فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺صبح را با سلام بر حسین ابن علی ع
با #صدای مداح اهل بیت ع
#شهید_مدافع_حرم_قاسم_غریب_
آغاز میکنیم
السلام علیک یا شاه کربلا
ziarat_ashura_basem-[www.Patoghu.com].mp3
2.68M
زیارت عاشورا
تندخوانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظورش خاک ایرانه😁
⭕️امید، زیر سایه فرهنگ خودی نه بیخودی
🔺بخش عظیمي از ارزشها و باورهای فرهنگی و اجتماعي افراد مختلف جامعه در دنیای امروز، تحتالشعاع #فضای_مجازی قرار گرفته است.
آمارها نیز حکایت از نقش ویژهای دارد که فضای مجازی، در تعيين اولویتهای ذهنی و رفتاری افراد جامعه ایفا میکند.
🔺 طبق نظریه کاشت، فضای مجازی، بازی در نقش محیطی را به عهده دارد که بر اولویتهای ذهنی و رفتاری افراد تأثیر گذاشته است و در دراز مدت به آن جهت میدهد.
آن هنگامی که این اولویتهای ذهنی و رفتاری به درستی انتخاب یا در اصطلاح، کاشت نگردد، آسیبهای جبران ناپذیری را در سطح وسیعی به جامعه وارد خواهد ساخت.
⭕️ یکی از مهمترین آسیبها، القاء و ایجاد حس ناامیدی و خود کمبینی در جامعه است که برای مقابله با این آسیب و بازگردانی امید به اجتماع بایستی اقدام دیگری را در فضای مجازی انجام دهیم.
در این اقدام باید فضای مجازی، به مثابه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. نهادی كه انتقال صحیح میراث فرهنگی، اجتماعی و ارزشهای جامعه را بر عهده گرفته است تا از این رهگذر اجازه ندهد فرهنگ بیخودی جایگزین فرهنگ خودی شود؛ آن هم فرهنگی که ثمرهاش جز رنج و نومیدی نخواهد بود.
🔺غفلت دست اندرکاران امور فرهنگی و اجتماعي در نحوه ارائه الگوي مناسب از یک طرف و بیتوجهی به نقش بیبدیل فضاي مجازی در اشاعه فرهنگ ناب ایرانی_اسلامی از طرف دیگر، روند پیشروی فرهنگ غیرخودی به درون جامعه را تسريع بخشيده است.
همچنین عدم همخوانی این الگوها با مبانی اعتقادی و فرهنگی جامعه باعث شده است عدم خودباوری بر روح جامعه سایه افکند.
♦️در حال حاضر دشمن زودتر از ما به تأثیر تبلیغات بر تغییر ارزشها و فرهنگ جوامع پی برده و با استفاده گسترده از همین تبلیغات در فضای مجازی به ترویج فرهنگ غربی پرداخته است. از این رو سیطره تبلیغات بر روابط اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و از فضای مجازی در جهت تبلیغ و ترویج شایسته برای فرهنگ غنی جامعه بهره گرفت.
♦️فضای مجازی به سان شمشیر دو لبهای میماند که میتوان در آن همچون گذشته فرصتسوزی کرد و به دشمن اجازه داد تا هویت ما را نشانه بگیرد یا میتوان عکس آن عمل نمود و با اشاعه فرهنگ صحیح در بستر فضای مجازی، جامعهای پرامید خواهد بود
⭕️تاکتیک "تیرباران کامنتی" در شبکههای اجتماعی
🔻 شاید این متن خیلی جنبهی عمومی نداشته باشد و مخاطب اصلی آن افراد سرشناس، #سلبریتیها و #اینفلوئنسرها باشند. اما دانستن این #تاکتیک برای عموم افرادی که در #فضای_مجازی فعال هستند بسیار مهم و راه گشاست.
برای بسیاری از افراد پیش آمده که وقتی موضع خاصی میگیرند با کامنتهای متفاوتی از طرف هوادارانشان مواجه شوند. گاهی کامنتهای خوب و محبتآمیز و گاه بد و ناامید کننده، البته به فرمایش حضرت مولا علی ع در هر دو حالت فرد نباید خودش را ببازد و از تحسین دیگران مغرور یا از تحقیر آنها احساس یاس کند. اما برای کشور ما که اساساً زیر حملات گسترده و بی وقفهی دشمنان ایران قرار دارد، این کامنتها مانند رگبار گلولهی تیربار ام61 وُلکان عمل میکند، و متاسفانه در این پنج شش سال اخیر شاهد بودهایم که بسیاری از سلبریتیهای ما از این گلوله باران جان سالم بهدر نبرده، و مسیر حق را گم کردند.
