نبودند که از حق و عدالت بى خبر باشند همه آنها عدالت پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله)را یا دیده و یا شنیده بودند و با این علم و آگاهى به سوى باطل رفتند و از حق چشم پوشیدند، بنابراین هرگز فرار آنها نباید اسباب تأسف باشد و چه بسا ماندن آنها سبب فساد در جامعه اسلامى مى شد و چه بهتر که به مقتضاى (الْخَبیثاتُ لِلْخَبیثینَ وَالْخَبیثُونَ لِلْخَبیثاتِ) آن ها به شام رفتند.