eitaa logo
قرارگاه شهدای مدافع حرم
909 دنبال‌کننده
38.5هزار عکس
10.9هزار ویدیو
504 فایل
🌹﷽🌹 رسانه جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی در جنوب شرق استان تهران (شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت)
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 گفت: از دوست چه خواهی که تو را شــــــاد کند 🌸 گفتم: از دوست همین بس که ز ما یـــــــاد کند 💐 تقدیم به شما همراهان عزیز 🌺🍃 لحظه هاتون چون گل زیبا 🌐 @gharargah1542
📰 تبدیل زمین‌کشاورزی به ویلای لاکچری با نفت و استخرِ ماهی و گلخانه! 🔹روزنامه خراسان در گزارشی از روش‌های تغییر کاربری زمین کشاورزی برای ساخت ویلا نوشته؛ روش‌هایی با دور زدن قانون! 🔹اینکه با ریختن نفت سفید کلا زمین را غیرقابل کشت کنی، یا اینکه گلخانه و استخر پرورش ماهی بزنی و بعد با مجوز ساخت خانه برای کارگران صوری‌ات، ویلایت را عَلَم کنی! تصویر بالا را ببینید. 🌐 @gharargah1542
🔰 لوح | در سایه تحریف 🔻به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست. هدف ضربه به روحیه مردم و آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد. زیرا عرصه جنگ اراده‌ها است. ۹۹/۵/۱۰ 🌐 @gharargah1542
🔰آیا بانکداری متعارف ربوی است؟ 📚معمولا در مکتوبات فقهای اهل سنت و متخصصان بانکداری اسلامی اهل سنت چنین بیان می شود که آیات تحریم ربا در اواخر عمر شریف پیامبر نازل شد و در متن قرآن کریم نیز به تبیین حدود و ثغور ربا نپرداخته است. پیامبر نیز فرصت تبیین این پدیده را پیدا نکرد. لذا این جمله زیاد استفاده می شود که می دانیم قطعا ربا حرام و جنگ با خداست با این وجود مفهوم و چیستی ربا کاملا واضح نیست. 🌍در اروپای قرن دوازدهم میلادی به بعد، تامین مالی به دلیل گسترش فعالیت های کشتیرانی و رشد بی سابقه تجارت، به طور جدی یک مساله بود. نحوه تامین مالی تجار، کلیسا را با چالش مواجه کرد. از سویی عدم تامین مالی موجب رکود اقتصادی میشد و از طرفی نیز ربا در کتاب مقدس حرام شده بود. این چالش حدود سه قرن به طول انجامید و در نهایت در اواخر قرن پانزدهم میان ربا و بهره تفاوت قائل شدند در نتیجه این تفاوت، ربا دو مصداق داشت اول در امور مصرفی بود و دوم نرخهای بالا که می توان آن را اضعافا مضاعفه گفت اما بهره مربوط به امور تولیدی و نرخهای قانونی است مثلا طبق قانون در آن زمان 6 درصد بود. در کتب لغت انگلیسی اکنون تعریف ربا و بهره را متفاوت بیان می‌کنند. 🔹بانکداری در غرب پس از حل این چالش در اروپا رشد یافت و اقتصاد متعارف نیز در میانه قرن هجدهم در چنین بستری و با همین پیش فرض تولد یافته، تحلیل های خود را بنا گذارد. 🎓ادبیات علمی اقتصاد به طور دقیق و نسبتا گسترده با روش شناسی ویژه به بررسی ماهیت و چگونگی کارکرد بهره پرداخته است. بوم باورک و ایروینگ فیشر از سرآمدان تحلیل بهره، سازوکار و منطق پشتیبان آن بوده اند. پس از فهم فیشر پرونده بحثهای نظری بهره تقریبا بسته شده و بیشتر به تحلیل های عینی بهره پرداخته می شود. تبیین دقیق منطق بهره برای نگاه های فقهی چالش انگیز بوده، برخی پرسش های اساسی پیش پای فقهاء خواهد گذارد. 