🔻به طور کلی این "تیرباران کامنتی" با سه نوع محتوای روانشناختی تهیه و علیه اهداف استفاده میشود.
1⃣ مرحلهی اول؛ کامنتهای توهینآمیز. این کامنتها با هدف عصبانی کردن و بهم ریختن تعادل روانی فرد نوشته میشوند. در این مرحله اکثر کامنتها فحش و ناسزاهای رکیک و ناموسی است و کلمات و صفتهایی بسیار بیشرمانه، تا هر چقدر هم که فرد سعهیصَدر داشته باشد و به روی خودش نیاورد، باز از درون دچار آشفتگی روحی و پریشانی در تصمیمگیری شود.
2⃣ مرحلهی دوم؛ کامنتهای شرمندهساز. در این مرحله کامنتها شکل مهربانانه و دلسوزانه بخود میگیرند و با جملاتی مانندِ؛ (از شما بعید بود چنین مطلبی را عنوان کنید!) یا (در شان شما نبود) و یا (از شما توقع نداشتیم) فرد را در شرایطی قرار میدهند که از کرده، یا گفتهی خود احساس شرمساری کند و کامنتهای فوق را نوعی لطف نسبت به خود قلمداد نماید. در این مرحله که به مرحلهی شرمندهسازی شهرت دارد، فرد که با کامنتهای توهینآمیز حس حقارت و عصبانیت را همزمان تجربه میکرده، از خودش خجالت میکشد که چرا موضعی گرفته یا مطلبی گفته که با نظر عام جامعه در تضادی این چنین قرار داشته، حال آنکه تمام این گلوله بارانِ کامنتی که گاه تا صدها هزار کامنت میرسد (با توجه به میزان شُهرت فرد) توسط چند ده نفر اتفاق میافتد و اساساً این کامنتها و نگارندههایش وزنی در جامعه ندارند یا در بهترین حالت وزن بسیار اندکی دارند. در این دو مرحله، فرد از نظر روانشناختی به مرحلهی پذیرش میرسد، زیرا از کردهی خود پشیمان است و به دنبال مَفری برای رهایی میگردد اما از آنجا که این حملات با هدف ناتوانسازی و تنبیه فرد صورت میگیرد هرگز دارای گذارههایی برای گفتگو و پرسش و پاسخ نیستند و هدف یا خواستهی خود را با رویکردی کاملا دیکتاتور مابانه به هدف خود تزریق میکنند. فرد که پریشان و مستاصل شده ناگهان با کامنتهای دیگری مواجه میشود.
3⃣ مرحلهی سوم؛ کامنتهای تهدید آمیز. در این مرحله کامنتها به وضوح خشن هستند از تهدید به اسیدپاشی و چاقو زدن تا حمله به خانواده و خانه، و یا آتش زدن خودرو یا حتی تجاوز و تعدی و قتل. حالا که فردِ مورد هدف در استیصال کامل به سر میبرد، تهدید او، هویتش را زیر فشار قرار میدهد و فرد خود را در لبهی پرتگاهی میبیند که به زودی از آن فروخواهد افتاد، پس تصمیمات آنی برای حفظ آبرو یا جان خود میگیرد و عقب نشینی را بهترین راهحل تصّور میکند، غافل از اینکه همین عقبنشینی فوری و بدون تامل و تفکر، دقیقا هدف اصلی و نهایی این "تیربارانکامنتی" است. در موارد بسیاری هدفِ مورد نظر دیگر جرات ارائه نظر در رابطه با موضوعات مهم کشور و خصوصا حمایت از آرمانها یا اهداف سرزمینیاش را از دست داده و سعی میکند با تغییراتی در سبک زندگیاش در شبکههای اجتماعی خود را شبیه جماعتی کند که زیر گلوله بارانِ چنین کامنتهایی قرار نمیگیرند، و احتمالا با خودش میگوید؛ خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!.
