#اطلاعیه_شماره_22
#طرح_امام_محله
#شناسنامه_محله
به اطلاع مدیران محترم شهرستانها و معاونین محترم فرهنگی استانها می رساند، مطلع شدم برخی از استانها فرمی را با عنوان شناسنامه محله طراحی و در اختیار امام محلات برای تکمیل شدن قرار داده اند، لازم به ذکراستبه صورت متمرکز فرمی برای این موضوع پیش بینی شده و خدمت دوستان برای تهیه و تکمیل توسط امام محلات حدمتتان ارسال خواهد شد.
لذا از طراحی فرم در قالب های متفرقه و متنوع اجتناب نموده و منتظر ارسال فرم شناسنامه محلات از سوی مرکز باشید.
مسئول طرح امام محله
🌴شناخت امام در یک نگاه ...🌴
* نام:سید روح الله
* نام خانوادگی: مصطفوی
*سلسله نسب:موسوی خمینی
*نام پدر:سیدمصطفی
*نام مادر:هاجر
*تاریخ تولد:یکم مهرماه ۱۲۸۱
*محل تولد:خمین
* سال ازدواج:۲۷ سالگی/۱۳۰۸
* همسر:بانوخدیجه-دختر آیت الله میرزا محمدثقفی
* فرزندان:۲پسر-۵دختر (مصطفی.صدیقه.فریده.سعیده.لطیفه.فهیمه.احمد)
* مرتبه:آیت الله العظمی
* تحصیلات حوزوی: اجتهاد
*تخصص:فقه و اصول. فلسفه. عرفان.اخلاق. کلام.سیاست.
* مشاغل:مدرس حوزه علمیه قم.مرجع تقلید.رهبری انقلاب اسلامی و ولی مسلمین و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران
*قیام خونین ۱۵خرداد سال ۱۳۴۲: ۶۱ سالگی
* تبعیدبه ترکیه ۱۳۴۳: به دلیل مخالفت با موضوع کاپیتولاسیون
* مهاجرت به نجف ۱۳۴۴: سیزده سال در نجف
* شهادت فرزندش سیدمصطفی ۱۳۵۶: سرآغاز حرکت های اعتراض جدید
*مهاجرت به کویت ۱۳۵۷: کویت اجازه ورود نداد
*مهاجرت به فرانسه مهرماه ۱۳۵۷: حدود ۴ماه
*بازگشت به ایران: بعد از۱۵ سال تبعید
* ۲۲ بهمن ۱۳۵۷: پیروزی انقلاب اسلامی
رهبری حکیمانه انقلاب و نظام: ده سال و جهارماه
*نگارش وصیت نامه و ارایه یک نسخه به امانت نزد خبرگان: ۲۶ بهمن ۱۳۶۱
*بازنگری در وصیت نامه ۵ سال بعد و قرار دادن یک نسخه در آستان قدس و یک نسخه نزد خبرگان: ۲۹ آذر ۱۳۶۶
*خوانش وصیت نامه ۱۵ خرداد ۱۳۶۸: یک روز پس از عروج ملکوتی
*مراسم تشییع ۱۷ خرداد ۱۳۶۸: بزرگ ترین رخداد تاریخ معاصر
*تاریخ رحلت: ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ / ۸۷ سالگی
*محل خاک سپاری: تهران- بهشت زهرا
* مهمترین تالیفات فرهنگی:
صحیفه امام -22 جلد
دیوان اشعار
شرح دعای سحر
شرح ۴۰ حدیث
شرح حدیث جنود عقل و جهل عرفانی
تعلیقه بر فواید الرضویه
تعلیقات علی شرح فصوص الحکم و مصباح الانس
مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه
سر الصلاة
معراج السالکین و صلوة العارفین
آداب الصلوة
مناهج الوصول الی علم الاصول
رسایل- دوجلد
تعلیقة علی العروة الوثقی
الطهارة - سه جلد
مکاسب محرمه- دوجلد
تعلیقة علی وسیلة النجاة
تحریر الوسیله- دوجلد
البیع- پنج جلد
👥
680315.pdf
1.03M
متن کامل وصیت نامه سیاسی _الهی امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) اداره تبلیغات اسلامی کبودراهنگ
کتاب جدال دو اسلام
"گزیده جلد بیست و یکم صحیفه امام خمینی رحمه الله"
"جدال اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی"
🔸 رهبر انقلاب: اولین و اصلی ترین نقطه در مبانی امام و نظرات امام، مسئله «اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله» است؛ یعنی اسلام ظلم ستیز، اسلام عدالت خواه، اسلام مجاهد، اسلام طرفدار محرومان، اسلام مدافع حقوق پا برهنگان و رنجدیدگان و مستضعفان.
🔹 در مقابل این اسلام، امام اصطلاح «اسلام آمریکایی» را در فرهنگ سیاسی ما وارد کرد. «اسلام آمریکایی» یعنی اسلام تشریفاتی، اسلام بی تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زیاده خواهی، اسلام بی تفاوت در مقابل دست اندازی به حقوق مظلومان، اسلام کمک به زورگویان، اسلام کمک به اقویا، اسلامی که با همه اینها می سازد. این اسلام را امام نامگذاری کرد: «اسلام آمریکایی».