🔸گروه های زیادی از اقتصاددانان داخلی نیز بهره را جزء لاینفک نظام بانکداری می دانستند. گروهی از آنان که با نگاه های متدینان مبنی بر یکسانی بهره و ربا آشنایی داشتند اصرار به تفکیک این دو از هم داشتند. طبیعی بود که اولین گروه از مخالفان بانکداری بدون ربا این دسته از اقتصاددانان بودند. ♦️عمده فقیهان شیعی و سنی، ربا و بهره را یکسان می بینند. نگاه فقیهان عمدتا بر اساس روش شناسی سنتی خویش قابل پیگیری است. از دیدگاه آنان ربای قرضی عبارت است از قرض به شرط زیاده و بهره نیز قرض به شرط زیاده است پس ربا و بهره یکسان هستند. بر این اساس بانکداری متعارف را ربوی می دانستند. به اعتقاد آنان مشکل نظام بانکداری بدون ربا، انحراف از این اصل است. آنان جریمه تاخیر را مهمترین این انحراف می دانند. ✅اینجانب با برخی از اقتصاددانان مسلمان مواجه شده ام که تلقی ویژه ای از ربا دارند آنان با نظام بانکداری موجود در کشور به دلیل ربوی بودنش مخالفند. به اعتقاد آنان ربا هر درآمدی است که از مسیر فعالیت مولد اقتصادی به دست نیاید. از این رو سیستم مبتنی بر رانتخواری یک سیستم ربوی است و به تعبیر یکی از آنها ربا یعنی مفتخوارگی یعنی رانت و... ربای فقهی نیز یکی از مصادیق آن است. این نگاه شبیه نگاهی است که مرحوم آیه الله صادقی تهرانی در مورد ربا داشتند. آن‌ها بر این اساس نظام بانکی موجود را شدیدا آلوده به ربا می دانند. به اعتقاد برخی از آنان منطق توجیهی حرمت ربا که در روایات آمده است و فقهاء معمولا با تعبیر اینکه اینها حکمت حکم هستند و نه علت آن و از کنار آن به راحتی می گذرند، فهم بهتری از ربا به دست می دهند تا خود را در یک تعریف حقوقی صرف حبس کردن. ✍️محمدرضا یوسفی/ اقتصاددان 🌐 @gharargah1542
🔺 دیدین بعضیا چطور ژست روشنفکری میگیرن که اخبار صداوسیما همش دروغه! ما فقط بی بی سی می بینیم!! اینها واقعا متوجه نمیشن، رسانه انگلیس دلش به حال مای ایرانی نسوخته.. ؟ و نمیدونن هر رسانه ای، طبق منافع دولت متبوع خودش، خبر میگه.. ممکنه طرف تحصیلکرده هم باشه، ولی نداشته باشه.. کم نداریم تو ایران .. و هر چی میکشیم از همین آدماییه که بیگانه و مزدور، براشون شدن مرجع خبری و فکری.. 🌐 @gharargah1542
💢 نظر مراجع عظام تقلید در خصوص نذری‌های محرم https://b2n.ir/081332 ❓ امسال با وجود کرونا از لحاظ شرعی می‌توانیم نذر خود را به چیز دیگری از قبیل مواد خام غذایی و یا لوازم بهداشتی تبدیل کنیم؟ 📜 پاسخ مراجع به این سوال بدین شرح است🔻 🔹 مقام معظم رهبری: اگر به درستی صیغه نذر و شرایط نذر رعایت شده باشد، قابل تغییر نیست. ولی باتوجه به شرایط کنونی می‌توان حتی به تعداد کم، نذر را ادا کرد و یا غذای نذری خود را به مراکز نیازمند و آسایشگاه‌ها فرستاد. 🔹 آیت‌الله سیستانی: فرد می‌تواند مواد خام نذر خود را از قبیل برنج و گوشت به مستمندان داده و نذر خود را ادا کند. 🔹 آیت‌الله مکارم شیرازی: در صورتی که صیغه نذر خوانده باشد، تغییر نذر جایز نیست و می‌تواند با رعایت ضوابط غذا را پخته و در ظروف یکبار مصرف بین مردم تقسیم کنند و یا هزینه آن را در اختیاز نهادهای حمایتی قرار دهند تا به وکالت از طرف آن‌ها طبق نذر عمل نمایند. 