♦️ این سه مرحله یعنی توهین و تحقیر، شرمندهسازی، و ترساندن، در بلند مدت از فردِ موردِ هدف یک عاملِ بیجیره و مواجب میسازد که حالا بیهیچ حملهای، خودش پیش پیش برای تیم حریف، گل به خودی بزند و حتی از باورها و اعتقاداتش به طور کامل دست بکشد.
شبیه درد رفتی و شدی در استخوان پنهان
نمی یابم تو را ای در جهان مانند جان پنهان
فرشته مست دنبال صدایش راه می افتد
کسی که میبرد نام تو را زیر زبان پنهان
رمان آفرینش با علی جذاب شد اما
تو قدرت در تمام جمله های داستان پنهان
زمان جاهلیت هیچ فکرش را نمیکردند
کمال مردها باشد میان دختران پنهان
در اطراف رسول الله آگاهانه میدیدی
چه شیطانی است پشت چهره های مهربان پنهان
همه دیدند حق تنهاست ، پهلوی تو زد فریاد
صدایش ماند اما در سکوتی بی امان پنهان
خزان زودرس وقتی سراغ باغ می آید
که گل خوب است باشد از نگاه باغبان پنهان
تو از قلب علی دلباز تر قبری نمیخواهی
از اول بوده ای در بهترین جای جهان پنهان
تو جان حیدری - یعنی دوتایی یک نفر هستید
پس او خود را درون خاک کرده نیمه جان پنهان
بجز لاهوت هرجا دفن شد کوثر چنان باشد
که دریا را کنی زیر حباب استکان پنهان
قیام تو در اعماق زمین ساکت نمی ماند
که دارد دخترت در حنجره آتشفشان پنهان
و هجده سالگی پایان جریانت نخواهد بود
شدی چون خون به رگها ، زیر جریان زمان پنهان
به حدی گیجم از داغت که پیدایت نمیکردم
اگر میشد تنت در قبر حتی با نشان پنهان...
#فاطمیه
میدونی
یکی از بدترین نوع کشته شدن چیه
با مشت لگد فوت کردن دردناکه چون زجر کش میشی
مخصوصا برای خانومهای خیلی جوان تحملش سخت تره اونم خانومهایی که مثلا پدرشون و همسرشون از گل بهش کمتر نگفتن دستشو میبوسیدن
این جوری مرگ خیلی دردناکه حالا تجسم کن باردار باشه اون خانوم ای وای درد دوبرابر میشه میگن خانومی که بارداره حتی راه رفتن هم براش سخته حالا فکر کن کتک بخوره و فوت کنه
فکر کن اون خانوم تازه داغدار هم باشه مثلا داغ پدر هم دیده باشه .
یا مثلا بدترین ظلم عالم رو در حق امام زمانش انجام دادن که اتفاقا همسرش هم باشه
اون خانوم رو کتک بزنن جلو شوهرش این خیلی درد
ای وای مادر .
کاش با شمشیر شهید میشدی درد جسمی نمیکشیدی
کاش جوان نبودی پیر بودی
کاش باردار نبودی
کاش جلو شوهرت جسارت نمیکردن
کاش داغدار نبودی
السلام علیک یا فاطمه زهرا ❤️
🖌پسری که مادرش رو شهید کردند..
با آنکه بسیاری از روایات، ظهور امام مهدی(عج) را روز شنبه اعلام میکنند؟ چرا روز جمعه شهرت پیدا کرد؟
پرسش
روز ظهور حضرت امام مهدی(عج) در بعضی روایات جمعه و در بعضی دیگر، شنبه اعلام شده است؟ کدامیک درست است؟
پاسخ اجمالی
پیرامون روز ظهور امام زمان(عج)، روایات مختلف است، و به دنبال آن، اعتقادات در مورد روز ظهور نیز مختلف میباشد. تعدادی از روایات جمعه را روز ظهور دانستهاند که میان آنها برخی روایات معتبر نیز وجود دارد. اما روایات دیگر شنبه را روز ظهور میدانند که در میان آنها نیز تعدادی معتبرند. بنابر این نمیتوانیم یکی از این دو روز را به عنوان روز قطعی ظهور بدانیم، بلکه باید هر دو وجه را محتمل دانست.