۳۱۲ صفحه| ۲۵۰۰۰ تومان
خرید اینترنتی از سایت باسلام👇
https://basalam.com/sahifehnoor/product/48677?ref=830y
ارتباط با ما: @milad_m25
مرجع تهیه کتاب های خوب👇
http://eitaa.com/joinchat/2469003274Cd50c7fd530
#طرح_امام_محله
#پیام_آموزشی_دو
#مدل_ارتقاء_امام_محله
🔴 اما چگونه باید امام را ارتقا داد؟
پاسخ این سؤال نیز مانند پاسخ سؤال قبل متناسب با دیدگاه مدیریتی فرد تغییر میکند.
🔷 اگر نگاه مدیریتی یک مدیر، تصدیگرانه باشد، پاسخ وی چیزی شبیه به این خواهد بود که گفته شود؛ باید طلبههایی را در مراکز تخصصی آموزش دهیم و سپس ایشان را در محل مورد نظر مستقر نموده، اسکان و حق الزحمه آنها را تأمین کنیم. آنگاه از آنها بخواهیم که وظایف و ابلاغیههایی که از مرکز به آنها داده میشود را موبهمو اجرا کنند تا به اهداف برسیم.
🔷 اما اگر نگاه مدیریتی یک مدیر تنظیمگرانه باشد، احتمالا پاسخ این است که میبایست در ستادی متشکل از کلیه دستگاههای مربوطه، قوانینی برای ارتقای مساجد نوشته شود و به امامان جماعت ابلاغ شود و اگر کسی این قوانین را اجرا نکرد از ادامه فعالیت او جلوگیری شود.
هرچند برای تبیین تفاوتهای این دو نگرش مدیریتی، کمی در پاسخ هر یک از این دو دیدگاه بزرگنمایی انجام شد، اما باید این امر را پذیرفت که هر یک از راه حل های فوق مشکلاتی به بار میآورد.
⭕️ راه حل اول نیاز به زمان و منابع بسیار زیادی دارد. ضمن آنکه در میان مدت دچار روزمرگی و نگاه صرفا اداری خواهد شد.
⭕️ راه حل دوم ممکن است به یکی از دو نتیجه زیر ختم شود :
اول اینکه به زودی تمامی مساجد به دلیل اینکه امام آنها به ضوابط عمل نکرده است بی امام جماعت شوند.
دوم آنکه مجریان از اجرای دقیق قانون کوتاه بیایند و مساجد به حال خود رها شوند.
🔶 نگاه مطلوب طرح امام محله :
به نظر میرسد نگاه درست آن است که نسبت شخص ارتقاء دهنده با امام، نسبت تسهیلگری باشد. در نگاه تسهیلگری تلاش میشود به گونهای امام راهبری، راهنمایی و ارتقاء یابد که خودِ امام به کمک مردمش مسجد را ارتقا دهد و آن را محور محله نماید. در این صورت هم وابستگی مسجد و امام به دیگران به حداقل میرسد و هم به دلیل آنکه امام و مردم از صمیم قلب نسبت به مسجد و تقدیرات محله احساس مسؤولیت میکنند، پیوند قلبی ایشان با تحول اجتماعی پایدارتر خواهد بود.
#طرح_امام_محله
#شبکه_فرهنگی_محله
مهمترین رکن اثر گذاری یک تشکیلات
نه منابع مالی است
نه امکانات
بلکه تربیت نیروی کارآمد می باشد.
#طرح_امام_محله
#پیام_آموزشی_سه
#تشکیل_شبکه_امامت_و_امت
🔷 شرط کلیدی تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که همان طی سه مرحله (خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی) است، ایستادگی مردم پای آرمانهای انقلاب اسلامی است. و این یعنی مردم سالاری دینی.
آرمانها را امام تعیین میکند و آرمانها باید برای مردم تبیین شود تا مردم اعتماد کنند و پای آن بایستند و باید برای تبیین این آرمانها شبکه امت امامت شکل بگیرد.
🔴 ارتباط امام و امت به دو نحو است
1- مستقیم : که با کمک ابزار تحقق می یابد و مردم مستقیما حرف امام را میشنوند که با استفاده از هنر و رسانه و فضای مجازی محقق میشود.
2-با واسطه : که یکی ازطرق آن ایجاد شبکه امامت در یک ساختار هرمی و سلسله مراتب امامان است.
⭕️ نسبت این دو روش با هم
رسانه و فضای مجازی نقش نیروی هوایی و توپخانه را دارد و به تنهایی نمیتوان با آن جایی را فتح کرد
باید در میدان سنگر به سنگر پیش رفت و البته حتما نیروی میدان نیاز به پشتیبانی هوایی دارد.
#طرح_امام_محله
#پیام_آموزشی_چهار
#ارتقاء_و_توانمندسازی_امام_محله
1. مراحل ارتقای امام چیست؟
2. برای انجام هر مرحله چه راهکارهایی وجود دارد؟
3. آیا تمام این راهکارها در تمام نقاط قابل اجراست؟
4. چه کسی باید این راهکارها را انجام دهد؟
5. نسبت دیگر نهادها و سازمانها در پیشبرد این مراحل چیست؟
6. آیا این راه حلها قابل اجراست یا صرفا حرف های نظری است؟