🔹 آیت‌الله وحید خراسانی: نذری که صیغه نذر برایش جاری شده، قابل تغییر نیست. ولی فرد می‌تواند مقدار کمی از نذر خود را پخته ولو شده به خانواده خود به عنوان نذر ادا کند. 🔹 آیت‌الله نوری همدانی: اگر نذر محدود به زمان خاص نیست. می‌توان به تاخیر انداخت و اگر صیغه نذر خوانده و محدودیت زمانی هم دارد مثلا نذر کرده روز عاشورا این نذر اجرا گردد و تمام شرایط هم فراهم است باید نذر اجرا گردد و قابل تغییر نیست ولو به شکل محدود و با رعایت مسائل بهداشتی صورت گیرد. اما در صورتی که شرایط فراهم نباشد اجرا نذر به تاخیر خواهد افتاد تا در اولین زمان ممکن که شرایط فراهم شد، نذر را اجرا می‌کند. 🌐 @gharargah1542
▪️شهروند قرچکی؛ 🔴پرداخت کرایه با کارت بلیط = کاهش هزینه و حفظ سلامتی 🔺شهروندان عزیز قرچک شما میتوانید با تهیه کارت بلیط و استفاده از آن، هزینه کرایه خود را کاهش دهید و با توجه به شیوع ویروس کرونا و با عدم پرداخت نقدی کرایه، در حفظ سلامتی خود و دیگران سهیم باشیم. 🚍اتوبوس : 🔸كارت بليط ٢٢٦٨٠ ريال 🔸نقدي ٢٦٠٠٠ ريال ميني بوس: 🔹كارت بليط ٢٥٢٠٠ ريال 🔹نقدي ٢٩٠٠٠ ريال 🔹در صورت وجود هرگونه انتقاد و پیشنهاد با شماره تلفن ۳۶۱۴۲۲۱۰ واحد رسیدگی به شکایات سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری قرچک تماس حاصل فرمائید. 🌐 @gharargah1542
🔥حریق انبار ضایعات به وسعت بیش از هزار متر مربع واقع در ابتدای روستای گلعباس 🔥اصغر آزاد مسئول عملیات گفت: بلا فاصله دو تیم عملیاتی پشتیبانی سه نفره به محل اعزام و پس از یک ساعت ونیم تلاش بی وقفه اتشنشانان اطفاء شد وی افزود: بیش از 30هزار کیلو گرم از انواع مواد پلاستیکی کاغذی و تعدادی از دستگاهای تبدیل مواد در این حادثه دچار حریق شد با وجود مشکلات ایمنی و امنیتی این کارگاه کار را برای اطفاء آتش نشانان بسیار دشوار نموده بود خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته 🌐 @gharargah1542
🔻این عکس مراسم دیشب هیأت «محسنیه‌ی کربلائی‌های قم» هست. در همان مکانی که هیأت «لواء الزینب» برگزار می‌شود. بدون هیچ نشانه‌ای از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی... ضمن اینکه مدیریت «کربلایی‌های مقیم قم» با هست. جریان شیرازی در ایام کرونا از طریق مؤسسه حضرت ام البنین(س) در خیابان عماریاسر که توسط همین کربلایی‌های مقیم قم مدیریت می‌شود، بسته‌های تبلیغی - معیشتی شان را پخش کردند. مسجد حضرت زین العابدین (ع) در خیابان ارم مأمن این جماعت شده. مسئؤلین خواب تشریف دارند!!! آن ۶۰۰۰ بازرسی که گذاشته بودید، سمت این هیأت‌ها نمی‌روند؟ فقط هیأت‌های باید تعطیل شود؟ 🚨اینها که در مراسم سیاه پوشان محرم اینطور روی حرف همه‌ی مراجع و رهبری پا می‌گذارند. قطعا تا آخر محرم می‌خواهند به همین شکل مراسم برگزار کنند. به همین راحتی حرمت مراجع را می‌شکنند، آقایان سینه چاک کجا تشریف دارند! 🌐 @gharargah1542
🌹خاک پای آزادگان، سُرمه چشمان وطن🌹 🔸۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به دامن پر مهر وطن فرخنده و گرامی باد. 🌐 @gharargah1542