پاسخ تفصیلی
ظهور امام زمان(عج) و علائم قطعی و غیر قطعی آن، از مباحثی است که روایات و گفتارهای زیادی پیرامون آن وجود دارد. طبیعی است که در مورد برخی از آنها نمیتوان به صورت قطعی نظر داد. یکی از این مباحث، روز وقوع ظهور میباشد که روایات و همچنین اعتقادات پیرامون آن مختلف است؛ برخی روایات، جمعه و روایات دیگری شنبه را روز ظهور میدانند. البته ظهور در جمعه از شهرت بیشتری میان مردم برخوردار است، ولی با اینحال، روایات پیرامون روز شنبه نیز وجود دارد و به لحاظ سندی و دلالی اگر از روایات روز جمعه قویتر نباشند، ضعیفتر نیستند.
روایات پیرامون وقوع ظهور در روز جمعه
1. امام صادق(ع) فرمود: «شنبه از آن ما است و یکشنبه از آن شیعیان ما... و در پنجشنبه حاجتها برآورده مىشود و جمعه براى پاکیزه شدن و عطر زدن است و آن عید مسلمانان است... بهترین عیدها روز غدیر است که هیجدهم ماه ذى الحجه بوده [و اولین عید غدیر] با جمعه مصادف بود و قائم ما جمعه ظهور میکند و رستاخیز در جمعه بپا خواهد شد و هیچ کارى در جمعه بهتر از درود فرستادن بر محمد و آل او نیست».[1]
2. از امام هادی(ع) پرسیده شد: اى سرورم! حدیثى از پیامبر(ص) روایت شده که معناى آنرا نمىفهمم، فرمود: «کدام حدیث؟» گفتم: این عبارت که با روزها دشمنى نکنید که با شما دشمنى خواهند کرد؟! فرمود: «آرى، مقصود از روزها، ما هستیم و به واسطه ما است که آسمان و زمین برپاست، شنبه نام رسول خدا، یکشنبه نام امیر المؤمنین، دوشنبه نام امام حسن و امام حسین، سهشنبه نام امام سجاد و امام باقر و امام صادق، چهارشنبه نام امام کاظم و امام رضا و امام جواد و من است، پنجشنبه نام فرزندم حسن، و جمعه نام فرزند فرزندم که حق خواهان به گرد او آیند. او کسى است که زمین را پُر از عدل و داد نماید همچنان که پُر از ظلم و جور شده باشد، این معناى ایام است و در دنیا با آنها دشمنى نکنید که آنها در آخرت دشمن شما خواهند بود...».[2]
3. در دعایی میخوانیم: «ای مولای من! ای صاحب الزمان(عج)! درود خدا بر تو و خاندانت، امروز جمعه است و جمعه روز تو میباشد؛ روزی که در آن ظهور تو انتظار میرود، روزی که در آن به وسیله تو برای مؤمنان گشایشی ایجاد خواهد شد و کافران به وسیله شمشیر تو از بین خواهند رفت...».[3]
در هیچیک از منابع، این دعا به امامی استناد داده نشده است و همانگونه که از ابتدای دعا و نوع خطاب آن به دست میآید، این دعا از اهل بیت نبوده و احتمالاً سید بن طاووس خود آنرا خطاب به امام زمان(عج) بیان داشته و ما به جهت شهرت این دعا در میان مردم، آنرا بیان کردیم.
روایات پیرامون وقوع ظهور در روز شنبه
1. امام باقر(ع): «قائم(ع) در روز شنبه، عاشورا، روزى که امام حسین(ع) کشته شد، ظهور میکند».[4]
این روایت، موثق بوده و به لحاظ سندی و دلالتی، از همه روایات این دسته، قویتر و قابل استنادتر میباشد.
2. امام صادق(ع): «در شب بیست و سوم به نام مبارک قائم ندا میکنند و در روز عاشورا که در آن روز حسین بن على به تیغ بیداد شهید شده، قیام میکند گویا مىبینم در روز شنبه که مصادف با عاشورا است قائم آل محمد ظهور کرده و در میان رکن و مقام ایستاده و جبرئیل در طرف راست او قرار گرفته میگوید بیائید براى خدا با قائم آل محمد بیعت نمائید، شیعیان او از اطراف زمین خود را به او رسانده و با وى بیعت مىنمایند و خداى متعال به برکت وجود او زمین را پُر از عدل و داد کرده چنانچه مملوّ از ظلم و جور گردیده است».[5]
3. «گویا قائم را در روز عاشورا که در شنبه است مىبینم که میان رکن و مقام ایستاده و دست جبرئیل روى دست اوست و مردم را به بیعت با خداوند دعوت میکند، آنگاه زمین را پُر از عدل و داد مىنماید».[6]
درباره وقوع ظهور در شنبه که روز عاشورا است؛ دو احتمال میتوان داد؛ یکی اینکه: امام زمان در شنبهای که مصادف با عاشورای حسینی میباشد، ظهور خواهد کرد. طبیعی است که این اتفاق هر چند سال یکبار اتفاق میافتد. دوم اینکه: روز عاشورا که در آن امام حسین(ع) شهید شده، شنبه بود و ظهور نیز در شنبه روزی میباشد، بنابر این در روز ظهور نیاز نیست، مصادف با عاشورا باشد بلکه .. ادامه?
همین شهادت امام روز شنبه بوده و ظهور نیز روز شنبه میباشد، می توان تعبیر به یکروز بودن این دو حادثه کرد. بنابر این دیدگاه در هر شنبه میتوان انتظار ظهور را داشت که به نظر، احتمال دوم بهتر به نظر میرسد.
بنابر این و با توجه به دو دسته از روایات که در هر دو، برخی از روایات به لحاظ سند معتبرند، نمیتوانیم یکی از این دو روز را با قطعیت بیان کنیم بلکه باید هر دو را محتمل بدانیم.
[1]. «أبی عبد الله(ع) قال: السبت لنا و الأحد لشیعتنا و الإثنین لأعدائنا و الثلاثاء لبنی أمیة و الأربعاء یوم شرب الدواء و الخمیس تقضى فیه الحوائج و الجمعة للتنظف و التطیب و هو عید المسلمین و هو أفضل من الفطر و الأضحى و یوم الغدیر أفضل الأعیاد و هو ثامن عشر من ذی الحجة و کان یوم الجمعة و یخرج قائمنا أهل البیت یوم الجمعة و یقوم القیامة یوم الجمعة و ما من عمل یوم الجمعة أفضل من الصلاة على محمد و آله»؛ شیخ صدوق، الخصال، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 394، قم، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ اول، 1362ش؛ فتال نیشابوری، محمد بن احمد، روضة الواعظین و بصیرة المتعظین، ج 2، ص 392، قم، انتشارات رضی، چاپ اول، 1375ش.
[2]. «فما هو قلت قوله(ص) لا تعادوا الأیام فتعادیکم ما معناه فقال نعم الأیام نحن بنا قامت السماوات و الأرض فالسبت اسم رسول الله(ص) و الأحد أمیر المؤمنین و الإثنین الحسن و الحسین و الثلاثاء علی بن الحسین و محمد بن علی الباقر و جعفر بن محمد الصادق و الأربعاء موسى بن جعفر و علی بن موسى و محمد بن علی و أنا و الخمیس ابنی الحسن و الجمعة ابن ابنی و إلیه تجتمع عصابة الحق و هو الذی یملؤها قسطا و عدلا کما ملئت جورا و ظلما فهذا معنى الأیام و لا تعادوهم فی الدنیا فیعادوکم فی الآخرة ... »؛ شیخ صدوق، کمال الدین و تمام النعمة، محقق، مصحح، غفاری، علی اکبر، ج 2، ص 383، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ دوم، 1395ق؛ طبرسی، فضل بن حسن، اعلام الوری بأعلام الهدی، ص 438، تهران، دار الکتب الاسلامیة، چاپ سوم، 1390ق؛ ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبیطالب(علیهم السلام)، ج 1، ص 308، قم، انتشارات علامه، چاپ اول، 1379ق؛ ر.ک: «روزهای هفته»، سؤال 8960.
[3]. «یا مولای یا صاحب الزمان صلوات الله علیک و على آل بیتک هذا یوم الجمعة و هو یومک المتوقع فیه ظهورک و الفرج فیه للمؤمنین على یدک و قتل الکافرین بسیفک ...»؛ سید ابن طاووس، رضی الدین علی، جمال الأسبوع بکمال العمل المشروع، ص 38، قم، دار الرضی، چاپ اول، بی تا؛ مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 99، ص 216، بیروت، دار إحیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق.
[4]. «قال ابوجعفر(ع): یخرج القائم یوم السبت یوم عاشوراء یوم الذی قتل فیه الحسین»؛ کمال الدین و تمام النعمة، ج 2، ص 654؛ شیخ طوسی، تهذیب الأحکام، محقق، مصحح، موسوی خرسان، حسن، ج 4، ص 333، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407ق؛ حلی، رضی الدین علی بن یوسف، العدد القویة لدفع المخاوف الیومیة، محقق، مصحح، رجائی، مهدی، مرعشی، محمود، ص 65، قم، کتابخانه آیة الله مرعشی نجفی، چاپ اول، 1408ق.
[5]. «أبو عبد الله ینادى باسم القائم فی لیلة ثلاث و عشرین و یقوم فی یوم عاشوراء و هو الیوم الذی قتل فیه الحسین بن علی لکأنی به فی یوم السبت العاشر من المحرم قائما بین الرکن و المقام جبرئیل عن یده الیمنى ینادی البیعة لله فتصیر إلیه شیعته من أطراف الأرض تطوى لهم طیا حتى یبایعوه فیملأ الله به الأرض عدلا کما ملئت ظلما و جورا»؛ شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج 2، ص 379، قم، کنگره شیخ مفید، چاپ اول، 1413ق؛ اربلی، علی بن عیسی، کشف الغمة فی معرفة الأئمة، محقق، مصحح، رسولی محلاتی، هاشم، ج 2، ص 462، تبریز، نشر بنی هاشمی، چاپ اول، 1381ق.
[6]. «أبو جعفر کأنی بالقائم یوم عاشوراء یوم السبت قائما بین الرکن و المقام بین یدیه جبرئیل ینادی البیعة لله فیملأها عدلا کما ملئت ظلما و جورا»؛ شیخ طوسی، کتاب الغیبة، محقق، مصحح، تهرانی، عباد الله، ناصح، علی احمد، ص 453، دار المعارف الإسلامیة، قم، چاپ اول، 1411ق؛ قطب الدین راوندی، سعید بن عبد اللّٰه، الخرائج و الجرائح، ج 3، ص 1159، قم، مؤسسه امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه)، چاپ اول، 1409 ق
میدونی جنگ ترکیبی و شناختی یعنی چی؟
یعنی در یک موقعیت حساس در یک کشور پر از گسل فعال
در یک زمان که کوچکترین اقدام باعث فوروان میشه میای یه شعر میخونی
تو اون شعر تمام این گسلهارو مطرح میکنی با یک چاشنی بسیار قوی احساسات
برای توی کوچه رقصیدن؟؟؟ رقصی که مدت ها روش کار کردن فیلمهای رقص تو کوچه خیابون پخش کردن
برای آزادی
برای حجاب اجباری
حتی برای سگ های ممنوعه
کوچکترین گسلها رو مطرح کردن حتی برخورد با سگ هارو که اگر کسی طرفدار سگ بود بیاد وسط
این یعنی جنگ شناختی سنگین و قوی
اما یه چیزیو میخوام توضیح بدم
همیشه دیدید مطالبی میزاریم به نام دلنوشته با امام زمان و همچین چیزی .چرا
چون شعر و نفوذ شعر و شاعری همیشهههه مهم بوده از اهل بیت که به شعرا بسیار لطف میکردند تا همین الان که رهبری با شعرا دیدار میکنند
یه کانالی درست کردیم درد دل با امام زمان دوستان اومد حالا یه تعدادی اما چند نفر یه حرفهایی زدن که اره الان امام زمان به شعر نیاز نداره و این حرفها
اینکه شما اینو میگی به خودت مربوطه اما خداروشکر من با دلیل اینکارو انجام دادم که اکر زودتر اینکارو میکردیم یه شعر دشمن نمیشد نماد مبارزه با حکومت ما و دوست عزیز تو با همین چوب لای چرخ گذاشتن هات کار رو خراب کردی
📸 #پوستر چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران